abonnement Unibet Coolblue
pi_203496577
Leuk huis!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_203496633
Ooooh, leuk, je eigen Klustopic! *O*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_203497689
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 19:57 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Nee nog niet. Die ontmoeten we wel als we daadwerkelijk de sleutel hebben.
Voelt beetje awkward om daar nu al aan te bellen. :@
Lijkt me met zo'n heel huis heel spannend. :9 Voelt toch alsof je meer op elkaar bent aangewezen qua beeld. Maar misschien is het niet zo buitenaf als de eerste indruk is?
  vrijdag 4 februari 2022 @ 07:59:23 #29
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203497812
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 23:36 schreef yinu het volgende:
Leuk huis!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha leuk, er waren veel kijkers dus zou best kunnen :D
  vrijdag 4 februari 2022 @ 08:00:25 #30
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203497822
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 07:29 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]
Lijkt me met zo'n heel huis heel spannend. :9 Voelt toch alsof je meer op elkaar bent aangewezen qua beeld. Maar misschien is het niet zo buitenaf als de eerste indruk is?
Het is wel buitenaf ja, dus ga zodra we de sleutel hebben en er dus vaker zijn ook zeker investeren in goed contact met de buren. Is gewoon belangrijk.
  vrijdag 4 februari 2022 @ 08:10:34 #31
149959 SQ
snelle trees
pi_203497878
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 19:57 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Nee nog niet. Die ontmoeten we wel als we daadwerkelijk de sleutel hebben.
Voelt beetje awkward om daar nu al aan te bellen. :@
Toen wij huizen op het oog hadden hebben we al aangebeld voordat we een bod uitbrachten. :D

Wat een gaaf project man O+
disclaimer
pi_203497881
Oeh, huistopic. O+ *O*
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_203498094
Heel gaaf!! Veel plezier met de voorpret, fijn dat we mee mogen kijken!
  vrijdag 4 februari 2022 @ 14:02:24 #34
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_203502502
Ben heel benieuwd naar het verloop van deze O+. Tevens TerugVindPlanningspostvooreenmeetmetallehondjesinhetweiland.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  zaterdag 5 februari 2022 @ 09:24:38 #35
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203515102
Is er iemand die mee zou kunnen denken over een andere indeling van de bovenverdieping?
Ik wil eigenlijk een wc boven en we vinden het zonde dat de grootste kamer nu eigenlijk een berghok is.
Daar hangt wel ook de cv dus er zo gaan slapen is geen optie.
En het liefst slaap ik niet aan die kant van het huis ivm dat aan die kant de buren zitten.

Dat ene hoekje aan het eind van de hal leek perfect maar omdat het dak schuin is vanaf de grond boven is dat niet geschikt want het is te laag.

Wc is dus een pre, maar andere geweldige ideeën over de indeling zijn ook welkom.
pi_203515664
Wil je alleen een toiletje, of zou je op termijn een hele badkamer boven willen?

Geen idee of dat mogelijk is hoor, ik heb 0 bouwkundige kennis.
pi_203515837
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 09:24 schreef gcjoel het volgende:
Is er iemand die mee zou kunnen denken over een andere indeling van de bovenverdieping?
Ik wil eigenlijk een wc boven en we vinden het zonde dat de grootste kamer nu eigenlijk een berghok is.
Daar hangt wel ook de cv dus er zo gaan slapen is geen optie.
En het liefst slaap ik niet aan die kant van het huis ivm dat aan die kant de buren zitten.

Dat ene hoekje aan het eind van de hal leek perfect maar omdat het dak schuin is vanaf de grond boven is dat niet geschikt want het is te laag.

Wc is dus een pre, maar andere geweldige ideeën over de indeling zijn ook welkom.
Kan de wc in het verlengde van de overloop? De muur waar je nu tegenop loopt als je naar boven komt vervangen door een deur en dan de wc er achter. Mocht het dak te schuin zijn dan een dakkapelletje er in en de cv ook daar hangen.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_203516271
Yeah een topic🎉 Leuk om zo te volgen.

Even praktisch: de cv ketel ‘hangt’ in een ruime kast op de slaapkamerverdieping hier.
Om een uur of drie ‘s nachts slaat ie aan met een zoemend geluid.
Of ‘s morgens bij opwarmen huis.
Geen probleem, daar worden wij niet wakker van.
  zaterdag 5 februari 2022 @ 13:01:25 #39
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203519311
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 09:49 schreef Myraela het volgende:
Wil je alleen een toiletje, of zou je op termijn een hele badkamer boven willen?

Geen idee of dat mogelijk is hoor, ik heb 0 bouwkundige kennis.
Alleen een toilet is goed. We hebben nu ook beneden de badkamer dat vind ik wel prima.
  zaterdag 5 februari 2022 @ 13:02:43 #40
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203519327
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 09:56 schreef valentijn101 het volgende:

[..]
Kan de wc in het verlengde van de overloop? De muur waar je nu tegenop loopt als je naar boven komt vervangen door een deur en dan de wc er achter. Mocht het dak te schuin zijn dan een dakkapelletje er in en de cv ook daar hangen.
Dat is het hoekje dat ik bedoel. Dat gaat niet.
Dakkapel voor een wc wordt wel beetje duur grapje. Dan houden we het gewoon op 1 wc beneden.
pi_203539658
Leuk huis, mooi plekje. Ik volg. Hoe ga je het nieuwe dak opbouwen na de sanering?
  zondag 6 februari 2022 @ 15:14:16 #42
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203539769
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 15:05 schreef saxohans het volgende:
Leuk huis, mooi plekje. Ik volg. Hoe ga je het nieuwe dak opbouwen na de sanering?
Het dak mag niet hoger worden ivm de buren. Dus isolatie sowieso van binnenuit maar dat gaan we zelf doen. Dus nog even kijken wat de beste optie is daarvoor.
  zondag 6 februari 2022 @ 15:21:02 #43
277627 Seven.
We are Borg.
pi_203539871
Oeh, rigoureuze verbouwing! Veel succes!
Resistance is futile.
pi_203548751
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 09:24 schreef gcjoel het volgende:
Is er iemand die mee zou kunnen denken over een andere indeling van de bovenverdieping?
Ik wil eigenlijk een wc boven en we vinden het zonde dat de grootste kamer nu eigenlijk een berghok is.
Daar hangt wel ook de cv dus er zo gaan slapen is geen optie.
En het liefst slaap ik niet aan die kant van het huis ivm dat aan die kant de buren zitten.

Dat ene hoekje aan het eind van de hal leek perfect maar omdat het dak schuin is vanaf de grond boven is dat niet geschikt want het is te laag.

Wc is dus een pre, maar andere geweldige ideeën over de indeling zijn ook welkom.
Hoeveel kamers wil je boven hebben? Als je er 3 wilt, zou je de indeling niet om kunnen draaien? Dus 2 kleine kamers aan de kant van de buren, en 1 grote kamer aan de linkerkant. Ik kan op de plattegrond niet zien waar de ramen zitten (het lijkt er voor mij op alsof er maar 1 dakraam zit), maar goed, als je toch het hele dak moet afpellen en opnieuw opbouwen ivm asbest is het toevoegen of verplaatsen van ramen een kleine ingreep waar je veel plezier van kunt hebben. Ik zou dan denken dat een logische plaats voor een wc ergens aan de kant van de trap is omdat de badkamer ook aan die kant is.

Ik bedoel zoiets.



Edit: of zoiets, grotere 'grote slaapkamer'



[ Bericht 4% gewijzigd door yinu op 07-02-2022 10:02:19 ]
  maandag 7 februari 2022 @ 10:04:08 #45
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203548855
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 09:56 schreef yinu het volgende:

[..]
Hoeveel kamers wil je boven hebben? Als je er 3 wilt, zou je de indeling niet om kunnen draaien? Dus 2 kleine kamers aan de kant van de buren, en 1 grote kamer aan de linkerkant. Ik kan op de plattegrond niet zien waar de ramen zitten (het lijkt er voor mij op alsof er maar 1 dakraam zit), maar goed, als je toch het hele dak moet afpellen en opnieuw opbouwen ivm asbest is het toevoegen of verplaatsen van ramen een kleine ingreep waar je veel plezier van kunt hebben. Ik zou dan denken dat een logische plaats voor een wc ergens aan de kant van de trap is omdat de badkamer ook aan die kant is.

Ik bedoel zoiets.

[ afbeelding ]

Edit: of zoiets, grotere 'grote slaapkamer'

[ afbeelding ]
Dank je, dit zijn inderdaad wel goede opties!
Ik ga ze bestuderen.
de ramen zitten op dit moment alleen links in de 2 kleine kamers in de buitenmuur en een mini dakraam die je ziet op de tekening. Maar die gaan inderdaad nog bijgeplaatst worden bij het dak vervangen, dus dat is geen belemmering voor een andere indeling.
pi_203548991
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 10:04 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Dank je, dit zijn inderdaad wel goede opties!
Ik ga ze bestuderen.
de ramen zitten op dit moment alleen links in de 2 kleine kamers in de buitenmuur en een mini dakraam die je ziet op de tekening. Maar die gaan inderdaad nog bijgeplaatst worden bij het dak vervangen, dus dat is geen belemmering voor een andere indeling.
Dit zijn natuurlijk alleen maar kleine ideetjes. Maar het is echt fijn als de indeling naar je zin is. Alle andere dingen kun je ooit nog een keertje aanpakken maar muren verplaatsen e.d. is echt een gedoe als de elektra er al in zit enzo.
Je kunt natuurlijk ook nog nadenken over een hele andere indeling met een kleine kastenkamer, 1 of 2 werkkamers en grote slaapkamer. Of 1 grote ruimte. Alles is mogelijk. :+ (en ja, dat is ook het lastige natuurlijk)
  maandag 7 februari 2022 @ 10:15:51 #47
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203549058
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 10:12 schreef yinu het volgende:

[..]
Dit zijn natuurlijk alleen maar kleine ideetjes. Maar het is echt fijn als de indeling naar je zin is. Alle andere dingen kun je ooit nog een keertje aanpakken maar muren verplaatsen e.d. is echt een gedoe als de elektra er al in zit enzo.
Je kunt natuurlijk ook nog nadenken over een hele andere indeling met een kleine kastenkamer, 1 of 2 werkkamers en grote slaapkamer. Of 1 grote ruimte. Alles is mogelijk. :+ (en ja, dat is ook het lastige natuurlijk)
Ja precies, dat is inderdaad het lastige. En door de schuine kanten voor en achter is het al lastig een wc in een hoek te proppen. En midden in een ruimte lijkt zo zonde.
In principe hebben we aan 1 slaapkamer genoeg, werkkamer maken we beneden en in het bijgebouw.
Ik zat nu een beetje te denken om waar de CV hangt een soort washok te maken.
En dan of 1 grote slaapkamer met de kasten erbij in of 2 losse kamers.
pi_203551396
Ik zou dit doen. Wc naast cv ketel in de onderste slaapkamer, deur van onderste slaapkamer verplaatsen.

Spoilers!
  maandag 7 februari 2022 @ 12:48:52 #49
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203552110
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2022 12:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zou dit doen. Wc naast cv ketel in de onderste slaapkamer, deur van onderste slaapkamer verplaatsen.

[ afbeelding ]
De CV ketel zit in de grootste kamer, dat witte dingetje.

De kast die aan de muur zit waar je hem nu getekend hebt is zo'n inbouwkast, dat willen we er sowieso uit slaan.
pi_203552240
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 12:48 schreef gcjoel het volgende:

[..]
De CV ketel zit in de grootste kamer, dat witte dingetje.

De kast die aan de muur zit waar je hem nu getekend hebt is zo'n inbouwkast, dat willen we er sowieso uit slaan.
Oh ja, ik zie nu de cv :D
Spoilers!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')