Ik zie het probleem niet hoorquote:Op woensdag 6 juli 2022 10:19 schreef gcjoel het volgende:
Kleurtjes proberen:
[ link | afbeelding ]
Links naar rechts: vintage blue, ginger gold, peacock pride, retro vibe
De kamer is vrij donker dus die mooie peacock die ik van Majo wilde kopiëren wordt hem toch niet![]()
En toch ook geen lila meer![]()
Heb het idee van de groene deur weg gedaan want dat wordt teveel aan kleur.
Dus het gordijn met de geometrische print blijft en is besteld. En de bloemetjes dekbedovertrekken.![]()
Ik neig nu naar de vintage blue, want de dekbedovertrekken zijn geel aan de achterkant dus met een gele muur erbij lijkt me dat teveel geel.
Ginger gold is te saai bruin voor de slaapkamer.
Thanks. Ik zal eens kijken of ik kan ontdekken welk merk het is en een handleiding zoeken.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 16:46 schreef saxohans het volgende:
Alleen een ISOduct rookkanaal mag zonder omkokering geplaatst worden. Alle andere merken moeten brandwerend omkokerd worden.
Uit de installatie handleiding: De onderzijde van de doorvoering moet kierdicht worden afgesloten met een brandseparatieplaat
(kit in dit geval de kieren af met een bij warmte opzwellende kit) of een kierdichte
binnenafwerking dakdoorvoer.
Probeer te achterhalen welk merk je hebt en respecteer de voorgeschreven afstanden tot brandbaar materiaal.
Oeh, ik vind donker juist heeeeeerlijk voor een slaapkamer.quote:Op woensdag 6 juli 2022 10:19 schreef gcjoel het volgende:
Kleurtjes proberen:
[ link | afbeelding ]
Links naar rechts: vintage blue, ginger gold, peacock pride, retro vibe
De kamer is vrij donker dus die mooie peacock die ik van Majo wilde kopiëren wordt hem toch niet![]()
En toch ook geen lila meer![]()
Heb het idee van de groene deur weg gedaan want dat wordt teveel aan kleur.
Dus het gordijn met de geometrische print blijft en is besteld. En de bloemetjes dekbedovertrekken.![]()
Ik neig nu naar de vintage blue, want de dekbedovertrekken zijn geel aan de achterkant dus met een gele muur erbij lijkt me dat teveel geel.
Ginger gold is te saai bruin voor de slaapkamer.
Ja ik vond de vintage blue uiteindelijk ook teveel babyblauw vibe geven, dus ik bleef twijfelen.quote:Op donderdag 14 juli 2022 08:55 schreef Myraela het volgende:
[..]
Oeh, ik vind donker juist heeeeeerlijk voor een slaapkamer.Dat is de enige kleur waarbij ik me een voorstelling van de kamer kan maken. De vintage blue is misschien in het echt ook erg mooi, maar met zo'n stukje ben ik een beetje bang dat het ook erg kinderlijk kan worden.
Hoeveel/welke muren wil je gaan schilderen?
Stucenquote:Op donderdag 28 juli 2022 08:08 schreef gcjoel het volgende:
@:Molo opletten nu!
De stukadoors zijn klaar!
De kamers:
[ link | afbeelding ]
De hal/trapgat
[ link | afbeelding ]
vanaf beneden gezien:
[ link | afbeelding ]
Nu snel drogen, ik wil schilderen!!
Ja he, nu zijn het ineens echt weer kamersquote:Op donderdag 28 juli 2022 08:15 schreef Seven. het volgende:
[..]
Stucenéén van de mooiste klussen vind ik zelf. Dan zie je écht hoe het gaat worden.
Dat zijn wel flinke bedragen inderdaad. De vraag is: ga je het elke dag gebruiken?quote:Op donderdag 28 juli 2022 08:18 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ja he, nu zijn het ineens echt weer kamers
Oh ja, er waren hier mensen die vonden dat we per se een toilet boven moesten.
Nu hebben we daarvoor de offerte binnen. (samen met de badkamer beneden en alles)
Maar goed komt op ruim 4000 euro uit (voor alleen de wc boven dus), wel veel om boven te kunnen kakken vind ik
Dus even over nadenken, anders komt het over 20 jaar wel als de badkamer weer aan vervanging toe is.
Als je er eenmaal een hebt denk ik wel. Maar dan nog, 1x per dag/nacht misschien?quote:Op donderdag 28 juli 2022 08:23 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dat zijn wel flinke bedragen inderdaad. De vraag is: ga je het elke dag gebruiken?
Zo, dat schiet op. Zo fijn!quote:Op donderdag 28 juli 2022 08:08 schreef gcjoel het volgende:
De kamers:
[ link | afbeelding ]
De hal/trapgat
[ link | afbeelding ]
vanaf beneden gezien:
[ link | afbeelding ]
En als jullie allebei voedselvergiftiging hebbenquote:Op donderdag 28 juli 2022 08:34 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Als je er eenmaal een hebt denk ik wel. Maar dan nog, 1x per dag/nacht misschien?
Nice, het begint zo al echt wat te wordenquote:Op donderdag 28 juli 2022 08:08 schreef gcjoel het volgende:
De kamers:
[ link | afbeelding ]
De hal/trapgat
[ link | afbeelding ]
vanaf beneden gezien:
[ link | afbeelding ]
Is dat 4000 euro voor alles? Dus om van niets ineens een extra toilet te maken? Ik vind het echt geen geld.quote:Op donderdag 28 juli 2022 08:18 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Nu hebben we daarvoor de offerte binnen. (samen met de badkamer beneden en alles)
Maar goed komt op ruim 4000 euro uit (voor alleen de wc boven dus), wel veel om boven te kunnen kakken vind ik
Dus even over nadenken, anders komt het over 20 jaar wel als de badkamer weer aan vervanging toe is.
Met die nieuwbouw meerwerk prijzen lijkt alles goedkoop jaquote:Op donderdag 28 juli 2022 09:52 schreef Myraela het volgende:
[..]
Is dat 4000 euro voor alles? Dus om van niets ineens een extra toilet te maken? Ik vind het echt geen geld.Lijkt me voor eigen gebruik al een enorme aanwinst, maar ook gewoon een fijne waardevermeerdering van je woning. Bij onze nieuwbouwwoning kost een apart toilet (dat is geen nieuw extra toilet, maar het toilet van de badkamer splitsen) al 4.635,00 euro. Dat doen we overigens niet hoor, ik vond het voor aparte deur voor je toilet en minder ruimte in je badkamer wel erg veel geld.
Maar je kunt die afweging natuurlijk alleen zelf maken. Zou je vooral proberen af te vragen of je geen twijfel hebt of je anders wel echt 20 jaar kan wachten. Want als je het toch al eerder mist, dan ben je er alleen maar meer tijd, gedoe en geld aan kwijt.
Ook een goeiequote:Op donderdag 28 juli 2022 09:36 schreef CherryLips het volgende:
[..]
En als jullie allebei voedselvergiftiging hebben
Of bij gewoon ziek zijn; niets is vervelender dan ziek zwak en misselijk het hele huis door moeten om naar het toilet te kunnen.quote:Op donderdag 28 juli 2022 09:36 schreef CherryLips het volgende:
[..]
En als jullie allebei voedselvergiftiging hebben
Oeh, ik vind 4k voor een wc nog best mee vallen eigenlijkquote:Op donderdag 28 juli 2022 08:18 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Misschien hadden wij gewoon een verkeerde verwachting danquote:Op donderdag 28 juli 2022 10:02 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Oeh, ik vind 4k voor een wc nog best mee vallen eigenlijk. Zeker met de wetenschap dat alle leidingen er naar toe gelegd moeten worden.
Ik zou het ook doen. 4k voor een toilet valt volgens mij wel mee in jullie situatie, maar 4k als absoluut bedrag is natuurlijk gewoon een flinke som geld.quote:Op donderdag 28 juli 2022 10:04 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Misschien hadden wij gewoon een verkeerde verwachting dan
Maar goed, binnen 2 uur tijd neig ik nu toch al naar wel doen![]()
Deze aannemer heeft onze badkamer 2 jaar terug ook gedaan, hij is nu wel een stuk duurder (wat ook verwacht en logisch is) en hij gaat het sowieso doen. Ik ga niet voor 2 duizend euro besparen een of andere beunhaas zoeken, krijg je altijd spijt van!
Als je het geld hebt: doen! Het voelt misschien luxe, omdat het ‘tweede’ heet, maar het is een ‘luxe’ die zeer bijdraagt aan je woonplezier. Zoals gezegd: als je ziek bent. Of gewoon eens lui. Als het koud is en je ‘s nachts heel nodig moet. Als er een feestje is of als er logees zijn. Als één van beiden eeuwen op de plee zit en je ook moet.quote:Op donderdag 28 juli 2022 10:04 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Misschien hadden wij gewoon een verkeerde verwachting dan
Maar goed, binnen 2 uur tijd neig ik nu toch al naar wel doen![]()
Deze aannemer heeft onze badkamer 2 jaar terug ook gedaan, hij is nu wel een stuk duurder (wat ook verwacht en logisch is) en hij gaat het sowieso doen. Ik ga niet voor 2 duizend euro besparen een of andere beunhaas zoeken, krijg je altijd spijt van!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |