abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 juli 2022 @ 10:19:27 #276
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_205252736
Kleurtjes proberen:

Links naar rechts: vintage blue, ginger gold, peacock pride, retro vibe

De kamer is vrij donker dus die mooie peacock die ik van Majo wilde kopiëren wordt hem toch niet :D
En toch ook geen lila meer _O-

Heb het idee van de groene deur weg gedaan want dat wordt teveel aan kleur.
Dus het gordijn met de geometrische print blijft en is besteld. En de bloemetjes dekbedovertrekken. O+

Ik neig nu naar de vintage blue, want de dekbedovertrekken zijn geel aan de achterkant dus met een gele muur erbij lijkt me dat teveel geel.

Ginger gold is te saai bruin voor de slaapkamer.
pi_205277990
Alleen een ISOduct rookkanaal mag zonder omkokering geplaatst worden. Alle andere merken moeten brandwerend omkokerd worden.

Uit de installatie handleiding: De onderzijde van de doorvoering moet kierdicht worden afgesloten met een brandseparatieplaat
(kit in dit geval de kieren af met een bij warmte opzwellende kit) of een kierdichte
binnenafwerking dakdoorvoer.

Probeer te achterhalen welk merk je hebt en respecteer de voorgeschreven afstanden tot brandbaar materiaal.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 18:55:11 #278
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_205280209
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:19 schreef gcjoel het volgende:
Kleurtjes proberen:

[ link | afbeelding ]

De kamer is vrij donker dus die mooie peacock die ik van Majo wilde kopiëren wordt hem toch niet :D

Dus het gordijn met de geometrische print blijft en is besteld. En de bloemetjes dekbedovertrekken. O+

Ik neig nu naar de vintage blue, want de dekbedovertrekken zijn geel aan de achterkant dus met een gele muur erbij lijkt me dat teveel geel.

Ik zie het probleem niet hoor :) Geeft ook warmte en licht.

Maar jullie keuze uiteraard.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 9 juli 2022 @ 08:04:12 #279
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_205283790
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 16:46 schreef saxohans het volgende:
Alleen een ISOduct rookkanaal mag zonder omkokering geplaatst worden. Alle andere merken moeten brandwerend omkokerd worden.

Uit de installatie handleiding: De onderzijde van de doorvoering moet kierdicht worden afgesloten met een brandseparatieplaat
(kit in dit geval de kieren af met een bij warmte opzwellende kit) of een kierdichte
binnenafwerking dakdoorvoer.

Probeer te achterhalen welk merk je hebt en respecteer de voorgeschreven afstanden tot brandbaar materiaal.
Thanks. Ik zal eens kijken of ik kan ontdekken welk merk het is en een handleiding zoeken.
  donderdag 14 juli 2022 @ 08:07:06 #280
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_205337034
Kamers *O*

Alleen nog de muurtjes/schotten maken onderaan het schuine dak. Maar eerst moet er een mannetje komen om de verwarming af te doppen.
Dit is dubbelwandig staal, ouderwets vakwerk, dus hier spul voor vinden was nogal lastig.
Gelukkig is het een klusje van niks dus komt hij zaterdag even, kunnen we daarna de kamers afmaken O+

en bonusfoto, want mooi O+

pi_205337283
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:19 schreef gcjoel het volgende:
Kleurtjes proberen:

[ link | afbeelding ]

Oeh, ik vind donker juist heeeeeerlijk voor een slaapkamer. O+ Dat is de enige kleur waarbij ik me een voorstelling van de kamer kan maken. De vintage blue is misschien in het echt ook erg mooi, maar met zo'n stukje ben ik een beetje bang dat het ook erg kinderlijk kan worden.

Hoeveel/welke muren wil je gaan schilderen?
  donderdag 14 juli 2022 @ 09:00:40 #282
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_205337310
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2022 08:55 schreef Myraela het volgende:

[..]
Oeh, ik vind donker juist heeeeeerlijk voor een slaapkamer. O+ Dat is de enige kleur waarbij ik me een voorstelling van de kamer kan maken. De vintage blue is misschien in het echt ook erg mooi, maar met zo'n stukje ben ik een beetje bang dat het ook erg kinderlijk kan worden.

Hoeveel/welke muren wil je gaan schilderen?
Ja ik vond de vintage blue uiteindelijk ook teveel babyblauw vibe geven, dus ik bleef twijfelen.
Had nog donkergroen gehaald maar die was nog donkerder dan de blauwe.
Toen was ik het zat om nog meer geld uit te geven aan testers en kocht ik deze:

Hij lijkt zo wel erg fel blauw, maar is wel iets meer aqua achtig.
lagune blauw heet het.

Ik wil 1 muur, de schuine gaan schilderen hiermee.

[ Bericht 0% gewijzigd door gcjoel op 14-07-2022 09:27:47 ]
  dinsdag 26 juli 2022 @ 14:33:54 #283
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_205462260
Boven begint nu eindelijk weer op slaapkamers te lijken *O*
De stukadoors zijn deze week bezig, dan knapt het echt snel op.

Voor:

Nu:

Wachten tot het droog is en dan afmaken *O*
Boven slapen O+
  woensdag 27 juli 2022 @ 19:40:34 #284
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205474384
Owwwww dat gaat als een malle zo snel jonguh! Lekker bezig _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 28 juli 2022 @ 08:08:11 #285
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_205478070
@Molo opletten nu!

De stukadoors zijn klaar! *O*

De kamers:

De hal/trapgat

vanaf beneden gezien:

Nu snel drogen, ik wil schilderen!! *O*
  donderdag 28 juli 2022 @ 08:15:41 #286
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205478100
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 08:08 schreef gcjoel het volgende:
@:Molo opletten nu!

De kamers:
[ link | afbeelding ]

De hal/trapgat
[ link | afbeelding ]

vanaf beneden gezien:
[ link | afbeelding ]

Stucen *O* één van de mooiste klussen vind ik zelf. Dan zie je écht hoe het gaat worden.
Resistance is futile.
  donderdag 28 juli 2022 @ 08:18:00 #287
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_205478107
quote:
14s.gif Op donderdag 28 juli 2022 08:15 schreef Seven. het volgende:

[..]
Stucen *O* één van de mooiste klussen vind ik zelf. Dan zie je écht hoe het gaat worden.
Ja he, nu zijn het ineens echt weer kamers O+

Oh ja, er waren hier mensen die vonden dat we per se een toilet boven moesten.
Nu hebben we daarvoor de offerte binnen. (samen met de badkamer beneden en alles)
Maar goed komt op ruim 4000 euro uit (voor alleen de wc boven dus), wel veel om boven te kunnen kakken vind ik _O-
Dus even over nadenken, anders komt het over 20 jaar wel als de badkamer weer aan vervanging toe is.
  donderdag 28 juli 2022 @ 08:23:24 #288
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205478136
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 08:18 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Nu hebben we daarvoor de offerte binnen. (samen met de badkamer beneden en alles)
Maar goed komt op ruim 4000 euro uit (voor alleen de wc boven dus), wel veel om boven te kunnen kakken vind ik _O-
Dus even over nadenken, anders komt het over 20 jaar wel als de badkamer weer aan vervanging toe is.
Dat zijn wel flinke bedragen inderdaad. De vraag is: ga je het elke dag gebruiken?
Resistance is futile.
  donderdag 28 juli 2022 @ 08:34:30 #289
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_205478200
quote:
7s.gif Op donderdag 28 juli 2022 08:23 schreef Seven. het volgende:

[..]
Dat zijn wel flinke bedragen inderdaad. De vraag is: ga je het elke dag gebruiken?
Als je er eenmaal een hebt denk ik wel. Maar dan nog, 1x per dag/nacht misschien?
  donderdag 28 juli 2022 @ 09:04:12 #290
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_205478405
quote:

De kamers:
[ link | afbeelding ]

De hal/trapgat
[ link | afbeelding ]

vanaf beneden gezien:
[ link | afbeelding ]

Zo, dat schiet op. Zo fijn! *O*
I will work to elevate you. Just enough to bring you down
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_205478606
Persoonlijk vind ik een wc boven wel 4k waard :P. Maar je moet vooral doen wat jullie goed lijkt! Iedere euro kan je maar een keer uitgeven :).
pi_205478635
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 08:34 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Als je er eenmaal een hebt denk ik wel. Maar dan nog, 1x per dag/nacht misschien?
En als jullie allebei voedselvergiftiging hebben :Y
Tap tap tap
pi_205478663
quote:

De kamers:
[ link | afbeelding ]

De hal/trapgat
[ link | afbeelding ]

vanaf beneden gezien:
[ link | afbeelding ]

Nice, het begint zo al echt wat te worden :)
pi_205478746
quote:

[..]

Is dat 4000 euro voor alles? Dus om van niets ineens een extra toilet te maken? Ik vind het echt geen geld. :D Lijkt me voor eigen gebruik al een enorme aanwinst, maar ook gewoon een fijne waardevermeerdering van je woning. Bij onze nieuwbouwwoning kost een apart toilet (dat is geen nieuw extra toilet, maar het toilet van de badkamer splitsen) al 4.635,00 euro. Dat doen we overigens niet hoor, ik vond het voor aparte deur voor je toilet en minder ruimte in je badkamer wel erg veel geld.

Maar je kunt die afweging natuurlijk alleen zelf maken. Zou je vooral proberen af te vragen of je geen twijfel hebt of je anders wel echt 20 jaar kan wachten. Want als je het toch al eerder mist, dan ben je er alleen maar meer tijd, gedoe en geld aan kwijt.
  donderdag 28 juli 2022 @ 09:59:18 #295
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_205478803
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 09:52 schreef Myraela het volgende:

[..]
Is dat 4000 euro voor alles? Dus om van niets ineens een extra toilet te maken? Ik vind het echt geen geld. :D Lijkt me voor eigen gebruik al een enorme aanwinst, maar ook gewoon een fijne waardevermeerdering van je woning. Bij onze nieuwbouwwoning kost een apart toilet (dat is geen nieuw extra toilet, maar het toilet van de badkamer splitsen) al 4.635,00 euro. Dat doen we overigens niet hoor, ik vond het voor aparte deur voor je toilet en minder ruimte in je badkamer wel erg veel geld.

Maar je kunt die afweging natuurlijk alleen zelf maken. Zou je vooral proberen af te vragen of je geen twijfel hebt of je anders wel echt 20 jaar kan wachten. Want als je het toch al eerder mist, dan ben je er alleen maar meer tijd, gedoe en geld aan kwijt.
Met die nieuwbouw meerwerk prijzen lijkt alles goedkoop ja :D
Maar ik zat net wel te denken aan het enige huis waar ik gewoond heb die het wel had, en toen vond ik het wel echt heel fijn en een luxe ineens. (op het ouderlijk huis na natuurlijk)
Dus ik denk dat we het maar gewoon moeten doen! We hebben op zich de luxe dat we best een goed budget hebben door de idiote huizenmarkt overwaarde _O-

quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 09:36 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Ook een goeie :D
  Moderator donderdag 28 juli 2022 @ 10:00:01 #296
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_205478811
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 09:36 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Of bij gewoon ziek zijn; niets is vervelender dan ziek zwak en misselijk het hele huis door moeten om naar het toilet te kunnen.

Of als je een feestje hebt met andere mensen toch naar jou eigen schone toilet kunnen op de bovenverdieping.
  donderdag 28 juli 2022 @ 10:02:02 #297
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_205478822
quote:

[..]

Oeh, ik vind 4k voor een wc nog best mee vallen eigenlijk :@ . Zeker met de wetenschap dat alle leidingen er naar toe gelegd moeten worden.

Wij moeten nog 2 wc's aanpakken en als iemand dat doet voor 8k, teken ik er voor. Heb het in ons vorige huis zelf gedaan en het is echt een geklooi met te grote buizen in een te klein kamertje :P .
  donderdag 28 juli 2022 @ 10:04:09 #298
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_205478838
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 10:02 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Oeh, ik vind 4k voor een wc nog best mee vallen eigenlijk :@ . Zeker met de wetenschap dat alle leidingen er naar toe gelegd moeten worden.
Misschien hadden wij gewoon een verkeerde verwachting dan :D
Maar goed, binnen 2 uur tijd neig ik nu toch al naar wel doen _O-

Deze aannemer heeft onze badkamer 2 jaar terug ook gedaan, hij is nu wel een stuk duurder (wat ook verwacht en logisch is) en hij gaat het sowieso doen. Ik ga niet voor 2 duizend euro besparen een of andere beunhaas zoeken, krijg je altijd spijt van!
  Moderator donderdag 28 juli 2022 @ 10:15:34 #299
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_205478936
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 10:04 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Deze aannemer heeft onze badkamer 2 jaar terug ook gedaan, hij is nu wel een stuk duurder (wat ook verwacht en logisch is) en hij gaat het sowieso doen. Ik ga niet voor 2 duizend euro besparen een of andere beunhaas zoeken, krijg je altijd spijt van!
Ik zou het ook doen. 4k voor een toilet valt volgens mij wel mee in jullie situatie, maar 4k als absoluut bedrag is natuurlijk gewoon een flinke som geld.

Maar een toilet boven wil je echt wel. 's Nachts altijd naar beneden moeten, of als je ziek bent, of of of. Een toilet op de bovenverdieping zou ik niet op beknibbelen.

Die kamers na het stuccen O+
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 28 juli 2022 @ 10:50:23 #300
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_205479212
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 10:04 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Als je het geld hebt: doen! Het voelt misschien luxe, omdat het ‘tweede’ heet, maar het is een ‘luxe’ die zeer bijdraagt aan je woonplezier. Zoals gezegd: als je ziek bent. Of gewoon eens lui. Als het koud is en je ‘s nachts heel nodig moet. Als er een feestje is of als er logees zijn. Als één van beiden eeuwen op de plee zit en je ook moet.
En hoe heerlijk is het, als het gewoon gedaan is, in plaats van dat je er over twintig jaar nog weer aan begint. Wie weet wat het dan allemaal kost.

Zakelijk gezien: voor eventuele verkoop ook nooit weg.

Ik zou echt niet weten waarom je het, nu je toch al in een verbouwing zit, níet zou doen. Mits je dus de financiële ruimte hebt, uiteraard.
Snobs have more fun!
KLIK!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')