Euh, ik zie alleen Gakpo een degelijke transfer maken. Brekebeentje Madueke reken je toch niet meer op mag ik hopen?quote:Op donderdag 3 februari 2022 21:54 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Die grote transfers zullen er de komende jaren nog wel zijn met het aanvallende talent dat er is. Dat is de kurk waar PSV de laatste 4 jaar op drijft, Europees komt er nauwelijks wat binnen.
Maar goed, die aanvallers hebben niets te maken met Schmidt verder. Het Götze-verhaal hebben we al besproken, die mag denk ik wel op conto van Schmidt.
De ploeg waarmee je halve finale CL haalde (2005) was echt wel een team.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 06:59 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Aad kan het altijd leuk brengen, maar ik pleit voor iemand zonder PSV DNA. Daarom vond ik Schmidt ook zo'n verfrissende keus.
Kijk naar hoe PSV voor Schmidt speelde, en na. Speelden de oude teams als een team? Nee.
Bij PSV had je altijd een freak of nature, zoals een Ronaldo, Romario, Nilis of van Nistelrooij, die de doelpunten maakte, een stel waterdragers op het middenveld en wat houthakkers in de verdediging. Een paar uitzonderingen natuurlijk, en dan denk ik aan Popescu en Chovanec in de verdediging. Khoklov, Jonk, Vanenburg op het middenveld. Maar het speelde - muv het team dat de EC1 won - nooit echt als een team. Omdat je juist die freak of nature in de spits had lopen, die weinig waardering naar het team uitstraalde. Toivonen bijvoorbeeld, maar Romario is misschien wel het ultieme voorbeeld.
Onder Schmidt speelt iedereen mee. Je zag spelers ook veel meer oog hebben voor spelers om hun heen. Gewoon even je aangever bedanken nadat je een goal hebt gescoord. Ben een beetje fatsoenlijk tov je medespelers.
Sangare kan ook wel een grote transfer maken. Madueke de komende twee jaar niet, denk ik.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 07:25 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Euh, ik zie alleen Gakpo een degelijke transfer maken. Brekebeentje Madueke reken je toch niet meer op mag ik hopen?
Ik heb het over die andere jaren onder Hiddink.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 07:14 schreef Lyrebird het volgende:
"muv het team dat de EC1 won"
Het staat er echt.
Ja Sangaré met behoorlijke waarde, maar andere user had het specifiek over aanvallend talent.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 07:47 schreef Halcon het volgende:
[..]
Sangare kan ook wel een grote transfer maken. Madueke de komende twee jaar niet, denk ik.
En dan is het vet wel van de soep in deze selectie. Ramalho, Max, Mwene en van Ginkel lopen al tegen de 30. Voor keepers wordt natuurlijk minder vaak heel veel betaald en zeker niet voor een clown als Drommel. Teze, Boscagli en Obispo ga je ook geen klappers mee maken. Thomas en Romero zijn brekebeentjes. Guti en Doan ga je al niet eens verkopen voor wat je er voor betaald hebt. Bruma bakt er niks van en loopt uit z'n contract na volgend seizoen.
Zahavi loopt af einde van dit seizoen. Gotze heeft in de Eredivisie al een vrij laag rendement voor wat hij aan salaris kost. Daar gaat ook niemand heel veel voor betalen. Vinicius is gehuurd.
Dan heb je nog Mauro Junior en Veerman. Nuttige spelers voor PSV, maar die gaan de komende twee jaar de Eredivisie waarschijnlijk niet ontgroeien.
Daarnaast nog wat talenten, zoals Vertessen, wat afwachten is.
En dat was het dan wel weer zo'n beetje. Als je kwalitatief onder deed voor Ajax, maar een elftal hebt met veel groeimogelijkheden en potentïele transferwaarde of 'n oud elftal zonder dat, maar met meer kwaliteit dan Ajax... Maar da's geen van beide het geval. Van beide situaties heb je precies datgeen wat je niet moet hebben.
Geen idee dan waar hij op doelt.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 07:57 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Ja Sangaré met behoorlijke waarde, maar andere user had het specifiek over aanvallend talent.
Doelde op Gakpo, Madueke en die 2 nieuwe talenten uit de jeugd ja. Hoor elke keer dat die Bakayoko zo'n wereldtalent is en heb wat betreft aanvallers meer vertrouwen in PSV-talenten dan Ajax-talenten.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 08:01 schreef Halcon het volgende:
[..]
Geen idee dan waar hij op doelt.
Misschien op Bakayoko en Fofana, maar die moeten het eerst nog maar eens laten zien in de Eredivisie.
Wat een totale onzin.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 06:59 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Aad kan het altijd leuk brengen, maar ik pleit voor iemand zonder PSV DNA. Daarom vond ik Schmidt ook zo'n verfrissende keus.
Kijk naar hoe PSV voor Schmidt speelde, en na. Speelden de oude teams als een team? Nee.
Bij PSV had je altijd een freak of nature, zoals een Ronaldo, Romario, Nilis of van Nistelrooij, die de doelpunten maakte, een stel waterdragers op het middenveld en wat houthakkers in de verdediging. Een paar uitzonderingen natuurlijk, en dan denk ik aan Popescu en Chovanec in de verdediging. Khoklov, Jonk, Vanenburg op het middenveld. Maar het speelde - muv het team dat de EC1 won - nooit echt als een team. Omdat je juist die freak of nature in de spits had lopen, die weinig waardering naar het team uitstraalde. Toivonen bijvoorbeeld, maar Romario is misschien wel het ultieme voorbeeld.
Onder Schmidt speelt iedereen mee. Je zag spelers ook veel meer oog hebben voor spelers om hun heen. Gewoon even je aangever bedanken nadat je een goal hebt gescoord. Ben een beetje fatsoenlijk tov je medespelers.
Mja, eerst zien en dan geloven. Paar keer scoren in de KKD is nog wel wat anders dan in de Eredivisie en goed genoeg spelen om een klapper te kunnen maken.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 08:41 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Doelde op Gakpo, Madueke en die 2 nieuwe talenten uit de jeugd ja. Hoor elke keer dat die Bakayoko zo'n wereldtalent is en heb wat betreft aanvallers meer vertrouwen in PSV-talenten dan Ajax-talenten.
Ik vind dan ook echt dat Piroe te snel is weggedaan als je ziet hoe goed hij het nu in Engeland doet. Zit ook een goede kop op, leuke jongen.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 08:43 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mja, eerst zien en dan geloven. Paar keer scoren in de KKD is nog wel wat anders dan in de Eredivisie en goed genoeg spelen om een klapper te kunnen maken.
Die Piroe was ook ooit een wereldtalent wat uit handen was gehouden van Inter en zo.
Het voetbal in het Championship ligt hem misschien ook beter. Jammer van dat verloren jaar bij Sparta. Hij kwam er bij PSV in elk geval niet aan te pas.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 08:48 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik vind dan ook echt dat Piroe te snel is weggedaan als je ziet hoe goed hij het nu in Engeland doet. Zit ook een goede kop op, leuke jongen.
En bij PSV heb ik gezien eerdere aanvallers (Depay, Bergwijn, Malen en dan nu Gakpo) die allemaal KKD hebben gespeeld er toch wel wat meer vertrouwen in dat dit weer zo'n speler wordt.
Bruma.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 07:57 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Ja Sangaré met behoorlijke waarde, maar andere user had het specifiek over aanvallend talent.
Ja al die uitleenjaartjes bij kutclubs dat zouden ze toch ook eens moeten onderzoeken of dat nou echt zoveel zin heeft. Bij Lammers werkte het wel aardig maar volgens mij lukt het werkelijk nooit dat een speler zich vanuit de kelder van de Eredivisie (waar natuurlijk ook nauwelijks gescoord wordt) dan alsnog opwerkt tot het eerste van een topclub.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 09:07 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het voetbal in het Championship ligt hem misschien ook beter. Jammer van dat verloren jaar bij Sparta. Hij kwam er bij PSV in elk geval niet aan te pas.
Als 'ie speelt, doet 'ie ervaring op. Maar je traint natuurlijk wel op lager niveau. Als iemand niet speelt, is het helemaal drama en heb je er helemaal niks aan.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 09:32 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ja al die uitleenjaartjes bij kutclubs dat zouden ze toch ook eens moeten onderzoeken of dat nou echt zoveel zin heeft. Bij Lammers werkte het wel aardig maar volgens mij lukt het werkelijk nooit dat een speler zich vanuit de kelder van de Eredivisie (waar natuurlijk ook nauwelijks gescoord wordt) dan alsnog opwerkt tot het eerste van een topclub.
Feyenoord sluit ook al jaren van die huurdealtjes voor matige spitsen als Vente en Bannis.Wordt uiteraard nooit wat maar zo blijven ze bezig.
Lammers redde het trouwens uiteindelijk ook niet eens. Wonder dat PSV daar nog 10 miljoen voor kreeg.
Een lulsmoes lijkt mij.quote:Op donderdag 3 februari 2022 19:53 schreef fetX het volgende:
[..]
Waarom vindt hij 4 jaar ‘heel lang’ voor een club als PSV eigenlijk? Dat valt toch ook wel mee?
Klopt allemaal wel hoor. Maar 9 van de 10 keer is het sowieso gewoon klaar als een spits wordt verhuurd. Kan me eigenlijk niet zoveel voorbeelden herinneren van spitsen die na verhuur alsnog slagen. (Want Lammers is ondanks verkoop naar Atalanta ook nooit geslaagd in PSV 1.)quote:Op vrijdag 4 februari 2022 09:42 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als 'ie speelt, doet 'ie ervaring op. Maar je traint natuurlijk wel op lager niveau. Als iemand niet speelt, is het helemaal drama en heb je er helemaal niks aan.
Lammers speelde bij Heerenveen bijna alles na twee seizoenen KKD en Heerenveen van destijds schat ik wel hoger in dan Sparta. Daarna natuurlijk prima verkocht aan Atalanta.
Piroe had achteraf beter nog een jaar Jong PSV kunnen doen en dan meetrainen met het eerste i.p.v. banken bij Sparta.
Vente is op z'n 22e een aardige KKD-speler. Zo'n Bannis had je idealiter bij Jong Feyenoord lopen. Nu moet je ze iedere keer uitlenen aan clubs waar het veel minder geregeld is dan bij Feyenoord.
Dat doen bv. Ajax en PSV alleen bij spelers die ze tussen de KKD en Eredivisie inschatten (zoals bv. Max de Waal en Piroe destijds) of spelers die er bij Jong buiten (gaan) vallen, zoals bv. Douglas die verhuurd is aan FC Den Bosch.
Maccabi toch? Moet te doen zijn.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 09:55 schreef maxi-mus het volgende:
De CL wedstrijd is trouwens naar 18:45 lees ik.
[ twitter ]
Huntelaar nog. Die werd verhuurd aan De Graafschap en AGOVV. Had daarna nog wel een aardige loopbaan, alleen niet bij PSV.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 09:59 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Klopt allemaal wel hoor. Maar 9 van de 10 keer is het sowieso gewoon klaar als een spits wordt verhuurd. Kan me eigenlijk niet zoveel voorbeelden herinneren van spitsen die na verhuur alsnog slagen. (Want Lammers is ondanks verkoop naar Atalanta ook nooit geslaagd in PSV 1.)
Wat zou de laatste geweest zijn? Ronald de Boer die naar Twente ging en daarna met Ajax de Champions League won.
Klopt ja, dat moet PSV uiteraard vrij simpel winnen.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 10:05 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Maccabi toch? Moet te doen zijn.
Maar het is toch moeilijker om je op te laden voor zo'n wedstrijd dan tegen een Monaco he..quote:Op vrijdag 4 februari 2022 10:06 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Klopt ja, dat moet PSV uiteraard vrij simpel winnen.
En voor de rest is het deelnemersveld ook niet bijster sterk. PSV moet maar eens punten gaan sprokkelen.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 10:06 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Klopt ja, dat moet PSV uiteraard vrij simpel winnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |