Afgunst en onderbuikjequote:Op woensdag 2 februari 2022 18:19 schreef Van_Poppel het volgende:
De beste man besteedt hier een half miljard euro en betaalt deze ontmanteling zelf…snap dus echt niet wat het probleem is.
Waarom zou je daar in hemelsnaam recht op moeten hebbenquote:Op woensdag 2 februari 2022 23:20 schreef Fleischmeister het volgende:
Ik zou zeggen, laat ome Jeff naast de te maken kosten voor de operatie ook de gemeentebelasting van alle Rotterdammers een jaartje betalen, dan mag van mij die brug wel even weg voor die kutpraam. Heb ik er ook nog wat aan.
Een factor twee overdrijven is normaal toch op FOK!. Het is dus serieus 65 km om dat ik daar op een avond aan de ene kant van de dam stond en mn tentje aan de andere kant. Maar goed, dat is wel erg off topic. De Hef is dus een hoopje staal zonder verdere functie waar mensen zich druk om maken dat je er niet overheen zou kunnen lopen op één dag.quote:Op woensdag 2 februari 2022 23:30 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Zeg, we hebben nog meer dammen en bruggen hier hoor.
Je kunt er niet eens overheen lopen aangezien de Hef altijd omhoog staat afgezien van onderhoudsredenen.quote:Op donderdag 3 februari 2022 08:33 schreef qajariaq het volgende:
waar mensen zich druk om maken dat je er niet overheen zou kunnen lopen op één dag.
Afgunst, waarschijnlijk. Dit is echt een non-probleem. Als je toevallig een weekje in Centerparcs was in de tijd dat die boot langskwam had je er nooit wat van gemerkt.quote:Op woensdag 2 februari 2022 18:19 schreef Van_Poppel het volgende:
De beste man besteedt hier een half miljard euro en betaalt deze ontmanteling zelf…snap dus echt niet wat het probleem is.
https://nos.nl/index.php/(...)og-geen-gelopen-racequote:Volgens Aboutaleb is er nog niet eens een vergunning aangevraagd en is het dus ook niet mogelijk om al te beslissen over het verzoek.
Wanneer je denkt dat De Hef een "hoopje staal zonder verdere functie" is dan heb je toch behoorlijk wat gemist.quote:Op donderdag 3 februari 2022 08:33 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Een factor twee overdrijven is normaal toch op FOK!. Het is dus serieus 65 km om dat ik daar op een avond aan de ene kant van de dam stond en mn tentje aan de andere kant. Maar goed, dat is wel erg off topic. De Hef is dus een hoopje staal zonder verdere functie waar mensen zich druk om maken dat je er niet overheen zou kunnen lopen op één dag.
Als het goed gaat betaald hij gewoon de hele operatie. Daar is nooit discussie over geweest.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 09:20 schreef SpecialK het volgende:
Ok maar wat is dus nu het financiele verhaal?
Want zelfs als Bezos er dus nu "slechts" voor zorgt dat we vervroegd en wellicht door haast duurder onderhoud moeten plegen lijkt mij dat een vorm van subsidie voor de rijken.
Snap ik, zonder meer waar. Maar dat voeren van die schuimbekken is soms erg verleidelijk.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 08:51 schreef Bakermat het volgende:
Niet dat ikzal schuimbekken omdat hij tijdelijk gedemonteerd moet worden maar dat stadsiconen bij veel mensen emotie oproepen is evident. Zeker in de maritieme bruggen- en havenstad Rotterdam waar ze uberhaupt amper nog iets vooroorlogs hebben staan.
Tja als er een hoop geld is dan kan die ambtelijke molen ineens wel snel werken natuurlijk.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 08:41 schreef De_Hertog het volgende:
Plottwist
[..]
https://nos.nl/index.php/(...)og-geen-gelopen-race
Zo hee, daar zal Bezos van wakker liggen.quote:Op donderdag 3 februari 2022 22:46 schreef NightDancert het volgende:
https://www.dehavenloods.(...)RNzTxntcqgt87RJfKTlI
Tokkietown goes tokkie
Punt is dus dat de vergunning nog niet is verleend, want hij is nog niet eens aangevraagd. Is dus nog helemaal niet zeker dat die brug uit elkaar gaat.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 09:58 schreef kree het volgende:
[..]
Tja als er een hoop geld is dan kan die ambtelijke molen ineens wel snel werken natuurlijk.
Gaat ie betalen wat het kost of gaan we er ook aan verdienen? We hebben handige handen wel op andere plekken nodig namelijk.quote:Op woensdag 2 februari 2022 09:40 schreef thedeedster het volgende:
De vraag is natuurlijk; wie gaat dat betalen? Als het Bezos is, dan zie ik geen probleem.
Voor dit formaat vind ik de lompheid heel erg meevallen. Het is geen Wally maar ik heb genoeg kleinere super(zeil)jachten gezien die een stuk lomper zijn.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 22:36 schreef tjoptjop het volgende:
Eind goed, al goed. Uiteindelijk is de boot zonder masten verder getransporteerd alwaar op een andere werf de masten erop zijn gezet
Beetje te lomp en groot naar mijn smaak, maar wat een vakmanschap
Met lomp bedoel ik ook vooral het formaat. Is imho eigenlijk gewoon te groot om wat esthetisch te maken. Wat dat betreft hebben ze er nog best wat aardigs van gemaakt, mee eensquote:Op donderdag 11 augustus 2022 23:59 schreef recursief het volgende:
[..]
Voor dit formaat vind ik de lompheid heel erg meevallen. Het is geen Wally maar ik heb genoeg kleinere super(zeil)jachten gezien die een stuk lomper zijn
Die muziek is pas lomp, die boot vind ik wel mooi maar niet mijn ding. Iets te groot voor het Slotermeer.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 22:36 schreef tjoptjop het volgende:
Eind goed, al goed. Uiteindelijk is de boot zonder masten verder getransporteerd alwaar op een andere werf de masten erop zijn gezet
Beetje te lomp en groot naar mijn smaak, maar wat een vakmanschap
Dat is toch wel echt een prachtige mooie boot zegquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 00:08 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Met lomp bedoel ik ook vooral het formaat. Is imho eigenlijk gewoon te groot om wat esthetisch te maken. Wat dat betreft hebben ze er nog best wat aardigs van gemaakt, mee eens
Er zit een wereld van verschil tussen iets als Hetairos, wat met 200 voet ook al een gigantisch jacht is, en dit ding.
[ afbeelding ]
Het is denk ik het verschil tussen een motorjacht met zeilen versus een echt zeiljacht.
Die zijn inderdaad typerend voot een zeilschip.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 15:57 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik vind die 3 fallus symbolen weer typerend
Zeker, Nederlands ontwerp, compleet in carbon gebouwd.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 16:06 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat is toch wel echt een prachtige mooie boot zeg
[ afbeelding ]
Neejoh, was pure PR. Doorgaans worden bij dat soort dingen de masten pas gemonteerd op een punt dat ze niet meer onder bruggen door hoeven. En heel Rotterdam haptequote:Op vrijdag 12 augustus 2022 16:28 schreef mvdejong het volgende:
Mooi zo, laat onze Hef met rust. Voor Rotterdammers is dat het echte symbool voor de stad, de Euromast is een phallus voor toeristen.
Mijn grootste probleem met deze hele situatie was dat de werf eerst de boot ging bouwen, en toen ging zeuren dat hij niet weg kon. Ze hadden ook van tevoren met de gemeente kunnen overleggen over de eventuele doorgang, nu leek het een beetje teveel op chantage.
Alleen is die boot op de foto nu net niet het jacht van Bezos maar de twee master van ene Otto Hapel.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 17:45 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Zeker, Nederlands ontwerp, compleet in carbon gebouwd.
En nog een Nederlandse ontwerper die zulke dingen ontwerp
Ja Hetairos, daar hadden we het ook overquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 18:48 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Alleen is die boot op de foto nu net niet het jacht van Bezos maar de twee master van ene Otto Hapel.
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |