abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 februari 2022 @ 11:12:32 #52
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_203485086
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 11:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Alles in 1 pakket dus daar zou het verschil wel eens in kunnen zitten.
Dan nog zou de schade van TS niet gedekt zijn. Ook de AVP sluit schade aan wat je huurt uit en de wc-pot valt niet onder inboedel.

Als je het hebt over verbouwing vermoed ik dat het bij jou ook niet om een huurhuis ging. (En ‘alles in een’ is ws. incl. opstal, dus dat bevestigt koop- en niet huurwoning.)
The love you take is equal to the love you make.
pi_203485771
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2022 08:56 schreef Lienekien het volgende:
Ik had die link van sigme ook wel gevonden, maar één bron is geen bron en ik heb eigenlijk geen overtuigende bevestiging van dat verhaal kunnen vinden.
Mee eens hoor!

Maar ik stelde enkel voor om de aansprakelijkheidsverzekeraar even te bellen. Ten eerste kunnen zij het duidelijk uitleggen en ten tweede vergoeden ze ook wel eens iets dat volgens de letter van de wet niet hoeft.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_203485900
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 11:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Alles in 1 pakket dus daar zou het verschil wel eens in kunnen zitten.
Vraag blijft overeind staan. Wat zit er in je allinone?

Ik heb ook een allinone: AVP+inboedel (incl brand en inbraak)+rechtsbijstand voor verkeer, werk en prive. Maar geen opstal. Ik kan nav mijn eigen ervaring Lienekien postjes bevestigen. Mijn AVP weigerde de schade aan de keukenkastjes te betalen ondanks dat woningbouw mij aansprakelijk stelde voor de schade aan de keukenkastjes. Verder hebben ze alles vergoed tbv benedenbuurman. Heel krom hoe dit geregeld is.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2022 12:01:58 ]
pi_203485904
quote:
14s.gif Op donderdag 3 februari 2022 11:52 schreef sigme het volgende:

[..]
Mee eens hoor!

Maar ik stelde enkel voor om de aansprakelijkheidsverzekeraar even te bellen. Ten eerste kunnen zij het duidelijk uitleggen en ten tweede vergoeden ze ook wel eens iets dat volgens de letter van de wet niet hoeft.
Mja, niet geschoten is altijd mis. :)
pi_203485984
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 12:00 schreef SolidasRock het volgende:

[..]
Vraag blijft overeind staan. Wat zit er in je allinone?

Ik heb ook een allinone: AVP+inboedel (incl brand en inbraak)+rechtsbijstand voor verkeer, werk en prive. Maar geen opstal. Ik kan nav mijn eigen ervaring Lienekien postjes bevestigen. Mijn AVP weigerde de schade aan de keukenkastjes te betalen ondanks dat woningbouw mij aansprakelijk stelde voor de schade aan de keukenkastjes. Verder hebben ze alles vergoed tbv benedenbuurman. Heel krom hoe dit geregeld is.
Ik heb ene koopwoning en daar zit idd ook opstal in. Heb dat pakket toen expres genomen omdat het ook klusongelukken dekte.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_203494476
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 10:33 schreef Piles het volgende:

[..]
Waarom heeft de inspecteur dit niet aangegeven tijdens de voorinspectie, zodat je tijd had om het zelf op te lossen?
Of heeft die niet plaatsgevonden?

Normaal gesproken heb je een voorinspectie (paar weken voor einde huur) en een eindinspectie (bij sleuteloverdracht). Daartussen heb je gelegenheid om de gebreken te verhelpen.

Hij heeft het toen niet opgemerkt. Bij de eindinspectie in eerste instantie ook niet. Nadat we het formulier ondertekend hadden dat alles akkoord bevonden was en ik de sleutels had ingeleverd, kreeg ik op de terugweg een belletje dat hij toch nog een rondje deed door de woning en het hem opviel.

Maar bedankt allen! Ik ben in overleg of ik zelf een nieuw toilet mag laten plaatsen.
pi_203494551
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 21:33 schreef chailatte het volgende:

[..]
Hij heeft het toen niet opgemerkt. Bij de eindinspectie in eerste instantie ook niet. Nadat we het formulier ondertekend hadden dat alles akkoord bevonden was en ik de sleutels had ingeleverd, kreeg ik op de terugweg een belletje dat hij toch nog een rondje deed door de woning en het hem opviel.
Ik zou er dan wel klaar mee zijn hoor... akkoord is akkoord...

Wie zegt dat hij m niet gesloopt heeft na je vertrek?

Maargoed, zelf weten :)
  vrijdag 4 februari 2022 @ 12:34:04 #59
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_203500785
Tja, hier ga je dus op verliezen. 1) dit kan je idd niet verzekeren. en 2) nu heb je geen tijd meer voor opties. Want, had je dit eerder gemeld dan had je ook de tijd gehad om het mogelijk in eigen hand op te lossen (zelf ee nieuwe vergelijkbare pot plaatsen). Daar heb je nu de tijd niet meer voor. Dus gaat de verhuurder daar iemand voor inhuren. En die gat mogelijk niet op zoek naar de goedkoopste pot. En die uren en voorrij-kosten, ja die betaal jij.

Afin. vraag om een gespecificeerde rekening. Want ze hoeven alleen een pot te vervangen, niet het hele toilet opnieuw te tegelen. Want dan kan je nog een civiele zaak beginnen over de kosten (als ze een ridicuul bedrag in rekening brengen). En tja, een RBV helpt mogelijk in deze om te voorkomen dat je het vel al te erg over de neus wordt gehaald.
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
  vrijdag 4 februari 2022 @ 14:40:41 #60
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_203503173
Zelf vervangen van de wcpot vraag ik me af of dat kan/mag bij een woningbouw. Meestal hebben ze in een wijk een specifiek type/merk omdat dat makkelijk is met vervangen van onderdelen enzo.
pi_203504514
Je had hem vriendelijk moeten bedanken en nergens op reageren. Getekend voor opname is getekend

Je hebt waarschijnlijk ook verteld datvje het zelf gedaan hebt en hoe het gebeurd is :-)

Dit wordt een dure les voor je
pi_203505953
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 14:40 schreef Cue_ het volgende:
Zelf vervangen van de wcpot vraag ik me af of dat kan/mag bij een woningbouw. Meestal hebben ze in een wijk een specifiek type/merk omdat dat makkelijk is met vervangen van onderdelen enzo.
Is geen woningbouw of ik moet hem verkeerd begrijpen.
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 20:17 schreef chailatte het volgende:
Enige tijd heb ik in mijn (vrije sector) huurwoning
pi_203506526
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 17:55 schreef SolidasRock het volgende:

[..]
Is geen woningbouw of ik moet hem verkeerd begrijpen.
[..]

Woningbouwverenigingen hebben ook vrije sector, dus het zegt niet zoveel :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')