abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203444825

Welkom in het centrale VVD topic. Hieronder vind je in het kort waar deze partij voor staat:

De VVD is de Volkspartij voor Vrijheid en Democratie. Wij maken ons sterk voor veiligheid, werk en ondernemende mensen.

Onze politieke ervaring maakt onze ideeën niet alleen goed doordacht, maar ook uitvoerbaar in de praktijk. De VVD streeft naar een kleine, slagvaardige overheid die garant staat voor een veilige en eerlijke samenleving, waar iedereen die hard werkt de ruimte krijgt om zijn of haar ambities te realiseren.

Een kleine greep uit onze standpunten:

• De belastingen moeten zo laag mogelijk blijven, zodat hardwerkend Nederland het verdiende geld zo veel mogelijk naar eigen inzicht kan besteden.
• De VVD wil ondernemerschap van mensen en bedrijven stimuleren.
• Nederland moet veilig worden: wie zich misdraagt verdient direct een gepaste straf en agressie tegen hulpverleners moet zo snel mogelijk worden aangepakt. De VVD is vóór een sterke defensie in NAVO-verband om externe gevaren effectief het hoofd te kunnen bieden.
• Goed onderwijs vinden wij essentieel.

www.vvd.nl
pi_203444851
Kon geen centraal VVD-topic vinden dus maar een oude uit de mottenballen gehaald.

Vroeg me af: Verwachten jullie echt dat de VVD Sophie Hermans als opvolger van Rutte ziet? Ze maakt een ontzettend slechte indruk tot nu toe. Slecht argumenterend, haastig en paniekerig.

Hoe is het mogelijk dat de VVD hiermee op de proppen komt?
pi_203444976
Er zijn een paar kandidaten. Inderdaad Hermans die het steeds beter gaat doen en serieus gegroeid is. Yeşilgöz wordt ook steeds genoemd. En Vincent Karremans blijft ook steeds opduiken.

Alle 3 geen Rutte, denk ik. Al is Karremans lastig te beoordelen. Maar in kwaliteit denk ik wel vergelijkbaar met bijvoorbeeld Ploumen of Jetten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_203445099
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 12:40 schreef Hanca het volgende:
Er zijn een paar kandidaten. Inderdaad Hermans die het steeds beter gaat doen en serieus gegroeid is. Yeşilgöz wordt ook steeds genoemd. En Vincent Karremans blijft ook steeds opduiken.

Alle 3 geen Rutte, denk ik. Al is Karremans lastig te beoordelen. Maar in kwaliteit denk ik wel vergelijkbaar met bijvoorbeeld Ploumen of Jetten.
Karremans is inhoudelijk en wat betreft charisma oneindig veel beter dan Hermans maar oogt ook wat nonchalant en flegmatiek. Lijkt net als Dijkhoff zijn eigen privé-leven toch ook wel erg lekker te vinden.

Ploumen en Jetten zijn zeer matig, daarmee zou ik Karremans (wat betreft potentie) toch niet willen vergelijken.
pi_203445156
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 12:48 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Karremans is inhoudelijk en wat betreft charisma oneindig veel beter dan Hermans maar oogt ook wat nonchalant en flegmatiek. Lijkt net als Dijkhoff zijn eigen privé-leven toch ook wel erg lekker te vinden.

Ploumen en Jetten zijn zeer matig, daarmee zou ik Karremans (wat betreft potentie) toch niet willen vergelijken.
Maar waarom vind je het dan vreemd als VVD met zulke mensen aan komt? Na Rutte valt er natuurlijk een gat. En dat gat zal worden opgevuld met een wat mindere kandidaat die wel voldoet, zoals Ploumen het huidige gat bij de PvdA op moet vullen. Het zou eerder vreemd zijn als de VVD nog topkandidaten achter de hand had, gezien het feit dat ze nu al kabinetten lang de meeste ministers moeten leveren.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_203446319
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 12:52 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar waarom vind je het dan vreemd als VVD met zulke mensen aan komt? Na Rutte valt er natuurlijk een gat. En dat gat zal worden opgevuld met een wat mindere kandidaat die wel voldoet, zoals Ploumen het huidige gat bij de PvdA op moet vullen. Het zou eerder vreemd zijn als de VVD nog topkandidaten achter de hand had, gezien het feit dat ze nu al kabinetten lang de meeste ministers moeten leveren.
Vind het wel echt een mispeer dat je een Hermans naar voren schuift. Er is ook zoiets als gewoon een beetje karakteranalyse en je kunt ook echt wel inschatten of een persoon een beetje stressbestendig is of niet .

Een "wat mindere kandidaat" hoeft niet meteen van zo'n laag niveau te zijn.

Ploumen is ook erg matig maar wel een ervaren politieke rot. Heb ik overigens ook altijd een vreemde keuze gevonden.
pi_210237491
Van de VVD toch wel een van de grootste ratten die er rondgelopen heeft die Henk Kamp en dat is erg knap gezien het tuig wat daar rond loopt
pi_210496515
De nieuwe VVD campagne “Ruimte geven. Grenzen stellen.” Is volledig op migratie gericht.

alles wat de slogan aangeeft kan praktisch niet omdat het op Europees niveau wordt geblokkeerd en rechters dingen van tafel kunnen vegen.

Blijft het wat op de oppervlakte doormodderen over en dat doet men al.

Kortom meer lucht dan mogelijkheden
pi_210502201
Gelukkig weer een béétje de klassiek-liberale kant op.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_210502250
Mag verwijderd worden
pi_210575596
Uitstekend optreden bij Op1.
pi_210750944
Waarom zou een VVD'er dit moeten weten?

twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')