quote:NATUURKUNDE
Op dinsdag 4 februari 2003 21:24 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ja, ben benieuwd naar je onderzoek.. Wat en hoe heb je precies onderzocht? En wat is de bewijsvoering?
quote:Gemailed. Nooit antwoord.
Wie van Shell en Greenpeace heb je gesproken dan? Welke wetenschappers?
quote:Omdat ze dan overbodig worden ? Ik denk eerder onnzozelheid.
Waarom geven mensen zoals bij Greenpeace daar geen ruchtbaarheid aan?
quote:indirect een link.
En zijn er wellicht meer goedkope energiebronnen ontdekt? Er wordt gezegd dat Nicola Tesla ook een manier had ontdekt om electriciteit op een hele goedkope manier op te wekken.. Was dat misschien hetzelfde?
quote:Volgens de ZPE theorie is overal energie, massa's energie. Een soort achtergrond energie. Greer wilt die energie aftappen.
Op dinsdag 4 februari 2003 21:37 schreef SvenThaMan het volgende:
Ik snap er werkelijk geen kont van. Om energie te genereren heb je toch *iets* nodig dat je in beweging zet. Waar haalt Greer die energie dan vandaan?
quote:Volgens mij heeft nog steeds niemand dit gelezen, althans....dat merk ik...
Op maandag 3 februari 2003 21:33 schreef Bananenbuiger het volgende:
Hehe...eindelijk een normale bijdrage M.altaJaren geleden hebben ze het er (uiteraard) op discovery eens over gehad. Het kwam er op neer dat als je al het nulpuntsenergie uit een klein vacuumbelletje zou halen dat je genoeg energie had om alle zeeën te verdampen (???)
Aldus discoveryHier staat er ook nog wat over:
http://people.zeelandnet.nl/kielmp/vacuum.htm
Een vertaling van het artikel waar de vorige pagina op gebaseerd is:
http://people.zeelandnet.nl/kielmp/vertaling_setterfield.htm
quote:link 1 volledig, link 2 deels, maar kreeg zere ogen
Op dinsdag 4 februari 2003 22:50 schreef Bananenbuiger het volgende:[..]
Volgens mij heeft nog steeds niemand dit gelezen, althans....dat merk ik...
Deze 2 links zijn in NL en gaan over ZPE en ZPF en gerelateerde onderwerpen daaraan.
quote:Ik ben begonnen met lezen. Maar het is nogal wat informatie (en ik heb helaas niet altijd tijd.) en ik wil eigenlijk de schrijver nog mailen.. Er wordt in de tekst gesproken over een absoluut vacuum.. Dat nog heel veel energie zou bevatten, maar dat zag ik zogauw nergens gemotiveerd. Ook heeft Rinus Kiel het over een vacuum waarin een temperatuur heerst.. Ik weet niet zoveel van natuurkunde, maar ik dacht dat temperatuur een eigenschap van materie was.. En hij heeft het erover hoever we tegenwoordig het heelal in kunnen kijken, en hoever we straks weg kunnen kijken.. Maar ik zag nergens iets over de absolute horizon.. Dus ik heb wel een paar vragen.. Maar misschien dat ik nog het eea. tegenkom..
Deze 2 links zijn in NL en gaan over ZPE en ZPF en gerelateerde onderwerpen daaraan.
quote:Dat wil niet zeggen dat het onbelangrijk is.
Ik kan niet alles lezen.
Heb je wel eens van het burn-out fok-fenomeen gehoord ?
Dat zou wel eens op mij van toepassing zijn:
Als juriste mezelf in de vrije tijd bezig houden met natuurkunde en ZPE, tegelijkertijd de Bilderberggroep openbreken en de CIA geheimen op tafel gooien.
Om maar niet te zwijgen van al die aliens die ik in mijn kelder zou kunnen tegenkomen.
quote:Ik hou van mensen met zelfspot
Op woensdag 5 februari 2003 15:46 schreef M.ALTA het volgende:
Om maar niet te zwijgen van al die aliens die ik in mijn kelder zou kunnen tegenkomen.
Het is ongelooflijk hoeveel kracht er in vacuum zit.. en vacuum is nou eenmaal niets! Hetzelfde geldt voor electromagnetische energy. Het kon niet uitblijven dat de mense grip begint te krijgen op deze vormen van energie, en het om weet te zetten in bruikbare energie.
En het is ook heel goed voor te stellen dat dit wordt tegen gewerkt...
Het is een totaal nieuw concept van energy en zal de wereld ook laten schudden. Maar liever dat dat eeuwig stilstaan in de huidige situatie.
De mogelijkheden zijn simpelweg eindeloos...
Milieu,. Voedsel en welvaart als geheel..
(Jah, zelfst ijsbanen in nigeria!! )
* Lord_aragorn is onder de indruk, en vol verwachting..
Voor diegene die een nadere uitleg zoeken (en dus het theoretische bestaan van ZPE) eerst deze twee links:
http://www.calphysics.org/zpe.html
http://www.zpower.net/zpe.htm (aan de rechterkant staat een word en pdf met nog verdere uitleg en ontwikkelingen op dit gebied).
Wat ik begrijp uit de diverse literatuur is dat het niet een kwestie is van als het afgetapt kan worden maar meer wanneer. Het lijkt dus een kwestie van tijd.
Wat ik jammer vind is de wijze waarop in het artikel (het interview eerder uit deze topic) omgegaan wordt met de informatie. Dit verhoogt naar mijn gevoel het hoax-gehalte. Seaspower lijkt mij echter wel een legitiem orgaan. Nu is bekend dat veel andere wetenschappelijke instituten al op zoek zijn naar manier om ZPE af te tappen en bruikbaar te maken (Nasa etc.).
Wat ik mij enkel af vraag is of de angst dat de wereld(economie) zou instorten bij een dergelijke uitvinding (voorop gesteld dat het in een stadium komt dat het mogelijk wordt om via massaproductie aan de consument beschikbaar te maken). Nu zijn er in de geschiedenis meerdere ontwikkelingen geweest die 'wereldschokkend' zouden zijn en zouden zorgen voor het instorten van de wereld(economie). Neem bijvoorbeeld het buskruit, stoommachines, ontwikkeling van kernenergie, kernwapens, computers. Steeds weer bleek de mensheid flexibel genoeg om deze klap op te vangen en ten goede (en ten slechte) van zichzelf toe te passen. Grote olie en gerelateerde industrieen zijn al een tijdje bezig met het exploiteren van gebieden die minder met brandstof te maken hebben. Het is namelijk zo dat met name olie (van gassen weet ik het niet) ook als grondstof dienen voor allerlei andere producten waarvan de alternatieven nog te duur of onmogelijk zijn.
Ik denk zelf dat als dit waar is, het wel een klap zou zijn voor de mensheid, maar dat er juist een nieuwe industriele tak zal ontstaan die de teruggang in de olie-industrie zal opvangen.
Ok een heel verhaal voor een stelling maar kort: de mensheid is flexibel genoeg om zich aan te passen aan deze nieuwe technologie.
Jammer alleen dat het nog niet op prime time aan het grote publiek getoont is. Lijkt me toch de ultieme beveiligingsmethode tegen snoodaards van overheid en oliemaatschappij, welke hand in hand optrekken tegen de vermadelijde idealistische ZPE 'wetenschappers'.
ZPE=ZEPERT
quote:
Op zondag 9 februari 2003 11:34 schreef Swetsenegger het volgende:
Die zero point doorbraken blijven maar komen.Jammer alleen dat het nog niet op prime time aan het grote publiek getoont is. Lijkt me toch de ultieme beveiligingsmethode tegen snoodaards van overheid en oliemaatschappij, welke hand in hand optrekken tegen de vermadelijde idealistische ZPE 'wetenschappers'.
Veel nationale en internationale televisiestations zouden dergelijk nieuws.....tenzij ze natuurlijk gesanctioneerd worden door de voornaamste regeringsinstellingen (paranoïde? Nee hoor ) ... nooit aan zich voorbij laten gaan. Dat dat niet gebeurt is, verhoogt in mijn ogen ook alleen maar het hoax gehalte.:'(
Eens kijken of de komende dagen alsnog door de internationale persagentschappen wordt opgepakt.....
quote:Als het totaal aan energieopwekking werkelijk is wat de theorie beweert, is het in stand houden van een heel lage temperatuur geen enkel probleem... Maar of dat nog steeds werkelijk nodig is in commerciele modellen is mij nog niet duidelijk. Het vacuum en de lage temperatuur is met name bedoeld om ZPE aan te tonen maar of het ook nodig is om af te tappen???? Wie het weet mag het zeggen.
Op zondag 9 februari 2003 13:43 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
De theorie is mooi.. Maar er wordt wel voorbijgegaan aan het feit dat het in stand houden van een heel lage temperatuur ook (veel) energie kost. Ik zag het zogauw niet staan, tenminste..
quote:Uit een vacuüm
Op zondag 9 februari 2003 18:14 schreef Rembooo het volgende:
Ehm M.ALTA, als je er al vanaf 1997 serieus mee bezig bent kun je ons vast wel vertellen waar die energie opeens vandaan komt...
quote:Het zou er inderdaad heel dicht bij komen. Inderdaad is er energie die nog steeds ergens vandaag komt. Die energie komt dus uit een zogenaamd 'nul punt'. Het is voor mij best ook wel ingewikkelde theorie. Uit het interview waarnaar in dit topic wordt verwezen, werden diverse apparaten aangesloten op de ZPE device. Zonder dat deze aangesloten was op een aanwijsbare energiebron. (Als het waar is natuurlijk).
Op zondag 9 februari 2003 18:00 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Dat zou dan een perpetuüm mobile van de eerste orde zijn... Die energie moet nog steeds ergens vandaan komen, volgens mij.. Maar ik hoop natuurlijk het beste
Uhmmmmmmmmmm...... (kan iemand het misschien beter omschrijven??? Ik hoop het....) Stel ik heb een input van 1 en eruit komt 10. Dan zou ik van die 10 één af kunnen tappen om het apparaat aan de gang te houden en nog steeds 9 over hebben om iets anders mee te doen. De verhoudingen zijn bij ZPE veel groter overigens.
Als ik ongelijk heb of het verkeerd uitleg.....hierbij een uitnodiging om het beter of duidelijker te doen.
En dan nog iets:
waarom heb ik hier als fanatiek discoverykijker nog nooit iets over gehoord?
Allemaal redenen waardoor ik het niet geloof.
quote:Nee, omdat hier meer mensen zitten die nog eens ergens open voor staan.
Op maandag 3 februari 2003 14:08 schreef ChOas het volgende:[..]
Dus omdat hier minder mensen zitten met verstand van natuurkunde, is het beter om het hier te proberen ?
Interessante oplossing
quote:heb jij ooit wel eens zinnige documentaires over dit soort onderwerpen gezien op discovery ?
Op zondag 9 februari 2003 21:59 schreef J-Will het volgende:
En Swetsenegger , kan jij jezelf niet effe uit dit forum bannen met die mislukte poging om grappig te zijn
[Dit bericht is gewijzigd door Fonkmeistah op 10-02-2003 17:27]
quote:idd vacuum, of beter: de hogere dimensies.
Ehm M.ALTA, als je er al vanaf 1997 serieus mee bezig bent kun je ons vast wel vertellen waar die energie opeens vandaan komt...
P.s. je hebt een avataar waar ik jaloers op kan worden.
quote:Ik heb het daar wel al een keer wat gezien. Erg kort/vaag stukje.
Op zondag 9 februari 2003 21:59 schreef J-Will het volgende:
En dan nog iets:
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 16:58 schreef M.ALTA het volgende:Ik ben er al sedert 1995 verkennend mee bezig en serieus research
vanaf 1997. Ik heb er met wetenschappers, Greenpeace en met Shell over gesproken.
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 21:24 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ja, ben benieuwd naar je onderzoek.. Wat en hoe heb je precies onderzocht? En wat is de bewijsvoering? Wie van Shell en Greenpeace heb je gesproken dan? Welke wetenschappers?
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 21:34 schreef M.ALTA het volgende:NATUURKUNDE
Gemailed. Nooit antwoord.
quote:
quote:Da's gedegen onderzoek!..
Op maandag 10 februari 2003 20:56 schreef M.ALTA het volgende:[..]
idd vacuum, of beter: de hogere dimensies.
P.s. je hebt een avataar waar ik jaloers op kan worden.
quote:Dan maar super-serieus:
Op dinsdag 11 februari 2003 00:33 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:[..]
[..]
[..]
[..]
[..]Da's gedegen onderzoek!..
Natuurkunde-wetenschappers: officieel ontkennen ze het, informeel bevestigen ze het.
Shell: Ze hebben belang bij het domineren van de markt van zonne-cellen, dus ze spelen onder 1 hoedje met Greenpeace.
Philips: Alle geheimen weten ze goed te bewaren.
quote:Volgens mij.. Is hier helemaal geen sprake van een serieus onderzoek. Je ouwehoert maar wat.
Op dinsdag 11 februari 2003 18:51 schreef M.ALTA het volgende:[..]
Dan maar super-serieus:
Natuurkunde-wetenschappers: officieel ontkennen ze het, informeel bevestigen ze het.
Shell: Ze hebben belang bij het domineren van de markt van zonne-cellen, dus ze spelen onder 1 hoedje met Greenpeace.
Philips: Alle geheimen weten ze goed te bewaren.
quote:serieus onderzoek:
Op woensdag 12 februari 2003 00:24 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:[..]
Volgens mij.. Is hier helemaal geen sprake van een serieus onderzoek. Je ouwehoert maar wat.
Onderzoek bij KSPEL en Philips , toch wel serieus dacht ik.
Idem: Universiteiten.
quote:Ik ben benieuwd..
Op woensdag 12 februari 2003 16:06 schreef M.ALTA het volgende:[..]
serieus onderzoek:
Onderzoek bij KSPEL en Philips , toch wel serieus dacht ik.
Idem: Universiteiten.
Binnen een paar maanden zullen we hopelijk meer weten... zo niet, dan...
slechte grap
quote:Geen grap; wel meer dan 5 jaar sabotage
Op vrijdag 14 februari 2003 10:15 schreef Phennim het volgende:
Verdorie zeg... Deze thread blijft maar in m'n hoofd steken. De meeste ben ik snel vergeten, maar deze is toch redelijk overtuigend. Hoewel ik nog steeds wat sceptisch ben door dat aliens gedeelte dat hij verteld in dat radio interview.
Ik blijf toch hopen dat het waar is omdat het de hele wereld kan verbeteren. De economische gevolgen door drastische vermindering van de olie industrie zal in het niet vallen bij alle voordelen (of we zullen ons snel genoeg aanpassen).Binnen een paar maanden zullen we hopelijk meer weten...
zo niet, dan...
slechte grap
quote:Dus dan moeten we weer 5 jaar wachten, en dan weer, en dan weer ?
Op vrijdag 14 februari 2003 16:39 schreef M.ALTA het volgende:[..]
Geen grap; wel meer dan 5 jaar sabotage
Niemand wil dat ding laten zien, en iedereen moet maar geloven dat het werkt ?
quote:AHA ! Noem dan eens wat redenen waarom het niet zou werken, of niet zou kunnen werken.
Op vrijdag 14 februari 2003 16:40 schreef ChOas het volgende:[..]
Dus dan moeten we weer 5 jaar wachten, en dan weer, en dan weer ?
Niemand wil dat ding laten zien, en iedereen moet maar geloven dat het werkt ?
quote:idd, ik heb zelfs in mijn msn naam het volgende staan: "NDAsilenced - Zero Point Energy! - De wereld zal veranderen, lees/luister het na op w w w .seaspower.com/whatsnew.htm"
Op vrijdag 14 februari 2003 10:15 schreef Phennim het volgende:
Verdorie zeg... Deze thread blijft maar in m'n hoofd steken. De meeste ben ik snel vergeten, maar deze is toch redelijk overtuigend.
[...]
Ik doe hierdoor mee aan zijn oproep in het radioprogramma, dat we dit bericht aan zoveel mogelijk vrienden en kennissen moeten doorvertellen. Wij zijn hun bescherming.
*GERUCHT*
Tom Bearden (ZPE onderzoeker) zou hebben laten weten op geen enkele manier bij Greer's organisatie betrokken te willen worden.
quote:Ik hoef hier niets te bewijzen, de personen die ervan overtuigd zijn dat dit bestaat moeten dit bewijzen...
Op vrijdag 14 februari 2003 16:46 schreef M.ALTA het volgende:[..]
AHA ! Noem dan eens wat redenen waarom het niet zou werken, of niet zou kunnen werken.
Ik heb nog geen ENKEL bewijs gezien dat dit werkt.
quote:Oh kom op dit geloof je toch niet echt he?
Op maandag 3 februari 2003 02:31 schreef Fonkmeistah het volgende:
het klinkt veelbelovend..
Greer en het disclosure project hadden het er al jaren over
en nu is het ze blijkbaar gelukt.een box van 30 bij 30 centimeter en 10 kilo zwaar die probleemloos ongelimiteerd vrije energie levert en bij iedereen thuis kan worden geplaatst..
ze willen het rond het derde kwartaal van 2004 vrij verkrijgbaar hebben.
en zullen er alles aan doen om te voorkomen dat deze uitvinding word achterover gedrukt door grote energie bedrijven.
Je gelooft dit serieus? .
quote:Das helemaal niet waar.
Op maandag 10 februari 2003 20:56 schreef M.ALTA het volgende:[..]
idd vacuum, of beter: de hogere dimensies.
quote:Haha
Op vrijdag 14 februari 2003 16:46 schreef M.ALTA het volgende:
AHA ! Noem dan eens wat redenen waarom het niet zou werken, of niet zou kunnen werken.
Maar goed. Als het apparaat energie uit het niets haalt, kan het niet bestaan vanwege de 1e hoofdwet van de thermodynamica. Dat zou een redelijk belangrijk en onoverkomelijk bezwaar zijn.
Als het apparaat energie uit het vacuum haalt, dan zou ik me toch serieus gaan afvragen wat er dan met het vacuum gebeurt. Kennelijk is het dan niet in de toestand die energetisch het voordeligst is en dus niet in een stabiel evenwicht. Dat zou toch tot enige voorzichtigheid moeten stemmen, want als alle energie die in het quatumvacuum zit in een kettingreactie vrij zou komen, dan zou dat err... vervelend zijn.
quote:Daar zeg je zoiets.. Voor vredelievende mensen is een kastje van 30x30 cm een handige energiebron.. In handen van een overspannen iemand is het een kofferatoombom..
Op zaterdag 15 februari 2003 15:24 schreef Phooka het volgende:[..]
Haha
Nu ontduik je zelf de bewijslast... Dat is wel een beetje een drogredenering, hoor!
Maar goed. Als het apparaat energie uit het niets haalt, kan het niet bestaan vanwege de 1e hoofdwet van de thermodynamica. Dat zou een redelijk belangrijk en onoverkomelijk bezwaar zijn.
Als het apparaat energie uit het vacuum haalt, dan zou ik me toch serieus gaan afvragen wat er dan met het vacuum gebeurt. Kennelijk is het dan niet in de toestand die energetisch het voordeligst is en dus niet in een stabiel evenwicht. Dat zou toch tot enige voorzichtigheid moeten stemmen, want als alle energie die in het quatumvacuum zit in een kettingreactie vrij zou komen, dan zou dat err... vervelend zijn.
Ik heb ooit weleens iets gelezen van Stephen Hawking.. Die beredeneerde dat er, ondanks dat er niets kan ontsnappen uit een zwart gat, een zwart gat toch energie uitstraalt.. Vlak in de buurt daarvan schijn je nl. een nagenoeg absoluut vacuüm te hebben... Omdat 'niets' niet kan bestaan op de één of andere fiets, zouden er deeltjesparen moeten ontstaan... een deeltje materie en een deeltje antimaterie, in de meeste gevallen heffen ze elkaar op als ze botsen.. maar soms valt er een deeltje in het zwarte gat, en ontsnapt het andere deeltje. Natuurlijk kan materie noch energie niet nergens vandaan komen en volgens die theorie verliest het zwarte gat dan ook massa, en heeft het ook een beperkte levensduur..
Ik zou het weer eens moeten opzoeken omdat ik de details kwijt ben :-s
quote:Casimir effect; is al bewezen.
Op zaterdag 15 februari 2003 13:40 schreef ChOas het volgende:[..]
Ik hoef hier niets te bewijzen, de personen die ervan overtuigd zijn dat dit bestaat moeten dit bewijzen...
Ik heb nog geen ENKEL bewijs gezien dat dit werkt.
quote:Ik weet niet wat X-Ray hier bedoelt.
Op zaterdag 15 februari 2003 13:48 schreef X-Ray het volgende:[..]
Oh kom op dit geloof je toch niet echt he?
Je gelooft dit serieus?
.
Als hij cynisch is t.a.v. de implementatie om politieke redenen ben ik het met hem grotendeels eens.
Als hij zich beroept op de technische onmogelijkheid dan ben ik het niet met hem eens.
quote:snap ik niet.
Op zaterdag 15 februari 2003 15:24 schreef Phooka het volgende:[..]
Haha
Nu ontduik je zelf de bewijslast... Dat is wel een beetje een drogredenering, hoor!
quote:De energie komt uit een richting (loodrecht op) dat niet is omvat in de 3D-ruimte.
Als het apparaat energie uit het vacuum haalt, dan zou ik me toch serieus gaan afvragen wat er dan met het vacuum gebeurt.
Vgl. dimensionale bijziendheid:
Vacuum is een toestand van een 3D-ruimte en een 3D-ruimte wordt gecreeerd uit een singulier punt.
quote:Het hele heelal zit vol met deze kettingreacties.
Kennelijk is het dan niet in de toestand die energetisch het voordeligst is en dus niet in een stabiel evenwicht. Dat zou toch tot enige voorzichtigheid moeten stemmen, want als alle energie die in het quatumvacuum zit in een kettingreactie vrij zou komen, dan zou dat err... vervelend zijn.
De zogenaamde Big Bang is er bijvoorbeeld 1 van.
quote:..
Op zondag 16 februari 2003 02:38 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:[..]
Daar zeg je zoiets.. Voor vredelievende mensen is een kastje van 30x30 cm een handige energiebron.. In handen van een overspannen iemand is het een kofferatoombom..
quote:Onstnappingssnelheid
Ik heb ooit weleens iets gelezen van Stephen Hawking.. Die beredeneerde dat er, ondanks dat er niets kan ontsnappen uit een zwart gat, een zwart gat toch energie uitstraalt.. Vlak in de buurt daarvan schijn je nl. een nagenoeg absoluut vacuüm te hebben...
quote:Waar komen die deeltjesparen dan vandaan ?
Omdat 'niets' niet kan bestaan op de één of andere fiets, zouden er deeltjesparen moeten ontstaan... een deeltje materie en een deeltje antimaterie, in de meeste gevallen heffen ze elkaar op als ze botsen.. maar soms valt er een deeltje in het zwarte gat, en ontsnapt het andere deeltje. Natuurlijk kan materie noch energie niet nergens vandaan komen en volgens die theorie verliest het zwarte gat dan ook massa, en heeft het ook een beperkte levensduur..
quote:Precies! De hoeveelheid deeltjesparen die per tijdseenheid ontstaan zegt iets over de energie-inhoud van het vacuum. - Ik geloof dat de deeltjsparen de welluidende naam "quantumfluctuaties" hebben.
Op zondag 16 februari 2003 02:38 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik heb ooit weleens iets gelezen van Stephen Hawking.. Die beredeneerde dat er, ondanks dat er niets kan ontsnappen uit een zwart gat, een zwart gat toch energie uitstraalt.. Vlak in de buurt daarvan schijn je nl. een nagenoeg absoluut vacuüm te hebben... Omdat 'niets' niet kan bestaan op de één of andere fiets, zouden er deeltjesparen moeten ontstaan... een deeltje materie en een deeltje antimaterie, in de meeste gevallen heffen ze elkaar op als ze botsen.. maar soms valt er een deeltje in het zwarte gat, en ontsnapt het andere deeltje. Natuurlijk kan materie noch energie niet nergens vandaan komen en volgens die theorie verliest het zwarte gat dan ook massa, en heeft het ook een beperkte levensduur..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |