abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203402928
Op mijn thermostaat van de verwarming heb ik piekspanning gehad doordat de stroom er een paar keer is afgehaald. De thermostaat is daardoor overleden en daarna heb ik er een nieuwe op gezet.

Op dezelfde groep staan veel andere apparaten waardoor de groep wel eens uitgeschakeld moet worden.
Hoe kan ik piekspanning in de toekomst voorkomen?
pi_203403461
Hoe weet je dit en hoe hoog was die spanning?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203407134
Een aparte groep voor je gare apparaten, die de groep laten klappen.
.
pi_203407469
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 14:41 schreef sjorsie1982 het volgende:
Hoe weet je dit en hoe hoog was die spanning?
Ik zou niet weten hoe hoog de spanning is geweest. Maar na een aantal malen de groep uitschakelen deed ie het niet meer. Volgens de verwarmingsmonteur kan zo'n thermostaat niet tegen het aan en uitzetten van de stroom.
pi_203407491
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 19:35 schreef janjan33 het volgende:

[..]
Ik zou niet weten hoe hoog de spanning is geweest. Maar na een aantal malen de groep uitschakelen deed ie het niet meer.
maar komt het defect dan door een piekspanning? Het lijkt me dat je dat toch eerst zeker moet weten alvorens je er iets aan doet.
Een piekspanning ontdek je door de spanning te meten.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203407790
Kamerthermostaat is in Nederland altijd 24v er zit dus ergens een trafo voor.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_203413562
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 19:50 schreef halfway het volgende:
Kamerthermostaat is in Nederland altijd 24v er zit dus ergens een trafo voor.
Stadsverwarming hier in huis en die thermostaat werkt toch echt op 230V. Heb ik ooit proefondervindelijk vastgesteld toen ik ook nog in de veronderstelling was dat thermostaten altijd op 24V werken
pi_203413573
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 08:03 schreef viccie het volgende:

[..]
Stadsverwarming hier in huis en die thermostaat werkt toch echt op 230V. Heb ik ooit proefondervindelijk vastgesteld toen ik ook nog in de veronderstelling was dat thermostaten altijd op 24V werken
Oke, in België schijnt dat ook normaal te zijn.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_203419827
Over wat voor andere apparaten hebben we het dan? Want je kunt daar natuurlijk ook gewoon de stekker uitrekken als je ze bijv moet schoonmaken. En als ze hardwired zijn (bijvoorbeeld een warmtepomp), zet er dan een werkschakelaar tussen. Dat moet sowieso al, volgens mij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')