Ik zou niet weten hoe hoog de spanning is geweest. Maar na een aantal malen de groep uitschakelen deed ie het niet meer. Volgens de verwarmingsmonteur kan zo'n thermostaat niet tegen het aan en uitzetten van de stroom.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 14:41 schreef sjorsie1982 het volgende:
Hoe weet je dit en hoe hoog was die spanning?
maar komt het defect dan door een piekspanning? Het lijkt me dat je dat toch eerst zeker moet weten alvorens je er iets aan doet.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 19:35 schreef janjan33 het volgende:
[..]
Ik zou niet weten hoe hoog de spanning is geweest. Maar na een aantal malen de groep uitschakelen deed ie het niet meer.
Stadsverwarming hier in huis en die thermostaat werkt toch echt op 230V. Heb ik ooit proefondervindelijk vastgesteld toen ik ook nog in de veronderstelling was dat thermostaten altijd op 24V werkenquote:Op vrijdag 28 januari 2022 19:50 schreef halfway het volgende:
Kamerthermostaat is in Nederland altijd 24v er zit dus ergens een trafo voor.
Oke, in België schijnt dat ook normaal te zijn.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 08:03 schreef viccie het volgende:
[..]
Stadsverwarming hier in huis en die thermostaat werkt toch echt op 230V. Heb ik ooit proefondervindelijk vastgesteld toen ik ook nog in de veronderstelling was dat thermostaten altijd op 24V werken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |