abonnement Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 maandag 24 januari 2022 @ 14:04:05 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_203344770
Paus emeritus Benedictus heeft toegegeven een onjuiste verklaring te hebben afgelegd in een onderzoek naar misbruik binnen de Duitse Rooms-Katholieke Kerk. Dat staat in een verklaring die is vrijgegeven via het nieuwsportaal van het Vaticaan.



De geestelijke, wiens geboortenaam Joseph Ratzinger luidt, had gezegd dat hij in 1980 als aartsbisschop niet aanwezig was bij een bijeenkomst. Daar zou zijn gesproken over een pedofiele priester. Onderzoekers hadden verrast gereageerd op de bewering van Benedictus, omdat hij wel was geciteerd in notulen van de vergadering.

De secretaris van de paus emeritus komt nu terug op die eerdere verklaring. Hij laat weten dat een fout is gemaakt. Dat zou het gevolg zijn van een blunder bij het opstellen van de verklaring van Benedictus. Van ‘kwade wil’ zou geen sprake zijn.

‘Schaamte en pijn’
Het onderzoek naar misbruik was in opdracht van het aartsbisdom München en Freising uitgevoerd door een advocatenbureau. De onderzoekers presenteerden vorige week hun conclusies en waren erg kritisch over Benedictus. Die zou als aartsbisschop herhaaldelijk hebben nagelaten om geestelijken aan te pakken die waren beschuldigd van kindermisbruik.

De 94-jarige Benedictus komt later nog met verdere uitleg. Hij zou het bijna 2000 pagina’s tellende onderzoeksrapport nog aan het lezen zijn. Zijn secretaris liet al wel weten weten dat de paus emeritus meeleeft met slachtoffers van misbruik. Hij zou ‘schaamte en pijn’ ervaren.

https://www.ad.nl/buitenl(...)konderzoek~a30f23c2/

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 24 januari 2022 @ 14:09:08 #2
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_203344814
Leeft die ouwe gek nog steeds? Dacht dat die toen aftrad omdat hij al half op z'n sterfbed lag (al lig je dat natuurlijk altijd na je 80ste)
pi_203348177
Aan zijn hand te zien komt hij net uit bad.
pindazakje
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 24 januari 2022 @ 18:06:48 #4
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203348185
quote:
10s.gif Op maandag 24 januari 2022 14:09 schreef Twiitch het volgende:
Leeft die ouwe gek nog steeds? Dacht dat die toen aftrad omdat hij al half op z'n sterfbed lag (al lig je dat natuurlijk altijd na je 80ste)
Dat was ook mijn eerste gedachte :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_203349134
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 18:06 schreef Hyaenidae het volgende:
Aan zijn hand te zien komt hij net uit bad.
Hij heeft zojuist zijn handen in onschuld gewassen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')