Wat is dat?quote:Op zondag 23 januari 2022 19:39 schreef MevrouwCactus het volgende:
Die Corona-melder app hè, is die ooit bij iemand af gegaan?
Maarten....quote:Op zondag 23 januari 2022 20:47 schreef Spablauw214 het volgende:
[ twitter ]
Ik wist niet dat Maarten Keulemans tegenwoordig de persvoorlichter cq fanclub van het OMT is.
Gok: het testcircus blijft nog wel een hele poos, maar het QR systeem voor in het binnenland zal binnen een jaar wel verdwijnen. Hoop ik. Voor internationaal reizen is het een blijvertje alleen denk ik. Mondkapjes op vliegvelden en zo ook.quote:Op zondag 23 januari 2022 20:38 schreef Spablauw214 het volgende:
En die QR-codes en het testcircus graag ook zsm afschaffen.
Als ze verwachten dat binnen +-6 weken zo'n 60% van heel Europa besmet is geweest kun je het beter maar zo snel mogelijk krijgen, dan ben je weer hersteld (+ misschien een herstelbewijs) voor je vakantiequote:Op zondag 23 januari 2022 20:52 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Momenteel ben ik alleen maar als de dood dat ik vlak voor m’n vakantie positief test en alles last minute gecanceld kan wordenduurt nog 6 weken maar toch.
Verder mag het van mij zsm over zijn.
Wij hebben het geluk dat we geen groot sociaal leven hebben en dat we thuis werken. De twee weken voor een vakantie nemen we altijd zo min mogelijk risico. Ook altijd bang om ziek te worden vlak voor een vakantie. Helemaal als je je voorafgaand aan de vakantie moet laten testen inderdaad.quote:Op zondag 23 januari 2022 20:52 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Momenteel ben ik alleen maar als de dood dat ik vlak voor m’n vakantie positief test en alles last minute gecanceld kan wordenduurt nog 6 weken maar toch.
Verder mag het van mij zsm over zijn.
Zou Keulemans doorhebben dat ‘zijn’ eigen Volkskrant dit net zo hard doet? Lijkt me overigens niet handig zo expliciet stelling te nemen. Maakt zijn positie als onafhankelijk journalist wat zwakker.quote:Op zondag 23 januari 2022 20:47 schreef Spablauw214 het volgende:
[ twitter ]
Ik wist niet dat Maarten Keulemans tegenwoordig de persvoorlichter cq fanclub van het OMT is.
Mondkapjes in het vliegtuig was ik ook bang voor, maar ik las dat Delta (lol) en American Airlines er al vanaf willen, want het wordt door passagiers en bemanning als kut ervaren. Dus dat kan snel gaan. Alleen de Amerikaanse overheid vond het nog te vroeg.quote:Op zondag 23 januari 2022 20:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Gok: het testcircus blijft nog wel een hele poos, maar het QR systeem voor in het binnenland zal binnen een jaar wel verdwijnen. Hoop ik. Voor internationaal reizen is het een blijvertje alleen denk ik. Mondkapjes op vliegvelden en zo ook.
Beetje de redenatie van gemiddelde fake checker dus.quote:Op zondag 23 januari 2022 20:47 schreef Spablauw214 het volgende:
[ twitter ]
Het levert een hoop stress op, kids op de opvang dus wel kans dat het via die route binnenkomt. Maar goed we willen de trip wel doorzetten dus de dood of de gladiolen dan maar.quote:Op zondag 23 januari 2022 21:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wij hebben het geluk dat we geen groot sociaal leven hebben en dat we thuis werken. De twee weken voor een vakantie nemen we altijd zo min mogelijk risico. Ook altijd bang om ziek te worden vlak voor een vakantie. Helemaal als je je voorafgaand aan de vakantie moet laten testen inderdaad.
Dat moet iedereen voor zich weten uiteraard.quote:Op zondag 23 januari 2022 20:52 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Neem aan dat je dat voor het feestje even afgetikt hebt middels een contractje, dat men niet gaat testen in de eerste 10 dagen ?![]()
![]()
Wij hebben onze dochter om die reden voor onze vakantie thuis gehouden van de opvang. Zodat we redelijk zeker wisten dat niemand positief ging testenquote:Op zondag 23 januari 2022 21:04 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het levert een hoop stress op, kids op de opvang dus wel kans dat het via die route binnenkomt. Maar goed we willen de trip wel doorzetten dus de dood of de gladiolen dan maar.
Een via via kennis van mij heeft het nu wel afgeleerd niet gevaccineerd te zijn.quote:Op zondag 23 januari 2022 21:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wij hebben het geluk dat we geen groot sociaal leven hebben en dat we thuis werken. De twee weken voor een vakantie nemen we altijd zo min mogelijk risico. Ook altijd bang om ziek te worden vlak voor een vakantie. Helemaal als je je voorafgaand aan de vakantie moet laten testen inderdaad.
Pff, pech. Had hem als gevaccineerde natuurlijk ook kunnen overkomen - mits je je voor dat bepaalde land ook moet laten testen als je gevaccineerd bent.quote:Op zondag 23 januari 2022 21:08 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Een via via kennis van mij heeft het nu wel afgeleerd niet gevaccineerd te zijn.
Die had de gok genomen op vakantie te gaan en moest dus getest worden voor terugkeer, kreeg daar klachten, je raad het al positief, dat werd dus een weekje langer in het buitenland. Daar was zijn werkgever natuurlijk niet zo blij mee, want ja, hij had ook geen spullen meegenomen om daar te kunnen werken.
Sja...
Helemaal mee eens.quote:Op zondag 23 januari 2022 21:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
Kinderen van m'n zus zitten intussen allebei weer met hele klas in quarantaine, de ene na 1,5 week school en de andere na 2 weken.
Stop toch met deze waanzin.
Hij geeft gewoon uitleg.quote:Op zondag 23 januari 2022 20:47 schreef Spablauw214 het volgende:
[ twitter ]
Dan kan je veelal natuurlijk gewoon terugreizen. Maar hij had geen keus, hij moest testen.quote:Op zondag 23 januari 2022 21:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Pff, pech. Had hem als gevaccineerde natuurlijk ook kunnen overkomen - mits je je voor dat bepaalde land ook moet laten testen als je gevaccineerd bent.
Ik ben blij dat het voor Spanje genoeg was om gevaccineerd te zijn; haalde wel wat stress weg.
Maar het had hem ook kunnen overkomen als hij gevaccineerd zou zijn toch? (afhankelijk van het land) Als je een negatieve test nodig hebt bovenop je vaccinatie. Dan had hij wel gevaccineerd kunnen zijn, maar als die test positief was geweest had hij er ook vast gezeten?quote:Op zondag 23 januari 2022 21:11 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dan kan je veelal natuurlijk gewoon terugreizen. Maar hij had geen keus, hij moest testen.
Nee, niet in dat betreffende land. Je hebt daar geen negatieve test nodig boven op je vaccinatie (spanje)quote:Op zondag 23 januari 2022 21:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maar het had hem ook kunnen overkomen als hij gevaccineerd zou zijn toch? (afhankelijk van het land) Als je een negatieve test nodig hebt bovenop je vaccinatie. Dan had hij wel gevaccineerd kunnen zijn, maar als die test positief was geweest had hij er ook vast gezeten?
Gaan we wel overwegen inderdaad. Hopelijk wordt het inreisbeleid nog wat versoepeld dan zijn we ook van het gezeik af…quote:Op zondag 23 januari 2022 21:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wij hebben onze dochter om die reden voor onze vakantie thuis gehouden van de opvang. Zodat we redelijk zeker wisten dat niemand positief ging testen
Zouden die lui écht hun eigen chart geloven met al die kleuren en getallen?quote:
Ja in andere landen wordt ook met te pessimistische modellen gerekend. Alleen worden die daar niet gebruikt om de hele maatschappij voor niks in lockdown te gooien. Subtiel verschil, misschien kan de schetenwapsredacteur van de Volkskrant dat aspect nog even meenemen.quote:Op zondag 23 januari 2022 20:47 schreef Spablauw214 het volgende:
[ twitter ]
Lijkt me een zeer prudent beleid, mijn beste.quote:Op zondag 23 januari 2022 21:21 schreef phpmystyle het volgende:
Kunnen we niet beter afwachten met versoepelen ivm de grote infectiedruk en de mogelijkheid dat velen longcovid zullen oplopen. Ook jongeren kunnen longcovid krijgen.
Versoepelen lijkt mij onverstandig.
We waren dat al van plan.quote:Op zondag 23 januari 2022 21:21 schreef phpmystyle het volgende:
Kunnen we niet beter afwachten met versoepelen ivm de grote infectiedruk en de mogelijkheid dat velen longcovid zullen oplopen. Ook jongeren kunnen longcovid krijgen.
Versoepelen lijkt mij onverstandig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |