...en "je zei altijd ik ga je nu zoenen en dan ging je gewoon tegen de muur staan". Dus gewoon een meisje op de bek pakken en dan tegen de muur aan drukken?quote:Op zaterdag 22 januari 2022 23:08 schreef the-eye het volgende:
8:00
Talisia:
Vroeger toen jij nog vrijgezel was had je één zin om vrouwen te versieren. Wat hij eigenlijk altijd deed was dan ging hij een beetje dansen en dan ging hij voor iemand staan en dan zei hij altijd "Ik ga je nu zoenen"en dan deden alle meisjes "Uh uh wat wat?" en dan deed hij dat en zo regelde hij altijd chicks
Anna Nooshin
Das wel echt een hele goede zin
Dit is hoe het moet bij vrouwen, ik zeg het je
Luister als dit het ergste is wat ze kunen zeggen over je
Ik denk dat heel veel meisjes dit aantrekkelijk vinden
https://nl.wikipedia.org/wiki/Verkrachting
[..]
Ik denk dat een deel van het probleem ook zit in het feit dat een fiks deel van de klachten zeer gedegen klachten zijn voor op de werkvloer, maar niet aangifte waardig zijn.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 23:06 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Het staat buiten kijf dat de slachtoffers niet het probleem zijn. Dat zou de omgekeerde wereld zijn. Maar dit soort dingen gebeurd doorgaans niet heel openlijk. Kijk naar slachtoffers van huiselijk geweld. Dat kan ook jaren aan de gang zijn zonder dat de buitenwereld het merkt. Uiteraard zijn de mannen (en soms vrouwen) die dit doen het probleem, maar dat dit soort misdragingen vaak niet gemeld wordt maakt het niet makkelijker om het uit te bannen.
[..]
Dat zal ik ook zeker niet ontkennen en ik kan me ook heel goed voorstellen dat de drempel om aangifte te doen in dit soort gevallen hoog is. Maar er wordt hier gesteld dat kandidaten geen aangifte zouden doen vanwege een boeteclausule die van toepassing is bij het in diskrediet brengen van het programma. Dat staat los van het kunnen doen van aangifte van strafbare feiten. Het is gewoon pertinent onjuist dat daarmee zo'n boeteclausule (rechtsgeldig) in werking kan treden.
Blijkbaar zijn er te veel mensen die denken: aangifte betekent negatieve publiciteit, dus breng ik het programma in diskrediet en moet ik misschien wel die boete betalen. Zo werkt zo'n boeteclausule niet.
De keurmeester is zelden beter dan de waar die hij keurt.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 23:46 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
...en "je zei altijd ik ga je nu zoenen en dan ging je gewoon tegen de muur staan". Dus gewoon een meisje op de bek pakken en dan tegen de muur aan drukken?
Of dat hij zijn assistent altijd Kut-Marije noemt en ook zo in zijn telefoon staat. Zal wel grappig bedoeld zijn maar het is wel een werkneemster. Anna merkt op dat zij niet meer normaal naar kroegen kan, iedereen noemt haar Kut-Marije.
En dan de sfeer op de werkvloer bij BNN waar iedereen het met iedereen deed. Moesten de stagiairs ook gezellig meedoen?
Zo werkt dat juridisch niet. Het feit dat er onvoldoende bewijs is betekent niet dat er dan ineens sprake is van een valse aangifte. Met jouw reactie bevestig je die angst die sommige slachtoffers hadden (of misschien nog steeds hebben) om aangifte te doen. Het is juist in het belang van slachtoffers dat men weet dat het doen van aangifte tegen strafbare feiten los staat van zo'n clausule.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 23:28 schreef bedachtzaam het volgende:
Zoals ik schreef, als het woord tegen woord is dan gaan ze bot vangen en begint wellicht het smaad laster verhaal want reken maar dat als Nienke destijds aangifte had gedaan Jeroen daar niet meer als bandleider gezeten had tot de zaak afgehandeld zou zijn.
Natuurlijk zit bij de familie Mol het grote geld en dure advocaten, Nienke kan aangifte doen maar kan niets bewijzen en Jeroen zegt eenvoudig dat ze liegt wat zoveel zegt als ze doet een valse aangifte dat hem en the voice schaadt.
Vind ik lastig in te schatten van buitenaf. Er zijn naar nu blijkt veel kandidaten die het meegemaakt hebben, maar in hoeverre hebben die het van elkaar geweten destijds? Nu komen die verhalen pas naar buiten. En als er echt heel veel medewerkers vanaf geweten zouden hebben dan kan ik mij niet voorstellen dat daar niet een aantal tussen gezeten heeft die de morele plicht heeft gevoeld om ergens melding te maken.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 23:28 schreef bedachtzaam het volgende:
Vind je het niet vreemd dat medewerkers en kandidaten al jaren weten van dat overschrijdend gedrag en dat het gewoon door kon gaan?
Jeroen moet het die ene keer wel heel erg bont gemaakt hebben lijkt me toen hij wel op het matje moest komen.
Ik ben niet juridisch onderlegd dus ik kan je daar in niet tegen spreken, het voorbeeld dat ik in mijn reactie gaf lijkt me wat veel mensen voor ogen hebben.quote:Op zondag 23 januari 2022 00:04 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Zo werkt dat juridisch niet. Het feit dat er onvoldoende bewijs is betekent niet dat er dan ineens sprake is van een valse aangifte. Met jouw reactie bevestig je die angst die sommige slachtoffers hadden (of misschien nog steeds hebben) om aangifte te doen. Het is juist in het belang van slachtoffers dat men weet dat het doen van aangifte tegen strafbare feiten los staat van zo'n clausule.
[..]
Vind ik lastig in te schatten van buitenaf. Er zijn naar nu blijkt veel kandidaten die het meegemaakt hebben, maar in hoeverre hebben die het van elkaar geweten destijds? Nu komen die verhalen pas naar buiten. En als er echt heel veel medewerkers vanaf geweten zouden hebben dan kan ik mij niet voorstellen dat daar niet een aantal tussen gezeten heeft die de morele plicht heeft gevoeld om ergens melding te maken.
Het is een populaire vlucht naar voren om het slachtoffer af te schrikken of de aandacht te moeten splitsen. (zoals Marco B. doet in de zaak van die 22-jarige die 7 jaar terug zou zijn misbruikt).quote:Vrijspraak en valse aangifte
Het enkele feit dat een verdachte wordt vrijgesproken van een aan hem ten laste gelegd feit, wil niet zeggen dat de aangifte waarop die tenlastelegging is gebaseerd ook valselijk is gedaan. De vrijspraak wil niet meer zeggen dat er onvoldoende wettig en/of overtuigend bewijs bestaat om tot een bewezenverklaring te komen, maar dit betekent niet dat er een valse aangifte is gedaan. Daar is meer voor nodig.
Vaak zien we in zedenzaken dat de verdachte ineens aangifte wil doen van een valse aangifte door de ander, maar dat levert in de praktijk nooit iets op. Hoe vervelend het ook is om valselijk ergens van te worden beschuldigd, is ons advies om in dat soort zaken geen aangifte te doen. Anders is het in het geval dat u kunt bewijzen dat de aangever wist dat die een valse aangifte deed, bijvoorbeeld omdat die dat zo heeft gezegd tegen een kennis of vriend, die bereid is om dit als getuige te bevestigen
Ik snap je punt, maar ergens aangifte van doen is niet hetzelfde als iets naar buiten brengen. Stel je stapt hiermee naar de politie dan zullen ze aangeven dat dit in basis niet strafbaar is en dat daar geen aangifte van gedaan kan worden. Dat komt dan natuurlijk niet zomaar op straat te liggen.quote:Op zondag 23 januari 2022 00:00 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Ik denk dat een deel van het probleem ook zit in het feit dat een fiks deel van de klachten zeer gedegen klachten zijn voor op de werkvloer, maar niet aangifte waardig zijn.
Een sfeer waarin er te pas en te onpas ongepaste seksuele opmerkingen gemaakt worden is niet strafbaar, maar kan wel intimiderend zijn, iets zijn waar je echt last van hebt. En kan een voedingsbodem zijn voor wel strafbare zaken.
Dat te berde brengen kan erg lastig zijn en het naar buiten brengen kan wel degelijk tegen die clausule aanlopen.
Dat die angst bestaat is wel duidelijk inderdaad en die begrijp ik ergens ook wel. Maar ik denk wel dat het belangrijk is dat mensen weten dat een contractuele boete je er niet van kan weerhouden om aangifte te doen van strafbare feiten. Ik vind het jammer (en ook wel triest) als ik hoor dat er slachtoffers zijn geweest die uit angst voor die clausule geen aangifte hebben gedaan van een strafbaar feit.quote:Op zondag 23 januari 2022 00:00 schreef Cause_Mayhem het volgende:
En dan zijn er nog de zaken die mogelijk wel strafbaar zijn, maar waarvan mensen niet weten dat ze strafbaar zijn of twijfelen of ze gelooft worden.
Ik denk dat er maar weinig vrouwen zijn die bv naar de politie stappen omdat ze een dickpick gekregen hebben, terwijl dat wel strafbaar is (staat een boete op).
Het hele is dit wel erg genoeg voor een aangifte speelt dus echt wel mee. Soms terecht, maar ook onterecht. En juist binnen dat vlak speelt de angst om tegen zo’n clausule aan te lopen wel degelijk terecht mee.
Ik snap ergens die gedachte ook wel, maar het is wel een onjuiste conclusie uiteindelijk. En het is jammer dat dit ook slachtoffers in de weg heeft gestaan om aangifte te doen, terwijl dat niet nodig was geweest.quote:Op zondag 23 januari 2022 00:18 schreef bedachtzaam het volgende:
Ik ben niet juridisch onderlegd dus ik kan je daar in niet tegen spreken, het voorbeeld dat ik in mijn reactie gaf lijkt me wat veel mensen voor ogen hebben.
Kort gezegd wordt er dan een onderzoek gestart en zal degene die beschuldigd wordt ook verhoord worden. Uiteindelijk ligt er een dossier en dat gaat naar de officier van justitie om te bepalen of het voor de rechter komt. Misschien had het niet voor de rechter gekomen, omdat zo"n OVJ onvoldoende bewijs ziet. Maar als andere kandidaten ook aangifte zouden doen dan stapelt dat wel op natuurlijk.quote:Op zondag 23 januari 2022 00:18 schreef bedachtzaam het volgende:
Stel dat Nienke aangifte gedaan zou hebben of als andere kandidaten dat doen,wat is dan het vervolg?
Leuk voor zon stichting ! Ze krijgen subsidie en extra aandacht om een veilige haven te worden. Al is het goed dat mensen het melden bij deze organistatie ben ik toch bang dat er een aantal kleinzierige meldingen tussen zitten om zo de cijfers op te krikken. Ze gaf aan als voorbeeld tinderdate, tuurlijk de persoon in kwestie kan een minder leuke opmerking maken, maar dat verschil van mens op mens hoe ze het ervaren. Als er vlinders zijn zal de grens verder liggen dan iemand die je spuuglelijk vind.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 18:46 schreef Scjvb het volgende:
Best een zorgelijke ontwikkeling, zo kan achteraf iedereen wat roepen of uit de werkelijke context plaatsen.
https://nos.nl/collectie/(...)en-aan-zelfonderzoek
Ze kijkt op haar Instagram-kiekjes ook standaard alsof ze heel lichtjes in een andere dimensie is.quote:Op zondag 23 januari 2022 07:58 schreef PluggieOD het volgende:
Ah. Dat was overigens iets van de eerdere afleveringen. "Kut-Marije" was soms zo straalbezopen van de avond ervoor dat ze er maar bij ging zitten midden op straat met microfoon-stok en al. Oude koeien
Mooiquote:Op zondag 23 januari 2022 06:54 schreef hunterrnl het volgende:
[..]
Leuk voor zon stichting ! Ze krijgen subsidie en extra aandacht om een veilige haven te worden. Al is het goed dat mensen het melden bij deze organistatie ben ik toch bang dat er een aantal kleinzierige meldingen tussen zitten om zo de cijfers op te krikken. Ze gaf aan als voorbeeld tinderdate, tuurlijk de persoon in kwestie kan een minder leuke opmerking maken, maar dat verschil van mens op mens hoe ze het ervaren. Als er vlinders zijn zal de grens verder liggen dan iemand die je spuuglelijk vind.
Vind het maar een opgeblazen situatie worden. Waardoor echte gevallen onder gesneeuwd worden door 50/50 of misschien momenten.
Zelden iemand met zo weinig inhoud gezien ja. Voegt ook nooit wat toe aan die filmpjes van Tim.quote:Op zondag 23 januari 2022 08:39 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Ze kijkt op haar Instagram-kiekjes ook standaard alsof ze heel lichtjes in een andere dimensie is.
https://www.instagram.com/marijederoode/
Herevaluaties (op de NOS wordt het gewoon zo genoemd) vind ik ook echt flauwekul.quote:Op zondag 23 januari 2022 06:54 schreef hunterrnl het volgende:
[..]
Leuk voor zon stichting ! Ze krijgen subsidie en extra aandacht om een veilige haven te worden. Al is het goed dat mensen het melden bij deze organistatie ben ik toch bang dat er een aantal kleinzierige meldingen tussen zitten om zo de cijfers op te krikken. Ze gaf aan als voorbeeld tinderdate, tuurlijk de persoon in kwestie kan een minder leuke opmerking maken, maar dat verschil van mens op mens hoe ze het ervaren. Als er vlinders zijn zal de grens verder liggen dan iemand die je spuuglelijk vind.
Vind het maar een opgeblazen situatie worden. Waardoor echte gevallen onder gesneeuwd worden door 50/50 of misschien momenten.
Ze is de eindredactrice.quote:Op zondag 23 januari 2022 08:47 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Zelden iemand met zo weinig inhoud gezien ja. Voegt ook nooit wat toe aan die filmpjes van Tim.
We accepteren de gevolgen van vrije seks op deze manier niet meer. Paar dingen hierover.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 18:46 schreef Scjvb het volgende:
Best een zorgelijke ontwikkeling, zo kan achteraf iedereen wat roepen of uit de werkelijke context plaatsen.
https://nos.nl/collectie/(...)en-aan-zelfonderzoek
En zolang je zeker weet dat de vrouw in kwestie dat ook wil, geen enkel probleem.quote:Op zondag 23 januari 2022 00:45 schreef Peppert het volgende:
Smeerpijperij? Seks is zeer menselijk. We hebben de neiging om onze penis in een vrouw te stoppen vanwege zeer evolutionaire redenen namelijk het voortbestaan van de mens garanderen.
Heel eerlijk: mijn gevoel zegt dat we vooral mannen moeten leren dat vrije seks ook zo z'n nadelen heeft. Die verantwoordelijkheid wordt best makkelijk op vrouwen afgewenteld.quote:Op zondag 23 januari 2022 09:06 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
We accepteren de gevolgen van vrije seks op deze manier niet meer. Paar dingen hierover.
1. Het is al vaker gezegd dat mensen als ze iets meemaken meteen naar buiten moeten komen en niet 10 jaar na dato. Door feministen wordt dit victim blaming genoemd maar ze hebben de wetenschap helaas niet echt aan hun zijde. Want herinneringen vervagen, worden anders geïnterpreteerd en krijgen een nieuwe lading als ze geherevalueerd worden. Daarmee doen ze geen recht meer aan de feitelijke gebeurtenis.
2. We moeten echt gaan leren (vrouwen en mannen) dat het een beetje naïef is om wel de lusten te willen maar de lasten van vrije seks niet te erkennen. Geoefende versierders zullen ongetwijfeld alles heel goed aanvoelen maar als je echt zonder woorden het liefdesspel wilt spelen, iets waar veel vrouwen van dromen, dan neem je grotere risico's op ongelukken.
Er zijn teveel ongeschreven regels en veel te vaak worden die door mannen niet begrepen, meestal komen er geen slechte intenties bij kijken.quote:Op zondag 23 januari 2022 08:46 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ah inmiddels keert het zich ook tegen Tim zelf zie ik? Tja, ik zei het. Vrije seksuele moraal is vragen om ongelukken.
Verantwoordelijkheid ligt bij zowel mannen als vrouwen. Om @Weltschmerz te quoten:quote:Op zondag 23 januari 2022 09:09 schreef Seven. het volgende:
[..]
Heel eerlijk: mijn gevoel zegt dat we vooral mannen moeten leren dat vrije seks ook zo z'n nadelen heeft. Die verantwoordelijkheid wordt best makkelijk op vrouwen afgewenteld.
quote:Zeker ook omdat het naadloos kan overvloeien in spijt achteraf en dan is de man met terugwerkende kracht een verkrachter. Je bent met zijn tweëen, ik vind niet dat de man als enige verantwoordelijk is voor een samenzijn waar beide zonder spijt of verdriet op terugkijken.
Alleen je vinger in iemands achterwerk lanceren zie ik de evolutionaire noodzaak niet van in.quote:Op zondag 23 januari 2022 00:45 schreef Peppert het volgende:
Smeerpijperij? Seks is zeer menselijk. We hebben de neiging om onze penis in een vrouw te stoppen vanwege zeer evolutionaire redenen namelijk het voortbestaan van de mens garanderen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |