abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 januari 2022 @ 22:35:11 #76
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_203323667
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 22:02 schreef Repentless het volgende:

[..]
Tim Hofman is toch wel exemplarisch in het willen bepalen wat andere mensen mogen of moeten doen volgens de regels van zijn eigen moreel kompas. Dan vind ik het uitzonderlijk ironisch dat jij iemand als hem 'nodig' acht in de strijd tegen mensen die vinden dat zij moeten bepalen hoe anderen zich gedragen of uiten.
Tim Hofman spreekt juist mensen aan die anderen verkeerd of onrechtmatig behandelen. Niet alleen volgens zijn eigen moreel kompas maar vooral op basis van gelijkwaardigheid van mensen en op basis van de grondwet.

Hij brengt juist zaken in het daglicht van mensen die misbruik maken van situaties of gewoon macht boven gelijkwaardigheid gebruiken. Net zoals deze laatste documentaire, mensen worden aangesproken op verkeerd gedrag. Tenzij jij vind dat zij gewenst gedrag hebben getoond?
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_203324308
domme OP zeg
  zaterdag 22 januari 2022 @ 23:02:36 #78
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_203324401
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 17:49 schreef Herkauwer het volgende:

[..]
Hele goede vragen, waarom durven ze het niet. Maar is dat de kern van de vraag? Volgens mij is de kern dat bekende Nederlanders (in dit geval) misbruik maken van hun positie en hun eigen wil opdringen op andere mensen.

Natuurlijk durven ze dit niet aan te kaarten. Realiseer je dat er genoeg mensen misbruik maken van hun positie, zo vaak al in het nieuws gekomen. Als jij dit niet doet voor mij dan draag ik je niet aan voor een positie/vacature. Dat is niet hoe het hoort te gaan. We hebben het hier over meiden t/m begin 20 waar misbruik van wordt gemaakt. En wat denk jij dat als jij als aankomend talent in welke branch dan ook de veteraan die al decennia meedraait beschuldigt van dit soort gedrag. Hoe denk jij dan dat er op gereageerd gaat worden?

Zoals Ali B al heeft gezegd (onder voorbehoud uiteraard) "Niemand gaat jou geloven" en zo gaan dit soort zaken. In grotere getallen hebben ze meer macht om hem te laten stoppen. Of het 1 persoon is of 20, dat maakt echt uit.

Blijf met je flikken af van andere mensen, totdat het tweezijdig is. Dat een Ali of Marco in de kroeg (jonge) meiden oppikt en daarna lekker uitwoont omdat ze het beide willen moeten ze allemaal zelf weten. Maar dit is een heel ander geval, dit is gewoon machtsmisbruik. Als het allemaal zo is, ik ben benieuwd naar de rechtszaak. Het zou mij hoogst verbazen als niet het meeste waar is.

Beter zo in de media dan ergens stil houden, nu komen er meer mensen naar voren om hun verhaal te doen. Laat maar weten hoe groot dit probleem is. En misschien dat andere mensen hierdoor wakker worden en sneller hun verhaal doen of inzien dat hun gedrag verkeerd is.
Eens, maar verspilde moeite in KLB vrees ik.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
  zondag 23 januari 2022 @ 00:20:06 #79
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_203326460
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 22:35 schreef Herkauwer het volgende:

[..]
Tim Hofman spreekt juist mensen aan die anderen verkeerd of onrechtmatig behandelen. Niet alleen volgens zijn eigen moreel kompas maar vooral op basis van gelijkwaardigheid van mensen en op basis van de grondwet.

Hij brengt juist zaken in het daglicht van mensen die misbruik maken van situaties of gewoon macht boven gelijkwaardigheid gebruiken. Net zoals deze laatste documentaire, mensen worden aangesproken op verkeerd gedrag. Tenzij jij vind dat zij gewenst gedrag hebben getoond?
Zoals het in de laatste uitzending is geschetst, vind ik dat vanzelfsprekend ook geen gewenst gedrag. Nu is alleen nog de vraag of alles waar is omtrent alle genoemde personen en of er strafbare feiten zijn gepleegd. Wanneer twee volwassen personen met een professionele relatie met wederzijdse instemming seks hebben met elkaar, is dat bij mijn weten niet strafbaar. Ongeacht leeftijdsverschil, persoonlijke situatie van de betrokkenen (wel/niet getrouwd of in een relatie, etc.) Bij enige vorm van dwang of chantage heb je geen discussie, dat is altijd fout.

Wanneer er wederdiensten tegenover staan, is dat in professioneel opzicht zeker laakbaar vanuit de 'machthebbende' persoon en wat mij betreft reden voor een werkgever om die persoon te ontslaan. Bij ongewenste intimiteiten zoals aanrakingen, seksueel getinte opmerkingen of ongevraagde naaktfoto's, is er helemaal geen twijfel mogelijk. Je moet vrouwen een veilige werkomgeving kunnen bieden waarin ze niet ongevraagd lastig worden gevallen. Dus even ter volledigheid: prima dat hij dit aan de kaak stelt wanneer het allemaal zo is gegaan als is geschetst.

Echter vond ik het wel netjes dat John de Mol niet wegdook voor een interview en daarin (naar mijn mening) vrij open en eerlijk antwoord gaf. Maar in de benadering van Tim Hofman merk je dan dat hij vooral wil dicteren hoe De Mol het zou moeten aanpakken en zou moeten reageren, volledig naar zijn eigen mening. Dat bedoel ik dus wanneer ik zeg dat Hofman juist iemand is die vooral zijn eigen morele waarden aan anderen wil opleggen.

Daarnaast is dit Voice-item natuurlijk niet zijn enige wapenfeit, maar presenteert hij dit programma al een aantal jaar over legio onderwerpen. Daarin vind ik hem vaak erg pedant, dwingend en moraliserend overkomen, waarin hij vooral zijn visie als de enige juiste wil opleggen. Het lijkt me dus niet de aangewezen persoon om dat bij anderen te bestrijden.
  zondag 23 januari 2022 @ 01:32:52 #80
187137 Rozevla
Cees Chinees
pi_203326953
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 19:51 schreef tong80 het volgende:

[..]
bevindt. Verder begrijp ik je generaliserende post niet. Eén kam scheren?

:T
Je kan beter een schaap scheren.

Twee wollen in een klap
Dying whore's cancer heater!!!!!!
  zondag 23 januari 2022 @ 09:00:50 #81
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_203327701
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 00:20 schreef Repentless het volgende:

[..]
Zoals het in de laatste uitzending is geschetst, vind ik dat vanzelfsprekend ook geen gewenst gedrag. Nu is alleen nog de vraag of alles waar is omtrent alle genoemde personen en of er strafbare feiten zijn gepleegd. Wanneer twee volwassen personen met een professionele relatie met wederzijdse instemming seks hebben met elkaar, is dat bij mijn weten niet strafbaar. Ongeacht leeftijdsverschil, persoonlijke situatie van de betrokkenen (wel/niet getrouwd of in een relatie, etc.) Bij enige vorm van dwang of chantage heb je geen discussie, dat is altijd fout.

Wanneer er wederdiensten tegenover staan, is dat in professioneel opzicht zeker laakbaar vanuit de 'machthebbende' persoon en wat mij betreft reden voor een werkgever om die persoon te ontslaan. Bij ongewenste intimiteiten zoals aanrakingen, seksueel getinte opmerkingen of ongevraagde naaktfoto's, is er helemaal geen twijfel mogelijk. Je moet vrouwen een veilige werkomgeving kunnen bieden waarin ze niet ongevraagd lastig worden gevallen. Dus even ter volledigheid: prima dat hij dit aan de kaak stelt wanneer het allemaal zo is gegaan als is geschetst.

Echter vond ik het wel netjes dat John de Mol niet wegdook voor een interview en daarin (naar mijn mening) vrij open en eerlijk antwoord gaf. Maar in de benadering van Tim Hofman merk je dan dat hij vooral wil dicteren hoe De Mol het zou moeten aanpakken en zou moeten reageren, volledig naar zijn eigen mening. Dat bedoel ik dus wanneer ik zeg dat Hofman juist iemand is die vooral zijn eigen morele waarden aan anderen wil opleggen.

Daarnaast is dit Voice-item natuurlijk niet zijn enige wapenfeit, maar presenteert hij dit programma al een aantal jaar over legio onderwerpen. Daarin vind ik hem vaak erg pedant, dwingend en moraliserend overkomen, waarin hij vooral zijn visie als de enige juiste wil opleggen. Het lijkt me dus niet de aangewezen persoon om dat bij anderen te bestrijden.
Ik ben het eens met het meeste wat je schrijft. Wat betreft het interview van John de Mol vond ik ook open en eerlijk, echter ook direct op een paar punten een probleem. De Mol kwam voor mij juist over als naïef, alsof hij niet doorheeft hoe een machtspositie werkt en dat die mannen de oorzaak zijn van het probleem. Ik begreep Tim wel, ik had ook stevigere uitspraken verwacht van John de Mol. Hij draaide om de hete brij heen, het was het net niet in zijn uitspraken. Ik denk dat Tim daar naar op zoek was.

Ik heb verder maar een paar afleveringen van zijn show gezien, ik vind Tim juist volhardend om de waarheid boven tafel te krijgen. Die is zeker pijnlijk voor de mensen die hij confronteert want in sommige gevallen haalt hij hun hele levenswijze onderuit. Als je iemand op aanspreekt die racistisch, ongelijk of uit pure eigen belang handelt dan zullen ze dat niet heel snel toegeven. En dan wordt het ongemakkelijk.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  zondag 23 januari 2022 @ 15:38:27 #82
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_203333107
quote:
17s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 19:17 schreef Momo het volgende:
TimGod
Zo maar z'n tong bij vrouwen naar binnen duwen maakt niet dat je hem creepy vindt?
pi_203333194
je druk maken :')
Moeten zij weten
  zondag 23 januari 2022 @ 15:49:00 #84
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_203333293
quote:
7s.gif Op zondag 23 januari 2022 15:43 schreef H0D3NPYL het volgende:
je druk maken :')
Nooit moeten poepen :')
  zondag 23 januari 2022 @ 16:34:39 #85
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_203334187
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 16:44 schreef BasEnAad het volgende:
Ook een leuke klacht: al die mensen die Tim Hoffman of Tim Hoffmann schrijven. :')
Hij zal nooit The Hoff worden.
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')