quote:
Op vrijdag 21 januari 2022 17:03 schreef SuperNeger het volgende:[..]
Moderne digitale heksenjachten is niet hoe een democratie hoort te werken. Waarom hebben mensen nooit aangifte gedaan? "ze durfden niet!" ja maar naar een sensatiezoekend televisieprogramma wat miljoenen kijkers heeft is natuurlijk minder eng dan met een vrouwelijke politieagent aan een bureau te zitten?
Als het echt om rechttrekken gaat dan doe je dat op de juridische wijze en niet op de media wijze.
De mensen die meedoen aan die talentenjachten staan er al om bekend van die domme narcisten te zijn die alleen maar beroemd willen worden. En als ze niet kunnen zingen zoeken ze maar een andere manier om aandacht te krijgen.
Verder is "aanranding" en "verkrachting" natuurlijk een hot topic. Dus iedereen kan niet wachten om al gelijk conclusies te trekken zonder dat enig bewijz is geleverd. Totaal geen benul wat dit kan doen met mogelijke "verdachten" en hun professionele en persoonlijke leven.
Misschien ben ik dus wel ouderwets met mijn "onschuldig tot schuldig is bewezen" maar dat zou de normale gang van zaken moeten zijn.
Waarom durf je wel mee te doen aan een televisieprogramma met miljoenen views maar durf je niet een aangifte te doen?
Hele goede vragen, waarom durven ze het niet. Maar is dat de kern van de vraag? Volgens mij is de kern dat bekende Nederlanders (in dit geval) misbruik maken van hun positie en hun eigen wil opdringen op andere mensen.
Natuurlijk durven ze dit niet aan te kaarten. Realiseer je dat er genoeg mensen misbruik maken van hun positie, zo vaak al in het nieuws gekomen. Als jij dit niet doet voor mij dan draag ik je niet aan voor een positie/vacature. Dat is niet hoe het hoort te gaan. We hebben het hier over meiden t/m begin 20 waar misbruik van wordt gemaakt. En wat denk jij dat als jij als aankomend talent in welke branch dan ook de veteraan die al decennia meedraait beschuldigt van dit soort gedrag. Hoe denk jij dan dat er op gereageerd gaat worden?
Zoals Ali B al heeft gezegd (onder voorbehoud uiteraard) "Niemand gaat jou geloven" en zo gaan dit soort zaken. In grotere getallen hebben ze meer macht om hem te laten stoppen. Of het 1 persoon is of 20, dat maakt echt uit.
Blijf met je flikken af van andere mensen, totdat het tweezijdig is. Dat een Ali of Marco in de kroeg (jonge) meiden oppikt en daarna lekker uitwoont omdat ze het beide willen moeten ze allemaal zelf weten. Maar dit is een heel ander geval, dit is gewoon machtsmisbruik. Als het allemaal zo is, ik ben benieuwd naar de rechtszaak. Het zou mij hoogst verbazen als niet het meeste waar is.
Beter zo in de media dan ergens stil houden, nu komen er meer mensen naar voren om hun verhaal te doen. Laat maar weten hoe groot dit probleem is. En misschien dat andere mensen hierdoor wakker worden en sneller hun verhaal doen of inzien dat hun gedrag verkeerd is.