abonnement Unibet Coolblue
pi_203299276
Ik ben op zoek naar een nieuwe eettafel en vind HPL Fenix ontzettend mooi materiaal. Het is glad maar toch met een mooie matte afwerking en voelt zacht aan. Ter illustratie:


Ik twijfel alleen over hoe lang het mooi blijft. Ik heb een gezin met twee kinderen, dus dat ding gaat wel intensief gebruikt worden. Volgens de verkooppraatjes kan je krassen zelf weer wegwerken met een sponsje, maar in hoeverre dat klopt?

Iemand ervaring mee hoe zo'n blad er na een paar jaar uitziet?
pi_203299987
Je kunt transparante tafelzeil van bv. 4mm dik zacht PVC op maat kopen. Is een ideale en betaalbare bescherming voor elke soort tafelblad. Je moet er wel even op letten dat je het zeil rondom 1cm groter laat afsnijden, het even een tijdje aankijken... PVC heeft nogal een relatief groot uitzettingscoëfficiënt, koop je het perfect op maat in de warme maanden dan wordt het in de koude maanden wellicht te kort. Dus te groot kopen kijken hoe het werkt en dan bijsnijden.
pi_203303454
Ik heb er naar gekeken als materiaal voor een aanrechtblad, maar durfde het uiteindelijk niet aan. Ik vond het blad in de keukenwinkel al best gebutst, terwijl dat natuurlijk nauwelijks gebruikt wordt. Volgens de keukenman kon alles, maar moest ik er geen bestek op laten stuiteren, of krat bier op zetten, of bord uit m’n handen laten vallen. Ze hadden het over oneffenheden eruit strijken met hitte, maar ik zag mezelf niet na elke tas boodschappen uitpakken het aanrecht staan strijken.
Ik zou voor een eettafel hetzelfde probleem verwachten. Prachtig om te zien, dat wel, maar ik heb dus nu uiteindelijk keramiek, niet zo mat, wel het slijtvastste wat ze te bieden hadden.
pi_203308842
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 13:43 schreef Watuntrik het volgende:
Je kunt transparante tafelzeil van bv. 4mm dik zacht PVC op maat kopen. Is een ideale en betaalbare bescherming voor elke soort tafelblad. Je moet er wel even op letten dat je het zeil rondom 1cm groter laat afsnijden, het even een tijdje aankijken... PVC heeft nogal een relatief groot uitzettingscoëfficiënt, koop je het perfect op maat in de warme maanden dan wordt het in de koude maanden wellicht te kort. Dus te groot kopen kijken hoe het werkt en dan bijsnijden.
Hmm ik denk dat als ik er voortdurend een plastic zeil overheen moet leggen om het netjes te houden, ik liever een andere tafel koop.

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 17:44 schreef Merel1808 het volgende:
Ik heb er naar gekeken als materiaal voor een aanrechtblad, maar durfde het uiteindelijk niet aan. Ik vond het blad in de keukenwinkel al best gebutst, terwijl dat natuurlijk nauwelijks gebruikt wordt. Volgens de keukenman kon alles, maar moest ik er geen bestek op laten stuiteren, of krat bier op zetten, of bord uit m’n handen laten vallen. Ze hadden het over oneffenheden eruit strijken met hitte, maar ik zag mezelf niet na elke tas boodschappen uitpakken het aanrecht staan strijken.
Ik zou voor een eettafel hetzelfde probleem verwachten. Prachtig om te zien, dat wel, maar ik heb dus nu uiteindelijk keramiek, niet zo mat, wel het slijtvastste wat ze te bieden hadden.
Ja ik heb gezien dat ze het ook als aanrechtblad aanbieden, maar dat vertrouw ik ook niet zo. Zag ook wel op wat Engelstalige fora dat ze regelmatig last hadden van watervlekken op die aanrechtbladen. Zo bont maken we het met onze tafel niet, maar er gaat vast weleens een glas water om.

Zo af en toe een beetje bijwerken zou ik geen probleem vinden, maar het moet geen dagelijks klusje worden inderdaad.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')