Ik durf er niks over te zeggen. Koers kan net zo goed nog wat verder in elkaar getrapt worden voordat het weer stijgt.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 12:53 schreef ludovico het volgende:
[..]
Is hier niet wat aan de hand joh? Ik denk dat ik wat meer dan zuinig moet uitbreiden.
Shell doet het bij mij ook aardig! Maar ook dat aandeel heeft wel in de min gestaan bij mij.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 13:05 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Ik ben ook vorig jaar begonnen. Momenteel sta ik nog wel in de plus maar dat komt vooral door Shell. Meer geluk dan wijsheid.
All in dus. Huis verkopen.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 13:07 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ik durf er niks over te zeggen. Koers kan net zo goed nog wat verder in elkaar getrapt worden voordat het weer stijgt.
Wel een kans op een business update begin volgende week vanuit PostNL, vooruitlopend op de cijfers, net als vorig jaar. Dat zou dat goed moeten uitvallen met de voorzichtige verwachtingen van PNL altijd.
Een bod doen kan toch altijd, weet niet wat de eisen daaromheen zijn maar als je die laag genoeg insteekt is dat toch praktisch ook gewoon geen bod.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 12:59 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Bij RTL Z werd verteld dat als ie van 25 naar 30% wil, hij een openbaar bod moet doen. En dat is doorgaans zo duur, dat de kans klein is dat hij dat gaat doen. Die kerel heeft ook 1/3de van royal mail in handen trouwens.
Dat hij Royal Mail ook fors heeft zegt overigens meer dan slechts inflatie bestrijding, ik denk dat hij het minimaal ook een ondergewaardeerde sector heeft en ik sta op dezelfde lijn als hem wat dat betreft.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 13:27 schreef BasEnAad het volgende:
Ik denk niet dat Kretinsky de boel wil overnemen. Ik denk dat hij er in zit voor de waarde en bescherming tegen inflatie. Als een ander PNL wil overnemen dan moeten ze sowieso eerst langs hem, ook geen slechte uitgangspositie.
Ben ik met je eens. Maar een sector kan heel lang ondergewaardeerd blijven, ik verwacht geen wonderen eerlijk gezegd.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 13:29 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat hij Royal Mail ook fors heeft zegt overigens meer dan slechts inflatie bestrijding, ik denk dat hij het minimaal ook een ondergewaardeerde sector heeft en ik sta op dezelfde lijn als hem wat dat betreft.
Neuh, de reeele vola van deze sector is /2 of *2.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 13:32 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ben ik met je eens. Maar een sector kan heel lang ondergewaardeerd blijven, ik verwacht geen wonderen eerlijk gezegd.
Dat is meer dan mijn 0.0005%.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 13:32 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik bezit ook 0,0011% van PostNL
Dus jij hebt 16.500 aandelen PostNL in je portfefeuille? Woh.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 13:32 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik bezit ook 0,0011% van PostNL
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 21 januari 2022 13:38 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Dus jij hebt 16.500 aandelen PostNL in je portfefeuille? Woh.Ik kijk puur naar de waarde van mijn stake vs de totale beurswaarde (¤1,77 miljard).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar mijn aandelen zijn geen ¤0,08 en met die 8 cent x 1,5 miljard kom je ook niet in de buurt van de beurswaarde
Dan klopt jouw berekening volgens mij niet, omdat je geen rekening houdt met die andere 50% van de aandelen.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 13:41 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik kijk puur naar de waarde van mijn stake vs de totale beurswaarde (¤1,77 miljard).
Als je puur kijkt naar mijn stake t.o.v. de beurswaarde, dan klopt het volgens mij:quote:Op vrijdag 21 januari 2022 13:52 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Dan klopt jouw berekening volgens mij niet, omdat je geen rekening houdt met die andere 50% van de aandelen.
5.855 stuks idd.quote:Dat klopt niet. Ik heb gerekend met het geauthoriseerd aantal aandelen. Er staan 513,252,013.aandelen uit. Met 0,0011% zou je 5,645+ aandelen moeten bezitten. Dan klopt het.
Ik heb een rekenfout gemaakt, maar deze redenering kan ik niet volgen. Wie 100% van de aandelen in een bedrijf bezit, bezit 100% van het bedrijf. Ongeacht de beurswaarde van dat bedrijf. Dus als er x aandelen zijn uitgegeven en jij % van die aandelen bezit, bezit jij % in dat bedrijf. Ongeacht de beurswaarde.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 13:54 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het aantal aandelen is een dwaalspoor, niet relevant.
Ik bedoel meer dat het aantal aandelen niet relevant is voor de rekensomquote:Op vrijdag 21 januari 2022 13:59 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Ik heb een rekenfout gemaakt, maar deze redenering kan ik niet volgen. Wie 100% van de aandelen in een bedrijf bezit, bezit 100% van het bedrijf. Ongeacht de beurswaarde van dat bedrijf. Dus als er x aandelen zijn uitgegeven en jij % van die aandelen bezit, bezit jij % in dat bedrijf. Ongeacht de beurswaarde.
Om de beurswaarde te kunnen weten moet jij toch eerst het aantal uitstaande aandelen vermenigvuldigen met de beurskoers? Jij berekent het percentage van de waarde van jouw positie t.o.v. de beurswaarde van het bedrijf. Ik bereken het aantal aandelen als percentage van het aantal uitstaande aandelen. Dat levert (als het goed is) hetzelfde resultaat op, maar is een simpelere berekening om te maken.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 14:01 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik bedoel meer dat het aantal aandelen niet relevant is voor de rekensom
Als je je jouw aandeel weet en de beurswaarde dan is je percentage al uit te rekenen.
De beurswaarde had ik al opgezochtquote:Op vrijdag 21 januari 2022 14:05 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Om de beurswaarde te kunnen weten moet jij toch eerst het aantal uitstaande aandelen vermenigvuldigen met de beurskoers? Jij berekent het percentage van de waarde van jouw positie t.o.v. de beurswaarde van het bedrijf. Ik bereken het aantal aandelen als percentage van het aantal uitstaande aandelen. Dat levert (als het goed is) hetzelfde resultaat op, maar is een simpelere berekening om te maken.
quote:Op vrijdag 21 januari 2022 13:38 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Dus jij hebt 16.500 aandelen PostNL in je portfefeuille? Woh.Voor zover ik weet heeft postnl 500 miljoen shares uitstaan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
Werkt prima via aantal uitstaande aandelen. 500.000.000 * 0.0011% = 5500 aandelen.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 13:54 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het aantal aandelen is een dwaalspoor, niet relevant.
bron: https://www.tesla.com/support/safety-scorequote:Forward Collision Warnings per 1,000 Miles
Forward Collision Warnings are audible and visual alerts provided to you, the driver, in events where a possible collision due to an object in front of the vehicle is considered likely without your intervention. Events are captured based on the 'medium' Forward Collision Warning sensitivity setting regardless of your user's setting in the vehicle. Forward Collision Warnings are incorporated into the Safety Score formula at a rate per 1,000 miles. The value is capped at 101.9 per 1,000 miles in the Safety Score formula.
Hard Braking
Hard braking is defined as backward acceleration, measured by your Tesla vehicle, in excess of 0.3g. This is the same as a decrease in the vehicle’s speed larger than 6.7 mph, in one second. Hard braking is introduced into the Safety Score formula as the proportion of time (expressed as a percentage) where the vehicle experiences backward acceleration greater than 0.3g relative to the proportion of time where the vehicle experiences backward acceleration greater than 0.1g (2.2 mph in one second). Hard braking while on Autopilot is not factored into the Safety Score formula. The percentage shown in the app is the percentage of manual braking that is done with excessive force when driving and Autopilot is not engaged. The value is capped at 7.4% in the Safety Score formula.
Aggressive Turning
Aggressive turning is defined as left/right acceleration, measured by your Tesla vehicle, in excess of 0.4g. This is the same as an increase in the vehicle’s speed to the left/right larger than 8.9 mph, in one second. Aggressive turning is introduced into the Safety Score formula as the proportion of time (expressed as a percentage) where the vehicle experiences lateral acceleration greater than 0.4g, in either the left or right direction, relative to the proportion of time where the vehicle experiences acceleration greater than 0.2g (4.5 mph in one second), in either the left or right direction. Aggressive turning while on Autopilot is not factored into the Safety Score formula. The percentage shown in the app is the percentage of turning that is done with excessive force when driving and Autopilot is not engaged. The value is capped at 17.1% in the Safety Score formula.
Unsafe Following
Your Tesla vehicle measures its own speed, the speed of the vehicle in front and the distance between the two vehicles. Based on these measurements, your vehicle calculates the number of seconds you would have to react and stop if the vehicle in front of you came to a sudden stop. This measurement is called “headway.” Unsafe following is the proportion of time where your vehicle’s headway is less than 1.0 seconds relative to the time that your vehicle’s headway is less than 3.0 seconds. Unsafe following is only measured when your vehicle is traveling at least 50 mph and is incorporated into the Safety Score formula as a percentage. Unsafe following while on Autopilot is not factored into the Safety Score formula. The percentage shown in the app is the percentage of unsafe following when driving and Autopilot is not engaged. The value is capped at 60.0% in the Safety Score formula.
Forced Autopilot Disengagement
The Autopilot system disengages for the remainder of a trip after you, the driver, have received three audio and visual warnings. These warnings occur when your Tesla vehicle has determined that you have removed your hands from the steering wheel and have become inattentive. Forced Autopilot Disengagement is introduced into the Safety Score formula as a 1 or 0 indicator. The value is 1 if the Autopilot system is forcibly disengaged during a trip, and 0 otherwise.
Had geen idee dat dit kon. Best bizar... en ook wel een beetje eng dat formules en dergelijke bepalen hoe veilig je leeftquote:Op vrijdag 21 januari 2022 15:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
Tesla heeft "Tesla Insurance" uitgebreid met 2 staten naar 5 staten in totaal.
https://electrek.co/2022/01/20/tesla-insurance-expands-arizona-ohio-available-5-states/
Premie wordt berekend op basis van de "Safety Score (Beta)" die wordt berekend aan de hand van je rijgedrag.
De score hangt af van:
[..]
[ afbeelding ]
Voorbeeldberekening:
[ afbeelding ]
Het is wel een typische "Elon Musk" oplossing, hij wil de energiemarkt, de automarkt, de transport markt, de ruimtevaart en de verzekeringswereld "disrupten".quote:Op vrijdag 21 januari 2022 15:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Had geen idee dat dit kon. Best bizar... en ook wel een beetje eng dat formules en dergelijke bepalen hoe je leeft
Denk dat het naïef is om te denken dat je hierdoor ooit minder zal betalen. Alleen maar meer (als je onveilig rijdt). Als je ziet hoe verzekeringsmaatschappijen opereren over 't algemeen...quote:Op vrijdag 21 januari 2022 15:39 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
aan de andere kant heb je wel direct invloed op je verzekeringspremie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |