abonnement Unibet Coolblue
pi_203258295
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 16:13 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]
Je kunt ook ziek worden van eten.
Van je aerosolen nog meer, daar hebben we nu al 2 jaar last van. :P
  dinsdag 18 januari 2022 @ 19:28:10 #27
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_203258333
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 17:53 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]
Nee "niet even... " natuurlijk. Heb wél verstand van economie overigens (terzijde). Het is economisch niet erg handig om (op Noord Koreaans / Stalinistische wijze) mensen onnodig aan 't werk te zetten (verborgen werkeloosheid). Je kunt beter geld besteden aan omscholing dan kunstmatig een beroepsgroep in leven houden.
Maar goed: off topic.
Jij verzint iets hypothetisch. Dan kun je alle kanten op, natuurlijk.

Ik vind het alleen nog weinig zinnigs opleveren, tot nu toe.
The love you take is equal to the love you make.
pi_203264993
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 17:54 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Dat lijkt me echt ranzig om samen met andere mensen te eten :r
Je gaat toch ook niet samen poepen? Ik vind eten een privé aangelegenheid waar ik ongestoord van wil genieten.
Je moet deze film eens kijken.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_203265495
Maar geniet je nu dan nooit van eten? Lekker eten kan mij tamelijk gelukkig maken. Ik zou er niet aan moeten denken dat ik alle voedingsstoffen binnenkrijg zonder dat ik het weet. Nog los van het sociale aspect van eten inderdaad.
pi_203265546
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 09:27 schreef itchycoo het volgende:
Maar geniet je nu dan nooit van eten? Lekker eten kan mij tamelijk gelukkig maken. Ik zou er niet aan moeten denken dat ik alle voedingsstoffen binnenkrijg zonder dat ik het weet. Nog los van het sociale aspect van eten inderdaad.
Je hebt absoluut een punt.
Maar is de blijdschap van eten niet het gevolg van het afsluiten van het nare gevoel van de honger.
Ik ben ook gelukkig als ik van de tandarts wegga na n pijnlijke behandeling.
Krabben is ook fijn als je jeuk had.
Het sociale aspect kan natuurlijk ook met spelletjes.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_203265593
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 09:33 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]
Je hebt absoluut een punt.
Maar is de blijdschap van eten niet het gevolg van het afsluiten van het nare gevoel van de honger.
Ik ben ook gelukkig als ik van de tandarts wegga na n pijnlijke behandeling.
Krabben is ook fijn als je jeuk had.
Het sociale aspect kan natuurlijk ook met spelletjes.
Ervaar jij honger of trek hebben dan als een naar gevoel? Even los van situaties waarin je heel lang niets eet, door wat voor reden dan ook.

Meer filosofisch gedacht, denk ik ook dat we blijdschap en geluk voornamelijk ervaren door het contrast met andere ervaringen, zoals je ook aangeeft met het krabben na jeuk. Als we dat contrast weg zouden nemen en slechts het positieve eruit bewaren, dan gaan we dat denk ik ook niet meer als blijdschap of geluk ervaren, maar als de normale staat van zijn.

Tijd voor koffie. :P
pi_203265731
Maar dan zou je de hele dag met honger rondlopen, want kauwen zorgt er bijvoorbeeld voor dat er allerlei hongerstillende hormonen worden afgegeven. Als je niet hoeft te kauwen en er geen rek op je maag komt zul je geen verzadigd gevoel krijgen. In plaats van nooit meer honger wordt het dus juist altijd honger. Weet niet of dat nou zo prettig is...
pi_203270628
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 09:40 schreef itchycoo het volgende:

[..]
Ervaar jij honger of trek hebben dan als een naar gevoel? Even los van situaties waarin je heel lang niets eet, door wat voor reden dan ook.

Meer filosofisch gedacht, denk ik ook dat we blijdschap en geluk voornamelijk ervaren door het contrast met andere ervaringen, zoals je ook aangeeft met het krabben na jeuk. Als we dat contrast weg zouden nemen en slechts het positieve eruit bewaren, dan gaan we dat denk ik ook niet meer als blijdschap of geluk ervaren, maar als de normale staat van zijn.

Tijd voor koffie. :P
Ik snap dat deze hobbels nodig zijn om afgeleid te worden van de zinloosheid van het leven.
Als je in een depressie dreigt te geraken na een gedachtengang van de zin van het leven, kan het een verademing zijn dat er nog vuile afwas staat op het aanrecht, of dat het gazon nog gemaaid moet worden.
Maar je moet ook niet te veel bordjes hebben die je draaiende moet houden.
En ik zat dus even af te tasten of het continuum van honger/maaltijd gemist kan worden.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_203349132
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 16:12 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ja, joepie.

Nah.
Neuken een optie?
pi_203362112
Wat me nou echt handig lijkt: Chlorophyl in je huid. Niks eten, gewoon een kwartiertje in de zon gaan zitten en klaar.

Ook handig op het terras: scheelt weer 7,50 voor een portie bitterballen omdat je trek krijgt na je 4de Hoegaarden.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_203365035
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 18:46 schreef stavromulabeta het volgende:
Wat me nou echt handig lijkt: Chlorophyl in je huid. Niks eten, gewoon een kwartiertje in de zon gaan zitten en klaar.

Ook handig op het terras: scheelt weer 7,50 voor een portie bitterballen omdat je trek krijgt na je 4de Hoegaarden.
Leuk, maar niet echt een geschikte optie voor onze zolderkamerautisten-community... :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')