Let op: we zijn allemaal bekend met de hete hangijzers omtrent het onderwerp ''corona'', discussies zijn pittig en lopen soms ook lichtelijk uit de hand. Dat is tot daar aan toe; persoonlijke vetes tolereren we absoluut niet en daar is dan ook een zero tolerance beleid op van toepassing.
Dit betekent dat we veel sneller zullen overgaan op een forumspecifieke ban voor COR. COR is een relatief druk forum en natuurlijk een actueel onderwerp. Het is voor newbies en oldies alike geen uitnodiging om mee te posten als er louter gekissebis tussen een klein groepje users te lezen is. Als je de neiging voelt om op de persoon te spelen of een sneer uit te delen, is het ook een heel goede optie om iemand te negeren.
Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00) Twijfel je over de vaccinatie, bel de De Vaccinatie Twijfeltelefoon: 088-7555777
Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen! Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202. Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.
[..] Er is nogal een verschil tussen je niet willen laten vaccineren maar wel je best doen om de verspreiding te beperken door je aan de maatregelne te houden en het allemaal maar een poppenkast vinden en overal schijt aan hebben.
Overigens kunnen gevaccineerden evengoed de zorg onder druk zetten door door overal schijt aan te hebben.
Die mensen bestaan amper En dergelijke figuren die er zijn komen toch hun huis nooit uit.
En nu draag je zelf bij aan de tweedeling door te doen alsof gevaccineerden heilig zouden moeten zijn
Op dinsdag 18 januari 2022 10:52 schreef Molo het volgende: Ben wel benieuwd of je daar meer context en uitleg hebt over het hoe en wat bij dikgedrukte tekst. Daarbij de verdiepende vraag, ten koste van?
Gewoon, je pakt de eerdere vergelijkbare onderzoeken erbij en dan zie je dat waar 2G nu navenant niets doet, dat percentage (% voorkomen besmettingen/ziekenhuisopnames) bij eerdere studies veel hoger lag.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
we hebben er genoeg last van gehad om het niet te vergeten, voor mij is keuzevrijheid belangrijker dan plicht maar dat is wat anders dan begrip hebben voor de keuze niet te vaccineren, zeker toen delta dominant was.
[..] Gaat nu hard ja met de scholen open en volle kantoortuinen. Maar dat hoeft dus geen probleem te worden mits die 50/60+ groep niet massaal besmet raakt.
Of die groep wordt wél massaal besmet, maar ondervindt daar geen klachten van (want geboosterd) en komt er dus niet achter dat ze positief zijn (geweest).
Dat laatste zou overigens ook in kunnen houden dat het niet zozeer is dat omikron niets doet, maar dat men net de booster heeft ontvangen. Dan is de vraag wat er gaat gebeuren of drie maanden.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
[..] wat ik niet zo aan die groep begrijp is dat ze liever een onbekende ziekte oplopen, het wordt wel een griepje genoemd maar dat is het natuurlijk niet
En dergelijke figuren die er zijn komen toch hun huis nooit uit.
En nu draag je zelf bij aan de tweedeling door te doen alsof gevaccineerden heilig zouden moeten zijn
Ah ja, blijf vooral in de illusie van je gemakkelijke waarheid leven waarin gevaccineerden hun verantwoordelijkheid genomen hebben en daarom nu niet meer heilig hoeven te zijn en alle problemen veroorzaakt worden door die 14% niet-gevaccineerden.
Newsflash: met een vaccinatiegraad van 100% hadden we nog steeds gezeik.
Ben wel benieuwd naar Nederlandse cijfers waarin onderscheid gemaakt wordt tussen mensen met 0, 1, 2 of 3 shots. Bij voorkeur ook nog rekening houdend met wie er een (bevestigde) besmetting doorlopen heeft.
Maar ze zijn wel de reden waarom we zo lang in lockdowns hebben gezeten. Geen niveau Hitler of Satan, maar ik schaal ze wel net onder Marco Borsato en Ali B.
Burgemeester Bruls was erg aangedaan door ‘fat shaming’ bij Op1
De Nijmeegse burgemeester Hubert Bruls bekende vanochtend bij NPO Radio1 dat hij zeer aangedaan was door een opmerking van een Haagse vuurwerkhandelaar eind november in de talkshow Op1. De vuurwerkhandelaar, die boos was over het landelijk vuurwerkverbod dat kort daarvoor was afgekondigd vanwege de coronacrisis, typeerde Bruls in de tv-uitzending als ‘die dikke bal gehakt’.
Wat Bruls vooral trof was dat niemand aan de tafel van Op1 de vuurwerkhandelaar corrigeerde en dat er door andere studiogasten zelfs werd gelachen om de uitgesproken negatieve kwalificatie.
Bruls, tevens voorzitter van het Veiligheidsberaad van 25 burgemeesters, zei dit vanochtend in een interview met Mischa Blok bij NPO Radio1. ‘Ik zag het later terug en dacht: die man kan blijkbaar niet beter. Maar degenen die hem een podium geven, de presentatoren die hem niet tegenspreken en zo’n Diederik Gommers die gaat zitten lachen ook, dat vind ik niet goed.’
Op1-presentatoren Tijs van den Brink en Giovanca Ostiana hebben na de bewuste uitzending contact gehad met Bruls, verklaarde vanochtend een woordvoerder van de EO – de omroep waar de twee presentatoren voor werken. ‘Tijs en Giovanca hebben de heer Bruls uitgelegd hoe zij de uitspraken hebben beleefd’, aldus de EO-woordvoerder tegenover persbureau ANP. ‘Tijdens de uitzending werd ingeschat dat de uitlatingen niet ver over de grens gingen. Achteraf gezien hadden ze liever wel ingegrepen en spijt het hen zeer dat dit voorval hem zo heeft geraakt.’
Bruls had een brief naar het programma geschreven over de opmerking van de vuurwerkhandelaar.
Gelukkig leest -hij- dit topic niet door.
[ Bericht 0% gewijzigd door miss_sly op 18-01-2022 11:39:17 ]
Dat begrijp ik dus ook echt niet. 50/60 zijn met aardige obesitas en dan alsnog weigeren het vaccin te nemen terwijl je wel al die troep van mcdonalds naar binnen werkt.
[..] Dat begrijp ik dus ook echt niet. 50/60 zijn met aardige obesitas en dan alsnog weigeren het vaccin te nemen terwijl je wel al die troep van mcdonalds naar binnen werkt.
[..] Dat begrijp ik dus ook echt niet. 50/60 zijn met aardige obesitas en dan alsnog weigeren het vaccin te nemen terwijl je wel al die troep van mcdonalds naar binnen werkt.
dat is dus het punt, de IC's lagen vol met gezonde gezondverstandsmensen, die zelftest op gezondheid is geen groot succes gebleken
McDonald's heeft veel betere marketing dan de roverheid, volgens mijn goede vriend @KingRoland