Het lijkt mij ook wel wat en het land is via een dagtrein bereikbaar. Ik zal eens kijken wat voor leuke lijntjes er daar zijnquote:Op donderdag 15 december 2022 14:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou dat scheelt: Oostenrijk zijn we nog niet geweest
Ik zou gaan voor vrijdag tot en met maandag en dan neerstrijken in Innsbruck dat mij best een interessante uitvalsbasis lijkt voor wat uitstapjes.quote:Op zondag 18 december 2022 17:38 schreef derLudolf het volgende:
En hoe lang dan? Vrije dagen is een dingetje, maar goed ik kan natuurlijk vrijdagavond de Nightjet pakken en dan 's ochtends in Innsbruck of Wien aansluiten
Nou ja, mocht sowieso de eerste overnachting in Innsbruck zijn, kan ik denk ik wel met de NJ komen.quote:Op zondag 18 december 2022 18:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik zou gaan voor vrijdag tot en met maandag en dan neerstrijken in Innsbruck dat mij best een interessante uitvalsbasis lijkt voor wat uitstapjes.
De stad zelf heeft een funicular, maar ook tramlijnen, waarbij de Stubaitalbahn de meest interessante is.
Ik heb hier even wat mee zitten spelen. Innsbruck zijn de hotels wel vrij duur. Ook is het op één dag best een lange reis. Dit reisplan heb ik er van kunnen maken:quote:Op zondag 18 december 2022 18:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik zou gaan voor vrijdag tot en met maandag en dan neerstrijken in Innsbruck dat mij best een interessante uitvalsbasis lijkt voor wat uitstapjes.
De stad zelf heeft een funicular, maar ook tramlijnen, waarbij de Stubaitalbahn de meest interessante is.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 | Do 30-3 Arnhem 09:07 ICE 105 Mannheim 12:23 Mannheim 12:30 ICE 595 Ulm Hbf 13:58 Ulm Hbf 14:11 IC 119 Lindau-Reutin 15:56 Vr 31-3 Lindau-Reutin 08:59 REX 1 Feldkirch 09:42 Feldkirch 10:17 EC 163 Innsbruck Hbf 12:11 Za 1-4 Innsbruck Hbf 18:40 EC 82 München Hbf 20:26 Zo 2-4 München Hbf 09:19 ICE 880 Hannover Hbf 14:32 Hannover Hbf 16:40 IC 142 Deventer 19:41 |
Oh dat zou perfect zijn, dan zou ik vrijdag met de NJ kunnen komenquote:Op maandag 19 december 2022 00:46 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik heb hier even wat mee zitten spelen. Innsbruck zijn de hotels wel vrij duur. Ook is het op één dag best een lange reis. Dit reisplan heb ik er van kunnen maken:
[ code verwijderd ]
Even wat toelichting:
- Do-zo ipv vr-ma ivm prijzen treinkaartjes (met name ICE uit Arnhem)
- Heenreis 1e klas ¤67
- Terugreis 2e klas ¤80
- Lindau is best een aardige stad om de avond door te brengen volgens mij
- EC 163 van Feldkirch naar Innsbruck heeft een SBB-panoramarijtuig![]()
- Terug een overnachting in München, alternatief is 8:40 uit Innsbruck. 21:41 Deventer en ¤10 duurder kaartje
- Op de terugweg een eetpauze van 2 uur in Hannover
Enige nadeel is dat ICE 105 vrij onbetrouwbaar isquote:Op maandag 19 december 2022 00:46 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik heb hier even wat mee zitten spelen. Innsbruck zijn de hotels wel vrij duur. Ook is het op één dag best een lange reis. Dit reisplan heb ik er van kunnen maken:
[ code verwijderd ]
Even wat toelichting:
- Heenreis 1e klas ¤67
- Terugreis 2e klas ¤80
- Terug een overnachting in München, alternatief is 8:40 uit Innsbruck. 21:41 Deventer en ¤10 duurder kaartje
Ziet er leuk uit op zich. Wel weer 3 verschillende overnachtplekken. Gelukkig nergens woest vroeg weg. Moet je wel van tevoren keuzes maken voor Innsbruck, daar is echt zo veel te doenquote:Op maandag 19 december 2022 00:46 schreef dennistd het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
Even wat toelichting:
- Heenreis 1e klas ¤67
- Terugreis 2e klas ¤80
Ergens eind juni rijdt er weer een Railbus tussen Sande en Wilhelmshaven Süd tijdens Wochenende an der Jade, een groot feest in Wilhelmshaven. Is volgens mij de enige keer per jaar dat er op dat traject passagierstreinen komen.quote:Op dinsdag 20 december 2022 12:42 schreef derLudolf het volgende:
Ik zit dat weekend in Thessaloniki dus ik kan niet mee, helaasch.
Rondje NRW (of NDS, maar das lastiger) hou ik me altijd voor aanbevolen
Overigens heeft dit mijn voorkeur. Dat gezigeuner elke dag zint me niks. In Innsbruck is er een vrij simpele doch doelmatige slaapfabriek vlakbij het HBF: Het Ibis Hotel. Dit filmpje heb ik in 2016 bijvoorbeeld vanuit het hotel gemaakt. Okee niet vanaf de kamer maar vanaf de gangquote:Op maandag 19 december 2022 00:46 schreef dennistd het volgende:
Verkeerde topicquote:Op maandag 26 december 2022 18:25 schreef Netsplitter het volgende:
Vanaf vanavond nieuw seizoen Rail Away voor de liefhebbers.
We beginnen in Nederland.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Rail_Away
Ja die ICE 105 is geen speelbare optie wat mij betreft, maar daar is dus al een oplossing voor. Dan de vraag: Ga jij mee? Ludofl en BLS gaan niet mee, zo veel is al duidelijk. @greavy is er al een paar jaar niet meer bij? @Peterselieman? @Bitlord? @ReisT? Van @liesje1979 weten we dat ze in ieder geval mee leest, da's al ietsquote:Op maandag 26 december 2022 17:58 schreef James1988 het volgende:
Die aansluiting van 7 minuten zou ik niet eens proberen, de punctualiteit van ICE 105 is echt niet goed genoeg daarvoor. Als je niet wil stressen, reken gewoon niet op zo'n krappe aansluiting.
Die trein moet namelijk over de Riedbahn (Frankfurt - Mannheim), één van de drukkere stukken spoor in Duitsland waar ook nog eens veel werkzaamheden zijn. Betrouwbaarheid daar is om te janken.
Punctualiteitsgeschiedenis van de 105:
https://www.zugfinder.net/de/zug-ICE_105
Wat mij betreft prima. Nadeel is wel dat je kans hebt 1,5 uur in een BR425 te zitten van Ulm naar Lindau. Alternatief is via Memmingen en dan de ECE met een SBB Astoro. Mocht die vertraagd zijn zou je alsnog vanaf Ulm al die IRE kunnen pakken. Ik heb de optie met ECE in het schema hieronder staan.quote:Op maandag 26 december 2022 17:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Overnachtingen Lindau en 2 keer Innsbruck lijkt me prima. Moeten we nog wel even wat verzinnen voor de heenweg want die ICE 105 met 7 minuten overstaptijd is kansloos. ALS het al gaat lukken is het sowieso 5 uur stress. Maar waarschijnlijk lukt het helemaal niet eens. En veel eerder weg uit Arnhem kan niet dus dan komen we wat later aan in Lindau. Overigens moeten we dus niet naar Reutin maar naar Insel maar dat is vast ook wel te lopen (max 2 km).
13:31 Mannheim Hbf V
1510 x 15:19 Ulm Hbf
16:55 Lindau Reutin A
Bijvoorbeeld.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 | Do 30-3 Arnhem 09:07 ICE 105 (ICE-3M) Mannheim 12:23 Mannheim 13:31 ICE 517 (ICE-4) Ulm Hbf 15:10 Ulm Hbf 15:17 RE 75 (Pesa Link) Memmingen 15:54 Memmingen 16:01 ECE 190 (SBB RABe 503 Astoro) Lindau-Reutin 16:50 Lindau-Reutin 16:59 REX 1 (ÖBB Talent / Dosto) Lindau-Insel 17:03 Vr 31-3 Lindau-Insel 08:55 REX 1 (ÖBB Talent / Dosto) Feldkirch 09:42 Feldkirch 10:17 EC 163 (SBB Panoramarijtuig) Innsbruck Hbf 12:11 Za 1-4 Hele dag Innsbruck en omgeving Zo 2-4 Innsbruck Hbf 08:40 ICE 1218 (ICE-4) München Hbf 10:29 München Hbf 11:19 ICE 788 (ICE-4) Hannover Hbf 16:32 Hannover Hbf 18:40 IC 140 (Pimpel) Deventer 21:41 |
Heen sowieso 1e klas (vanwege panoramarijtuig) voor ¤70, terug kunnen we kiezen. Prijzen daarvoor: 2e klas ¤70; 1e klas ¤90.quote:Op dinsdag 27 december 2022 07:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Materieel maak ik me echt niet druk om hoor, dat zal wel. En als jij in Mannheim aan wilt sluiten, primaTerugschema ook prima. Ik zeg DOEN
![]()
Wat doen we 1e klas en wat 2e klas? En dit is niet met Interrail toch?
Je kunt alles reserveren. Is alleen duurder 1e klas (¤5,90 ipv ¤4,50). NJ lijkt of nog niet boekbaar of al grotendeels uitverkocht.quote:Op dinsdag 27 december 2022 13:58 schreef derLudolf het volgende:
Mochten jullie terug 2e klas gaan, zou degene die boekt, voor de terugweg een zitplaatsreservering willen doen?
Mocht m'n reisje naar Griekenland niet door gaan, pak ik vrijdag op zaterdag de NJ mocht dat niet al te veel kosten.
Eerste klas kun je geen losse reservering doen, toch?
nou doe mij dan maar net zo goed ook eerste klas. Die twee tientjes.quote:Op dinsdag 27 december 2022 13:28 schreef dennistd het volgende:
[..]
Heen sowieso 1e klas (vanwege panoramarijtuig) voor ¤70, terug kunnen we kiezen. Prijzen daarvoor: 2e klas ¤70; 1e klas ¤90.
Mij maakt het helemaal niet uit want ik heb sowieso mijn Interrail 1e klas, ook geldig in de 2e klas
ReisT ookquote:Op dinsdag 27 december 2022 22:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Dus wie gaan er nou mee?
Dennistd
dr_flash
Peterselieman
en misschien haakt der_ludofl nog aan.
zo zo.
Wel:quote:Op dinsdag 27 december 2022 22:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Dus wie gaan er nou mee?
Dennistd
dr_flash
Peterselieman
en misschien haakt der_ludofl nog aan.
zo zo.
Als je graag naar Liechtenstein wil moet je een uurtje eerder uit Lindau, dan kun je vanuit Feldkirch een slagje naar Buchs maken met de S2. Wel een los kaartje kopen daarvoor dan, want zover krijg ik bahn.de echt nietquote:Op dinsdag 27 december 2022 21:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Liechtenstein missen is wel een beetje jammer natuurlijk. Is dat voor iemand een probleem?
Kan je ook makkelijk vanuit Innsbruck makkelijk even naar Liechtenstein?quote:Op woensdag 28 december 2022 01:34 schreef dennistd het volgende:
[..]
Als je graag naar Liechtenstein wil moet je een uurtje eerder uit Lindau, dan kun je vanuit Feldkirch een slagje naar Buchs maken met de S2. Wel een los kaartje kopen daarvoor dan, want zover krijg ik bahn.de echt niet
Het kan wel in theorie, maar dan moet je dus eerst die twee uur weer terug naar Feldkirch. Niet heel handig dus...quote:Op woensdag 28 december 2022 02:32 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Kan je ook makkelijk vanuit Innsbruck makkelijk even naar Liechtenstein?
ja kunt wel tussen Lindau en Innsbruck even naar Liechtenstein als je dat per se wilt.quote:Op woensdag 28 december 2022 03:12 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het kan wel in theorie, maar dan moet je dus eerst die twee uur weer terug naar Feldkirch. Niet heel handig dus...
Ja, maar dat kan dus niet als ze dit wil doen, aannemelijk met nachttrein of vliegtuig:quote:Op donderdag 29 december 2022 19:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja kunt wel tussen Lindau en Innsbruck even naar Liechtenstein als je dat per se wilt.
31 maart
7:55 Lindau-Insel V
8:42 x 47 Feldkirch
9:09 x 10:00 Buchs SG
12:11 Innsbruck Hbf
Is een optie. Stop je op de terugweg nergens in Liechtenstein. Kom je er alleen doorheen,.
quote:Op woensdag 28 december 2022 02:29 schreef liesje1979 het volgende:
Ik zou eventueel de vrijdag in Innsburck aanhaken.
Goeie. Wie regelt de tickets?quote:Op zondag 1 januari 2023 22:24 schreef dennistd het volgende:
Misschien wordt het wel tijd om eens tickets te gaan boeken. De prijs voor Arnhem-Innsbruck is al flink gestegen: ¤70 -> ¤96
Lijkt me wel handig om dit centraal te doen als we een beetje bij elkaar willen zitten. @dennistd kun jij dit oppakken? Of is dat een probleem?quote:
Is goed. Wil ik wel graag weten of de vertrekstations Deventer, Utrecht en Groningen nog kloppen en of je een kaartje wil hebben van/naar dat station of dat je vrij reizen hebt in NL (zondag of ook donderdag).quote:Op woensdag 4 januari 2023 11:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lijkt me wel handig om dit centraal te doen als we een beetje bij elkaar willen zitten. @:dennistd kun jij dit oppakken? Of is dat een probleem?
Mijn vertrekstation klopt nog. Ik heb op zich wel vrij reizen in NL maar ik heb geen zin om in Hengelo of Arnhem naar een paal op het perron te moeten rennen. Deventer - Innsbruck zal wel hetzelfde kosten als Arnhem / Hengelo - Innsbruck?quote:Op woensdag 4 januari 2023 11:44 schreef dennistd het volgende:
[..]
Is goed. Wil ik wel graag weten of de vertrekstations Deventer, Utrecht en Groningen nog kloppen en of je een kaartje wil hebben van/naar dat station of dat je vrij reizen hebt in NL (zondag of ook donderdag).
Voor mij graag enkel een reservering voor de terugweg.quote:Op woensdag 4 januari 2023 11:47 schreef Dr_Flash het volgende:
@:reist @:peterselieman graag deze info doorgeven aan dennis.
@:liesje1979 @:derludolf zijn jullie er al uit of je mee gaat / later aanhaakt / alleen terugweg /Er KAN denk ik wel van alles, als in, hoeft nu nog niet te beslissen meteen, maar het zal er niet goedkoper op worden (of makkelijker in de zin van, bij elkaar in de buurt zitten)
Dit ter info
Groningen klopt nog en ik heb geen vrij reizen binnen NLquote:Op woensdag 4 januari 2023 11:44 schreef dennistd het volgende:
[..]
Is goed. Wil ik wel graag weten of de vertrekstations Deventer, Utrecht en Groningen nog kloppen en of je een kaartje wil hebben van/naar dat station of dat je vrij reizen hebt in NL (zondag of ook donderdag).
Met die veerboot vanaf Eemshaven? Hoe lang ga je? Ik ben benieuwd naar je ervaringquote:
Lekkerquote:en een weekje naar Tenerife
Ja, minicruise. Donderdagmiddag heen, zaterdagochtend terug. Uurtje of 3 daar. Maar hier buiten scope, komt vanzelf wel een Travelsnack van in TRVquote:Op donderdag 5 januari 2023 11:24 schreef James1988 het volgende:
Met die veerboot vanaf Eemshaven? Hoe lang ga je? Ik ben benieuwd naar je ervaring
Met dat bootje over lijkt mij ook wel eens leuk en dan via Zweden en Denemarken weer terug ofzoquote:Op donderdag 5 januari 2023 10:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Betaald en tickets ontvangenLaat de voorpret maar beginnen
![]()
Oh eerst nog even naar Kristiansand en een weekje naar Tenerife
Ik heb de Ibis in Innsbruck geboekt. Via hun eigen website betaal je voor 2 nachten incl. ontbijt ±¤195. Wel even lid worden van hun clubje (gratis).quote:Op donderdag 5 januari 2023 20:14 schreef Peterselieman het volgende:
In welke hotels gaan we zitten? Dan ga ik die gelijk ook boeken
Ik ben Booking Genius Level 3, misschien krijg ik een betere deal (of jij moet ook level 3 zijn?)quote:Op donderdag 5 januari 2023 20:43 schreef dennistd het volgende:
Voor Lindau zat ik aan het Insel Hotel te denken (voor zover ik weet niets te maken met het Insel Hotel in Niebüll van vorig jaar). Aangezien boeken via hun website niet wil (krijg geen boekingspagina te zien) heb ik ze net even een mailtje gedaan hoeveel 4 Einzelzimmer kosten. Via Booking zou ik daar ¤80 kwijt zijn, maar even afwachten wat ze zelf bieden.
Kom je nu mee aan....quote:Op donderdag 5 januari 2023 22:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Vergeet het maarIk heb een hotelletje in Mutters voor 199
MET zowel binnen als buitenzwembad
200 meter lopen van de halte Mutters Bahnhof van de Stubaitalbahn![]()
Ik heb de ibis dus al geboekt - niet annuleerbaar.quote:Op maandag 26 december 2022 15:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Overigens heeft dit mijn voorkeur. Dat gezigeuner elke dag zint me niks. In Innsbruck is er een vrij simpele doch doelmatige slaapfabriek vlakbij het HBF: Het Ibis Hotel. Dit filmpje heb ik in 2016 bijvoorbeeld vanuit het hotel gemaakt. Okee niet vanaf de kamer maar vanaf de gang![]()
Ik zit op level 2, dat zal misschien 2-3 euro schelen.quote:Op donderdag 5 januari 2023 23:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik ben Booking Genius Level 3, misschien krijg ik een betere deal (of jij moet ook level 3 zijn?)
ik zie net dat ik voor het Insel hotel in Lindau 85 betaal. Maar even afwachten waar ze mee komen dan. In Lindau hoef ik niet zo nodig een zwembad.quote:Op donderdag 5 januari 2023 23:12 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik zit op level 2, dat zal misschien 2-3 euro schelen.
Alleen voor jezelf toch?quote:Op donderdag 5 januari 2023 23:12 schreef dennistd het volgende:
Ik heb de ibis dus al geboekt - niet annuleerbaar.
Jaquote:
Okee dan is het goed. Dat Insel hotel in Lindau lijkt me perfectquote:
Daar had ik ook al naar zitten kijken ja, die kabelbanen heb ik nog niet gehad daar. Het trammuseum is helaas nog gesloten als we daar zijn. De springschans is ook wel leuk om te doen, wel mooi uitzicht daarquote:Op vrijdag 6 januari 2023 15:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Tip: https://www.innsbruck.inf(...)/innsbruck-card.html
Niet goedkoop, maar wel 1 kaart voor alles en als je wat dingen gaat doen daar, toch al snel goedkoper dan losse kaartjes. Vooral die kabelbanen tikken lekker aan. Is van tevoren al te boeken zodat je meteen los kunt.
Inmiddels bericht van ze: overnachting is ¤79 per eenpersoonskamer. Ontbijt is inclusief, en is op vrijdag van 7.00u tot 10.00u, lijkt me prima dus. Akkoord van iedereen om de boeking te doen? @Dr_Flash @ReisT @Peterseliemanquote:Op donderdag 5 januari 2023 23:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Okee dan is het goed. Dat Insel hotel in Lindau lijkt me perfect
Dikke primaquote:Op zaterdag 7 januari 2023 14:49 schreef dennistd het volgende:
[..]
Inmiddels bericht van ze: overnachting is ¤79 per eenpersoonskamer. Ontbijt is inclusief, en is op vrijdag van 7.00u tot 10.00u, lijkt me prima dus. Akkoord van iedereen om de boeking te doen? @:Dr_Flash @:ReisT @:Peterselieman
Ja hoor, beetje druk geweest alleen. Heb het hotel bevestigd nu, had nog tot de 20e daarvoor.quote:
Okee prima. En we betalen bij aankomst of zo? Zal wel niet met gratis annuleren zijn?quote:Op donderdag 12 januari 2023 00:57 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ja hoor, beetje druk geweest alleen. Heb het hotel bevestigd nu, had nog tot de 20e daarvoor.
Eine kostenfreie Stornierung oder Verkürzung Ihrer Buchung (nur in schriftlicher Form) ist bis 7 Tagequote:Op donderdag 12 januari 2023 10:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Okee prima. En we betalen bij aankomst of zo? Zal wel niet met gratis annuleren zijn?
Uitstekend beste manquote:Op zaterdag 14 januari 2023 18:11 schreef ReisT het volgende:
@:Dr_Flash Ibis geloof ik wel. Ik heb nu lekker in jouw hotel met 2 zwembaden geboekt!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |