abonnement bol.com Coolblue
  zaterdag 15 januari 2022 @ 06:11:50 #176
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_203198062
quote:
3s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 02:19 schreef Tijn het volgende:
Laatste modellen al besproken? Vast wel, maar voor de zekerheid:

[ afbeelding ]

Beetje gaar plaatje, maar het idee is duidelijk. De piek ligt nu eind februari / begin maart.
Passen ze nou gewoon alleen de data op de x-as aan ofzo? :')
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_203198065
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 06:11 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Gewoon elke 2 weken hem weer 2 weken laten opschuiven

Simpel als wat
Human complexity is mind-boggling. Your body has so many cells that if you laid them end to end lengthwise, you would be dead.
pi_203198087
Ondernemers moeten maar creatief zijn, mensen flexibel want de mens die het meest flexibel is, overleeft zei een wijs man altijd maar die scheen dat niet gezegd te hebben maar een ander en voorlopig is alleen de piek en de grafiek het meest creatief en flexibel.

Dit gaat gewoon niet de goede kant op zo.
Go hard or go home
  Moderator zaterdag 15 januari 2022 @ 06:58:38 #179
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_203198095
quote:

[ afbeelding ]

Beetje gaar plaatje, maar het idee is duidelijk. De piek ligt nu eind februari / begin maart.
We hebben nu met zo’n 30k besmettingen per dag minder dan 100 opnames op verpleeg, geen op IC. Om aan 1000 opnames per dag te komen moet je dus richting ~300k besmettingen per dag. De gehele risicogroep is nog zo’n 500k mensen, wat zich laat vertalen in ongeveer 2500 opnames in een ongunstig scenario.

Dan heb je dus 2 dagen 1000 opnames. Waar die bezetting van 10000 vandaan komt is me echt een raadsel, omdat eind februari de booster weer is uitgewerkt ofzo?

Edit: volgens de presentatie van van Dissel:
quote:
Meldingen nu geven informatie over ziekenhuisopnames over ~7 dg – veranderingen in gedrag, booster en extra maatregelen niet meegenomen
– overgang van delta naar omikron niet meegenomen
Dus ze houden geen rekening met verlaagde ziekenhuisdruk door Omikron?

[ Bericht 14% gewijzigd door chratnox op 15-01-2022 07:29:49 ]
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_203198161
Goeiemorgen, ik wou alleen even melden dat ik zo om half 9 weer naar de gym kan, en daar ben ik heel blij mee *O*
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_203198169
quote:

[ afbeelding ]

:')
  Moderator zaterdag 15 januari 2022 @ 07:57:57 #183
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203198207
quote:

[ afbeelding ]

Terwijl veel mensen in de "het is maar een verkoudheidje" polonaise lopen, zie ik hier een aanname dat toch best veel mensen in het ziekenhuis komen met Omicron? We zien in andere landen met een toename van het aantal ziekenhuisopnames, maar volgens mij leidt het nergens tot grote problemen?
pi_203198208
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 06:58 schreef chratnox het volgende:

[..]
We hebben nu met zo’n 30k besmettingen per dag minder dan 100 opnames op verpleeg, geen op IC. Om aan 1000 opnames per dag te komen moet je dus richting ~300k besmettingen per dag. De gehele risicogroep is nog zo’n 500k mensen, wat zich laat vertalen in ongeveer 2500 opnames in een ongunstig scenario.

Dan heb je dus 2 dagen 1000 opnames. Waar die bezetting van 10000 vandaan komt is me echt een raadsel, omdat eind februari de booster weer is uitgewerkt ofzo?

[..]
Jaap snapt er niks van, omdat hij nooit wat van zijn buitenlandse collega's aanneemt, maar altijd zelf wil onderzoeken, wat totaal ongeschikt is voor pandemie bestrijding.
  zaterdag 15 januari 2022 @ 07:58:51 #185
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_203198213
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 06:11 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Daar lijkt het wel vrij veel op, ja.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_203198215
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 07:43 schreef josja het volgende:
Goeiemorgen, ik wou alleen even melden dat ik zo om half 9 weer naar de gym kan, en daar ben ik heel blij mee *O*
doe je best in je strakke yoga pants ~O>
  zaterdag 15 januari 2022 @ 08:03:34 #187
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_203198233
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 02:05 schreef _serial_ het volgende:
Vooral de NCTV stukken zijn weer een pareltje.
Hoe bedoel je? Ik heb ze even gescand en het enige dat me opvalt is dat een 5vwo-leerling het ook had kunnen produceren, maar zo heel veel raars staat er toch niet in?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_203198243
quote:

Ik zet de het oude model van Jacco er nog ff bij:

pi_203198250
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 07:46 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]
:')
hey Jaap, waar is die lockdown dan voor sinds 19 dec?
pi_203198258
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 07:57 schreef Momo het volgende:

[..]
Terwijl veel mensen in de "het is maar een verkoudheidje" polonaise lopen, zie ik hier een aanname dat toch best veel mensen in het ziekenhuis komen met Omicron? We zien in andere landen met een toename van het aantal ziekenhuisopnames, maar volgens mij leidt het nergens tot grote problemen?
andere zkh-en wordt je standaard getest op Covid, als je ergens anders voor binnenkomt, in NL niet.
pi_203198273
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 06:58 schreef chratnox het volgende:

[..]

[..]
Met alle omicron-data van omringende landen is dat wel de meest achterlijke aanname in dit model inderdaad. Plus dat het lijkt alsof ze hun eigen versoepeling van quarantaineregels niet meenemen. Het hele verhaaltje van uitval in vitale sectoren is bullcrap als niet meer iedereen die in contact is geweest met een besmet persoon in quarantaine hoeft.
pi_203198283
Op naar de horeca zo. Al is het maar om de ondernemer een hart onder de riem te steken. Eindelijk een protest waar ik graag aan mee doe.
pi_203198288
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 08:16 schreef alpeko het volgende:
Op naar de horeca zo. Al is het maar om de ondernemer een hart onder de riem te steken. Eindelijk een protest waar ik graag aan mee doe.
Met een fakkel op het terras. *O*
Go hard or go home
pi_203198297
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 08:07 schreef Za het volgende:

[..]
Ik zet de het oude model van Jacco er nog ff bij:

[ afbeelding ]
Mja, this pretty much sums it up. Werkelijke cijfers vr onder meest pessimistische scenario. Waarom zijn er geen journalisten die deze info paraat hebben?
pi_203198309
Zijn we al klaar voor 2G? (Laatste prik niet ouder dan 4 maanden)
  zaterdag 15 januari 2022 @ 08:27:44 #196
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_203198335
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 08:22 schreef Jed1Gam het volgende:
Zijn we al klaar voor 2G? (Laatste prik niet ouder dan 4 maanden)
Is de reden voor impliciete vaccinatie dwang ondertussen niet gesmolten? En is onderwijl niet duidelijk geworden dat het voor de verpreiding maar weinig effect sorteert als we die 3e G er af halen of uberhaupt CTBs gebruiken?

Ik zie het liefst geen CTB's in de dagelijkse samenleving als het geen significant zinvolle bijdrage levert.

Dus ik ben er nog niet klaar voor. Ben wel benieuwd of en waar het 2G en eigenlijk het geheel van uitbreiden van de rol van het CTB in de samenleving, in de kamer weerstand ondervindt. Ik vrees dat het er toch door komt. Zo'n schokhalsband om de vrije samenleving is t aantrekkelijk als noodrem bij onverwachte ontwikkelingen.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_203198352
Nooit gedacht dat ik het zou zeggen, maar mijn hoop is volledig gericht op CU om 2G-wetgeving te blokkeren. Waarschijnlijk ijdele hoop met meneer "samenwerken in Rutte-IV is een gepasseerd station" Segers aan het roer, maar soit.
pi_203198356
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 08:27 schreef GemMagic het volgende:

[..]
Is de reden voor impliciete vaccinatie dwang ondertussen niet gesmolten? En is onderwijl niet duidelijk geworden dat het voor de verpreiding maar weinig effect sorteert als we die 3e G er af halen of uberhaupt CTBs gebruiken?

Ik zie het liefst geen CTB's in de dagelijkse samenleving als het geen significant zinvolle bijdrage levert.

Dus ik ben er nog niet klaar voor. Ben wel benieuwd of en waar het 2G en eigenlijk het geheel van uitbreiden van de rol van het CTB in de samenleving, in de kamer weerstand ondervindt. Ik vrees dat het er toch door komt. Zo'n schokhalsband om de vrije samenleving is t aantrekkelijk als noodrem bij onverwachte ontwikkelingen.
Voor mij is het verlooptermijn van vaccinatie een doorn in het oog. Moet je straks elke 4 tot max. 6 maanden een prik halen als niet risicogroep.

Daar komt dan bovenop dat het qua virusverspreiding niks brengt enkel als pressiemiddel om iedereen constant te blijven vaccineren.

Je kan jammergenoeg een theoretisch onderzoekje zo opstellen dat het lijkt dat het fantastisch werk, dat is dan ook gedaan, en wordt op die manier de komende weken erdoorheen gedrukt.

Edit: Ook het hele systeem om mensen constant te controleren zal als het opgezet is niet weer snel verdwijnen.
pi_203198365
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 07:57 schreef Momo het volgende:

[..]
Zoals ik het lees gaan ze in de modellen er nog steeds vanuit dat de kans om met Omikron in het ziekenhuis te komen even groot is dan met Delta. Tsja...
Just dance
  zaterdag 15 januari 2022 @ 08:42:25 #200
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_203198397
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 08:33 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Voor mij is het verlooptermijn van vaccinatie een doorn in het oog. Moet je straks elke 4 tot max. 6 maanden een prik halen als niet risicogroep.
Ik wil best een extra prik halen op een gegeven moment, als het echt zinvol is, maar niet met toegangsvoorwaarden als belangrijkste motivatie. Gezien ik dit jaar weer gewoon vakanties en festivals plan, verwacht ik hoe dan ook wel een keertje bij te prikken om aan de eisen van die buitenlanden te voldoen. De wereld trekt wel bij op termijn.. maar zo'n CTB voor het kantoor, restaurant of sport blijft onwenselijk.
Sui cuique mores fingunt fortunam
abonnement bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')