quote:
Op vrijdag 14 januari 2022 20:18 schreef AlwaysHappy het volgende:[..]
Goed samengevat.
Wat staat Mark weer te lullen zeg. 0 begrip voor wat er speelt in de maatschappij, niet te merken althans. Wereldvreemd zeg
Ik lees al sinds het begin van de reeks mee. Zelden gepost. Vanaf het begin was het al duidelijk dat het virus niet door een technocratische bureaucratie maatschappij beheerst kon worden. Maar het was heftig en vaccins zouden de oplossing komen brengen. Prima, ik had mijn twijfels (want technocratische oplossingen voor een natuurlijk fenomeen gaat niet altijd goed) en lockdowns waren duidelijk een blunte maatregel met ontelbare onzichtbare negatieve consequenties, maar de maatschappij had het nodig dus ik hield me stil.
De verlossende vaccins blijken vervolgens lang niet zo geweldig dan zoals ze oorsponkelijk verkocht waren, geen steriliserende werking, snel afnemende effectiviteit en voor jongere generaties was (en is) de cost/benefit analyse totaal onduidelijk. Hartstikke mooi dat de vaccins er zijn, voor wie er zijn eigen risico mee wilt beperken, maar dat hele sociale verantwoordelijkheids gedoe was al onzin bij Delta aangezien we zelfs bij 95% dekking de illusive herd immunity niet gingen bereiken. Het ballonetje had toen al moeten knappen, ondanks de druk op ziekenhuizen die weldegelijk mede gecreëerd was door de overheid door slechte crisis aanpak in de zorg. Iedereen zag het al lang aankomen maar we slikten het allemaal dat in plaats van het kabinet de niet gevaccineerde lekker als zondebok in de hoek gezet konden worden.
En let wel ik ben na een infectie (met dus prima natuurlijke immuniteit volgens alle laatste onderzoeks resultaten) toch nog dubbel gevaccineerd. Vooral voor het reis/festival-vinkje want met herstelbewijzen ging het allemaal niet lekker in de one-app-to-rule-them-all. En hoewel ik niet bang ben van het MRNA vaccin lijkt het me ook niet echt nodig om afhankelijk te gaan worden van medische input waar dat niet essentieel is, liever kies ik voor een gezonde natuurlijke oplossing (en ja ook dat was toch wel wetenschappelijk duidelijk bij corona; vitamine D, zink, overgewicht, etc. komt allemaal toch best wel terug op dieet en levenstijl). Dus ik kies niet voor een booster en deze hele coronapas waanzin ging vanaf het begin al in het verkeerde keelgat. Hoe kan je zulke Chinese praktijken hier in deze vrije maatschappij voorstellen, en toch is het realiteit (waar nog een schikbarend aantal mensen achter staan ook) aan het worden hier in Europa.
Nee echt de rillingen gaan over mijn rug als ik zie wat we hier doen en dan heb ik het nog niet eens over Omicron gehad tot nu toe waarvan toch inmiddels wel steeds duidelijker is dat het gewoon een leefbare variant is waar mee we de acceptatie zouden moeten kunnen vinden.
Laten we dat alsjeblieft eens gaan doen. Volledige acceptatie. Mensen zullen in het ziekenhuis blijven komen, mensen zullen dood blijven gaan, corona zal zich vast nog veel vaker gaan muteren, en als je dat zelf wilt mag je daar zoveel prikjes voor halen als dat er zijn. Ik ga liever groentes eten, buiten wandelen/sporten (zonder masker) en mijn sociale depressie oplossen die de lockdown heeft veroorzaakt.
We zitten echt aardig op het randje van afglijden richting dystopie, 2G is daarin voor mij echt een stap te ver en het is heel erg moeilijk om te zien dat ze dit nu toch weer op tafel leggen als een doodnomale oplossing voor iets wat geen probleem is.
[ Bericht 0% gewijzigd door merino op 14-01-2022 21:05:15 ]
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.