Ik ben er ook wel van overtuigd dat het weer goed komt. Het is alleen wel een beetje een frustrerend seizoen wat puntverlies betreft. We hebben echt veel punten verloren waarbij dat vrijwel elke keer niet terecht was of dat je in ieder geval recht had op (iets) meer. Bijna elke keer door een gigantische blunder van onszelf. Blijkt dat dan toch een beetje inherent aan de speelstijl of zo? Valt wel echt op.quote:Op maandag 17 januari 2022 09:52 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja, eens wel dat ie een beetje in een vormdipje zit. Al had ie vlak voor de winterstop ook een paar reddingen waardoor ik weer erg blij met 'm was.
Al met al komt het wel weer goed met Bijlow. Hij leert er in elk geval wel van. Tenminste, vorig seizoen zag je 'm volgens mij veel vaker het contact met een speler opzoeken waardoor ie er een paar keer uitlag. Dat zie je 'm al veel minder doen, heb ik het idee.
Denk dat AZ nog wel dichtbij kan komen, al waren die gisteren ook niet best begreep ik. Dat zie je ook wel een beetje aan het doelsaldo.quote:Op maandag 17 januari 2022 09:53 schreef fetX het volgende:
Komende 4 wedstrijden NEC, Sparta, RKC en Cambuur. Daarna een potje tegen AZ die ondertussen Twente en PSV uit krijgen, Cambuur en Eagles thuis. Vitesse krijgt Groningen, Twente PSV en Utrecht.
Over 4 wedstrijden moet je toch wel weer 6/7 punten los staan. Onze 2e seizoenshelft is wel beduidend ‘makkelijker’ dan de eerste.
Linssen en Dessers zijn imo ook niet het niveau wat je moet nastreven als je kijkt naar basiswaardige spitsen. Dat beginnen we wel te merken ondanks dat ze het af en toe wel goed doen hoor. Andere smaken heb je alleen niet. Als het dan ook nog bij Nelson en Alireza er niet uitkomt wordt het wel lastig inderdaad. Denk dat die Walemark zich snel in de basis gaat spelen.quote:Op maandag 17 januari 2022 09:58 schreef Caland het volgende:
[..]
Denk dat AZ nog wel dichtbij kan komen, al waren die gisteren ook niet best begreep ik. Dat zie je ook wel een beetje aan het doelsaldo.
Ik hoop vooral dat men wat makkelijker tot kansen komt, dat kunnen we wel allemaal gaan gooien op het gebrek aan vorm of kwaliteit voorin maar dat is ook te makkelijk imo. Eerste seizoenshelft hadden we ook regelmatig potjes waar je (verreweg) de betere was maar het eigenlijk ook niet tot écht uitgespeelde kansen kwam. Volgens mij was dat ook al een punt in dit topic na die bekerpot tegen Twente.
Het verschil met PSV is ook helemaal niet zo groot, maar ik denk wel dat we staan waar we horen. Kijk ook even Vitessequote:Op maandag 17 januari 2022 11:23 schreef Haringkop het volgende:
[ twitter ]
Geeft ook wel mooi het verschil met PSV aan. Voor mijn gevoel is het kwaliteitsverschil niet zo groot. Maar zij weten vaak wel slechte wedstrijden nog om te zetten in punten. Waarbij best wel veel punten hebben verloren waar we overduidelijk de betere waren.
Heel het seizoen kom ik op het volgende:quote:Op maandag 17 januari 2022 09:37 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik kan me er maar twee (echte fouten) voor de geest halen eigenlijk, is mijn geheugen nou zo slecht?
Mooie bevestiging van wat iedereen kan zien. Vitesse kan er in principe vrij weinig van.quote:Op maandag 17 januari 2022 11:26 schreef fetX het volgende:
[..]
Het verschil met PSV is ook helemaal niet zo groot, maar ik denk wel dat we staan waar we horen. Kijk ook even Vitesse
Scheelt ook wel dat PSV dan een Gakpo of Madueke heeft en Feyenoord Jankebas/Linssen/Nelson, dat lijkt mij toch wel (deels) een kwaliteitskwestie. Vond Sinisterra al een groot gemis dit weekend, van het middenveld komt ook weinig creativiteit.quote:Op maandag 17 januari 2022 11:23 schreef Haringkop het volgende:
[ twitter ]
Geeft ook wel mooi het verschil met PSV aan. Voor mijn gevoel is het kwaliteitsverschil niet zo groot. Maar zij weten vaak wel slechte wedstrijden nog om te zetten in punten. Waarbij best wel veel punten hebben verloren waar we overduidelijk de betere waren.
Nouja, Madueke heeft door blessures en een vormdip helemaal niks bijgedragen aan de prestaties van PSV dit seizoen. Gakpo natuurlijk wel, maar das aardig vergelijkbaar met de rol van Sinisterra bij ons. De rest wat er voorin bij PSV loopt (Doan, Bruma, Vinicius, Vertessen) vind ik aardig vergelijkbaar met wat wij hebben wat betekent allebei voorin vrij armoedig.quote:Op maandag 17 januari 2022 13:00 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Scheelt ook wel dat PSV dan een Gakpo of Madueke heeft en Feyenoord Jankebas/Linssen/Nelson, dat lijkt mij toch wel (deels) een kwaliteitskwestie. Vond Sinisterra al een groot gemis dit weekend, van het middenveld komt ook weinig creativiteit.
Ondanks dat heeft hij 6 goals gemaakt, hoeveel heeft Jankebas er gemaakt? En ik vind Gakpo een klasse of 3 beter dan Sinisterra. (16 goals betrokken in 14 wedstrijden / 10 in 16 wedstrijden) Een ook de rest van PSV die je noemt veel beter dan de 'keuzes' die Feyenoord heeft, je vergeet Zahavi nog) Ik vind PSV aanvallend helemaal niet armoedig, ze hebben alles redelijk dubbel bezet (zeker in de Eredivisie) en als iedereen fit is een voorhoede die redelijk kan wedijveren met Ajax. Daar zit Feyenoord vrij ver vandaan in mijn ogen.quote:Op maandag 17 januari 2022 13:26 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Nouja, Madueke heeft door blessures en een vormdip helemaal niks bijgedragen aan de prestaties van PSV dit seizoen. Gakpo natuurlijk wel, maar das aardig vergelijkbaar met de rol van Sinisterra bij ons. De rest wat er voorin bij PSV loopt (Doan, Bruma, Vinicius, Vertessen) vind ik aardig vergelijkbaar met wat wij hebben wat betekent allebei voorin vrij armoedig.
Het grootste offensieve probleem bij ons (en ook wel het verschil met PSV overigens) is dat er voorin niemand is die kansen kan creëren als er veel druk wordt gezet op de voorhoede, behalve Sinisterra en bij vlagen Toornstra en Dessers. De rest heeft eigenlijk veel te veel tijd en ruimte nodig om iets op te bouwen. Daardoor lopen we ons continu stuk.
Die gaan nog wel wegzakken. Dat geluk houdt een keer op. AZ wordt onze grootste bedreiging denk ik.quote:Op maandag 17 januari 2022 12:50 schreef H.FR het volgende:
[..]
Mooie bevestiging van wat iedereen kan zien. Vitesse kan er in principe vrij weinig van.
Eerlijk gezegd vind ik de aanval op Gakpo na bij PSV ook niet zo geweldig. Madueke heeft het ook nog maar een handvol wedstrijden laten zien. De aanval van Ajax vind ik toch echt beduidend sterker dan PSV.quote:Op maandag 17 januari 2022 13:32 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ondanks dat heeft hij 6 goals gemaakt, hoeveel heeft Jankebas er gemaakt? En ik vind Gakpo een klasse of 3 beter dan Sinisterra. (en ook de rest van PSV die je noemt veel beter dan de 'keuzes' die Feyenoord heeft)
Ik vind PSV aanvallend helemaal niet armoedig, ze hebben alles redelijk dubbel bezet (zeker in de Eredivisie) en als iedereen fit is een voorhoede die redelijk kan wedijveren met Ajax. Daar zit Feyenoord vrij ver vandaan in mijn ogen.
Ja, dat bedoelde ik met Gakpo en Madueke inderdaad.
Jahanbakhsh heeft 5 goals gemaakt in alle competities dus dat is weinig verschil. Nu heeft Madueke volgens mij sinds augustus niet meer gescoord en ook al een tijdje niet gespeeld maar ik reken hem nu niet echt mee in de discussie. Ze hebben allebei niet bepaald veel waarde gehad dit seizoen behalve aan het begin eigenlijk en ik moet nog zien of Madueke eenmaal hersteld wel weer ècht goed gaat zijn, zoals @fetX zegt zijn waarde wordt nu wel gebaseerd op een handvol wedstrijden.quote:Op maandag 17 januari 2022 13:32 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ondanks dat heeft hij 6 goals gemaakt, hoeveel heeft Jankebas er gemaakt? En ik vind Gakpo een klasse of 3 beter dan Sinisterra. (en ook de rest van PSV die je noemt veel beter dan de 'keuzes' die Feyenoord heeft)
Ik vind PSV aanvallend helemaal niet armoedig, ze hebben alles redelijk bezet en als iedereen fit is een voorhoede die redelijk kan wedijveren met Ajax. Daar zit Feyenoord vrij ver vandaan in mijn ogen.
Ja, dat bedoelde ik met Gakpo en Madueke inderdaad.
In 26 wedstrijden en 3/5 tegen de lamme en de blinde in de voorrondes van de Conferense liek. Maar goed, ik vind het een beetje raar om één van de meest talentvolle aanvallers niet mee te tellen omdat hij geblesseerd is geweest. Hij had vorig seizoen (en bij Jong) ook al prima wedstrijden ja, vind het een beetje onzin dat het op een paar potjes is gebaseerd. Gewoon een heel groot talent die ik bij Feyenoord niet zie lopen op die positie in ieder geval.quote:Op maandag 17 januari 2022 13:42 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Jahanbakhsh heeft 5 goals gemaakt in alle competities dus dat is weinig verschil. Nu heeft Madueke volgens mij sinds augustus niet meer gescoord en ook al een tijdje niet gespeeld maar ik reken hem nu niet echt mee in de discussie. Ze hebben allebei niet bepaald veel waarde gehad dit seizoen behalve aan het begin eigenlijk en ik moet nog zien of Madueke eenmaal hersteld wel weer ècht goed gaat zijn, zoals @:fetx zegt zijn waarde wordt nu wel gebaseerd op een handvol wedstrijden.
Per minuut heeft Gakpo een (veel) beter moyenne, ook dit seizoen. Waarom zou ik Feyenoord onderschatten tov PSVers, wat een onzin zeg. Ik sta hier vrij objectief in, maar vind Gakpo gewoon veel beter. En het punt waarmee het begon was dat ik vind dat PSV meer middelen heeft om een gesloten wedstrijd toch te beslissen met extra kwaliteit, nou dat blijkt ook uit de cijfers dus.quote:In alle competities bij elkaar zijn de statistieken van Sinisterra ongeveer hetzelfde als die van Gakpo alhoewel Gakpo tegen net iets betere tegenstanders heeft gespeeld Europees, ik zou absoluut niet zeggen dat laatstgenoemde veel beter is maar ik heb een neiging Feyenoorders te overschatten tov PSVers en jij een neiging om ze te onderschatten dus daar komen we niet uit denk ik
Per minuut heeft Sinisterra een beter moyenne, in ieder geval qua goals (1/166 voor Sinisterra, 1/194 voor Gakpo). Zelfs als je de ECLQ eraf haalt is het ongeveer hetzelfde en dat zou al redelijk flauw zijn, Elfsborg was niet slechter dan veel wat er in de Eredivisie meebalt.quote:Op maandag 17 januari 2022 13:49 schreef maxi-mus het volgende:
Per minuut heeft Gakpo een (veel) beter moyenne, ook dit seizoen. Waarom zou ik Feyenoord onderschatten tov PSVers, wat een onzin zeg. Ik sta hier vrij objectief in, maar vind Gakpo gewoon veel beter. En het punt waarmee het begon was dat ik vind dat PSV meer middelen heeft om een gesloten wedstrijd toch te beslissen met extra kwaliteit, nou dat blijkt ook uit de cijfers dus.
Oh nu gaan we opeens selectief assists niet meetellen waar Gakpo veel beter in scoort.quote:Op maandag 17 januari 2022 13:59 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Per minuut heeft Sinisterra een beter moyenne, in ieder geval qua goals (1/166 voor Sinisterra, 1/194 voor Gakpo). Zelfs als je de ECLQ eraf haalt is het ongeveer hetzelfde en dat zou al redelijk flauw zijn, Elfsborg was niet slechter dan veel wat er in de Eredivisie meebalt.
Verder geloof ik je dat je er objectief in staat qua gevoel maar het valt mij op dat je toch wel vaak PSV grof overschat tov Feyenoord hoor. Ik weet nog dat je in september vlak voor het onderlinge duel tegen PSV ontzettend lacherig deed over een vergelijking die ik plaatste tussen het spelersmateriaal van de twee ploegen waar dat zeker niet gepast was. Het oorspronkelijke punt ben ik wel met je eens.
quote:Op maandag 17 januari 2022 14:01 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Oh nu gaan we opeens selectief assists niet meetellen waar Gakpo veel beter in scoort.![]()
Dat was ook een lachwekkende post, maar goed dit heeft verder weinig zin op deze manier, ik sluit me bij de post van @:hhh38 aan.
Dit was geen lachwekkende post, op dat moment niet en achteraf niet (behalve dat Linssen een stuk beter is dan Zahavi dit seizoenquote:Op vrijdag 17 september 2021 12:18 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik zou niet zo snel Madueke, Sangare en Ramalho boven Jahanbakhsh, Aursnes en Trauner zetten. Zeker de laatste niet, dat vind ik echt kortzichtig met wat een aanwinst Trauner blijkt te zijn. Mwene/Pedersen valt ook wel mee. De enige duidelijke verschillen vind ik Zahavi tov Linssen en Gotze tov Til. Misschien Gakpo tov Sinisterra maar dat zijn allebei klasbakken.
Jawel, dat was het wel. 'misschien Gakpo tov Sinisterra'. Wederom gelachen, bedankt.quote:Op maandag 17 januari 2022 14:03 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
[..]
Dit was geen lachwekkende post, op dat moment niet en achteraf niet (behalve dat Linssen een stuk beter is dan Zahavi dit seizoen)
Eens. Het lijkt me duidelijk dat de aanval van PSV beter presteert dan van Feyenoord. Dat zie je toch ook terug in de cijfers. Het is geen toeval meer dat wij wedstrijden niet over de streep weten te trekken, terwijl we kansen zat hebben. Linssen en Dessers komen eigenlijk tekort voor Feyenoord 1 en Jahanbakhsh presteert ook niet goed. Hopen dat Walemark het beter gaat doen.quote:Op maandag 17 januari 2022 13:58 schreef hhh38 het volgende:
Om de aanval van PSV gelijk te stellen aan die van Feyenoord is totale onzin inderdaad, dan onderschat je die PSV-spelers gewoon. Ze hebben ook echt wel een bredere selectie.
Maar van het basiselftal vind ik onze verdediging en middenveld op z'n minst gelijkwaardig en vanaf september waren we in grote wedstrijden beter dan PSV, zeker als je Europese wedstrijden meeneemt. We zitten nu alleen in een mindere fase en dat kunnen we niet oplossen met spelers van de bank, terwijl PSV dat duidelijk wel kon toen die een blessuregolf hadden.
Fijn dat we het op deze manier kunnen afsluiten Scrummie.quote:Op maandag 17 januari 2022 14:10 schreef Scrummie het volgende:
Laat ik dan ook maar wat posten:
PSV heeft inderdaad een veel betere aanval dan wij. Zo, dat lijkt me duidelijk dus.
Heb je nog een paar mooie laatste woorden voor dit topic?quote:Op maandag 17 januari 2022 14:07 schreef Scrummie het volgende:
Leuke discussie!
Jammer dat het topic bijna vol is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |