abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 14 januari 2022 @ 09:00:01 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203181062
quote:
Debat in Rotterdamse raad stilgelegd nadat PVV-raadslid dreigt met ‘tribunalen en rechtbanken’

ZIE OOK VIDEO BIJ BRON



Het eerste debat in de Rotterdamse raad in het nieuwe jaar is donderdagochtend al na een kwartier stilgelegd, nadat PVV-raadslid Maurice Meeuwissen had gedreigd met ‘tribunalen en rechtbanken’.

Meeuwissen deed zijn uitspraak tijdens het debat dat hij zelf had aangevraagd, over de ‘hetze’ die volgens hem door diverse wethouders wordt gevoerd tegen Forum voor Democratie. Nadat die partij onlangs aankondigde mee te willen doen aan de gemeenteraadsverkiezingen in Rotterdam, spraken vier lijsttrekkers (die ook wethouder zijn) zich fel uit tegen de komst van Forum.

Onacceptabel, vindt Meeuwissen. ,,Deze wethouders wakkeren op deze wijze een klimaat aan van argwaan, afwijzing en uitsluiting”, aldus Meeuwissen. Toen hij een vraag kreeg van PvdA-raadslid Co Engberts, zei Meeuwissen: ,,Als er straks posters van mijn partij of Forum worden verscheurd, dan zeg ik: tribunalen of rechtbanken. En daar gaan we werk van maken.”

Bedreiging
Engberts vroeg daarom het debat te laten schorsen. Na de hervatting een kwartier later vroeg de voorzitter Meeuwissen zijn woorden terug te nemen. Hij weigerde dat. Engberts daarna: ,Als deze woorden nogmaals worden gebruikt, doe ik aangifte van bedreiging.”

Burgemeester Aboutaleb, die in zijn nieuwjaarsrede een uur eerder nog had gewaarschuwd voor polarisatie in het debat, zei even later dat hij de uitlatingen van de vier politici vindt kunnen, omdat zij die als lijsttrekkers deden. ,,Mijn oproep blijft: beschadig elkaar niet”, aldus Aboutaleb.



De door Meeuwissen gewraakte uitspraken waren van de lijsttrekker-wethouders Richard Moti (PvdA), Judith Bokhove (GroenLinks) en Christine Eskes (CDA). Moti kondigde eerder al aan niet te accepteren als tijdens debatten wordt gedreigd. Hij doelde toen op Forum, maar de komst van de partij werpt zijn schaduw nu al vooruit.

https://www.ad.nl/rotterd(...)echtbanken~aad2c5c1/
-----------------------------

Gaat de PVV nu ook de kant op van de FvD? Of heeft hij gesolliciteerd bij de FvD en was dit een doe opdracht om zich te bewijzen als FvD'er? :') Doe ff normaal man!

Wel mooi dat dankzij hem de wethouders/lijsttrekkers nu al gelijk hebben gekregen :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_203181084
Kale gek
U MAD?
pi_203181114
Niks mis met je 'fel uitspreken tegen'.

Tegenhouden kunnen ze de FvD natuurlijk niet. Dat kan alleen de kiezer.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  vrijdag 14 januari 2022 @ 09:08:37 #4
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203181163
Een PVV'er die zegt "Deze wethouders wakkeren op deze wijze een klimaat aan van argwaan, afwijzing en uitsluiting”

Zoiets als Holleeder zijn afschuw uitspreekt over iemand die over de stoep fietst. :')
pi_203181188
Hahaha onze politici :')
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 09:21:35 #6
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_203181303
quote:
Nadat die partij onlangs aankondigde mee te willen doen aan de gemeenteraadsverkiezingen in Rotterdam, spraken vier lijsttrekkers (die ook wethouder zijn) zich fel uit tegen de komst van Forum.
Volgens mij is dit aan de kiezer. En niemand anders.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_203181400
Ach gut een hooligan in het uitvak van de PVV, what else is new :N
  vrijdag 14 januari 2022 @ 09:31:47 #8
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_203181436
Ik vind het eigenlijk wel grappig dat mensen tribunalen en rechtbanken als bedreiging zien.. oh noes, de rechtsstaat, bibber..

Ik fiets zelf onbekommerd langs het Kosovotribunaal en het International Criminal Court hier in de buurt..
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_203181514
Wat is dat toch? Hebben ze soort van lezingen ofzo waarin ze leren welke taal je kan bezigen om je punt te maken. 'tribunalen en rechtbanken' is niet origineel meer. Vast niet zelf bedacht.
Somebody that I used to know
  vrijdag 14 januari 2022 @ 09:42:23 #10
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_203181540
Ik had vorige week het laatste krat bier in de aanbieding te pakken en toen begon een andere klant die ook dat bier wilde tegen mij te schreeuwen over verraad en tribunalen. Volgens mij het nieuwe stopwoord voor wappies.

[ Bericht 11% gewijzigd door Twiitch op 14-01-2022 09:51:37 ]
pi_203181574
Was deze man ook al niet uitgekotst door Wilders zelf? Staat me iets van bij.

Maar wat een poppenkast. Als een kleutertje in de ochtendkring poep roept negeer je dat gewoon met zijn allen. Gaat hij/zij daarmee door dan wordt hij/zij even streng toegesproken door de meester/juf. En daarmee is het klaar. Het zou wat zijn als alle andere kleuters dan de kring uit gaan en andere dingen gaan doen.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 12:20:08 #12
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_203183644
Dreigen met een rechtzaak lijkt me meer in een democratisch proces passen dan je uitspreken tegen de komst van door kiezers gekozen partijen.
Of je er kiezers mee trekt betwijfel ik

[ Bericht 9% gewijzigd door the-eye op 14-01-2022 12:25:14 ]
  vrijdag 14 januari 2022 @ 13:18:59 #13
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_203184685
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 09:44 schreef DarkwingDuck het volgende:
Was deze man ook al niet uitgekotst door Wilders zelf? Staat me iets van bij.
Klopt. Meeuwissen is in 2018 lijsttrekker geworden omdat de geplande lijsttrekker Hegedüs een dag na de aankondiging teruggetrokken werd. Hegedüs bleek te extreemrechts voor de PVV.

Omdat Leefbaar Rotterdam een te sterke concurrent is, kwam alleen Meeuwissen in de raad. Sindsdien heeft hij niets gepresteerd, op een aangenomen motie over bijenkasten op het stadhuis na. Zijn bijdrage aan het debat bestaat normaliter uit het uitschelden en beschuldigen van de andere raadsleden en de wethouders. Nu heeft ie dus ook de tribunalen ontdekt.

Wilders is er zo te zien ook klaar mee, heeft blijkbaar ook geen andere raadskandidaten, en de PVV doet dus ook niet mee.
Meeuwissen wil wel meedoen en is nu enigszins wanhopig op zoek naar mensen die een handtekening willen zetten voor de Lijst-Meeuwissen.
pi_203184746
Hij is afgestudeerd in baggeren, fijn dat hij dat kan voortzetten in de politiek. :')
Het is koud, het is guur....
  vrijdag 14 januari 2022 @ 13:40:54 #15
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_203185119
Wel mooi hou Aboutaleb boven de partijen blijft staan bij dit kinderachtige gekrakeel
pi_203185792
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 09:31 schreef nixxx het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel grappig dat mensen tribunalen en rechtbanken als bedreiging zien.. oh noes, de rechtsstaat, bibber..

Ik fiets zelf onbekommerd langs het Kosovotribunaal en het International Criminal Court hier in de buurt..
Het oprichten van een tribunaal is het niet erkennen van de huidige bestuursvorm. In geval van Kosovo valt daar wel wat voor te zeggen maar in NL is het nog volkomen democratisch. Dus als je hier de zaak wilt afzetten pleeg je feitelijk een staatsgreep en hoogverraad.

Volkomen terecht als dat niet wordt geslikt door onze volksvertegenwoordigers.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 14:32:51 #17
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_203185936
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 14:20 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Het oprichten van een tribunaal is het niet erkennen van de huidige bestuursvorm. In geval van Kosovo valt daar wel wat voor te zeggen maar in NL is het nog volkomen democratisch. Dus als je hier de zaak wilt afzetten pleeg je feitelijk een staatsgreep en hoogverraad.

Volkomen terecht als dat niet wordt geslikt door onze volksvertegenwoordigers.
Een tribunaal is een bijzondere rechtbank, eigenlijk niet zoveel speciaals. In Nederland eigenlijk niet nodig omdat de gewone rechtbanken eigenlijk elke zaak wel aankunnen. Het betekent niet perse dat je de rest van de rechtsorde aan de kant zet.

Nou weet ik ook wel dat al die wappie fvd ers het meer in de vorm van een volkstribunaal zien, een schertsvertoning waar de schuld al vaststaat. Het lijkt mij gewoon veel productiever als je als politicus zegt, wanneer er weer zo’n eikel over tribunalen begint, dat je je geen zorgen maakt over een eventueel tribunaal omdat je vertrouwen hebt in de rechtsorde en geen wetten hebt overtreden. Dan ontneem je ze de ophef die ze nodig hebben voor de publiciteit
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_203188418
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 14:32 schreef nixxx het volgende:

[..]
Een tribunaal is een bijzondere rechtbank, eigenlijk niet zoveel speciaals. In Nederland eigenlijk niet nodig omdat de gewone rechtbanken eigenlijk elke zaak wel aankunnen. Het betekent niet perse dat je de rest van de rechtsorde aan de kant zet.

Nou weet ik ook wel dat al die wappie fvd ers het meer in de vorm van een volkstribunaal zien, een schertsvertoning waar de schuld al vaststaat. Het lijkt mij gewoon veel productiever als je als politicus zegt, wanneer er weer zo’n eikel over tribunalen begint, dat je je geen zorgen maakt over een eventueel tribunaal omdat je vertrouwen hebt in de rechtsorde en geen wetten hebt overtreden. Dan ontneem je ze de ophef die ze nodig hebben voor de publiciteit
Maar het grondrecht om op een terras te bieren is ons toch ontnomen.
pi_203188482
Wilders kotst hem uit en dus moet hij een andere partij vinden waarvoor hij in de raad kan lantefanteren.
FvD lijkt hem daar dus een uitstekende partij voor.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 19:18:39 #20
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_203190618
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 17:19 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Maar het grondrecht om op een terras te bieren is ons toch ontnomen.
Zulke ernstige inbreuken vragen niet om een tribunaal..

Lynchmob!
Guillotine!
Toortsen en hooivorken!
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_203190812
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 17:24 schreef Pedroso het volgende:
Wilders kotst hem uit en dus moet hij een andere partij vinden waarvoor hij in de raad kan lantefanteren.
FvD lijkt hem daar dus een uitstekende partij voor.
Precies, het blijven in hart en ziel ondernemers die inkomsten willen van de normale werkende mensen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')