Overall, veel beter dan vorig jaar. Ook de live uitzending van zaterdag is opgeknapt, liveshow wil ik het alleen nog steeds niet noemen want het is nog wel kil vanuit een lege studio, maar de uitzending zelf loopt wel lekker snel met ook wat er de afgelopen 24 is gebeurd waardoor de reguliere uitzendingen op maandag niet gelijk al met een hele achterstand beginnen door pas de beelden van de vrijdag te beginnen. Nu zitten ze in de maandag aflevering al snel weer op 1/2 dagen na de streams waardoor het wel actueel blijft en niet teveel achterhaald is op de actualiteit in het huis. Dat vind ik al een verbetering.
De opdrachten zijn leuker, zelfs iets grootser dan vorig jaar door de ruimte die er bij gekomen is in de gameroom en in de tuin (yard). Hier kan dus veel meer in uitgepakt worden.
Ik zie overigens wel een minpunt ontstaan en dat is met Vera en Dimitri, dat lijkt een beetje teveel bedacht. Voelt als een setup van de productie uit, of van beide zelf. Dit soort trucjes om zodoende te manipuleren moet bestraft worden als het vanuit hun zelf komt. We kijken hier niet naar een datingshow a la Love Island of wat voor datingshow dan ook.
De casting is ook veel beter, maar ik zou toch wel wat meer variatie zien in leeftijden. Het is nu nog veel te jong en te druk. Hopelijk komt er nog wat meer variatie bij in de komende weken.
Streams mogen volgend jaar nog wel wat beter, en mag er meer te kiezen zijn. Toen Big Brother begon hadden we zelfs 4 streams, en later bij DGK en Utopia ook. Dat mag echt wel wat meer worden en wat meer van deze tijd gemaakt worden. Door maar steeds 2 streams aan te bieden heb je niet veel te kiezen. Ook het schakelen van stream naar stream zou wat mooier mogen, een betere interface waardoor dat wat leuker en professioneler oogt. Maak het een beetje alsof de streamer zelf in de regiekamer zit waardoor je vanuit een mozaïekscherm van 4 kleine beeldjes 1 groter beeld naar voren kunt halen. Denk dat dit ook aanlokkelijker en gebruiksvriendelijker oogt wat weer zorgt voor meer stream kijkers.
[ Bericht 5% gewijzigd door freaky40 op 13-01-2022 02:26:29 ]
Allemaal cabaretteketet!