abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203159516
Iedere arts en dermatoloog raadt af om puistjes uit te knijpen. Dat komt omdat je waarschijnlijk samen met het uitknijpen een gedeelte van de pus nog dieper in jouw huid duwt. Daarbij ontstaat er bij het uitknijpen een wond die geinfecteerd kan raken.

En toch blijven kunnen veel mensen er niet vanaf blijven. Logisch, want omdat je pijn en ongemak voelt, vertelt jouw lichaam je juist dat die viezigheid eruit moet.

Met een beetje geluk icm de zorg die jouw wel wordt aangeraden, ben je over een paar dagen er vanaf. Maar evengoed heb je dat geluk niet.

Is het hele punt niet gewoon dat je moet voorkomen dat je de pus dieper in jouw huid duwt en dat je na het drainen het plekje goed moet desinfecteren? Bestaan er speciale tools voor die je kan bestellen om het op een meer verantwoorde manier te doen?
  Spellchecker woensdag 12 januari 2022 @ 20:07:01 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_203159703
Niet netjes van mij.

[ Bericht 68% gewijzigd door halfway op 12-01-2022 20:59:06 ]
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_203161402
Zoek eens op blemish en blackhead removal tools.
En als je op YouTube kijkt naar dr. Pimple popper zie hoe het gebruikt wordt
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_203162026

Spotify - Podcast universiteit van Nederland over uitknijpen van puisten

Iedereen doet het, elke keer weer de ijdele hoop dat er geen rode vlek of erger ontstaat

[ Bericht 65% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2022 22:23:07 ]
pi_203162131
Hoe gaat het met je baardhaar, ts? :+
Somebody that I used to know
pi_203163135
Je duwt de pus niet verder je huid in waardoor je een infectie krijgt. Het probleem bij uitknijpen is dat je bij het knijpen de omliggende (en vaak al wat geirriteerde, want rode) huid beschadigd. En dan kan de bacterie, die eerst gewoon rustig in dat talgkliertje (wat eigenlijk een soort afgekapseld zakje is in je huid) bezig was, mogelijk verder je huid in, doordat de barrières zijn verstoord. En door het beschadigen van die huid kun je dus ook lelijke littekens krijgen...

Op zich is er weinig mis met het uitdrukken van een puist met zo’n dikke witte puskop. Vaak hoef je daar namelijk alleen maar naar te wijzen en dan springt ie al. Dan maak je dus niet zoveel schade omdat je niet echt aan het douwen bent. Als je echt hard moet drukken vindt je huid dat dus minder leuk.
pi_203164012
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 22:27 schreef Postbus100 het volgende:
Hoe gaat het met je baardhaar, ts? :+
Gaat eigenlijk best goed. Het gaat er meer uitzien als een normale wond en het gaat meer voelen als een normale wond. Het begon gisternacht wel als een gek te irriteren - dus ik dacht: wat heb ik mezelf nu weer aangedaan met mijn huisremedies? :') Toen kon ik er opeens een haartje gewoon met mijn vingers eruit halen en toen voelde het een stuk rustiger.

Ik ga vermoeden dat het vergroeide haarwortels zijn, waardoor de baardhaartjes daar in de huid groeit ipv eruit. Waar ik in het begin al ongerust over was. De appelazijn lijkt een heilzaam effect te hebben
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')