abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218383412
Ik zat even mijn recepten te wijzigen maar zie nu ineens dat een 'supersnel' recept 20 eurocent (!) meer kost? Waar is deze verhoging aangekondigd? Vorige week zag ik nog geen toeslag bij hetzelfde recept staan. En wat moet er aan de hand zijn dat ze 20 cent extra gaan rekenen voor zulke dingen? Staat de winst zo onder druk? Het is al weken dat er steeds minder ingrediënten per recept zijn, premium recepten overspoelen en deze week zelfs een paprika gehad waarvan ik niet eens wist dat ze zo klein geoogst werden :') maar goed, de meeste klanten zullen die 20 cent wel niet opmerken dus met duizenden boxen per week tikt het weer lekker aan bij de jaarcijfers.
pi_218383487
Introductieaanbieding van 'Uitgekookt': 4 maaltijden voor ¤20.

Tot nu toe erg smakelijk en het overtreft de kant-en-klaarmaaltijden uit de supermarkt ruimschoots.

Zou ik het opnieuw aanschaffen? Neen, voorlopig even niet. Te veel E-nummers en conserveringsmiddelen. Voor minder kook ik liever zelf, vers.

Als ik straks weer een drukke periode tegemoet ga waarin ik geen tijd heb: grote kans dat ik weer klant word. 🙂
pi_218383750
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2025 22:26 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Ik zat even mijn recepten te wijzigen maar zie nu ineens dat een 'supersnel' recept 20 eurocent (!) meer kost? Waar is deze verhoging aangekondigd? Vorige week zag ik nog geen toeslag bij hetzelfde recept staan. En wat moet er aan de hand zijn dat ze 20 cent extra gaan rekenen voor zulke dingen? Staat de winst zo onder druk? Het is al weken dat er steeds minder ingrediënten per recept zijn, premium recepten overspoelen en deze week zelfs een paprika gehad waarvan ik niet eens wist dat ze zo klein geoogst werden :') maar goed, de meeste klanten zullen die 20 cent wel niet opmerken dus met duizenden boxen per week tikt het weer lekker aan bij de jaarcijfers.
Ik gok dat Hello Fresh na al die jaren nog steeds geen winst maakt, zie je vaker bij dit soort bedrijven. Al vind ik relatief gezien dat de prijzen nog wel netjes zijn. Voor mijn gevoel zijn de prijzen in de supermarkten harder omhoog gegaan.

Ook het extra vlees/vis, garnalen 1.70 pp extra. Voor die 3.40 haal je in de supermarkt geen bakje garnalen meer.
pi_218383975
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2025 22:56 schreef Remco het volgende:

[..]
Ik gok dat Hello Fresh na al die jaren nog steeds geen winst maakt, zie je vaker bij dit soort bedrijven. Al vind ik relatief gezien dat de prijzen nog wel netjes zijn. Voor mijn gevoel zijn de prijzen in de supermarkten harder omhoog gegaan.

Ook het extra vlees/vis, garnalen 1.70 pp extra. Voor die 3.40 haal je in de supermarkt geen bakje garnalen meer.
De winst is inderdaad omlaag gegaan.
Nee klopt, en ze hadden ook gewoon de box met 1 euro per week kunnen verhogen. Uiteindelijk betaal je ook voor gemak en geen supermarktbezoek en extra uitgaven daardoor. Maar het valt mij wel op dat HelloFresh beursgenoteerd is want deze onaangekondigde wijzigingen zijn nooit in het voordeel van de klant. Die 20 cent overleef ik wel hoor, maar ik heb geen mail gezien. Aan de andere kant kan je gewoon per week opzeggen.. dat zal het ook wel zijn. Maar goed, ik heb wel het idee dat het de laatste tijd veel van hetzelfde is. Voorgaande jaren had je nog wel diverse wereldse recepten, die zijn nu vaak al premium. Nu zie je om de paar weken dezelfde dingen en is het nog steeds veel aardappelenz rijst, pasta, wortel en ui.
pi_218384022
Vanavond maar weer eens een recensie op een recept geschreven.
Doe ik nooit meer. Nu werd het mij té dol.
Een mini worteltje in plakjes om in de oven te roosteren samen met een uitgelekt blikje mais 8)7
Daarvoor in de plaats had ik een flinke winterwortel gekocht.
1 stuks ( blik? Pakje? ) tomatenblokjes en er werd een klein pakje passata geleverd.
Gelukkig heb ik zelf dan nog een blikje in de voorraadkast.

Verder smaakte het voortreffelijk en is het een prijzig gemak iedere week.

Oh ja…en men is zo trots op de duurzaamheid?! Die stomme nietjes 8)7 van de recepten kaarten, die voorheen los waren. Waarom dan veranderen.
Theezakjes hebben geen nietjes meer. De krant heeft geen nietjes meer.
Dan zou ik best wel eens in een distributiecentrum willen kijken.
pi_218395704
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2025 23:32 schreef AnneX het volgende:
Vanavond maar weer eens een recensie op een recept geschreven.
Doe ik nooit meer. Nu werd het mij té dol.
Een mini worteltje in plakjes om in de oven te roosteren samen met een uitgelekt blikje mais 8)7
Daarvoor in de plaats had ik een flinke winterwortel gekocht.
1 stuks ( blik? Pakje? ) tomatenblokjes en er werd een klein pakje passata geleverd.
Gelukkig heb ik zelf dan nog een blikje in de voorraadkast.

Verder smaakte het voortreffelijk en is het een prijzig gemak iedere week.

Oh ja…en men is zo trots op de duurzaamheid?! Die stomme nietjes 8)7 van de recepten kaarten, die voorheen los waren. Waarom dan veranderen.
Theezakjes hebben geen nietjes meer. De krant heeft geen nietjes meer.
Dan zou ik best wel eens in een distributiecentrum willen kijken.
Ja, hetzelfde als toen met mini rode biet schillen, koken, bakken etc. Ipv gewoon pakje gekookte rode bieten erbij te doen. Of rode puntpaprika grillen in de oven. De oven voorverwarmen en 20 minuten grillen kost zoveel meer energie als een paar minuten aanbakken in de pan voor ččn puntpaprika :').
pi_218862878
@IsItMeOrYou vorige week na een maaltijd review van 1 ster zie post 275 - ik dacht daarmee wel de aandacht te trekken van al die 10.000 reviews die hf ontvang !? - kreeg ik een mailtje.
Mijn comment ging dus over de oven aandoen voor 10 wortelschijfjes.

Waarin oa. dank voor de review. Het recept is door receptontwikkelaars - sic - aangepast voor de toekomst.
pi_219066861
Twee recepten met groene puntpaprika... Krijg ik twee rode puntpaprika's? :') sowieso de laatste tijd erg wisselend qua houdbaarheid en levering. Heel veel geplet, zware ingrediënten op geplette zakjes sla en moet deze week echt dooreten met 5 maaltijden. Ook een bijzondere pastinaak, wel erg lang en dun... Kan je niet veel mee. Het is dat de prijs nog hetzelfde is, maar de kwaliteit is wel erg wisselend. Ook echt ineens kleinere porties, zit je met zakjes van 100 gram rode kool waar je amper wat mee kan (al klopt het wel volgens recept) met een grote zak aardappelen..
pi_219067125
quote:
1s.gif Op woensdag 24 september 2025 22:59 schreef AnneX het volgende:
@:IsItMeOrYou vorige week na een maaltijd review van 1 ster zie post 275 - ik dacht daarmee wel de aandacht te trekken van al die 10.000 reviews die hf ontvang !? - kreeg ik een mailtje.
Mijn comment ging dus over de oven aandoen voor 10 wortelschijfjes.

Waarin oa. dank voor de review. Het recept is door receptontwikkelaars - sic - aangepast voor de toekomst.
Dat doen ze zovaak. Heb ik ook weleens een klacht over gestuurd slaat echt nergens op en proef je echt niet qua smaak. 1x heb ik naar aanleiding van een klacht een (niet automatisch gegenereerde) mail gekregen dat ze het recept ook daadwerkelijk hebben aangepast.

Qua kwaliteit ben ik het eens dat het heel erg verschilt. Behalve dan de tomaten die zijn echt altijd(al jaren lang) heel licht rood bijna tegen het witte aan, echt totaal niet lekker zeker niet als je ze als salade moet gebruiken.
pi_219067178
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 10:10 schreef Remco het volgende:

[..]
Dat doen ze zovaak. Heb ik ook weleens een klacht over gestuurd slaat echt nergens op en proef je echt niet qua smaak. 1x heb ik naar aanleiding van een klacht een (niet automatisch gegenereerde) mail gekregen dat ze het recept ook daadwerkelijk hebben aangepast.

Qua kwaliteit ben ik het eens dat het heel erg verschilt. Behalve dan de tomaten die zijn echt altijd(al jaren lang) heel licht rood bijna tegen het witte aan, echt totaal niet lekker zeker niet als je ze als salade moet gebruiken.
Ik verbaas mij er altijd over als ik tomaten in de supermarkt zie.. zo groot. Bij HelloFresh zijn ze al jaren zo klein dat ze amper in je hand passen... Tomaten kosten echt niks dus mogen best groter.
pi_219067399
Bij hellofresh doen ze er bijna altijd pruimtomaten bij. Die zijn kleiner van formaat dan normale of vleestomaten. (En ik vind ze persoonlijk lekkerder dan die zompige tomaten uit de supermarkt)

Ik herken me overigens niet in dat de tomaten altijd licht van kleur zijn eigenlijk. Maar als dat zo is kun je ze altijd (op je aanrecht ofzo) een beetje in de zon leggen. Dan rijpen ze nog door. Of in ieder geval buiten de koelkast. Dat werkt niet als je ze op dag 1 gebruikt, maar evt wel voor de recepten wat later in de week.

Ik herken me wel in de kleinere porties, steeds minder met vlees, daar moet je heel vaak voor bijbetalen. En heel veel met courgette (tot grote ergernis van m’n kinderen).
En voor de komende weken hebben ze veel aubergines ingekocht (daar hoef ik al helemaal niet mee af te komen, al vind ik ze zelf heerlijk).
pi_219068163
Als ik zie dat de courgette ¤ 0,49 deze week kost in de winkel en gezien het aantal courgettes in de recepten, vermoed ik wel het een en ander aan winst.
De laatste weken ageer ik ook in de Tracey app. op nietjes!
Altijd verdiende complimenten voor de bezorgers en dan dat theezakjes en kranten ook geen nietjes meer hebben…😂
Aubergine in de recepten vermijd ik.
Er was eens boerenkool in een recept: eenmalig. Of spruitjes: zelden.

Soms is het verrassend: granaatappel uitpersen en sap gebruiken.
pi_219070190
Ik moest vorige week zelf hummus maken met kikkererwten etc. En een week daarvoor kreeg je gewoon een bakje kant en klare hummus. Dat zijn ook altijd bijzondere keuzes :')
pi_219070332
Dat is ook wisselend: voorgesneden ui, of wisselend wel/niet zakjes ketjap/sojasaus. Geraspte wortel of zelf doen…
En wat voegt peper/zout toe aan 2 zakjes kruiden?

Afwisselend. En nog steeds een aantrekkelijk concept.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')