Gelezen, klein stijfje gekregen.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 18:29 schreef christmastsunami het volgende:
Tea Tree Oil, kan geen kwaad. Maar niet als het bloed dan euh, is giftig en wordt erger.
Maar het is in je gezicht en daar snijden ze in NL, liever niet in. Ze sturen je dan een paar keer weg, totdat ze wel moeten.
En dat wordt dan altijd een blijvend litteken, in je gezicht, Ze moeten dan echt diep snijden en dat hele ding er uit scoopen, anders onsteekt ie terug. En begint het helemaal opnieuw. Het wordt dan echt een litteken,IN JE GEZICHT!
Prognose is vrij shit, of er helemaal uit snijden en scheppen, gevolg litteken in je gezicht, hopen dat ie zelf eens uit elkaar spat, dan moet je alsnog snel naar de huisarts, maargoed, dan wordt ie op een natuurlijke manier eruit gewerkt. Wat een kleiner litteken na laat.
Maar Tea Tree Oil voor die onstoken talgklier, kan echt werken. Je smeert er een paar keer op een dag wat op, de huid mag niet bloeden. Door die tea tree oil trekt de huid boven op die onstoken talgklier wat strak en die bacterien in die klier, gaan ervan dood.
Dan ontploft ie misschien als een normale puist.
Leuk voor je zwerende vinger maar lastig met je baardquote:Op dinsdag 11 januari 2022 17:52 schreef Postbus100 het volgende:
Ik zou een badje met sodawater proberen, maar dat raden ze tegenwoordig ook af
True that. Gewoon even je adem inhouden en een paar keer onder waterquote:Op dinsdag 11 januari 2022 20:00 schreef maily het volgende:
[..]
Leuk voor je zwerende vinger maar lastig met je baard
Haha, een snorkel zou de oplossing kunnen zijnquote:Op dinsdag 11 januari 2022 20:04 schreef Postbus100 het volgende:
t
[..]
True that. Gewoon even je adem inhouden en een paar keer onder water
Ik denk dat dat in het begin nog wel onschuldig kan, maar nu TS al een paar weken/maanden (?) heen is en de boel is behoorlijk ontstoken geraakt, dan weet ik niet meer of ik er nu nog in zou gaan lopen wroetenquote:Op dinsdag 11 januari 2022 22:35 schreef Mortaxx het volgende:
Heb wel een paar keer een ingegroeide baardhaar gehad. Uiteindelijk gaat het pas weg als de boosdoener eruit is. Met een naald naar de oppervlakte helpen werkt dan wel. Maar dat mag vast ook niet van de huisarts
quote:Op dinsdag 11 januari 2022 22:47 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ik denk dat dat in het begin nog wel onschuldig kan, maar nu TS al een paar weken/maanden (?) heen is en de boel is behoorlijk ontstoken geraakt, dan weet ik niet meer of ik er nu nog in zou gaan lopen wroeten. (naja, ik zou het wel doen, maar dan weet ik ook dat ik mezelf een hoop narigheid op de hals haal
)
lol watquote:Op dinsdag 11 januari 2022 23:39 schreef Paddo het volgende:
DIY-healthcare is geweldig! Moet een keer een topic over komen!
Ik heb ooit een wrat die drie jaar op mijn elleboog gezeten heeft (is twee keer door huisarts uitgelepeld, en ik heb ook twee keer rode lak gebruikt en twee keer stikstof) zelf wekelijks met een los scheermesje ("double edged razor blade") weggesneden. Daarmee ben ik 'em uiteindelijk kwijt geraakt.
Daarnaast heb ik tandsteen, en een minicraft boormachine (soort dremel, maar wel met een echte miniatuur boorkop) met bijna dezelfde soft-pad schijfjes als de tandarts gebruikt met polijstmiddel. Dus ik met de machine in mijn bek voor de spiegel (met Smokers Dent schuurmiddel), maar na vijf minuten *Was bijna klaar!* hapt de boorkop een serieus stukje uit de binnenkant van mijn wang. Bloedde behoorlijk. De volgende dag bij de tandarts kreeg ik een compliment: nauwelijks tandsteen! Alleen hoe was ik aan die lelijke wond aan de binnenkant van mijn wang gekomen? Heb gelogen dat ik een ongelukje met een vork gehad heb...
[ afbeelding ]
Een cyste die zou springen? Hmmmm.... Nog nooit gehoord.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 18:29 schreef christmastsunami het volgende:
Tea Tree Oil, kan geen kwaad. Maar niet als het bloed dan euh, is giftig en wordt erger.
Maar het is in je gezicht en daar snijden ze in NL, liever niet in. Ze sturen je dan een paar keer weg, totdat ze wel moeten.
En dat wordt dan altijd een blijvend litteken, in je gezicht, Ze moeten dan echt diep snijden en dat hele ding er uit scoopen, anders onsteekt ie terug. En begint het helemaal opnieuw. Het wordt dan echt een litteken,IN JE GEZICHT!
Prognose is vrij shit, of er helemaal uit snijden en scheppen, gevolg litteken in je gezicht, hopen dat ie zelf eens uit elkaar spat, dan moet je alsnog snel naar de huisarts, maargoed, dan wordt ie op een natuurlijke manier eruit gewerkt. Wat een kleiner litteken na laat.
Maar Tea Tree Oil voor die onstoken talgklier, kan echt werken. Je smeert er een paar keer op een dag wat op, de huid mag niet bloeden. Door die tea tree oil trekt de huid boven op die onstoken talgklier wat strak en die bacterien in die klier, gaan ervan dood.
Dan ontploft ie misschien als een normale puist.
Ik weet niet precies of het een cyste was, we hadden het over een ontstoken talgklier.quote:Op zondag 17 juli 2022 21:35 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Een cyste die zou springen? Hmmmm.... Nog nooit gehoord.
Ontstoken talgklier kan op zich geen kwaad. Dat heb ik zelf ook al gehad, dan pruts je daar aan en op een gegeven moment gaat ie open. Ik heb er ooit eens een haar van 2cm lengte uit gehaald. Heerlijk was dat! Daar was ik echt trots op.quote:Op zondag 17 juli 2022 21:40 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Ik weet niet precies of het een cyste was, we hadden het over een ontstoken talgklier.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |