Het smaakte primaquote:
gewoon volkoren nemen en dan een wat kleinere portiequote:Op maandag 10 januari 2022 18:24 schreef Schakeltopia het volgende:
kwa calorietjes boeit het ook geen reet of ik nou pozza eet of pasta denk ik
Van pasta word je toch niet dik?quote:Op maandag 10 januari 2022 18:46 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
gewoon volkoren nemen en dan een wat kleinere portie
Koolhydraten met weinig vezels.quote:Op maandag 10 januari 2022 18:54 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Van pasta word je toch niet dik?
Goeie smoes jaquote:Op maandag 10 januari 2022 18:19 schreef Schakeltopia het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
quote:Op maandag 10 januari 2022 18:56 schreef ToT het volgende:
[..]
Koolhydraten met weinig vezels.
Van wit brood en pizzabodems kun je ook dik worden.
quote:Word je dik van pasta?
Ja en nee. Veel mensen denken dat je van het eten van pasta aankomt omdat het zo veel koolhydraten bevat. Maar de koolhydraten uit pasta zijn het probleem vaak niet. Mits je over de dag niet meer energie binnenkrijgt dan dat je verbrandt, maakt pasta zeker niet dik. Of je aankomt of afvalt, hangt niet af van dit product, maar van je voeding over de gehele dag, oftewel de totale hoeveelheid calorieën.
Als je kiest voor de volkoren variant zit je helemaal goed. Onderzoek laat zien dat volkorenproducten de kans op een gezond gewicht verhogen. Vezels zetten je maag en darmen aan het werk, zijn niet of slecht verteerbaar en geven je een verzadigd gevoel.
Het eetlustremmende effect van vezels is mogelijk te verklaren door het stofje acetaat. Deze ontstaat in de dikke darm door afbraak van vezels door darmbacteriën. Acetaat zou in de hersenen mogelijk de eetlust remmen. Echter, is dit alleen nog onderzocht bij muizen en moet dit nog verder onderzocht worden bij mensen.
Mooi, dan kom ik de volgende keer dat je hutspot maakt mee ittenquote:
Gezellig, wil je er dan worst bij of ook speklapjes?quote:Op maandag 10 januari 2022 19:02 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Mooi, dan kom ik de volgende keer dat je hutspot maakt mee itten![]()
vooral dat laatste inderdaad. kleinere porties etenquote:Op maandag 10 januari 2022 18:46 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
gewoon volkoren nemen en dan een wat kleinere portie
En dan HEUL VEUL kleine porties om je pens te vullen!quote:Op maandag 10 januari 2022 19:07 schreef Schakeltopia het volgende:
[..]
vooral dat laatste inderdaad. kleinere porties eten
Vergeet het toetje niet.quote:Op maandag 10 januari 2022 19:08 schreef ToT het volgende:
[..]
En dan HEUL VEUL kleine porties om je pens te vullen!![]()
quote:Op maandag 10 januari 2022 19:08 schreef ToT het volgende:
[..]
En dan HEUL VEUL kleine porties om je pens te vullen!![]()
Allebei natuurlijk.quote:Op maandag 10 januari 2022 19:05 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
Gezellig, wil je er dan worst bij of ook speklapjes?
Jij bent wel weer hebberige héquote:
Mag jij kiezequote:Op maandag 10 januari 2022 19:05 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
Gezellig, wil je er dan worst bij of ook speklapjes?
Dat doe ik worstquote:
Ow, en een glaasje water erbij. Ik probeer op mijn lijn te letten.quote:Op maandag 10 januari 2022 19:19 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
Jij bent wel weer hebberige hé
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |