20'ers hebben lakquote:Op zondag 9 januari 2022 15:49 schreef _serial_ het volgende:
[ afbeelding ]
https://rivm.useless.nl/leeftijdperc.php
Dit gaat andermaal de crux worden bij de persconferentie natuurlijk... 'Omikron heeft de oudere leeftijdsgroepen nog niet bereikt, daarom is voorzichtigheid geboden'quote:
Exact.quote:Op zondag 9 januari 2022 15:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Drogreden. Je verzint een doel van 2G die je lekker kan ontkrachten, terwijl dat het doel helemaal niet is.
Je zou dit ook kunnen gebruiken als bewijs dat boosters werken en dat we dus wel open kunnenquote:Op zondag 9 januari 2022 15:50 schreef belanov het volgende:
[..]
Dit gaat andermaal de crux worden bij de persconferentie natuurlijk... 'Omikron heeft de oudere leeftijdsgroepen nog niet bereikt, daarom is voorzichtigheid geboden'
Mensen kunnen elkaar toch besmetten?quote:Op zondag 9 januari 2022 15:49 schreef Noek het volgende:
[..]
Sportschool is 2G.
Dus wat is het probleem?
Nou het is duidelijk te zien welke groepen met oud/nieuw helemaal los zijn gegaan.quote:
Goh, nu zou je bijna denken dat 2G of 3G helemaal niet werkt.quote:Op zondag 9 januari 2022 15:51 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Mensen kunnen elkaar toch besmetten?
quote:Op zondag 9 januari 2022 15:55 schreef Noek het volgende:
[..]
Goh, nu zou je bijna denken dat 2G of 3G helemaal niet werkt.
quote:Op zondag 9 januari 2022 15:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Drogreden. Je verzint een doel van 2G die je lekker kan ontkrachten, terwijl dat het doel helemaal niet is.
Iets. We doen “iets” om het virus te beteugelen en om de vaccinatiegraad omhoog te krikken.quote:Op zondag 9 januari 2022 15:59 schreef Stridone het volgende:
Ik snap niet waarom er nog over 2G gesproken wordt nu duidelijk is dat omicron een stevige verkoudheid is. Bizar.
quote:Op zondag 9 januari 2022 15:59 schreef Stridone het volgende:
Ik snap niet waarom er nog over 2G gesproken wordt nu duidelijk is dat omicron een stevige verkoudheid is. Bizar.
Maar de proportionaliteitsvraag komt wel steeds nadrukkelijker op tafel. Want zijn zaken als lockdowns en 2G wel te verdedigen in dit stadium van de pandemie?quote:Op zondag 9 januari 2022 16:07 schreef Momo het volgende:
[..]
[ twitter ]
WHO is het niet eens met je en ik zag al meerdere experts ook al foeteren over die vergelijking.![]()
Al lijken de symptomen wel veel op een verkoudheid voor een groot deel van de mensen. Dus het is logisch dat mensen het zo gaan noemen.
Maar als je waarschijnlijk zo diep in die materie zit dan vind je het vooral dom klinken want verkoudheid is dacht ik vooral rhinovirussen. Dan klinkt het waarschijnlijk net alsof het voor ons is als je auto een fiets noemt.
Dat valt wel mee. Verkoudheid kan naast rhino ook een coronavirus zijn. Corona bestaat al lang. Waar deze mensen, denk ik, pissig van worden zijn te snelle conclusiesquote:Op zondag 9 januari 2022 16:07 schreef Momo het volgende:
[..]
[ twitter ]
WHO is het niet eens met je en ik zag al meerdere experts ook al foeteren over die vergelijking.![]()
Al lijken de symptomen wel veel op een verkoudheid voor een groot deel van de mensen. Dus het is logisch dat mensen het zo gaan noemen.
Maar als je waarschijnlijk zo diep in die materie zit dan vind je het vooral dom klinken want verkoudheid is dacht ik vooral rhinovirussen. Dan klinkt het waarschijnlijk net alsof het voor ons is als je auto een fiets noemt.
Die heb ik inderdaad niet meegekregen, heb je een bron?quote:Op zondag 9 januari 2022 15:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je hebt niet meegekregen dat vaccinatie geen significant effect heeft op transmissie mitigatie?
En dan zegt Hugo nog dat we de modellen volgen...quote:Op zondag 9 januari 2022 15:18 schreef zoost het volgende:
1100 minder IC opnames dan in het scenario "strenge lockdown".
[ afbeelding ]
Ja, dit is niet best. Zijn ze eigenlijk transparant over hun modellen? Ze zitten er elke keer zo bizar ver vanaf.quote:Op zondag 9 januari 2022 15:18 schreef zoost het volgende:
1100 minder IC opnames dan in het scenario "strenge lockdown".
[ afbeelding ]
Zelfde trend in België waar er geen lockdown was...quote:Op zondag 9 januari 2022 15:26 schreef Questular het volgende:
Lockdown werkt dat zie je wel aan de ziekenhuis cijfers.
dat plaatje klopt niet, de huidige lockdown is niet verwerkt in een lijnquote:Op zondag 9 januari 2022 16:17 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ja, dit is niet best. Zijn ze eigenlijk transparant over hun modellen? Ze zitten er elke keer zo bizar ver vanaf.
Wellichtquote:Op zondag 9 januari 2022 16:15 schreef Spablauw214 het volgende:
Onder welke voorwaarden kan eigenlijk worden gesteld dat de pandemie voorbij is? Hoe wordt dat eigenlijk bepaald, liggen die criteria ergens vast?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |