abonnement Unibet Coolblue
pi_203103863
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 00:39 schreef Aoibhin het volgende:

[..]
Volgende week wordt zeker leuker met 2012 :Y Beloofd
Dan begint ook MGP, maar die zijn waarschijnlijk eerder afgelopen dan Litouwen?
  Redactie Sport zondag 9 januari 2022 @ 00:41:33 #127
109131 crew  sportfreak
pi_203103864
quote:
Letland wint Songfestival
De Letse zangeres Marie N. heeft zaterdagavond met het liedje 'I wanna' het 47ste Eurovisie Songfestival gewonnen. Het is de tweede keer op rij dat een Baltische staat de liedjeswedstrijd wint. Vorig jaar was de winst voor Estland. Nederland eindigde toen zo laag dat deelname er dit jaar niet inzat.

Martine Borgdorff27 mei 2002, 00:00
Televoters uit heel Europa vonden de performance van de Letse juriste Marie Naumova de leukste van de avond. 'I wanna' kreeg 176 punten. De wervelende show in witte smoking, een beetje musical-achtig met dansers en een listige truc met een roze jurk, was een positieve uitzondering tussen de over het algemeen fletse opvoeringen. Het Letse liedje, een fleurig zomerdeuntje met Spaans tintje, stak ver uit boven de gemiddelde kwaliteit. Malta werd tweede met een eveneens zonnige zangeres-met-een-fris-deuntje.

Het stramien van het Songfestival is al jaren hetzelfde: veel vrolijke wijsjes over de liefde, met her en der een serieuze ballade en een folkloristisch stuk, traditiegetrouw afkomstig van de Turkse deelnemer. Ook de Estse organisatie week niet van dit vaste recept af. De avondvullende uitzending werd zoals gewoonlijk gepresenteerd door een duo in avondkleding, de toeschouwers in de zaal (zo'n 6400) waren enthousiast als altijd en de deelnemers in de green room even nerveus en zwaaigraag als ieder jaar. En ook Willem van Beusekom, al jaren de Nederlandse commentator voor het live NOS-verslag, had er weer zin in, ondanks de afwezigheid van ons land.

Kater

De onverwachte overwinning van Letland moet een stevige kater zijn geweest voor de Belgische deelnemer Sergio, die het liedje 'Sister' vertolkte met de drie Nederlandse achtergrondzangeressen Jody Pijper, Ibernice Mavbean en Ingrid Simons. De Belg was getipt als favoriet, maar eindigde als dertiende. Ook het vooraf favoriete Zweedse disco-trio Afro-dite, dat een swingend 'Never let it go' ten gehore bracht, eindigde teleurstellend, op een achtste plaats.

Nog beroerder liep het af voor Duitsland, Macedonië, Finland, Zwitserland en Litouwen, die zo laag eindigden dat ze volgend jaar op het strafbankje moeten zitten.
Trouw
pi_203103869
quote:
99s.gif Op zondag 9 januari 2022 00:41 schreef chufi het volgende:

[..]
je kent alles uit je hoofd ... OK dan haan we kijken...
Als je niet van gillende vrouwen houdt, moet je wel je oren dicht doen bij Albanië. Zweden is terecht een van de meest bekende winnaars. En Servië is heel mooi O+
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  zondag 9 januari 2022 @ 00:42:50 #129
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_203103874
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 00:36 schreef BillDauterive het volgende:
Hoera, gefeliciteerd Marie N. Je hebt gewonnen en binnen een aantal jaar is iedereen je alweer vergeten als een van de weinige winnaars van het songfestival.
In 2016 heeft ze haar laatste album uitgebracht. En daarna vergeten.

https://en.wikipedia.org/wiki/Marija_Naumova
Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_203103877
"Special thanks to EVERYBODY" :P
pi_203103882
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 00:41 schreef Sableheart het volgende:

[..]
Dan begint ook MGP, maar die zijn waarschijnlijk eerder afgelopen dan Litouwen?
Is er dan al een SuperSaturday? :o
pi_203103883
Hartelijk bedankt voor het gezelschap allemaal, en tot volgende week!
pi_203103894
Tot volgende week iedereen! *O* Het was weer gezellig
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_203103897
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 00:43 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Is er dan al een SuperSaturday? :o
Nee, en zelfs een week later, als Spanje er bij komt, valt het nog mee.

De eerste echte SuperSaturday is waarschijnlijk 5 februari, met San Remo, Estland, Letland, Litouwen, Noorwegen, Zweden. (met dank aan het agenda topic)
pi_203103932
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 00:45 schreef Sableheart het volgende:

[..]
Nee, en zelfs een week later, als Spanje er bij komt, valt het nog mee.

De eerste echte SuperSaturday is waarschijnlijk 5 februari, met San Remo, Estland, Letland, Litouwen, Noorwegen, Zweden. (met dank aan het agenda topic)
Ik heb de agenda bij EurovisionWorld er bij gepakt. 5, 12, 19 en 26 februari worden een chaos :o . En WIDM is dan nog niet eens afgelopen. Gelukkig heb ik nog tijd om te bedenken hoe ik dat ga plannen 8)7
(Ik denk dat ik de finales voor laat gaan en als er finales tegelijkertijd zijn bepaal welke nummers in de finale het beste zijn)
pi_203111056
We deden gisteren een beetje lacherig over Slovenie, maar de act was wel degelijk serieus bedoeld.
Dit is bijv. het refrein in het engels:

quote:
I can offer you only love
One and only hope
Just look me in the eyes, and you're easily carefree
I know you feel the same.
Helaas waren ze hun tijd vooruit en was 2002 gewoon een verkeerd jaar voor hun.
Maar het optreden blijft nog steeds erg leuk om te zien :Y
pi_203207070
Vanavond om 21.35 2012, toch?
Ik heb er zin in, want die finale heb ik nooit gezien.
pi_203207380
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 19:13 schreef BillDauterive het volgende:
Vanavond om 21.35 2012, toch?
Ik heb er zin in, want die finale heb ik nooit gezien.
Oeh maak je borst maar nat, want 2012 is echt leuk! *O*

Euphoria _O_ , ZeljkoGod O+ , de Russische omaatjes, het Albanese luchtalarm, Kuula O+ , verder ook Italië, Duitsland, Moldavië, Turkije en Macedonië erg leuk/goed al zeg ik het zelf

Verademing na vorige week denk ik wel zo :P
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_203207423
In de categorie Nexum-liedjes zijn Cyprus en Griekenland ook wel erg aanstekelijk, al niet zo mijn stijl persé.

En Engelbert Humperdinck waar we mee beginnen had natuurlijk een verschrikkelijke startpositie voor zo'n nummer en echt zuiver was hij niet meer, maar dat nummer vind ik dus eigenlijk best mooi :@
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_203207451
Ik heb de semi-finals wel gezien en sommige liedjes achteraf teruggeluisterd. :) Leuk, ik kijk er naar uit! Litouwen, VK, Frankrijk en Denemarken vond ik toentertijd geweldig. Ik ben benieuwd of mijn smaak veranderd is. Van die editie zet ik nog het vaakst naar Albanië op, dat was van enorme schoonheid, maar dat zag ik in 2012 nog niet.
pi_203207538
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 19:35 schreef BillDauterive het volgende:
Ik heb de semi-finals wel gezien en sommige liedjes achteraf teruggeluisterd. :) Leuk, ik kijk er naar uit! Litouwen, VK, Frankrijk en Denemarken vond ik toentertijd geweldig. Ik ben benieuwd of mijn smaak veranderd is. Van die editie zet ik nog het vaakst naar Albanië op, dat was van enorme schoonheid, maar dat zag ik in 2012 nog niet.
Albanië is erg "marmite" :P Ik vind hem ook wel mooi, lekker dramatisch. Ook een zeldzame keer dat Albanië een prima revamp had (het origineel was veeeeeeeel te lang en moest dus wel ingekort worden), en hoewel ik het origineel van FiK nog mooier vind, hebben ze dat nummer erg geslaagd weten in te korten zonder aan kracht te missen
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_203207620
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 19:40 schreef Aoibhin het volgende:
hoewel ik het origineel van FiK nog mooier vind, hebben ze dat nummer erg geslaagd weten in te korten zonder aan kracht te missen
Die versie heb ik nooit gezien, ik zal het eens opzetten :)
pi_203207689
2012, leuk O+
pi_203207794
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 19:13 schreef BillDauterive het volgende:
Vanavond om 21.35 2012, toch?
Ik heb er zin in, want die finale heb ik nooit gezien.
Ongeveer om die tijd, ja. Kan iets later zijn. Noorwegen en Litouwen moeten eerst afgelopen zijn.
pi_203207813
De link voor vanavond, als we 2012 kijken:
https://w2g.tv/r6ccofcjgan9d4bo82
  zaterdag 15 januari 2022 @ 19:57:42 #147
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_203207892
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 19:33 schreef Aoibhin het volgende:
Nexum-liedjes
Wat houdt dat in?

Edit: ik zie dat het een username is.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_203207926
quote:
5s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 19:57 schreef Domnivoor het volgende:

[..]
Wat houdt dat in?

Edit: ik zie dat het een username is.
Liedjes van het type waar Nexum van houdt. Fuego (Cyprus 2018) geeft je een goed beeld.
pi_203210184
quote:
5s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 19:57 schreef Domnivoor het volgende:

[..]
Wat houdt dat in?

Edit: ik zie dat het een username is.
Nexum is een leuke user hier, en hij houdt heel erg van die "slutpop"-achtige liedjes (knappe zangeres, wapperende haren, uptempo nummer met ethnische invloeden, dansjes) :P Dat zijn hier dus Nexum-liedjes
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_203210651
Hoe laat beginnen we, verwachten jullie?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')