De Leidsevaart was reeds afgezocht, maar kennelijk werd een volledig onderzoek onder water pas tegen de avond afgerond.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 17:59 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
De brandweer heeft een scherm neergezet.
Ze hebben zojuist een lichaam gevondenquote:Op vrijdag 7 januari 2022 18:23 schreef Scjvb het volgende:
[..]
De Leidsevaart was reeds afgezocht, maar kennelijk werd een volledig onderzoek onder water pas tegen de avond afgerond.
Afwachten maar.
Precies. Maar afwachten nog of het hem is hè.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 18:26 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ze hebben zojuist een lichaam gevonden
Ja, het kan iedereen zijn natuurlijk...quote:Op vrijdag 7 januari 2022 18:40 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Precies. Maar afwachten nog of het hem is hè.
Dit. En het lijkt logisch dat ze gelijk zien dat het lichaam voldoet aan het signalement.vanwege de korte duur dat hij in het water gelegen zou hebben.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 18:45 schreef Papabear het volgende:
[..]
Ja, het kan iedereen zijn natuurlijk...
In theorie wel, maar een normale telefoon is niet waterdicht. Het water dringt vrij snel de telefoon in en veroorzaakt daar kortsluiting op talloze plaatsen waardoor alles stopt met functioneren.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:49 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Kun je het signaal nog opvangen als de foon onder water ligt ?
De combinatie van water, nacht en vermoedelijk alcohol is buitengewoon gevaarlijk.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 18:29 schreef roos94 het volgende:
Sneu, de zoveelste jongere al die op deze manier het leven laat.
Ik neem aan dat ze eerst de ouders willen inlichten zodat die het niet via de media hoeven te vernemenquote:Op vrijdag 7 januari 2022 18:47 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Dit. En het lijkt logisch dat ze gelijk zien dat het lichaam voldoet aan het signalement.vanwege de korte duur dat hij in het water gelegen zou hebben.
Klopt, want dat gebeurt eerst. Als hij het is wordt korte tijd later pas een bericht hierover uitgegeven in de media.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 18:59 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze eerst de ouders willen inlichten zodat die het niet via de media hoeven te vernemen
Een heel ongelukkig fietspad inderdaad! met dat belachelijke randje op rechts. Als je daar in het donker met je bezopen kop voorover gehangen op een racefiets (OP) zit. En wie weet had hij ook geen licht. Je hoeft het maar even te raken en je raakt uit onbalans en rijdt zo het water in.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 18:57 schreef Starhopper het volgende:
Ziet er niet heel veilig uit daar![]()
[ twitter ]
Hij heeft in zijn paniek blijkbaar geen manier gevonden om een plek te vinden om er uit te komen. En afkoelen gaat erg snel en alcohol helpt dan ook niet mee. En zwemmen met al je kleding, schoenen en jas aan is ook kut, zelfs nuchter al. En het was een ventje van 1.70 m; dan kan die kademuur ook nog net iets te hoog zijn om de rand te grijpen. Maar zelfs als je dat lukt moet je maar eens proberen om je dan omhoog te trekken met al je natte kleren aan.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 19:12 schreef the-eye het volgende:
[ afbeelding ]
Toch kan ik me zo moeilijk voorstellen dat je overlijdt als je daar te water raakt of ben je momenteel gelijk bevangen door de kou dat je niets meer kan?
Of zijn hoofd gestoten tijdens het te water raken.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 19:13 schreef Tengano het volgende:
[..]
Hij heeft in zijn paniek blijkbaar geen manier gevonden om een plek te vinden om er uit te komen. En afkoelen gaat erg snel en alcohol helpt dan ook niet mee. En zwemmen met al je kleding, schoenen en jas aan is ook kut, zelfs nuchter al. En het was een ventje van 1.70 m.
Ik heb het ook een keer meegemaakt. Een vaart met een kade van 50 centimeter hoog. Adrenaline boost van hier tot Tokio, mezelf op magische wijze met een superkracht er uit getrokken. Heel dom, maar ik was jong en onverwoestbaar. Ik kan me voorstellen dat het in sommige gevallen, als je echt randje coma zit, je dat ook als jong persoon niet altijd hoeft te overleven.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 19:29 schreef Het_Bokje het volgende:
Edit: ik ben meerdere keren dronken een sloot in gefietst, als je er niet uit komt, ben je gewoon niet goed genoeg. Ook bij -10c. Alsof je ineens midden in een meer zwemt ofzo? Onderkoeling my ass...
Niet goed genoeg?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 19:29 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Al die gracht/vaart/slootjongeren van tegenwoordig. De één na de ander, 't zijn net lemmings. Dat deden ze vroeger nooit!
Edit: ik ben meerdere keren dronken een sloot in gefietst, als je er niet uit komt, ben je gewoon niet goed genoeg. Ook bij -10c. Alsof je ineens midden in een meer zwemt ofzo? Onderkoeling my ass...
In steden verzuipen ook regelmatig dronken voetgangers die hun evenwicht verliezen als ze in een gracht staan te pissen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 19:43 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik heb het ook een keer meegemaakt. Een vaart met een kade van 50 centimeter hoog. Adrenaline boost van hier tot Tokio, mezelf op magische wijze met een superkracht er uit getrokken. Heel dom, maar ik was jong en onverwoestbaar. Ik kan me voorstellen dat het in sommige gevallen, als je echt randje coma zit, je dat ook als jong persoon niet altijd hoeft te overleven.
Ik ken hier drie mensen van een jaar of 60 uit m'n omliggende dorpen, allemaal redelijk alcoholist, die verzopen zijn door in een vaart te fietsen. Dat hoor je echt vaak om de zo veel tijd.
Dus moeten we alcohol ook maar verbieden net zoals met vuurwerk?
Alcohol in het verkeer is al verboden hè.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 19:43 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik heb het ook een keer meegemaakt. Een vaart met een kade van 50 centimeter hoog. Adrenaline boost van hier tot Tokio, mezelf op magische wijze met een superkracht er uit getrokken. Heel dom, maar ik was jong en onverwoestbaar. Ik kan me voorstellen dat het in sommige gevallen, als je echt randje coma zit, je dat ook als jong persoon niet altijd hoeft te overleven.
Ik ken hier drie mensen van een jaar of 60 uit m'n omliggende dorpen, allemaal redelijk alcoholist, die verzopen zijn door in een vaart te fietsen. Dat hoor je echt vaak om de zo veel tijd.
De Leidsevaart is vrij diep en afgegraven, dus loopt niet af of iets dergelijks. Verder is het sowieso een rottig fietspad, geen verlichting behalve wat van die vloerlampjes her en der (maar volgens mij daar niet).quote:Op vrijdag 7 januari 2022 19:29 schreef Het_Bokje het volgende:
Edit: ik ben meerdere keren dronken een sloot in gefietst, als je er niet uit komt, ben je gewoon niet goed genoeg. Ook bij -10c. Alsof je ineens midden in een meer zwemt ofzo?
Dat komt door meerdere factoren. Ten eerste kan je duizelig worden als je naar het water kijkt. Maar ook kan je bloeddruk te snel dalen als je al wat gedronken hebt en dan staat te plassen. Je valt dan als het ware flauw en als je dan in het water kiepert is het snel gedaan.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 19:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
In steden verzuipen ook regelmatig dronken voetgangers die hun evenwicht verliezen als ze in een gracht staan te pissen.
Je hoort het echt relatief vaak om de zo veel tijd. Nooit echt naar de cijfers gekeken. Ja, ik had ook wel dood kunnen zijn door zo'n grapje. Gelukkig ben ik op deze leeftijd nooit meer zo extreem dronken als toen ik een puber was. Wat een idiotie eigenlijk.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 19:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
In steden verzuipen ook regelmatig dronken voetgangers die hun evenwicht verliezen als ze in een gracht staan te pissen.
Factoren? In beginsel is het gewoon kneiter dronken zijn. Dat een gevolg daarvan duizelig, bloeddruk, etc. is interesseert alleen iemand die zelf van een borrel houdt.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 19:47 schreef Ed1234 het volgende:
[..]
Dat komt door meerdere factoren. Ten eerste kan je duizelig worden als je naar het water kijkt. Maar ook kan je bloeddruk te snel dalen als je al wat gedronken hebt en dan staat te plassen. Je valt dan als het ware flauw en als je dan in het water kiepert is het snel gedaan.
Nee nee nee nee!quote:
'Het recht van de sterkste' en zo.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 19:29 schreef Het_Bokje het volgende:
Natuurlijk, de enige correcte oplossing. De rest is dweilen met de kraan open.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 19:43 schreef Discombobulate het volgende:
Zo te lezen ben je er niet helemaal ongeschonden uitgekomen want anders had je een andere conclusie getrokken nl dat als mij kan overkomen dat ik val en niet overeind kan komen dat dus ook een ander kan gebeurenquote:Op vrijdag 7 januari 2022 19:48 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Dus omdat jij onhandig met je fiets in een heg pleurt, kan een ander niet gewoon een dronken slootincident overleven?
Je hebt t hegincident blijkbaar ook overleefd. Ergo, 17 jarig jongetje is een loser.(letterlijk!) Een ongelukkige loser weliswaar. En kom niet aan met "boehoe, de ouders", dat snap ik ook wel. Been there, done that.
Waarschijnlijk bleef de foon nog een tijdje functioneren nadat Sam in het water terechtkwam. Sommige telefoons kunnen behoorlijk goed tegen water tegenwoordig.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 20:04 schreef StaceySinger het volgende:
Sam uit Overveen (Noord-Holland) stapte donderdag rond 01.00 uur op de fiets in Heemstede, zo’n 5 kilometer verwijderd van zijn woonplaats, maar kwam nooit thuis aan.
Dan > Het laatste signaal van de gsm van Sam is iets voor 02.00 uur ’s in de nacht van woensdag op donderdag opgepikt.
Volgens mij geeft een telefoon geen signaal meer af zodra ie in het water beland ?
Zit een uur tussen en de totale afstand is 5 km ?
quote:Op vrijdag 7 januari 2022 19:52 schreef Het_Bokje het volgende:
Nee nee nee nee!
Ik bedoel hier eigenlijk mee te zeggen dat deze jongen ONTZETTEND VEEL PECH heeft gehad.
Ik begrijp echt wel dat je ergens op je muil kan gaan (dronken of niet).
Superkut om je zoon zo te verliezen
Ik hoor je eigenlijk toch twee verschillende dingen zeggen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 19:48 schreef Het_Bokje het volgende:
Ergo, 17 jarig jongetje is een loser.(letterlijk!) Een ongelukkige loser weliswaar. En kom niet aan met "boehoe, de ouders", dat snap ik ook wel. Been there, done that.
Telefoons met een IP68 rating kunnen het nog best een tijdje volhouden onderwater hoor.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 20:04 schreef StaceySinger het volgende:
Sam uit Overveen (Noord-Holland) stapte donderdag rond 01.00 uur op de fiets in Heemstede, zo’n 5 kilometer verwijderd van zijn woonplaats, maar kwam nooit thuis aan.
Dan > Het laatste signaal van de gsm van Sam is iets voor 02.00 uur ’s in de nacht van woensdag op donderdag opgepikt.
Volgens mij geeft een telefoon geen signaal meer af zodra ie in het water beland ?
Zit een uur tussen en de totale afstand is 5 km ?
Ja, ze kunnen prima onder water aan blijven en ‘heel’ blijven, maar hij geeft geen GPS-signaal meer door onder water. Kan best zijn dat 4G onder water ook lastig verbinding krijgt.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 20:11 schreef vosss het volgende:
[..]
Telefoons met een IP68 rating kunnen het nog best een tijdje volhouden onderwater hoor.
En de meeste topmodellen hebben dat al jaren.
Want?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 20:17 schreef Zwansen het volgende:
Ja, ze kunnen prima onder water aan blijven en ‘heel’ blijven, maar hij geeft geen GPS-signaal meer door onder water. Kan best zijn dat 4G onder water ook lastig verbinding krijgt.
jaquote:Op vrijdag 7 januari 2022 20:17 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ja, ze kunnen prima onder water aan blijven en ‘heel’ blijven, maar hij geeft geen GPS-signaal meer door onder water. Kan best zijn dat 4G onder water ook lastig verbinding krijgt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |