abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203068446
twitter

Let op: we zijn allemaal bekend met de hete hangijzers omtrent het onderwerp ''corona'', discussies zijn pittig en lopen soms ook lichtelijk uit de hand. Dat is tot daar aan toe; persoonlijke vetes tolereren we absoluut niet en daar is dan ook een zero tolerance beleid op van toepassing.

Dit betekent dat we veel sneller zullen overgaan op een forumspecifieke ban voor COR. COR is een relatief druk forum en natuurlijk een actueel onderwerp. Het is voor newbies en oldies alike geen uitnodiging om mee te posten als er louter gekissebis tussen een klein groepje users te lezen is. Als je de neiging voelt om op de persoon te spelen of een sneer uit te delen, is het ook een heel goede optie om iemand te negeren.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

SPOILER: Helpen?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
~:) ~:) ~:)
SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER: Informatie over dagcijfers
SPOILER: Varianten waaronder Omicron
SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatus
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
.
zie email 27 oktober
pi_203068461
Ja ik gooide het topic even dicht want ik wilde een nieuwe. Nieuwe ronde, nieuwe kansen. Maar dat gevit moet echt stoppen.
zie email 27 oktober
pi_203068699
https://www.ad.nl/politie(...)ronvariant~aa7f72e1/

Het is maar goed dat er geen crisis is, we hebben tijd zat om lekker te debatteren.

Daarmee wil ik niet zeggen dat 2G nu wat op gaat lossen, maar het is wel weer een teken dat we van de politiek niet veel hoeven te verwachten.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 6 januari 2022 @ 20:48:36 #4
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203068730
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 20:26 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Niet van vaccins, maar van DIT vaccin. Dit is het eerste vaccin met mrna techniek en hoewel de kans, volgens wetenschappers, klein is dat er langetermijneffecten optreden, is die kans niet nul.

En dat 'het vaccin is binnen enkele weken uit je lichaam DUS is het onmogelijk dat langetermijneffecten optreden' is ook onzin want het kan in korte tijd best schade aanrichten wat jaren later uitbreekt.
Geef mij één onderzoek waaruit blijkt dat er gevolgen kunnen optreden na 3 maanden.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_203068736
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 20:46 schreef Wirelessmouse het volgende:

Het is maar goed dat er geen crisis is, we hebben tijd zat om lekker te debatteren.

Daarmee wil ik niet zeggen dat 2G nu wat op gaat lossen, maar het is wel weer een teken dat we van de politiek niet veel hoeven te verwachten.
Opbokken met je 2G, 1G en weet ik het wat allemaal.
Zonder wrijving geen glans
pi_203068744
quote:

De politiek is druk bezig om de vorige oorlog te winnen.
zie email 27 oktober
  Moderator / Redactie Sport donderdag 6 januari 2022 @ 20:49:45 #7
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203068757
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 20:48 schreef Haags het volgende:

[..]
2G > de huidige teringzooi waarbij de goede moeten lijden onder de kwade
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_203068763
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 20:48 schreef Haags het volgende:

[..]
5G met Bluetooth en PCR
pi_203068807
quote:

2G heeft toch geen enkele nut met Omikron. Denk dat bijna iedereen het namelijk wel gaat krijgen, helaas.

De grootste groep die het ziekenhuis overbelast en waar je snel winst kunt behalen, zijn de ongevaccineerden.
Door een prikplicht in te voeren.
Je kunt discussiëren of dat alleen voor 50/60 plus moet. Of algemeen.

Maar andere opties zie ik niet.
Omikron heeft het veranderd.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203068821
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2022 20:52 schreef capricia het volgende:

[..]
2G heeft toch geen enkele nut met Omikron. Denk dat bijna iedereen het namelijk wel gaat krijgen, helaas.

De grootste groep die het ziekenhuis overbelast en waar je snel winst kunt behalen, zijn de ongevaccineerden.

U gaat door voor de koelkast. 1,2,3,6G is de vorige oorlog.
zie email 27 oktober
  donderdag 6 januari 2022 @ 20:53:30 #11
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_203068827
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 20:49 schreef Nattekat het volgende:

[..]
2G > de huidige teringzooi waarbij de goede moeten lijden onder de kwade
Nee natuurlijk niet, je gaat een systeem niet ophangen aan een vaccin dat niet is gemaakt voor deze variant.
Vaccinaties helpen amper tegen besmetting van de Omicron variant.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 6 januari 2022 @ 20:53:45 #12
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203068832
quote:

[..]

2G is nog altijd om te voorkomen dat de eigenwijzen die een hoger risico lopen op opname in ziekenhuizen op plekken komen waar ze besmet kunnen raken. Daarnaast is er nog altijd gewoon een lagere N, alle beetjes helpen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_203068841
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 20:53 schreef trein2000 het volgende:

[..]
U gaat door voor de koelkast. 1,2,3,6G is de vorige oorlog.
Ja. Het virus heeft het spel veranderd. :+
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203068865
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 20:53 schreef Nattekat het volgende:

[..]
2G is nog altijd om te voorkomen dat de eigenwijzen die een hoger risico lopen op opname in ziekenhuizen op plekken komen waar ze besmet kunnen raken. Daarnaast is er nog altijd gewoon een lagere N, alle beetjes helpen.
Maar dan raken ze wel besmet in de supermarkt, bus of bij tante op de koffie. Het afschermen van een groep is nog nooit gelukt en gaat zonder chinese praktijken ook niet lukken.
zie email 27 oktober
pi_203068871
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 20:22 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
In Zuid-Afrika, het Verenigd Koninkrijk en Denemarken zijn wat mensen het niet met je eens...
Want daar hebben ze geen maatregelen?
Daar zijn ze niet voorzichtig?
Op welk bewijs dat omicron geen problemen gaat geven baseren ze het?
Daar stijgen de ziekenhuisopnames niet?

Maar we zullen zien hoe het gaat aflopen.
pi_203068872
quote:

[..]
Met Omikron (waarbij zelfs nu met alle maatregelen de R 1,8 is of zo), gaat iedereen zo ongeveer besmet worden.
Volgende week de scholen open. Die R gaat voorlopig niet omlaag.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 6 januari 2022 @ 20:56:42 #17
342627 tja77
pi_203068895
quote:

[..]
Met een vaccin dat amper bescherming biedt tegen een variant die ook nog super besmettelijk is, lopen de ongevaccineerden TOCH wel risico het op te lopen.
Die 2G doet daar geen donder tegen.
pi_203068900
quote:

[..]

Ik eigenlijk ook niet, 2G is met Omikron gewoon een slappe vorm van een vaccinatieplicht. Maar als 2G al eindeloos uitgesteld wordt, dan wordt een vaccinatieplicht echt nooit wat.

We zitten gewoon vast in een eindeloze lockdown, met dank aan de politieke onwil om iets anders dan een lockdown te doen.

Dus, en daar komt ie weer, dan maar hopen dat Omikron een niet door een lockdown te stoppen golf is. Het lijkt er gelukkig wel op.
  donderdag 6 januari 2022 @ 20:57:27 #19
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_203068908
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2022 20:53 schreef tja77 het volgende:
Volgens mij valt dat allemaal best wel mee. Anders zouden we niet het enige land in een lockdown zijn geweest.
Where law ends, tyrrany begins.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 6 januari 2022 @ 20:58:04 #20
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203068923
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 20:55 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Maar dan raken ze wel besmet in de supermarkt, bus of bij tante op de koffie. Het afschermen van een groep is nog nooit gelukt en gaat zonder chinese praktijken ook niet lukken.
In de supermarkt en bus zijn er weer mondkapjes, tante is gewoon onderdeel van de sociale cirkel. Het effect is er gewoon, hoe je het ook wendt en keert. En ik heb persoonlijk geen enkel probleem met dat asociale volk eens het korte eind van de maatregelen te geven, in plaats van iedereen die wel gewoon weet wat het beste is.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_203068932
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 20:57 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Ik eigenlijk ook niet, 2G is met Omikron gewoon een slappe vorm van een vaccinatieplicht. Maar als 2G al eindeloos uitgesteld wordt, dan wordt een vaccinatieplicht echt nooit wat.

We zitten gewoon vast in een eindeloze lockdown, met dank aan de politieke onwil om iets anders dan een lockdown te doen.

Dus, en daar komt ie weer, dan maar hopen dat Omikron een niet door een lockdown te stoppen golf is. Het lijkt er gelukkig wel op.
Dan smeren we Omikron dus maanden lang uit. Zo jammer.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator / Redactie Sport donderdag 6 januari 2022 @ 20:59:07 #22
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203068940
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2022 20:56 schreef tja77 het volgende:

[..]
Met een vaccin dat amper bescherming biedt tegen een variant die ook nog super besmettelijk is, lopen de ongevaccineerden TOCH wel risico het op te lopen.
Die 2G doet daar geen donder tegen.
In een andere discussie ben je zeker aan het beargumenteren waarom de lockdown onzin is met als argument "omikron is helemaal niet gevaarlijk"?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 6 januari 2022 @ 20:59:09 #23
342627 tja77
pi_203068941
quote:
2s.gif Op donderdag 6 januari 2022 20:57 schreef Gunner het volgende:

[..]
Volgens mij valt dat allemaal best wel mee.
Vast wel, vaccinatiegraad in Nederland ligt op wat? 87%?
En we hebben nog nooit zoveel besmettingen gehad, terwijl half Nederland dicht is.

Ja dat vaccin werkt goed tegen de besmettingen
:')
pi_203068945
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 20:58 schreef Nattekat het volgende:

[..]
In de supermarkt en bus zijn er weer mondkapjes, tante is gewoon onderdeel van de sociale cirkel. Het effect is er gewoon, hoe je het ook wendt en keert. En ik heb persoonlijk geen enkel probleem met dat asociale volk eens het korte eind van de maatregelen te geven, in plaats van iedereen die wel gewoon weet wat het beste is.
Er zal vast enig effect zijn, maar ik heb echt het idee dat jij het veel te groot maakt. En in je derde zin proef ik rancune, misschien best een begrijpelijke emotie. Maar natuurlijk geen fatsoenlijke basis voor maatregelen.
zie email 27 oktober
pi_203068946
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2022 20:53 schreef tja77 het volgende:

[..]
Nee natuurlijk niet, je gaat een systeem niet ophangen aan een vaccin dat niet is gemaakt voor deze variant.
Maar wel tegen ziekenhuisopnamen en IC-opnames. En daar gaat het om.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')