Met je eens. Hoop iig zo dat het mee gaat vallen in de ziekenhuizen..quote:Op woensdag 5 januari 2022 16:23 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ja maar een besmetting opzich is niet erg zolang diegene maar niet in het ziekenhuis terecht komt.
Uiteindelijk worden we allemaal een keer besmet.
Dat zal het virus leren!quote:Op woensdag 5 januari 2022 16:22 schreef Noek het volgende:
[..]
Nou én.
Die beesten zitten hun hele leven wel in een echte lockdown. Eindelijk die lijers weg die voor het raam staan te janken en te bonken.
Mooi. Dan zullen ze er vanaf zijn wanneer ik er later dit jaar naartoe ga.quote:Op woensdag 5 januari 2022 16:24 schreef crystal_meth het volgende:
UK: vorige week had 10% van de londenaars covid.
[..]
https://www.theguardian.c(...)a-one-in-15-infected
Fact Check- Danish study did not conclude that COVID-19 vaccines adversely impact immune systems or that COVID-19 vaccines are completely ineffective against the Omicron variantquote:Op woensdag 5 januari 2022 16:22 schreef zoost het volgende:
[..]
Sterker nog. Helemaal niet tegen Omicron. 90% van de besmettingen zijn gevaxxed.
https://www.reuters.com/a(...)ccines-idUSL1N2TE17Bquote:A Danish preprint study did not conclude that mRNA COVID-19 vaccines harm the immune system nor did the authors conclude that COVID-19 mRNA vaccines are completely ineffective against the Omicron variant. However, many on social media have misinterpreted vaccine effectiveness (VE) estimates published in one table within the research.
WOEST.quote:
Zou er zeker weten niet bij uit de buurt kunnen blijvenquote:Op woensdag 5 januari 2022 16:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
WOEST.
Eeeeven oppassen bij die in de buurt.
Rest van de besmettingen valt wel mee dus zo te zien. Aangezien die groep weinig tot niet in de zorg terecht komt, zullen de opnames ook blijven op het niveau van wat ze nu zijn.quote:Op woensdag 5 januari 2022 16:26 schreef _serial_ het volgende:
[ afbeelding ]
De groep 20-29 is lekker bezig, ook wel typisch de groep die het slechts gevaccineerd is na de 12-18 groep.
Of je de evenementen nu opengooit op niet, bijna 35% van de besmettingen deze week is toch al in de groep 20-29 jaar
Maar die groep kan ook de ouderen besmettenquote:Op woensdag 5 januari 2022 16:29 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Rest van de besmettingen valt wel mee dus zo te zien. Aangezien die groep weinig tot niet in de zorg terecht komt, zullen de opnames ook blijven op het niveau van wat ze nu zijn.
Blinde paniek is dus nergens voor nodig. Ook de een verlenging van de lockdown niet.
Het enige wat ik dan wel apart vind is dat ondanks de schoolsluiting deze groep (en die van 10-20) wel blijft doorstijgen.quote:Op woensdag 5 januari 2022 16:26 schreef _serial_ het volgende:
[ afbeelding ]
De groep 20-29 is lekker bezig, ook wel typisch de groep die het slechts gevaccineerd is na de 12-18 groep.
Of je de evenementen nu opengooit op niet, bijna 35% van de besmettingen deze week is toch al in de groep 20-29 jaar
Lijken mij iets voor de allerkleinsten om met een bovenste luchtweginfectie naar het ziekenhuis te moeten? Kan mij niet zo voorstellen bij pubers ofzo.quote:Op woensdag 5 januari 2022 16:22 schreef mijntjexx het volgende:
4m
Aantal kinderen met corona in ziekenhuis in VS nu 4x hoger dan in vorige golven. En stijgt snel.
‘There are more and they are sicker. More than half the hospitalized children spent time in the intensive care unit, and at least 40% of those kids need to be put on a ventilator.’
John Doomen @:JohnDoomen1
Replying to @:locuta
Komt geen dag te vroeg...
https://www.theguardian.c(...)on-schools-hospitals
quote:Op woensdag 5 januari 2022 16:29 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Rest van de besmettingen valt wel mee dus zo te zien. Aangezien die groep weinig tot niet in de zorg terecht komt, zullen de opnames ook blijven op het niveau van wat ze nu zijn.
Blinde paniek is dus nergens voor nodig. Ook de een verlenging van de lockdown niet.
Die groep heeft gewoon flink de bloementjes buitengezet met kerst en oud&nieuw en geef ze eens ongelijk.quote:Op woensdag 5 januari 2022 16:31 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het enige wat ik dan wel apart vind is dat ondanks de schoolsluiting deze groep (en die van 10-20) wel blijft doorstijgen.
Ik zou aannemen dat ze
-op school/sport veel in contact komen met anderen
-ze in het weekend pre lockdown ook nog veel naar feestjes gaan.
-met oud en nieuw extra veel feestjes hebben
- scholen en sport al weken dicht zitten
Dan zou ik verwachten dat de lockdown het negatieve effect van de feestdagen wel zou dempen, maar schijnbaar niet.
Dan waren we echt de Sjaak geweest johquote:Op woensdag 5 januari 2022 16:27 schreef Zwansen het volgende:
Wow, moet je nagaan als de scholen, horeca, etc. open waren geweest.
Grootste stijging zit wel in de 20-29-jarigen dus qua opnames hoeft er niks te gebeuren.
Dat weet je dus niet..quote:Op woensdag 5 januari 2022 16:31 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dan zou ik verwachten dat de lockdown het negatieve effect van de feestdagen wel zou dempen, maar schijnbaar niet.
Ja de opa's en oma's die moesten oppassen op de kids tijdens de 1e week van de scholensluiting.quote:Op woensdag 5 januari 2022 16:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
50-59 stijgt anders behoorlijk..
Exact.quote:Op woensdag 5 januari 2022 16:32 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Die groep heeft gewoon flink de bloementjes buitengezet met kerst en oud&nieuw en geef ze eens ongelijk.
Dit ja, ik loop als een echte ouwe lul altijd 's avonds met de hond door de wijk. En wat je dan op vrijdag en zaterdag altijd al aan feestjes ziet...quote:Op woensdag 5 januari 2022 16:32 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Die groep heeft gewoon flink de bloementjes buitengezet met kerst en oud&nieuw en geef ze eens ongelijk.
En dan gaan opa en oma er alsnog aan op een woensdagmiddag in t park.quote:Op woensdag 5 januari 2022 16:23 schreef Anton91 het volgende:
[..]
En sommige dieren kunnen ook corona krijgen
Keine bordesfoto fur du!quote:
Om dit ff te duiden: 4x zoveel in absolute zin is nog steeds een behoorlijk klein getal. Daarnaast zijn besmettingen ook 4x zo hoog als vorige pieken, dus het is niet zo dat er nu relatief enorm veel meer kinderen het ziekenhuis in komen door omicron.quote:Op woensdag 5 januari 2022 16:22 schreef mijntjexx het volgende:
4m
Aantal kinderen met corona in ziekenhuis in VS nu 4x hoger dan in vorige golven. En stijgt snel.
‘There are more and they are sicker. More than half the hospitalized children spent time in the intensive care unit, and at least 40% of those kids need to be put on a ventilator.’
John Doomen @:JohnDoomen1
Replying to @:locuta
Komt geen dag te vroeg...
https://www.theguardian.c(...)on-schools-hospitals
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |