abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 februari 2022 @ 07:47:10 #276
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_203547425
Onze dochter bleek een kleine blokkade in de nek te hebben. De fysio heeft die er toen uitgehaald. Daarna keurig op 2 kanten. :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_203547559
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 07:47 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Onze dochter bleek een kleine blokkade in de nek te hebben. De fysio heeft die er toen uitgehaald. Daarna keurig op 2 kanten. :)
Hoe oud was ze toen :)?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_203548400
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 07:47 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Anna ook, wij zijn 3x bij de osteopaat geweest. Na de 2e keer kon ze haar nek goed bewegen :) .

@ Ldg welkom hier :D . Bij Anna was het met 2,5 maand geloof ik. Na de rs opname in ieder geval.
pi_203548767
Oh ja ik zal ons nog even introduceren, de kapitein deel twee is geboren, en is nu ongeveer anderhalve week oud O+ . Doet het prima, en wordt 1 max 2 keer wakker snachts *O*.

Vandaag komt het cjg voor de gehoortest 😛 ben benieuwd hoe ze dat doen. Bij de grote kapitein hebben ze dat in het ziekenhuis gedaan toen wij er niet bij waren.

De kleine kaptein heeft nog een mooie conehead door de turbobevalling en ligt daardoor vooral op een kant, benieuwd of dat beter gaat als die zwelling wat weg is, zo niet is het goed om te weten dat er opties zijn bij de fysio en osteo :Y
pi_203549849
Dank voor het meedenken @Komkommerschijfje en de tips @Takkie88! Sowieso ga ik straks haar bedje even andersom opmaken. Hoe ze nu ligt, ligt haar rechterkant naar de muur dus misschien helpt het ook al een beetje als ik dat andersom doe dus dat ze met haar rechterkant de kamer in zou kijken. Verder maak ik me er niet echt zorgen over, maar het viel me op dat ze wat volhardender is dan grote broer was qua voorkeurshouding. Ik heb niet het idee dat ze een blokkade of iets heeft want ze draait regelmatig wel naar rechts (ze kan het dus wel), maar blijft daar niet op liggen zeg maar.
  maandag 7 februari 2022 @ 14:07:06 #281
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_203554031
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 08:04 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Hoe oud was ze toen :)?
Circa 3 maanden.
Op indicatie van de arts van het CB zijn de behandelingen toen vergoed.

Moet ik er wel bij zeggen, dat mijn dochter geen sterke voorkeur had, maar haar hoofdje vertoonde afplatting. Ze lag keurig op 2 kanten, maar het bleek dat ze niet helemaal plat bleek liggen en haar draai niet helemaal kon maken. Het is uiteindelijk goedgekomen.
pi_203558215
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2022 14:07 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]
Circa 3 maanden.
Op indicatie van de arts van het CB zijn de behandelingen toen vergoed.

Moet ik er wel bij zeggen, dat mijn dochter geen sterke voorkeur had, maar haar hoofdje vertoonde afplatting. Ze lag keurig op 2 kanten, maar het bleek dat ze niet helemaal plat bleek liggen en haar draai niet helemaal kon maken. Het is uiteindelijk goedgekomen.
Hoe bedoel je het laatste? Ik weet niet of mijn dochter nu een afplatting heeft waar ik iets mee moet. Op haar kale plek op haar achterhoofd voelt het wel iets vlakker, maar dat lijkt me ook wel weer normaal? Ze rolt in ieder geval wel (het is een paar keer gelukt om van buik naar rug te rollen en andersom), maar nadien heeft ze het ook niet meer gedaan - ze blijft vaak stokken op haar zij.
  maandag 7 februari 2022 @ 19:18:18 #283
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_203558359
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 19:09 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
Hoe bedoel je het laatste? Ik weet niet of mijn dochter nu een afplatting heeft waar ik iets mee moet. Op haar kale plek op haar achterhoofd voelt het wel iets vlakker, maar dat lijkt me ook wel weer normaal? Ze rolt in ieder geval wel (het is een paar keer gelukt om van buik naar rug te rollen en andersom), maar nadien heeft ze het ook niet meer gedaan - ze blijft vaak stokken op haar zij.
Ik moet zeggen dat ik het zelf ook gewoon niet zag hoor, ik dacht dat ze gewoon netjes plat lag. Dus niet, de verpleegkundige bij het CB merkte het op bij het moment dat we ook voor de 3 maanden prik kwamen. Nadat de fysiotherapeut haar nekje had behandeld, draaide ze ook netjes door naar haar buikje. Wat betreft die kale plek, dat weet ik niet, maar wellicht kun je de verpleegkundige of de arts op het CB er eens naar laten kijken. Het is tamelijk onschuldig als je er op tijd bij bent.
pi_203558506
Ik heb er nog nooit iets over gehoord. Ik ga volgende week wel even naar het inloopspreekuur. :)
pi_203560236
Mijn oudste had ook een kale plek door het liggen en draaien van het hoofd. Ze kunnen hun hoofdje nog niet tillen dus bij het draaien schuift dat over het oppervlak waar ze op liggen heen waardoor het een soort slijtplek wordt. Groeit weer aan gelukkig ;)
pi_203560898
Ja, dat wist ik. :) Ik denk ook dat het allemaal normaal is, ze is verder mobiel en lenig genoeg. Vandaag wilde ze voor het eerst haar hoofdje los van haar lichaam naar voren doen, toen ze in de newborn set zat. Maar even checken voor de zekerheid volgende week. :)
  FOK!fossiel dinsdag 8 februari 2022 @ 12:33:44 #287
1455 Keroppi
kool kikker
pi_203567992
Hier zijn we begonnen met de eerste hapjes. Niet zo gretig als haar grote zus destijds (die nu er als de kippen bij is om ook wat hapjes te bietsen) maar zeker wel interesse :)
Chick on a mission
pi_203573610
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 12:33 schreef Keroppi het volgende:
Hier zijn we begonnen met de eerste hapjes. Niet zo gretig als haar grote zus destijds (die nu er als de kippen bij is om ook wat hapjes te bietsen) maar zeker wel interesse :)
Leuk! F. pakte het na een paar keer aanbieden in één keer op en nu eet ze als een malle haar fruithapjes. Groenten is nog mwah, maar die bied ik ook liever in normale vorm aan. Even wachten dus tot ze goed kan zitten, nu zakt ze nog net naar rechts.
pi_203580210
Zou het wellicht leuk zijn om te kijken of er weer een babymeet plaats kan vinden? Is daar animo voor? :D In Utrecht of een andere plek die voor de belangstellenden allemaal vrij goed te bereiken is?
pi_203604674
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 10:55 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Zou het wellicht leuk zijn om te kijken of er weer een babymeet plaats kan vinden? Is daar animo voor? :D In Utrecht of een andere plek die voor de belangstellenden allemaal vrij goed te bereiken is?
Goed idee!
Het is voor mij waarschijnlijk wel het handigst als peuter ook welkom is. Vriend werkt veel weekenden.

L. heeft haar eerste pasfoto voor haar paspoort. Dus de aankomende 5 jaar zit ze aan deze foto vast :D
Ik vind het grappig om te zien hoe verschillend ze eruit kan zien.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_203608045
Ja, andere kids zijn natuurlijk ook welkom. Die heb ik zelf niet, maar kan me voorstellen dat het makkelijk is om ze mee te nemen. ;)
Ik woon zelf net onder Gorinchem, dus Utrecht of Rotterdam zou voor mij prima zijn. Even kijken wat voor de rest goed te bereizen is?

Cute, Takkie! F. lijkt ook totaal niet op haar pasfoto-foto. :D Ze is lekker boos op die foto, terwijl het verder zo'n blij ei is.
pi_203608050
@TheGirlNextDoor @_Lily_ @douche-eendje @Rebubbled @littledrummergirl @eponine @LauriLynne @Mahra @Mango91 @elamanilo @LaBelleFleur27 @Takkie88 @Cygne @Flav @Lemijn @Aure @kwakz0r @Tink89 @monsterd., meer interesse in een meet?

[ Bericht 27% gewijzigd door Komkommerschijfje op 11-02-2022 05:41:02 ]
pi_203608064
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 05:30 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ja, andere kids zijn natuurlijk ook welkom. Die heb ik zelf niet, maar kan me voorstellen dat het makkelijk is om ze mee te nemen. ;)
Ik woon zelf net onder Gorinchem, dus Utrecht of Rotterdam zou voor mij prima zijn. Even kijken wat voor de rest goed te bereizen is?
Dan wonen we in de buurt van elkaar :D ik woon in een dorpje ergens tussen Werkendam en Raamsdonksveer in.
  vrijdag 11 februari 2022 @ 07:39:02 #294
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_203608230
Lijkt me leuk! Ik woon in Amersfoort, dus Utrecht zou inderdaad mooi dichtbij zijn :Y
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_203608404
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 06:04 schreef Takkie88 het volgende:

[..]
Dan wonen we in de buurt van elkaar :D ik woon in een dorpje ergens tussen Werkendam en Raamsdonksveer in.
Das nog een flink gebied :D ik ben geboren in Raamsdonksveer :+
  vrijdag 11 februari 2022 @ 08:39:05 #296
319308 Tink89
To live is to dance
pi_203608631
Ik vind een meet gezellig, maar woon in het zuiden. Eigenlijk alles zuidelijker dan Eindhoven (en heel eventueel bijv Tilburg) is te ver voor zomaar een paar uurtjes. En ik vind het ook nog wel spannend. De kindjes pikken elk virus op momenteel...

Lang verhaal kort: Als we een keer in eindhoven ofzo kunnen picknicken, doe ik mee :D
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_203608640
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 06:04 schreef Takkie88 het volgende:

[..]
Ik DM je even, nu wordt het eng. :D
pi_203608653
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 08:08 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Das nog een flink gebied :D ik ben geboren in Raamsdonksveer :+
Ik heb er op de middelbare school gezeten. :D Leuk dorp, vooral de weg naar de C1000 werd vaak befietst. :D
pi_203608723
Leuk een meet! Afhankelijk van waar en wanneer zeg ik onder voorbehoud ja. Denk dat mijn peuter dan ook wel mee komt.
pi_203609140
Ik denk dat we moeten gokken op maart/april, qua tijd heb je dan wat meer mogelijkheden. 26/27 maart of 2/3 april?
Locatie zou ergens in het midden van het land worden, iets wat goed te bereizen is voor de meesten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')