SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Nee, als je nu een afspraak maakt kun je morgen heen. De afspraken worden niet gemaakt.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:27 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Die kunnen ook pas sinds een paar dagen een afspraak maken. Duurt wel even voor die aan de beurt zijn.- verwijderd door admin -![]()
Niet iedereen zit er boven op, zat mensen die er nog even mee wachten. Wat ook niet helpt is dat geneuzel ov er strategisch plannen voor de vakantie. Daar zou ook eens wat over moeten worden geroepen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:31 schreef groenen het volgende:
[..]
Nee, als je nu een afspraak maakt kun je morgen heen. De afspraken worden niet gemaakt.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
even het AD bellenquote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:35 schreef Oriente het volgende:
Erg mooie ziekenhuiscijfers vandaag. Mooie daling!![]()
Weet je zeker dat dat ook voor hospitalisaties geldt? Ik weet dat ze niet meegeteld worden wat het aantal besmettingen (positieve tests) betreft, maar dat staat ook vermeld in de "Metrics documentation" (in de case definition), bij new admissions is dat niet het geval. Lijkt me trouwens onlogisch.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:19 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Maar ze tellen niet mensen met een herinfectie, en dat worden er ook steeds meer. Lastig te vinden hoeveel dat er zijn nu.are we infinite or am I alone![]()
inderdaad een lastig vraagstuk.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:28 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik vind het niet eerlijk omdat op mensen te leggen.
Je bent niet eigenwijs en gijzelt niet het land als je je niet laat vaccineren elke 4 maanden.
Al helemaal voor gezond 50 min.
En al helemaal niet bij omicron.
Waar ligt jouw grens hierbij dan? Dus als het wekelijks is bij wijze van is het ook prima? Of sta je dan ook ineens aan de andere kant?
er is echter bewezen dat vaccinatie ziekenhuisopnames voorkomt.
De "eigenwijze" neemt geen vaccin, komt toch in het ziekenhuis, met teveel tegelijk, zorg overstroom => lockdown.
Dus de grens ligt bij mij, dat "eigenwijze" er voor zorgen dat de samenleving niet open kan. Moeten die dan verplicht gevaccineerd worden? Nee hoeft niet, die moeten afzien van Covid zorg.![]()
"Instroom van patiënten weer hoger dan gisteren" (stel dat we een daling van 100 zien en de instroom is 5 hoger dan gisteren dan weet je gewoon al dat dit de kop is.quote:![]()
Dat strategisch plannen is toch een gevolg van het beleid? Ik wacht iig ook nog evenquote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:33 schreef zalkc het volgende:
[..]
Niet iedereen zit er boven op, zat mensen die er nog even mee wachten. Wat ook niet helpt is dat geneuzel ov er strategisch plannen voor de vakantie. Daar zou ook eens wat over moeten worden geroepen.“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Ik hoop ook dat we snel een keer klaar zijn met dat boosteren en niet keer op keer hoeven.
Ik ben knap beroerd van mijn booster van gisteren. Hoofdpijn, flinke spierpijn in mijn benen, rillerig en vannacht een paar keer zeiknat van het zweet wakker geworden.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Maar waarom? De booster heeft vooralsnog geen einddatum qua geldigheidquote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:39 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat strategisch plannen is toch een gevolg van het beleid? Ik wacht iig ook nog evenJahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Het is in de bolster locatie waar ik nu ben in ieder geval behoorlijk druk. Gelukkig staat de rij lekker warm binnen.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
de kans dat het per 1 februari 9 maanden wordt is wel aanwezigquote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:40 schreef zalkc het volgende:
[..]
Maar waarom? De booster heeft vooralsnog geen einddatum qua geldigheid![]()
Just out of curiosity maar had je zulke symptomen ook bij prik 1/2 ?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:40 schreef Arizona het volgende:
Ik hoop ook dat we snel een keer klaar zijn met dat boosteren en niet keer op keer hoeven.
Ik ben knap beroerd van mijn booster van gisteren. Hoofdpijn, flinke spierpijn in mijn benen, rillerig en vannacht een paar keer zeiknat van het zweet wakker geworden.![]()
Zet iemand van 50 min dusdanig druk op de zorg als hij met eerdere immuniteit dmv vaccinatie of doorgelopen infecties geen booster neemt met de huidige omicron situatie?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:37 schreef koemleit het volgende:
[..]
inderdaad een lastig vraagstuk.
er is echter bewezen dat vaccinatie ziekenhuisopnames voorkomt.
De "eigenwijze" neemt geen vaccin, komt toch in het ziekenhuis, met teveel tegelijk, zorg overstroom => lockdown.
Dus de grens ligt bij mij, dat "eigenwijze" er voor zorgen dat de samenleving niet open kan. Moeten die dan verplicht gevaccineerd worden? Nee hoeft niet, die moeten afzien van Covid zorg.
Komen deze mensen dusdanig meer in het ziekenhuis dat hen verweten kan worden zich asociaal op stellen door eigenwijs niet elke 4 maanden een booster te nemen?
Het probleem zit em vooralsnog vooral bij de ongevaccineerde 50+er en na verloop van tijd de 50+er zonder booster wellicht.
Maar die one size fits all approach mag er wel af.
Als het andersom was was het ook oneerlijk om te claimen dat ouderen de maatschappij gijzelen.
Het omt en het kabinet gijzelen ons met hun gestuntel, paniek en qr gepush imo.![]()
Op 1feb. komt daar meer duidelijkheid over als ik me niet vergisquote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:40 schreef zalkc het volgende:
[..]
Maar waarom? De booster heeft vooralsnog geen einddatum qua geldigheid“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Dat is verstandig.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:41 schreef miss_sly het volgende:
Het is in de bolster locatie waar ik nu ben in ieder geval behoorlijk druk. Gelukkig staat de rij lekker warm binnen.![]()
Het huidige EU voorstel is 9 maanden na de laatste prik, maar dat is nog niet rond en misschien hoeft het over 9 maanden ook niet meer.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
de kans dat het per 1 februari 9 maanden wordt is wel aanwezigJahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Bij prik 1 ben ik een paar dagen 's middags heel moe geweest.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:42 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Just out of curiosity maar had je zulke symptomen ook bij prik 1/2 ?
Bij prik 2 heb ik 2 dagen snerpende hoofdpijn gehad en ook wat vermoeid.
Nu bij de booster weer die snerpende hoofdpijn maar dus nóg meer vermoeidheid en ook griepachtige verschijnselen.
Het wordt dus bij iedere prik erger bij mij![]()
(Alle keren Pfizer)You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Alright. Dan maakt het wel sense ja.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:44 schreef Arizona het volgende:
[..]
Bij prik 1 ben ik een paar dagen 's middags heel moe geweest.
Bij prik 2 heb ik 2 dagen snerpende hoofdpijn gehad en ook wat vermoeid.
Nu bij de booster weer die snerpende hoofdpijn maar dus nóg meer vermoeidheid en ook griepachtige verschijnselen.
Het wordt dus bij iedere prik erger bij mij![]()
(Alle keren Pfizer)
Ik merkte dus buiten een vreetkick niks bij prik 1/2![]()
![]()
Nou nee, er komt niet meer duidelijkheid over dacht ik. Voor NL gaat wel gelden dat het vinkje een einddatum krijgt zonder booster, voor de EU is het nog een voorstel om het 9 maanden na de laatste prik te laten verlopen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:43 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Op 1feb. komt daar meer duidelijkheid over als ik me niet vergisJahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Van de zomer was er veel gehannes over, omdat toen nog niet duidelijk was hoe vaak het voorkwam, en het lastig was vast te stellen. Is het echt een herinfectie, of een opleving van de oude infectie? Een of twee weken geleden las ik in een TheGuardian artikel een comment van Spiegelhalter dat reinfections niet geteld werden, en dat het werkelijke aantal besmettingen in de UK dus waarschijnlijk flink hoger is.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:36 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Weet je zeker dat dat ook voor hospitalisaties geldt? Ik weet dat ze niet meegeteld worden wat het aantal besmettingen (positieve tests) betreft, maar dat staat ook vermeld in de "Metrics documentation" (in de case definition), bij new admissions is dat niet het geval. Lijkt me trouwens onlogisch.![]()
Hopelijk blijft dat zo bij jouquote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:45 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Alright. Dan maakt het wel sense ja.
Ik merkte dus buiten een vreetkick niks bij prik 1/2
Ik heb mijn werkdag verplaatst naar morgen, omdat ik me er vandaag niet toe in staat voel. Gelukkig heb ik een flexibele werkgever. Maar ik wil dit echt niet 3x per jaar
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Ook voor onder de 50 geldt dat die booster helpt in het ziekteverloop en besmettelijkheid al is dat laatste tijdelijk, dus ik begrijp deze campagne nog wel ook voor onder 50 omdat het voor afvlakking zorgt.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:43 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Zet iemand van 50 min dusdanig druk op de zorg als hij met eerdere immuniteit dmv vaccinatie of doorgelopen infecties geen booster neemt met de huidige omicron situatie?
Komen deze mensen dusdanig meer in het ziekenhuis dat hen verweten kan worden zich asociaal op stellen door eigenwijs niet elke 4 maanden een booster te nemen?
Het probleem zit em vooralsnog vooral bij de ongevaccineerde 50+er en na verloop van tijd de 50+er zonder booster wellicht.
Als het andersom was was het ook oneerlijk om te claimen dat ouderen de maatschappij gijzelen.
Het omt en het kabinet gijzelen ons met hun gestuntel, paniek en qr gepush imo.
Maar 2G zou eigenlijk alleen voor 50+ ingevoerd moeten worden.![]()
Iemand van 50 min hoeft van mij geen booster te nemen. Ik ben ook niet voor dat qr systeem. Niemand hoeft van mij een spuit te nemen, maar wel afzien van zorg mocht je alsnog nodig hebben.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:43 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Zet iemand van 50 min dusdanig druk op de zorg als hij met eerdere immuniteit dmv vaccinatie of doorgelopen infecties geen booster neemt met de huidige omicron situatie?
Het omt en het kabinet gijzelen ons met hun gestuntel, paniek en qr gepush imo.
Het is oneerlijk om te zeggen dat ouderen de maatschappij gijzelen, omdat je er niks aan kan doen kan dat je oud bent.
Wel als je het vaccin niet neemt.
Maar nogmaals je moet van mij niks, maar de consequenties zijn voor jezelf. En niet (ook) voor de samenleving.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: