Fika is een koffiepauze, meestal met wat lekkers.quote:Op zondag 23 januari 2022 12:12 schreef MaJo het volgende:
Wat fijn dat jullie huis verkocht isAlles gaat voorspoedig op deze manier!
En het werk bevalt dus ook goed? Wat doe je eigenlijk, weer iets in de medische wereld? En wat is een fika?
Wat leuk!quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:12 schreef quo_ het volgende:
Dit ga ik verder volgen. We komen al meer dan 30 jaar in Zweden als toerist, tegenwoordig zo'n 2 a 3 keer per jaar.
Definitief verkassen gaan we niet meer doen maar het is wel leuk de belevenissen van anderen te lezen.
Dank je!quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:23 schreef MevrouwCactus het volgende:
Gefeliciteerd met de verkoop van jullie huis!
Mijn man heeft die fout echt al vier keer gemaakt ofzoquote:Op woensdag 26 januari 2022 22:31 schreef Viv het volgende:
[..]
Wat leuk!
[..]
Dank je!Het is al helemaal definitief inmiddels, de bedenktijd is verstreken.
Wat we vandaag geleerd hebben: mjölk is melk, maar filmjölk is dus géén volle melk.![]()
[ afbeelding ]
Het is een soort dunne yoghurt die naar karnemelk ruikt.
Je bent op zoek naar standardmjölk. Dat is volle melk. Mellanmjölk 1.5% is halfvolle melk. En lättmjölk 0,5% is magere melk.quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:31 schreef Viv het volgende:
[..]
Wat leuk!
[..]
Dank je!Het is al helemaal definitief inmiddels, de bedenktijd is verstreken.
Wat we vandaag geleerd hebben: mjölk is melk, maar filmjölk is dus géén volle melk.![]()
[ afbeelding ]
Het is een soort dunne yoghurt die naar karnemelk ruikt.
Had toevallig een linkje gevonden naar een uitleg in het Engelsquote:Op woensdag 26 januari 2022 23:23 schreef Dennisweb het volgende:
[..]
Je bent op zoek naar standardmjölk. Dat is volle melk. Mellanmjölk 1.5% is halfvolle melk. En lättmjölk 0,5% is magere melk.
https://ellenk.waarbenjij(...)en-boodschappen-doen
Zweedse yoghurt vind ik niet zo.quote:Op donderdag 27 januari 2022 00:02 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Had toevallig een linkje gevonden naar een uitleg in het Engels
Aardappelpuree met filmjölk ging trouwens ook prima en de rest komt ook wel op, want ben wel een yoghurt liefhebber. Dit verklaart ook wel waarom ik vorige week geen normale yoghurt kon vindenErgens in een hoekje verstopt vond ik dan mild yoghurt .... zonder smaakje!
Prima te doen
En dat dan op getoast rågkakaquote:Op donderdag 27 januari 2022 08:01 schreef Seven. het volgende:
Ik moet ineens denken aan mijn favoriete Zweedse recept: gubbröra!
https://www.ica.se/recept/klassisk-gubbrora-717990/
Wel Grebbestads ansjovis gebruiken!
Mentaal gaat het goed! Moet eerlijk toegeven dat ik nog geen familie en vrienden echt mis. Nu waren wij sowieso geen types die dagelijks bij familie en vrienden op de koffie gingen. Dat missen komt nog wel later denk ik.quote:Op donderdag 27 januari 2022 00:41 schreef Dennisweb het volgende:
Nu jullie toch al een paar weekjes verder zijn, hoe gaat het mentaal? Hebben jullie al het gevoel dat jullie er nu echt wonen, of voelt het nog als een lange werkvakantie? Missen jullie vrienden en familie, of zijn jullie prima tevreden zo met zijn drietjes?
Zondag zijn wij inderdaad vier weken geleden vertrokkenquote:Op donderdag 27 januari 2022 15:29 schreef flipsen het volgende:
Nu 4 weken verderIk heb gewoon het gevoel dat jullie gisteren zijn vertrokken
Bizar... Goed om te horen dat het prima gaat
Viv en ZZ al een paar dagen nadat wij zijn vertrokken. Ik ben nog ingeschreven i.v.m. lopende verzekeringen etc. totdat huis officieel is overgedragen in ieder geval.quote:Op donderdag 27 januari 2022 18:19 schreef Yashaaaaa het volgende:
Zijn jullie ook al uitgeschreven in NL nu dan?
Na elk bezoek aan zweden gaan er bij ons tassen vol van die groene zakken mee terug.quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:09 schreef Jagärtrut het volgende:
Wat ik mis zijn de dillechips. Die vond ik altijd heerlijk, en jammer genoeg bij de ikea niet te krijgen. Ook pyttipanna mis ik, maar dat zou eventueel zelf wel te maken zijn....
Het staat niet in het recept, maar je eet dit koud toch?quote:Op donderdag 27 januari 2022 08:01 schreef Seven. het volgende:
Ik moet ineens denken aan mijn favoriete Zweedse recept: gubbröra!
https://www.ica.se/recept/klassisk-gubbrora-717990/
Wel Grebbestads ansjovis gebruiken!
quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:09 schreef Jagärtrut het volgende:
Wat ik mis zijn de dillechips. Die vond ik altijd heerlijk, en jammer genoeg bij de ikea niet te krijgen.
Deze?quote:Op donderdag 27 januari 2022 20:40 schreef quo_ het volgende:
[..]
Na elk bezoek aan zweden gaan er bij ons tassen vol van die groene zakken mee terug.
Jaquote:Op donderdag 27 januari 2022 21:30 schreef Viv het volgende:
[..]
Het staat niet in het recept, maar je eet dit koud toch?
Ja! Ben benieuwd wat je ervan vindt!quote:Op donderdag 27 januari 2022 21:30 schreef Viv het volgende:
[..]
Het staat niet in het recept, maar je eet dit koud toch?
[..]
[..]
Deze?
[ afbeelding ]
Vandaag gekocht vanwege bovenstaande post van @:jagärtrut , ben benieuwd!
Ook een pak dat eruit ziet als volle yoghurt, maar dat halfvolle melk is.Heeft @:evenstar Hollandsche pannenkoeken mee gebakken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |