SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Terwijl de tweede variant wel tien keer zoveel wordt gebruikt volgens Google.quote:Op zondag 2 januari 2022 16:50 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja en een frikandellenbroodje en frikandelbroodje zijn allebei geaccepteerd (al geeft die bij de enkelvoudige vorm wel een rood lijntje)
quote:Op zondag 2 januari 2022 16:51 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Mijn verklaring is dat Nederlands door iemand zonder taalgevoel is uitgevonden
Bijvoorbeeld pannekoek en pannenkoekquote:Op zondag 2 januari 2022 16:56 schreef Recce het volgende:
[..]Vroeger had Nederland ook geen echte spellingsregels en deed iedereen maar wat. Tegenwoordig zijn er teveel veranderingen in de regels en houden kranten etc. zich niet aan alle nieuwe regels omdat die soms bullshit zijn.
Hoe ging het vandaag?quote:Op zondag 2 januari 2022 16:58 schreef bitterbal het volgende:
[..]
mag dinsdag gelukkig weer 1 dag werken
Ja, die wijziging was wel redelijk belachelijk.quote:Op zondag 2 januari 2022 16:58 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld pannekoek en pannenkoek
Pannenkoek is er trouwens ook weer eentje voor het prangende vraagstuk
oh okay, klaar voor de verhuur dusquote:Op zondag 2 januari 2022 17:01 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Heb huis klaar gemaakt voor makelaar morgen
Prullenbak is dan weer wel een logische, de bak is enkelvoud en hetgeen dat er in gaat (de prullen) is wel meervoudquote:Op zondag 2 januari 2022 17:00 schreef Recce het volgende:
[..]
Ja, die wijziging was wel redelijk belachelijk.Je bent behoorlijk aan het kloten als er allerlei borden van restaurants etc. de prullenbak in kunnen.
Komt er eindelijk eens wat geld binnenquote:Op zondag 2 januari 2022 17:02 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja moet nog kluspullen weghalen en wat plintjes. had te weing gekocht
ja moet nu ook welquote:Op zondag 2 januari 2022 17:03 schreef Karzai het volgende:
k
[..]
Komt er eindelijk eens wat geld binnen
Paddenstoel dan?quote:Op zondag 2 januari 2022 17:01 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Prullenbak is dan weer wel een logische, de bak is enkelvoud en hetgeen dat er in gaat (de prullen) is wel meervoud
quote:Ook mag u zich voor de spelling niet baseren op een eventuele meervoudsbetekenis van het eerste deel van de samenstelling. Tot 1995 gold een andere regel, die voorschreef dat u moest bepalen of er ‘noodzakelijk’ sprake was van meervoud. Een hok voor een enkel konijn werd als konijnehok gespeld en een korf voor een heel bijenvolk als bijenkorf. In de huidige regel speelt de al dan niet meervoudige betekenis van het eerste woord in de samenstelling geen rol meer. Voor hoeveel konijnen een hok ook is bedoeld, we schrijven altijd konijnenhok.
Paddenstoel is een los woord op zichzelf, het meervoud is paddenstoelen. Alleen is het dan de vraag os het paddenstoelsoep of paddenstoelensoep moet zijnquote:
Vroegah was er de regel dat de N er alleen kwam als de heerste helft van het woord een mens of een dier betrof, OF als het om een "noodzakelijk meervoud" ging.quote:Op zondag 2 januari 2022 16:58 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld pannekoek en pannenkoek
Pannenkoek is er trouwens ook weer eentje voor het prangende vraagstuk
Vroeger was het gewoon paddestoel hoor.quote:Op zondag 2 januari 2022 17:09 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Paddenstoel is een los woord op zichzelf, het meervoud is paddenstoelen. Alleen is het dan de vraag os het paddenstoelsoep of paddenstoelensoep moet zijn
(of padden op een stoel, maar dat is weer wat heel anders)
Weet je dat zo uit je hoofd?quote:Op zondag 2 januari 2022 17:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vroegah was er de regel dat de N er alleen kwam als de heerste helft van het woord een mens of een dier betrof, OF als het om een "noodzakelijk meervoud" ging.
Wat leidde tot de situatie dat er "pruimejam" en "bessenjam" bestond, met de gedachte dat je van één pruim wel jam kunt maken maar van één bes niet.
Watquote:Op zondag 2 januari 2022 17:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vroegah was er de regel dat de N er alleen kwam als de heerste helft van het woord een mens of een dier betrof, OF als het om een "noodzakelijk meervoud" ging.
Wat leidde tot de situatie dat er "pruimejam" en "bessenjam" bestond, met de gedachte dat je van één pruim wel jam kunt maken maar van één bes niet.
Oh ja, volgens mij heb ik het zo geleerd. In 1995 begonnen al die veranderingen.quote:Op zondag 2 januari 2022 17:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb het ook zo geleerd, maar van de pruimen en bessen wist ik nietquote:Op zondag 2 januari 2022 17:15 schreef Recce het volgende:
[..]
Oh ja, volgens mij heb ik het zo geleerd. In 1995 begonnen al die veranderingen.
Dan heb je waarschijnlijk niet op zitten letten als kleine Kwiwi!quote:Op zondag 2 januari 2022 17:16 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik heb het ook zo geleerd, maar van de pruimen en bessen wist ik niet
Het is niet de mijnequote:
Blauw?quote:Op zondag 2 januari 2022 17:29 schreef Ama het volgende:
[..]
Vreemd kleurtje ook wel als die van jou is.
Zou kunnen, zat altijd in m'n schrift te tekenenquote:Op zondag 2 januari 2022 17:17 schreef Recce het volgende:
[..]
Dan heb je waarschijnlijk niet op zitten letten als kleine Kwiwi!
Is wel een apart kleurtje voor een kindquote:
Kan wel tijdens carnavalquote:Op zondag 2 januari 2022 17:31 schreef dud0r het volgende:
[..]
Is wel een apart kleurtje voor een kind
quote:
Ja zag hetquote:Op zondag 2 januari 2022 16:58 schreef bitterbal het volgende:
@:Cherrylips @:4everblackeyed
https://www.instagram.com(...)rce=ig_web_copy_link
an je dit wel zien fles?quote:Op zondag 2 januari 2022 17:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Die klote kut 9Gag linkjes altijd![]()
altijd gezeik dat ik mijn adblocker moet disablen. NEE. Krijg het lazarus.
Je mist er niets aan.quote:Op zondag 2 januari 2022 17:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Pluk de dag, steek een rode roos achter je oor en trek eens goed aan de plasbuis.quote:Op zondag 2 januari 2022 17:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat gaat beter ja.quote:Op zondag 2 januari 2022 17:48 schreef bitterbal het volgende:
k
[..]
an je dit wel zien fles?
https://www.reddit.com/r/(...)usually_found_in_or/
Maar Lemmingen dat zijn toch altijd die beesten die zonder na te denken van een klif af springen of zo?quote:
en dan in deboom hangenquote:Op zondag 2 januari 2022 17:48 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja zag hetkerstlampjes dus strak om je cavia wikkelen voor volgend jaar.
quote:Op zondag 2 januari 2022 17:52 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nee in een afgesloten plastic bak in de berging.
Dat is verzonnen door Disney, die flikkerde die beestjes van een klif af om dat vervolgens te filmen, daarom is iedereen die Disney kijkt een debiel.quote:Op zondag 2 januari 2022 17:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar Lemmingen dat zijn toch altijd die beesten die zonder na te denken van een klif af springen of zo?
was dat niet bbc?quote:Op zondag 2 januari 2022 17:54 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dat is verzonnen door Disney, die flikkerde die beestjes van een klif af om dat vervolgens te filmen, daarom is iedereen die Disney kijkt een debiel.
Disney toch, heb ik tenminste altijd meegekregen?quote:Op zondag 2 januari 2022 17:55 schreef bitterbal het volgende:
[..]
was dat niet bbc?
Dat ze die beestjes de rand over hebben geduwd?
hmmm misschien. Had gelezen dat het tijdens het fimen van een docu gebeurdequote:Op zondag 2 januari 2022 17:55 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Disney toch, heb ik tenminste altijd meegekregen?
Lil Kleine en antivaxxers.quote:Op zondag 2 januari 2022 17:56 schreef bitterbal het volgende:
[..]
las dat er mensen beledigt zijn. Wie heeft hij allemaal beledigt?
Lange Frans en Willem Engel.quote:Op zondag 2 januari 2022 17:56 schreef bitterbal het volgende:
[..]
las dat er mensen beledigt zijn. Wie heeft hij allemaal beledigt?
quote:Op zondag 2 januari 2022 17:59 schreef CherryLips het volgende:
Daarna het aftelmoment nog eens gekeken dus GELUKKIG NIEUWAAR ALLEMAAL
We werden toch allemaal een zwart gat ingezogen, of ging ik toen in coma?quote:Op zondag 2 januari 2022 17:59 schreef CherryLips het volgende:
"Als jij Lange Frans meer vertrouwt dan een arts, prima, maar ik vind ook in de toekomst, als je ergens last van hebt, dan ga je niet naar het ziekenhuis. Dan ga je gewoon naar dokter Lange Frans. Die niet in medicijnen gelooft, maar wel in ufo’s”quote:
Was het lekker onder die steen ja?quote:Op zondag 2 januari 2022 17:59 schreef CherryLips het volgende:
Mwa toch wel makkelijk scoren dit.quote:Op zondag 2 januari 2022 18:00 schreef UitStraling het volgende:
[..]
"Als jij Lange Frans meer vertrouwt dan een arts, prima, maar ik vind ook in de toekomst, als je ergens last van hebt, dan ga je niet naar het ziekenhuis. Dan ga je gewoon naar dokter Lange Frans. Die niet in medicijnen gelooft, maar wel in ufo’s”
Dat heb je he als je zo achterlijk doetquote:Op zondag 2 januari 2022 18:01 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Mwa toch wel makkelijk scoren dit.
Dit affikken en ridiculiseren had vijf-zes jaar geleden al moeten gebeuren in plaats van mensen die totale onzin verkopen en die de weg totaal kwijt zijn serieus te nemen.quote:Op zondag 2 januari 2022 18:01 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Mwa toch wel makkelijk scoren dit.
Die krullenbol met zijn zuur gezicht is een van de engste mensen in Nederland.quote:
Meer dat het niet echt avant garde humor is.quote:Op zondag 2 januari 2022 18:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat heb je he als je zo achterlijk doet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |