Hij wilde in eerste instantie ook niet komen, dat siert hem dan weer, maar dan zou hij alleen zijn geweest en dat wilde ik hem weer niet aan doen. Dus zijn wij thuis gebleven.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 18:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
Hij had als goede broer gewoon even een testje kunnen doen of niet komen.
"Niet meedoen" is zijn eigen keuze, net als een resterend groepje van zo'n 15% van Nederland.
Allemaal prima, maar sta dan ook voor de gevolgen van je keuze en besef dat 85% "wel meedoet".
Als de basis goed is, komt het vast (ooit) wel weer goed.
Oh wacht je broer is naar je ouders gegaan met kerst en jullie zijn thuisgebleven? Ik begreep uit de OP dat hij thuis was gebleven en jou had gevraagd een dag voor kerst even langs te komen.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 18:04 schreef DjVero het volgende:
[..]
Hij wilde in eerste instantie ook niet komen, dat siert hem dan weer, maar dan zou hij alleen zijn geweest en dat wilde ik hem weer niet aan doen. Dus zijn wij thuis gebleven.
Heb ik ook gezegd en ik kreeg me toch een tirade:quote:Op zaterdag 1 januari 2022 18:04 schreef kwiwi het volgende:
Als ik je broer was geweest had ik gewoon even die zelftest gedaan, aangezien hij een dag ervoor nog ziek was. Kost je een minuut tijd. Maar goed, je had toch ook kunnen zeggen "ja ok, maar dan kom ik niet langs"?
Hier is van twee kanten wel een beetje overtrokken gereageerd vind ik.
Je broer is niet helemaal lekker. Dat hij klaar is met corona, ja leuk, maar je een beetje sociaal opstellen in zo'n situatie mag wel.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 18:07 schreef DjVero het volgende:
[..]
Heb ik ook gezegd en ik kreeg me toch een tirade:
"Ik hoop dat jullie nu je zin hebben, ik ga niet naar pa en ma", is één van de appjes.
Waarbij een beetje sociaal een understatement is.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 18:09 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Je broer is niet helemaal lekker. Dat hij klaar is met corona, ja leuk, maar je een beetje sociaal opstellen in zo'n situatie mag wel.
Ja, klopt ook. Hij wilde de avond ervoor chillen. Op de dagen zelf vermoed ik dat mijn moeder hem uit zijn huis heeft getrokken en dat is helemaal prima. Hij is best eenzaam soms, heeft hij het afgelopen jaar meerdere malen aangegeven.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 18:07 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Oh wacht je broer is naar je ouders gegaan met kerst en jullie zijn thuisgebleven? Ik begreep uit de OP dat hij thuis was gebleven en jou had gevraagd een dag voor kerst even langs te komen.
Weet je wat een goede manier is om van die eenzaamheid af te komen? Lekker met je neefje of nichtje spelen als die kleine spruit er eenmaal is. Maar blijkbaar heeft hij liever een miskraam bij je vrouw dan een wattenstaafje in zijn neus ja, dat is wel wat zwart wit neergezet door mequote:Op zaterdag 1 januari 2022 18:10 schreef DjVero het volgende:
[..]
Ja, klopt ook. Hij wilde de avond ervoor chillen. Op de dagen zelf vermoed ik dat mijn moeder hem uit zijn huis heeft getrokken en dat is helemaal prima. Hij is best eenzaam soms, heeft hij het afgelopen jaar meerdere malen aangegeven.
Lijkt mij een vrij simpele keus als ik eerlijk ben.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 18:12 schreef DjVero het volgende:
Maargoed, ik voel me best kut nog steeds. Het voelt echt alsof hij me heeft laten kiezen tussen hem en mijn vrouw en dat is iets waarvan ik nooit had verwacht dat te moeten doen.
Mij ook. En die keuze heb ik zonder blikken of blozen gemaakt. Maar ik ben loyaal en mijn broer en mijn vrouw hebben altijd op #1 gestaan, dus ja, dat is wel ff kut haha.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 18:13 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Lijkt mij een vrij simpele keus als ik eerlijk ben.
Denk niet dat hij het zo bedoeld heeft, maar gewoon even klaar was met al het coronagezeik en jij het resultaat daarvan toevallig moest incasseren. Neemt niet weg dat hij wel even 2 seconden had mogen nadenken over z'n reactie.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 18:12 schreef DjVero het volgende:
Maargoed, ik voel me best kut nog steeds. Het voelt echt alsof hij me heeft laten kiezen tussen hem en mijn vrouw en dat is iets waarvan ik nooit had verwacht dat te moeten doen.
quote:Op zaterdag 1 januari 2022 18:14 schreef DjVero het volgende:
[..]
Mij ook. En die keuze heb ik zonder blikken of blozen gemaakt.
Zeker! Maar straks als die kleine er is en de storm is een beetje gaan liggen komt het vast weer goed. Ik neem aan dat je dat ook tegen 'm gezegd hebt? Dat hij weer welkom is na een zelftest of als alles weer wat normaler is?quote:Maar ik ben loyaal en mijn broer en mijn vrouw hebben altijd op #1 gestaan, dus ja, dat is wel ff kut haha.
Thanks man. Niet echt eigenlijk, maar het zit me nog wel dermate hoog dat het eerste contact voorlopig niet van mij uit gaat komen, hoe zeer dat ook doet.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 18:18 schreef qajariaq het volgende:
Sterkte, ik hoop dat het delen van je verhaal oplucht.
Hopelijk heeft jullie wegblijven bij hem duidelijk gemaakt dat het serieus was en dat hij alsnog excuus gaat aanbieden.
Dat eerste wel, ja. Dat tweede niet. Nog niet. Intimidatie is nooit zijn doel geweest, geen idee wat wel, maar dat geloof ik niet. Hij is verder ook helemaal geen wappie, wel een scepticus soms. Daarom snap ik hier ook echt totaal niets vanquote:Op zaterdag 1 januari 2022 18:21 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zeker! Maar straks als die kleine er is en de storm is een beetje gaan liggen komt het vast weer goed. Ik neem aan dat je dat ook tegen 'm gezegd hebt? Dat hij weer welkom is na een zelftest of als alles weer wat normaler is?
Misschien is intimidatie wat ongelukkig gekozen (toch nog een klein katertje hier).quote:Op zaterdag 1 januari 2022 18:27 schreef DjVero het volgende:
[..]
Dat eerste wel, ja. Dat tweede niet. Nog niet. Intimidatie is nooit zijn doel geweest, geen idee wat wel, maar dat geloof ik niet. Hij is verder ook helemaal geen wappie, wel een scepticus soms. Daarom snap ik hier ook echt totaal niets van
Thanks, dit is wel een goed inzicht eigenlijk. Het gaat mij er ook niet om hem te overtuigen; mijn vrouw en haar comfort is waar het voor mij om draait. Ik heb haar in de afgelopen acht jaar twee keer zien huilen; een daarvan was tijdens de eerste miskraam. Ze vroeg aan de verloskundige wat ze fout had gedaan. Dat wil ik echt nooit meer zien, dus het dramatische komt wel ergens vandaan.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 18:36 schreef Seven. het volgende:
Geen wonder dat er ruzie is als je allebei zo verschrikkelijk dramatisch reageert bij een meningsverschil. Hij is kinderachtig dat hij de test niet wil doen, jij bent kinderachtig dat je liever ruzie maakt dan gewoon zegt 'geen probleem maar dan sla ik wel over want je was gisteren nog ziek'.
Ff afkoelen en over een weekje uitpraten. Ik las laatst een mooie: wil je liever gelijk hebben, of gelukkig zijn? Oftewel, ga jij negatieve energie steken in je gelijk halen zonder dat je hem zult overtuigen? Of accepteer je dat hij er nu eenmaal anders in staat, zodat je je boosheid kunt laten varen?
Snap ik wel, best logisch dat jet een gevoelig onderwerp geworden is. En je vrouw heeft gelijk dat ze zo voorzichtig is.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 18:44 schreef DjVero het volgende:
[..]
Thanks, dit is wel een goed inzicht eigenlijk. Het gaat mij er ook niet om hem te overtuigen; mijn vrouw en haar comfort is waar het voor mij om draait. Ik heb haar in de afgelopen acht jaar twee keer zien huilen; een daarvan was tijdens de eerste miskraam. Ze vroeg aan de verloskundige wat ze fout had gedaan. Dat wil ik echt nooit meer zien, dus het dramatische komt wel ergens vandaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |