abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202980303
…en nu is er dikke ruzie. Ik zal wat meer context geven.

Mijn vrouw is zwanger, over een paar maanden uitgerekend. Ze heeft zich altijd zorgen gemaakt om corona, ook voor de zwangerschap al. Ik ben (was) compleet het tegenovergestelde; gewoon lekker je dingetje doen en je leven leiden. No stress.

Nu ze zwanger is, denk ik er nog steeds hetzelfde over, maar vind ik mijn mening er niet meer toe doen. Ik wil dat zij zich op haar gemak voelt, hoe onredelijk haar angst voor corona ook is. Ik vind ook dat ze onredelijk is daarmee, maar die angst krijg ik niet uit haar, dus afijn, mijn leven staat nu in het teken van haar en haar (onze) zwangerschap. Kleine sidenote: afgelopen jaar hebben we drie miskramen gehad (PCOS) en één van die miskramen vond plaats toen we in februari corona opliepen. Zwangerschap van twee weken, dus dat stelde voor ons beiden niet zo heel veel voor. Maar ik denk wel dat het meespeelt in haar angst nu.

En nu komt het; we zouden de Kerstdagen bij onze ouders doorbrengen. Mijn broer was twee dagen daarvoor ziek; hij gaf in een appje aan dat hij niet zou komen met Kerst. Dan lig je aardig overhoop als je dat van tevoren al weet, lijkt mij. De dag voor kerst vroeg hij of ik langs wilde komen, hij was opgeknapt. Dus ik vraag hem om een zelftest te doen omwille van mijn vrouw, zij wilde dat graag namelijk, waarna vervolgens de boel ontploft. Hij wil niet voor ieder kuchje dat doen en “niet meer meedoen aan die bullshit”.

Ik was furieus. Echt, zo kwaad ben ik nog nooit geweest, zo rechtlijnig ook niet. Ik was ook echt verbaasd dat zijn reactie me zoveel deed. Normaal gesproken zou ik hem 100% gelijk geven, de kans dat hij het zou hebben (hij gaf aan door slaapgebrek en werk in de regen en dat geloof ik ook wel) én dat het invloed op de zwangerschap zou hebben is 0,000000001%, maar voor mijn vrouw voelt dat als 80%. En als ik iets nu het aller-, aller-, allerbelangrijkste vind is dat mijn vrouw zich nergens zorgen over hoeft te maken en we deze zwangerschap goed doorkomen.

Gevolg? Een kutkerst en echt de meest kutte week en oud-en-nieuw ever. Ben ik nu zo onredelijk hierin? Ik weet ook wel dat een zelftest geen 100% uitsluitsel zou geven, maar elk risico dat we kunnen ondermijnen, moeten we dan toch ook ondermijnen? En mijn vrouw had zich, ook al was het ‘maar’ een zelftest, gewoon op d’r gemak kunnen voelen. Ik zou het mezelf nooit vergeven als er onverhoopt tóch iets zou gebeuren. Ik heb echt even geen idee hoe verder. Mijn broer en mijn vrouw zijn mijn soulmates en als onze dochter straks gezond en wel geboren is, dan is het alweer een heel ander verhaal, maar nu sta ik toch echt achter mijn vrouw maar tegelijkertijd wel met een hoop pijn. En verdriet.

Ik heb afgelopen week een paar keer zitten janken. Het voelt echt alsof hij iets kapot heeft gemaakt waar we niet zo makkelijk meer uit gaan kunnen komen, of zo. We hebben sindsdien geen contact meer gehad. Ik heb daar ook even absoluut geen behoefte meer aan. Ik weet niet precies wat mijn vraag is; meer van me af schrijven. Hoe kom je ook van dit rotgevoel af, denk ik dat dan toch meer mijn vraag is?
pi_202980344
Hij had als goede broer gewoon even een testje kunnen doen of niet komen.

"Niet meedoen" is zijn eigen keuze, net als een resterend groepje van zo'n 15% van Nederland.
Allemaal prima, maar sta dan ook voor de gevolgen van je keuze en besef dat 85% "wel meedoet".

Als de basis goed is, komt het vast (ooit) wel weer goed.
  zaterdag 1 januari 2022 @ 18:04:00 #3
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_202980371
Als ik je broer was geweest had ik gewoon even die zelftest gedaan, aangezien hij een dag ervoor nog ziek was. Kost je een minuut tijd. Maar goed, je had toch ook kunnen zeggen "ja ok, maar dan kom ik niet langs"?
Hier is van twee kanten wel een beetje overtrokken gereageerd vind ik.
pi_202980373
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 18:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
Hij had als goede broer gewoon even een testje kunnen doen of niet komen.

"Niet meedoen" is zijn eigen keuze, net als een resterend groepje van zo'n 15% van Nederland.
Allemaal prima, maar sta dan ook voor de gevolgen van je keuze en besef dat 85% "wel meedoet".

Als de basis goed is, komt het vast (ooit) wel weer goed.
Hij wilde in eerste instantie ook niet komen, dat siert hem dan weer, maar dan zou hij alleen zijn geweest en dat wilde ik hem weer niet aan doen. Dus zijn wij thuis gebleven.
  zaterdag 1 januari 2022 @ 18:07:12 #5
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_202980406
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 18:04 schreef DjVero het volgende:

[..]
Hij wilde in eerste instantie ook niet komen, dat siert hem dan weer, maar dan zou hij alleen zijn geweest en dat wilde ik hem weer niet aan doen. Dus zijn wij thuis gebleven.
Oh wacht je broer is naar je ouders gegaan met kerst en jullie zijn thuisgebleven? Ik begreep uit de OP dat hij thuis was gebleven en jou had gevraagd een dag voor kerst even langs te komen.
pi_202980407
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 18:04 schreef kwiwi het volgende:
Als ik je broer was geweest had ik gewoon even die zelftest gedaan, aangezien hij een dag ervoor nog ziek was. Kost je een minuut tijd. Maar goed, je had toch ook kunnen zeggen "ja ok, maar dan kom ik niet langs"?
Hier is van twee kanten wel een beetje overtrokken gereageerd vind ik.
Heb ik ook gezegd en ik kreeg me toch een tirade:
"Ik hoop dat jullie nu je zin hebben, ik ga niet naar pa en ma", is één van de appjes.
  zaterdag 1 januari 2022 @ 18:09:08 #7
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_202980426
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 18:07 schreef DjVero het volgende:

[..]
Heb ik ook gezegd en ik kreeg me toch een tirade:
"Ik hoop dat jullie nu je zin hebben, ik ga niet naar pa en ma", is één van de appjes.
Je broer is niet helemaal lekker. Dat hij klaar is met corona, ja leuk, maar je een beetje sociaal opstellen in zo'n situatie mag wel.
  zaterdag 1 januari 2022 @ 18:09:27 #8
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202980429
Wat een dikke debiel. Je vrouw is gelukkig weer zwanger na een flink aantal miskramen. En het lijkt nu eindelijk goed te gaan. Hoeveel moeite is het dan voor hem om daar aan bij te dragen door even een test te doen?

En om daarna te zeggen dat het jouw schuld is dat hij niet naar pa/ma gaat is helemaal kinderachtig.

Vrienden kan je uitkiezen, familie zit je mee opgescheept.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zaterdag 1 januari 2022 @ 18:09:58 #9
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202980430
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 18:09 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Je broer is niet helemaal lekker. Dat hij klaar is met corona, ja leuk, maar je een beetje sociaal opstellen in zo'n situatie mag wel.
Waarbij een beetje sociaal een understatement is.
pi_202980431
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 18:07 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Oh wacht je broer is naar je ouders gegaan met kerst en jullie zijn thuisgebleven? Ik begreep uit de OP dat hij thuis was gebleven en jou had gevraagd een dag voor kerst even langs te komen.
Ja, klopt ook. Hij wilde de avond ervoor chillen. Op de dagen zelf vermoed ik dat mijn moeder hem uit zijn huis heeft getrokken en dat is helemaal prima. Hij is best eenzaam soms, heeft hij het afgelopen jaar meerdere malen aangegeven.
pi_202980460
Maargoed, ik voel me best kut nog steeds. Het voelt echt alsof hij me heeft laten kiezen tussen hem en mijn vrouw en dat is iets waarvan ik nooit had verwacht dat te moeten doen. :'(
  zaterdag 1 januari 2022 @ 18:12:33 #12
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202980463
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 18:10 schreef DjVero het volgende:

[..]
Ja, klopt ook. Hij wilde de avond ervoor chillen. Op de dagen zelf vermoed ik dat mijn moeder hem uit zijn huis heeft getrokken en dat is helemaal prima. Hij is best eenzaam soms, heeft hij het afgelopen jaar meerdere malen aangegeven.
Weet je wat een goede manier is om van die eenzaamheid af te komen? Lekker met je neefje of nichtje spelen als die kleine spruit er eenmaal is. Maar blijkbaar heeft hij liever een miskraam bij je vrouw dan een wattenstaafje in zijn neus ja, dat is wel wat zwart wit neergezet door me
  zaterdag 1 januari 2022 @ 18:13:26 #13
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202980477
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 18:12 schreef DjVero het volgende:
Maargoed, ik voel me best kut nog steeds. Het voelt echt alsof hij me heeft laten kiezen tussen hem en mijn vrouw en dat is iets waarvan ik nooit had verwacht dat te moeten doen. :'(
Lijkt mij een vrij simpele keus als ik eerlijk ben.
pi_202980499
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 18:13 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Lijkt mij een vrij simpele keus als ik eerlijk ben.
Mij ook. En die keuze heb ik zonder blikken of blozen gemaakt. Maar ik ben loyaal en mijn broer en mijn vrouw hebben altijd op #1 gestaan, dus ja, dat is wel ff kut haha.
  zaterdag 1 januari 2022 @ 18:15:33 #15
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_202980512
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 18:12 schreef DjVero het volgende:
Denk niet dat hij het zo bedoeld heeft, maar gewoon even klaar was met al het coronagezeik en jij het resultaat daarvan toevallig moest incasseren. Neemt niet weg dat hij wel even 2 seconden had mogen nadenken over z'n reactie.
pi_202980544
Sterkte, ik hoop dat het delen van je verhaal oplucht.

Hopelijk heeft jullie wegblijven bij hem duidelijk gemaakt dat het serieus was en dat hij alsnog excuus gaat aanbieden.
  zaterdag 1 januari 2022 @ 18:21:28 #17
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202980575
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 18:14 schreef DjVero het volgende:

[..]
Mij ook. En die keuze heb ik zonder blikken of blozen gemaakt.
^O^ Je moet je nooit laten intimideren met dat soort fratsen.
Bij een vriendin van me was er gezeik met gescheiden ouders en aanwezigheid op de verjaardagen. Die heeft gezegd dat ze geen tijdsblokken gaat doen om de ouders te scheiden van elkaar maar dat ze gewoon allebei op dezelfde tijd als alle andere kunnen komen. Als ze gaan zeiken op elkaar worden ze allebei de deur uit gezet en ze hoeven niet te komen. Uiteindelijk werkte dat best goed
quote:
Maar ik ben loyaal en mijn broer en mijn vrouw hebben altijd op #1 gestaan, dus ja, dat is wel ff kut haha.
Zeker! Maar straks als die kleine er is en de storm is een beetje gaan liggen komt het vast weer goed. Ik neem aan dat je dat ook tegen 'm gezegd hebt? Dat hij weer welkom is na een zelftest of als alles weer wat normaler is?
pi_202980599
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 18:18 schreef qajariaq het volgende:
Sterkte, ik hoop dat het delen van je verhaal oplucht.

Hopelijk heeft jullie wegblijven bij hem duidelijk gemaakt dat het serieus was en dat hij alsnog excuus gaat aanbieden.
Thanks man. Niet echt eigenlijk, maar het zit me nog wel dermate hoog dat het eerste contact voorlopig niet van mij uit gaat komen, hoe zeer dat ook doet.
pi_202980632
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 18:21 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Zeker! Maar straks als die kleine er is en de storm is een beetje gaan liggen komt het vast weer goed. Ik neem aan dat je dat ook tegen 'm gezegd hebt? Dat hij weer welkom is na een zelftest of als alles weer wat normaler is?
Dat eerste wel, ja. Dat tweede niet. Nog niet. Intimidatie is nooit zijn doel geweest, geen idee wat wel, maar dat geloof ik niet. Hij is verder ook helemaal geen wappie, wel een scepticus soms. Daarom snap ik hier ook echt totaal niets van
  zaterdag 1 januari 2022 @ 18:36:53 #20
277627 Seven.
We are Borg.
pi_202980708
Geen wonder dat er ruzie is als je allebei zo verschrikkelijk dramatisch reageert bij een meningsverschil. Hij is kinderachtig dat hij de test niet wil doen, jij bent kinderachtig dat je liever ruzie maakt dan gewoon zegt 'geen probleem maar dan sla ik wel over want je was gisteren nog ziek'.

Ff afkoelen en over een weekje uitpraten. Ik las laatst een mooie: wil je liever gelijk hebben, of gelukkig zijn? Oftewel, ga jij negatieve energie steken in je gelijk halen zonder dat je hem zult overtuigen? Of accepteer je dat hij er nu eenmaal anders in staat, zodat je je boosheid kunt laten varen?
Resistance is futile.
  zaterdag 1 januari 2022 @ 18:37:24 #21
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202980716
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 18:27 schreef DjVero het volgende:

[..]
Dat eerste wel, ja. Dat tweede niet. Nog niet. Intimidatie is nooit zijn doel geweest, geen idee wat wel, maar dat geloof ik niet. Hij is verder ook helemaal geen wappie, wel een scepticus soms. Daarom snap ik hier ook echt totaal niets van
Misschien is intimidatie wat ongelukkig gekozen (toch nog een klein katertje hier).

Ik zou dat toch zsm vertellen tegen hem, misschien dat het dan duidelijk wordt dat je dit echt doet voor de kleine en niet omdat de regering het zo belangrijk vind dat je je laat testen.
pi_202980783
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 18:36 schreef Seven. het volgende:
Geen wonder dat er ruzie is als je allebei zo verschrikkelijk dramatisch reageert bij een meningsverschil. Hij is kinderachtig dat hij de test niet wil doen, jij bent kinderachtig dat je liever ruzie maakt dan gewoon zegt 'geen probleem maar dan sla ik wel over want je was gisteren nog ziek'.

Ff afkoelen en over een weekje uitpraten. Ik las laatst een mooie: wil je liever gelijk hebben, of gelukkig zijn? Oftewel, ga jij negatieve energie steken in je gelijk halen zonder dat je hem zult overtuigen? Of accepteer je dat hij er nu eenmaal anders in staat, zodat je je boosheid kunt laten varen?
Thanks, dit is wel een goed inzicht eigenlijk. Het gaat mij er ook niet om hem te overtuigen; mijn vrouw en haar comfort is waar het voor mij om draait. Ik heb haar in de afgelopen acht jaar twee keer zien huilen; een daarvan was tijdens de eerste miskraam. Ze vroeg aan de verloskundige wat ze fout had gedaan. Dat wil ik echt nooit meer zien, dus het dramatische komt wel ergens vandaan. ;)
pi_202980867
Geen test is geen bezoek.. dat had je toch zo kunnen neerleggen. Dan was het zijn keuze om geen test te doen en jou niet te ontvangen.

Ik snap dat sommige mensen niet meer kunnen tegen het testen en de draconische regeltjes omtrent corona.. maar ik ook had gewoon de test gedaan.

Maar goed, sterkte en hoop dat de lucht straks wat geklaard is tussen jullie.
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  zaterdag 1 januari 2022 @ 19:20:28 #24
277627 Seven.
We are Borg.
pi_202981118
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 18:44 schreef DjVero het volgende:

[..]
Thanks, dit is wel een goed inzicht eigenlijk. Het gaat mij er ook niet om hem te overtuigen; mijn vrouw en haar comfort is waar het voor mij om draait. Ik heb haar in de afgelopen acht jaar twee keer zien huilen; een daarvan was tijdens de eerste miskraam. Ze vroeg aan de verloskundige wat ze fout had gedaan. Dat wil ik echt nooit meer zien, dus het dramatische komt wel ergens vandaan. ;)
Snap ik wel, best logisch dat jet een gevoelig onderwerp geworden is. En je vrouw heeft gelijk dat ze zo voorzichtig is.

En zo zal hij misschien ook zo z'n redenen hebben voor de emotionele reactie van zijn kant.
Resistance is futile.
  zaterdag 1 januari 2022 @ 19:25:19 #25
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_202981159
Wat een lul, kleine moeite toch zo'n test ook al "doe je niet meer mee"( :') ).
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')