quote:Op dinsdag 4 januari 2022 13:44 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Dan had TS de vrije keuze gehad om thuis te blijven. Je mag niet voor een ander bepalen of hij een test doet.
Lezen is lastig kennelijk.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 18:04 schreef DjVero het volgende:
[..]
Hij wilde in eerste instantie ook niet komen, dat siert hem dan weer, maar dan zou hij alleen zijn geweest en dat wilde ik hem weer niet aan doen. Dus zijn wij thuis gebleven.
Zie de OP (post nr. 1)quote:Op dinsdag 4 januari 2022 13:51 schreef Lospedrosa het volgende:
En zo maakt Corona en al de shit eromheen alles kapot.
Waar gaat dit over?
Dan heeft hij het juiste gedaan.quote:
Liegen zal alles echt beter maken, ja.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 13:56 schreef Lospedrosa het volgende:
Ja dit is een goede. De angst is niet reël dan is de test ook niet reël. Zeg gewoon dat je elke dag test. Wat kan het schelen.
Graag gedaan. Wat jij zegt herken ik maar al toe goed helaas. Hier in de familie een wappie die structureel zijn standpunten (tov corona, overheid en zorg) zonder uitzondering boven de ooit goede familiaire band blijft zetten, al bijna 2 jaar lang. Dwarsliggen om het dwarsliggen en dat toepassen op de familie. Dat heeft in het begin tot veel teleurstelling en gezeik geleid en verminderd contact. Met name door de negativiteit eromheen is het op een gegeven moment klaar en mag hij in zn eigen sop gaar koken.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:11 schreef DjVero het volgende:
[..]
Thanks. Ik weet ook wel dat ik beter had kunnen handelen, maar zijn reactie(s) viel(en) echt volledig verkeerd waardoor je niet altijd meer voor rede vatbaar bent.
Hij vroeg op kerstavond of ik langs wilde komen. Ik vroeg hem - na overleg met mijn vrouw - dit: "best, maar ben je dan bereid een zelftest te doen?" Hele normale vraag, toch? Hij reageerde vervolgens meteen met dat wij maar niet langs moeten komen bij onze ouders, dat hij niet na elk kuchje een zelftest wil doen, dat hij er niet meer aan meedoet, dat er in de ogen van mijn vrouw (en onze moeder) niets anders meer bestaat dan corona en hij sloot af met "ik hoop dat jullie nu je zin hebben, je kunt naar pa en ma". Gewoon een stuk of vijf appies waar ik helemaal niet om vroeg, echt wat de fuck. Dat is ook waarom ik zo boos ben. En teleurgesteld was. Ik vroeg helemaal niet naar zijn mening, want die ken ik.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:07 schreef loveli het volgende:
Een doorgemaakt besmetting vermindert het risico, objectief zou je vrouw niet zo bang hoeven zijn.
Julie bepalen hoe je met de corona-situatie omgaat en hoe jullie risico's inschatten. Als het risico van een niet geteste broer te hoog is, dan ga je niet naar je ouders. That's it. En je kunt er wat van vinden dat hij geen stokje in z'n neus wil steken. Als ik het topic lees vraag ik me af of de toon van die vraag de muziek heeft gemaakt.
Wilden je ouders wel een zelftest doen, of heb je het alleen aan je broer gevraagd?
Je stelt zelf dat je vrouw onredelijk is in deze. Maar dat je dat begrijpt door wat is gebeurd.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:18 schreef DjVero het volgende:
[..]
Hij vroeg op kerstavond of ik langs wilde komen. Ik vroeg hem - na overleg met mijn vrouw - dit: "best, maar ben je dan bereid een zelftest te doen?" Hele normale vraag, toch? Hij reageerde vervolgens meteen met dat wij maar niet langs moeten komen bij onze ouders, dat hij niet na elk kuchje een zelftest wil doen, dat hij er niet meer aan meedoet, dat er in de ogen van mijn vrouw (en onze moeder) niets anders meer bestaat dan corona en hij sloot af met "ik hoop dat jullie nu je zin hebben, je kunt naar pa en ma". Gewoon een stuk of vijf appies waar ik helemaal niet om vroeg, echt wat de fuck. Dat is ook waarom ik zo boos ben. En teleurgesteld was. Ik vroeg helemaal niet naar zijn mening, want die ken ik.
Onze ouders staan in het midden, hebben het er wel over met ons, maar kiezen geen kant. Zoals het hoort. Zelftesten doen ze, volgens mij, vrij regelmatig, maar was nu niet nodig, omdat mijn broer anderhalve dag voor kerstavond ziek was.
Wappie zijn en een keer een zelftest onnodig vinden zijn twee verschillende dingen hè?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:17 schreef Justinn het volgende:
[..]
Graag gedaan. Wat jij zegt herken ik maar al toe goed helaas. Hier in de familie een wappie die structureel zijn standpunten (tov corona, overheid en zorg
) zonder uitzondering boven de ooit goede familiaire band blijft zetten, al bijna 2 jaar lang. Dat heeft in het begin tot veel teleurstelling en gezeik geleid en verminderd contact. Met name door de negativiteit eromheen is het op een gegeven moment klaar en mag hij in zn eigen sop gaar koken
Goede vragen waar ik eigenlijk geen goede antwoorden op heb. Teleurgesteld, omdat ik dit nooit nooit nooit van hem had verwacht. Niet dat 'ie per se die zelftest moest doen, maar meer omdat het voelt alsof het hem geen ene fuck uit maakt. Omdat hij me heeft laten kiezen tussen hem en mijn vrouw, had ik nooit nooit nooit verwacht te moeten doen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:29 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Je stelt zelf dat je vrouw onredelijk is in deze. Maar dat je dat begrijpt door wat is gebeurd.
Maar zie je ook wat die ‘onredelijkheid’ doet met anderen?
De grote vraag in deze is of er meer is dan enkel dat testje dat contact tussen jullie lastiger maakt? Of is er meer in het leven van je broer dat maakt dat dit de welbekende druppel was voor hem?
En zo ja, zie jij dat en heb je daar begrip voor? Of gaat het nu enkel om ‘de zwangerschap’?
Ik begrijp vooral niet zo goed dat je aan de ene kant spreekt over soulmate, zo’n goede band, maar dat aan de andere kant 1 keer zeggen hier ga ik niet in mee en voel me er klote door leidt tot nu al zolang boos zijn. Tot zoverre dat jij (ts) geen irl contact op wil nemen omdat je te boos bent erover.
Hoe kan 1 keer van wederzijds onbegrip leiden tot dit?
Hij is geen wappie, eerder een scepticus, hoewel hij wel heeft aangegeven zich niet voor een derde keer te laten vaccineren, omdat...[is verder ook niet van belang, daar hebben we een heel subforum voorquote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:33 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Wappie zijn en een keer een zelftest onnodig vinden zijn twee verschillende dingen hè?
Wat niet duidelijk is is de status van die broer los van deze zelftest. Is hij wel een wappie? Of vond hij het echt onnodig en vond hij vooral dat er teveel werd toegegeven aan ‘zwangerschapsgekte’?
Vooral omdat de ts zelf aangeeft dat er geen redelijke grond was.
Ga met je broer een wietje roken, of biertje drinken of van mij part limonade drinken of zelfs muntthee (met honing natuurlijk).quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:40 schreef DjVero het volgende:
[..]
Goede vragen waar ik eigenlijk geen goede antwoorden op heb. Teleurgesteld, omdat ik dit nooit nooit nooit van hem had verwacht. Niet dat 'ie per se die zelftest moest doen, maar meer omdat het voelt alsof het hem geen ene fuck uit maakt. Omdat hij me heeft laten kiezen tussen hem en mijn vrouw, had ik nooit nooit nooit verwacht te moeten doen.
Hij heeft overgewicht waar hij wat aan wil doen; Sommige dinsdag- en elke vrijdagavond ff een stuk wandelen.
Jarenlang heeft mijn vrouw er nooit een probleem van gemaakt dat ik hem praktisch elk weekend wel een keer zag, soms het hele weekend. Ze vraagt één keer wat terug en hij reageert zo.
Verdriet is er inmiddels niet meer; een paar jointjes (dat relativeert) en zondagavond met een vriend afgesproken hebben veel goed gedaan. Boosheid en onbegrip nog wel. Maar ik blijf nooit lang in rancune hangen, dus ik sta er al een stuk positiever in dan afgelopen zaterdag toen ik het blijkbaar echt even moest posten, of zo. [EDIT] Oh, en sommige inzichten hier hebben me ook best goed gedaan
Ging om mn eigen ervaringen waar het probleem en gevolgen er een beetje op lijkt. Ik stel niet dat zn broer ook een wappie is. Als ik OP na lees gaat het overigens niet over zwangerschapsgekte, maar “niet meer meedoen aan die bullshit”. Dat is een andere strekking.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:33 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Wappie zijn en een keer een zelftest onnodig vinden zijn twee verschillende dingen hè?
Wat niet duidelijk is is de status van die broer los van deze zelftest. Is hij wel een wappie? Of vond hij het echt onnodig en vond hij vooral dat er teveel werd toegegeven aan ‘zwangerschapsgekte’?
Vooral omdat de ts zelf aangeeft dat er geen redelijke grond was.
Haar angst is zeker reëel. Angstoorzaken zijn echter zelden reëel, dat geldt voor bijna alles.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 13:56 schreef Lospedrosa het volgende:
Ja dit is een goede. De angst is niet reël dan is de test ook niet reël. Zeg gewoon dat je elke dag test. Wat kan het schelen.
Of heb jij hem juist laten kiezen...?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:40 schreef DjVero het volgende:
Omdat hij me heeft laten kiezen tussen hem en mijn vrouw, had ik nooit nooit nooit verwacht te moeten doen.
Was/is dat dan een probleem? Zo ja, waarom heb je dat niet eerder aangekaart/opgelost? Er was geen overeenkomst dat als jij tijd met hem doorbracht, hij een stokje in z'n neus zou moeten steken met kerst.quote:Jarenlang heeft mijn vrouw er nooit een probleem van gemaakt dat ik hem praktisch elk weekend wel een keer zag, soms het hele weekend. Ze vraagt één keer wat terug en hij reageert zo.
Dit. En bier.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:01 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Ga met je broer een wietje roken, of biertje drinken of van mij part limonade drinken of zelfs muntthee (met honing natuurlijk).
Jullie waren altijd ok met elkaar, dit hele afstand behouden nu maakt het erger dan het is. Het is niet ok dat dit ene nu al zolang door ettert.
Hou op met via WA communiceren, hou op met niet communiceren.
Er is meer aan de hand, in jouw leven, in zijn leven, dat weet ik niet. Stop met deze onzin en wees er voor elkaar zoals jullie altijd waren.
Bel op. Zeg ik kom vanmiddag nog langs. En voordat jullie dan ook ergens over praten, geef elkaar een dikke bro knuffel.
Nee, helemaal niet, er is helemaal niks tussen ons. Sterker nog, een paar weken terug zaten we nog te brallen dat we zo'n bijzondere broer-relatie hebben. Alle keren dat we ruzie en/of een meningsverschil hebben gehad, de pubertijd niet meegerekend haha, zijn op één hand te tellen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:14 schreef loveli het volgende:
[..]
Of heb jij hem juist laten kiezen...?
[..]
Was/is dat dan een probleem? Zo ja, waarom heb je dat niet eerder aangekaart/opgelost? Er was geen overeenkomst dat als jij tijd met hem doorbracht, hij een stokje in z'n neus zou moeten steken met kerst.
Ik heb zo het idee dat het niet om het incident met kerst gaat, maar om andere niet opgeloste rommel.
Moeten nog ff een (half) weekje wachten, heaquote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:01 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Ga met je broer een wietje roken, of biertje drinken of van mij part limonade drinken of zelfs muntthee (met honing natuurlijk).
Jullie waren altijd ok met elkaar, dit hele afstand behouden nu maakt het erger dan het is. Het is niet ok dat dit ene nu al zolang door ettert.
Hou op met via WA communiceren, hou op met niet communiceren.
Er is meer aan de hand, in jouw leven, in zijn leven, dat weet ik niet. Stop met deze onzin en wees er voor elkaar zoals jullie altijd waren.
Bel op. Zeg ik kom vanmiddag nog langs. En voordat jullie dan ook ergens over praten, geef elkaar een dikke bro knuffel.
Quarantaine?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:17 schreef DjVero het volgende:
[..]
Moeten nog ff een (half) weekje wachten, hea
De ts geeft zelf aan dat zijn vrouw richting onredelijk gaat door de zorgen rondom de zwangerschap. Dat hij dat volledig begrijpt en haar steunt, maar ook ziet dat ze te gespannen is over zaken.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:03 schreef Justinn het volgende:
[..]
Ging om mn eigen ervaringen waar het probleem en gevolgen er een beetje op lijkt. Ik stel niet dat zn broer ook een wappie is. Als ik OP na lees gaat het overigens niet over zwangerschapsgekte, maar “niet meer meedoen aan die bullshit”. Dat is een andere strekking.
Waarom loopt dit nu dan zo uit de klauw?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:16 schreef DjVero het volgende:
[..]
Nee, helemaal niet, er is helemaal niks tussen ons. Sterker nog, een paar weken terug zaten we nog te brallen dat we zo'n bijzondere broer-relatie hebben. Alle keren dat we ruzie en/of een meningsverschil hebben gehad, de pubertijd niet meegerekend haha, zijn op één hand te tellen.
Nee, er is écht niksquote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:33 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Waarom loopt dit nu dan zo uit de klauw?
Even eerlijk, omdat je dit zelf aanhaalde…
Vond je vrouw je goede en close relatie met je broer soms lastig? Dat je zoveel tijd met elkaar doorbracht?
Ik snap namelijk niet zo goed waarom je aanhaalde dat zij nooit klaagde dat jullie elke week of vaker bij elkaar waren.
Was dit een ‘offer’ van haar kant? Dat ze het wat teveel vond?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |