Dan raad ik aan om hem op te bellen/ langs te gaan en je gevoel te uiten. Via whatsapp dit soort zaken bespreken loopt uit op ruzie.quote:
I know, thanks. Maar als ik dat nu doe, zal het alleen "ja, maar jij ...." worden en dus meer ruzie. Verder via WhatsApp was ik sws niet van planquote:Op maandag 3 januari 2022 19:20 schreef Mintymintyy het volgende:
[..]
Dan raad ik aan om hem op te bellen/ langs te gaan en je gevoel te uiten. Via whatsapp dit soort zaken bespreken loopt uit op ruzie.
Dat denk ik ook. Als jullie echt "soulmates" zijn dan lijkt het me sterk dat hij het zo hoog op laat lopen. Je klinkt ook behoorlijk hormonaal hoor. Calm your tits.quote:Op maandag 3 januari 2022 16:17 schreef Luxuria het volgende:
Ik heb het gevoel dat hem meer dwars zat en dat dat er nu uit is gekomen, misschien speelt zijn eenzaamheid mee of voelt hij zich in de steek gelaten, zou dat kunnen?
Als je van tevoren al weet hoe het gaat lopen, waarom hier nog om advies vragenquote:Op maandag 3 januari 2022 21:09 schreef DjVero het volgende:
[..]
I know, thanks. Maar als ik dat nu doe, zal het alleen "ja, maar jij ...." worden en dus meer ruzie. Verder via WhatsApp was ik sws niet van plan
Wat een droeftoeter. Mensen die enorm principieel gaan doen over een zelftestje ten koste van een familieband/vriendschap sporen echt niet.quote:
En broerlief hoeft zeker niet te beseffen dat het niet opvolgen van een simpel verzoek gevolgen heeft? Kom nou zeg, het niet willen doen van een zelftest is domweg alleen maar dwarsliggen. What else?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 00:35 schreef Ixnay het volgende:
Hij bepaalt of hij een test doet of niet.
Jij bepaalt of jij hem ergens uitnodigt of niet.
Echter, als je hem weigert moet je je wel beseffen dat dit gevolgen kan hebben.
Wat je eigenlijk zegt is dat TS verstandig genoeg moet zijn om dit te accepteren omdat broer daar niet fatsoenlijk en verstandig voor is.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 00:35 schreef Ixnay het volgende:
De uitnodiging was bij ouders, TS had niemand uitgenodigd.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 00:35 schreef Ixnay het volgende:
Dank je dokter Lange Zwans voor deze analyse.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:20 schreef Chivaz het volgende:
Ik ben team broer in deze, niemand loopt risico en ik ga er van uit dat een ieder in dat huis gevaccineerd is. Het word tijd dat mensen de angstpsychose waar ze in zitten laten varen en weer eens een normaal leven gaan leiden.
Dat klopt, maar TS weet dondersgoed dat het risico er niet is en zijn broer weigert in mijn ogen terecht mee te werken aan dat toneelstukje dat opgevoerd moet worden om zijn paranoïde vriendin tevreden te stellen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:43 schreef madeleine-b het volgende:
[..]
Dank je dokter Lange Zwans voor deze analyse.
Het is gelukkig niet aan jou, of broer van de TS om te bepalen of dat risico er wel/niet is.
Dat is jouw mening, waar ik zelf overigens grotendeels achter sta, maar mijn, jouw of die broers mening doen er niet aan toe. Sterker nog, Covid19 is hier zelfs amper relevant, het had net zo goed een ander meningsverschil kunnen betreffen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:20 schreef Chivaz het volgende:
Ik ben team broer in deze, niemand loopt risico en ik ga er van uit dat een ieder in dat huis gevaccineerd is. Het word tijd dat mensen de angstpsychose waar ze in zitten laten varen en weer eens een normaal leven gaan leiden.
Ook bij een zwangere?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:20 schreef Chivaz het volgende:
Amen. Dat hele corona doet er niet toe, het gaat over andere dingen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:53 schreef Justinn het volgende:
[..]
Dat is jouw mening, waar ik zelf overigens grotendeels achter sta, maar mijn, jouw of die broers mening doen er niet aan toe. Sterker nog, Covid19 is hier zelfs amper relevant, het had net zo goed een ander meningsverschil kunnen betreffen.
De problemen hier zijn het rekening kunnen houden met elkaar (probleem van broer) én omgaan met een teleurstelling (probleem van TS).
a. die broer weigert rekening te houden met een wens van TS' vrouw. Daar kan je alles van vinden, maar fatsoenlijk is het gewoon niet. Die broer had ook op fatsoenlijke wijze kunnen bedanken in plaats van een relaas te starten over zijn standpunten. Als TS of zijn vrouw zich daarna ook nog over het waarom moet verantwoorden, ga je eigenlijk al te ver.
b. TS heeft zichzelf een 'kutkerst' aangepraat wat niet nodig is. De stress dat daaruit volgt, heeft ie deels aan zichzelf te danken. Als je van een ander wat verlangt en die legt dat naast zich naar, kan je prima zonder ruzie/escalatie de hele situatie afhandelen.
Dát zou als normaal gezien moeten worden. Om één of andere reden leiden meningsverschillen in familieverbanden te gauw tot een buitensporige escalatie en verdriet.
Da's waar, maar ik had in de OP al aangegeven dat ik niet zo goed weet wat ik met dit topic wilde. Of ik nou zo onredelijk ben, of dat hij dat is. Misschien wat adviezen of inzichten her en der. Laat ik het maar zo zeggen dan; ik vind hem nu nog teveel een graflul en dat zou ik hem laten weten ook. Verdriet en teleurstelling heb ik inmiddels wel verwerkt, m'n boosheid nog niet.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 00:22 schreef Mintymintyy het volgende:
[..]
Als je van tevoren al weet hoe het gaat lopen, waarom hier nog om advies vragen
Je kan niet weten wat hij denkt en gaat zeggen zolang je hem niet in real life spreekt. Je vult het nu zelf in.
Roerend met je eens, maar nu - tijdens de zwangerschap die overigens vorig jaar 3x fout is gegaan waarvan 1 toen we corona kregen - niet. Ik vind ook dat de angst van m'n vrouw irreëel is, heb ik haar ook gezegd, maar zij voelt dat nou eenmaal zo, dus sta ik achter haar. Dan hoef ik geen tirade van m'n broer die doodleuk zegt dat ze zich maar niet moet aanstellen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:20 schreef Chivaz het volgende:
Thanks. Ik weet ook wel dat ik beter had kunnen handelen, maar zijn reactie(s) viel(en) echt volledig verkeerd waardoor je niet altijd meer voor rede vatbaar bent.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:53 schreef Justinn het volgende:
[..]
Dat is jouw mening, waar ik zelf overigens grotendeels achter sta, maar mijn, jouw of die broers mening doen er niet aan toe. Sterker nog, Covid19 is hier zelfs amper relevant, het had net zo goed een ander meningsverschil kunnen betreffen.
De problemen hier zijn het rekening kunnen houden met elkaar (probleem van broer) én omgaan met een teleurstelling (probleem van TS).
a. die broer weigert rekening te houden met een wens van TS' vrouw. Daar kan je alles van vinden, maar fatsoenlijk is het gewoon niet. Die broer had ook op fatsoenlijke wijze kunnen bedanken in plaats van een relaas te starten over zijn standpunten. Als TS of zijn vrouw zich daarna ook nog over het waarom moet verantwoorden, ga je eigenlijk al te ver.
b. TS heeft zichzelf een 'kutkerst' aangepraat wat niet nodig is. De stress dat daaruit volgt, heeft ie deels aan zichzelf te danken. Als je van een ander wat verlangt en die legt dat naast zich naar, kan je prima zonder ruzie/escalatie de hele situatie afhandelen. En ja, deels is de reactie van TS onredelijk. Hij en zijn vrouw zullen niet de eerste ouders zijn waar alles maar moet wijken voor een kindje vanwege de grote roze wolk.
Dát zou als normaal gezien moeten worden. Om één of andere reden leiden meningsverschillen in familieverbanden te gauw tot een buitensporige escalatie en verdriet.
Je zit in een lastige situatie, je vrouw heeft natuurlijk een hoop last van haar hormonen waardoor het rationele helaas een beetje op de achtergrond is gekomen. Ik vind ieder geval dat je het met je broer moet bijleggen en dat je deze kerst maar zo snel mogelijk moet vergeten. En wat betreft je vriendin, het heeft geen zin om haar te confronteren met feiten en statistieken, wees er gewoon voor haar en hou broer en vriendin deze zwangerschap een beetje uit elkaar. Als die kleine geboren is en het duidelijk is geworden voor een ieder dat Omicron juist onze redding is dan kunnen we hopelijk weer allemaal normaal gaan doen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:11 schreef DjVero het volgende:
[..]
Roerend met je eens, maar nu - tijdens de zwangerschap die overigens vorig jaar 3x fout is gegaan waarvan 1 toen we corona kregen - niet. Ik vind ook dat de angst van m'n vrouw irreëel is, heb ik haar ook gezegd, maar zij voelt dat nou eenmaal zo, dus sta ik achter haar. Dan hoef ik geen tirade van m'n broer die doodleuk zegt dat ze zich maar niet moet aanstellen.
Dan had TS de vrije keuze gehad om thuis te blijven. Je mag niet voor een ander bepalen of hij een test doet.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:00 schreef loveli het volgende:
[..]
De uitnodiging was bij ouders, TS had niemand uitgenodigd.
Juist.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 09:24 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Wat je eigenlijk zegt is dat TS verstandig genoeg moet zijn om dit te accepteren omdat broer daar niet fatsoenlijk en verstandig voor is.
Niemand ligt iemand dwars.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 09:16 schreef qajariaq het volgende:
[..]
En broerlief hoeft zeker niet te beseffen dat het niet opvolgen van een simpel verzoek gevolgen heeft? Kom nou zeg, het niet willen doen van een zelftest is domweg alleen maar dwarsliggen. What else?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |