Sukkeltje. Ik heb 100K aan vermogen. Op 1 januari 0.00 uur worden alle rekeningnummers automatisch dggv die je hebt voor de inkomstenbelasting. Dus maak ik altijd 50K over in stapjes naar buitenlandse rekeningnummer. Peildatum is 1 januari. Komt pas maandag 3 januari aan. Weer paar ¤100 bespaard.quote:Op vrijdag 31 december 2021 20:46 schreef knoopie het volgende:
Heffingsvrij vermogen is voor 2021 ¤50.000 en de maximale daglimiet van ing is ¤50.000. Dus dit verhaal slaat sowieso al nergens op. Bovendien, waarom zou je je geld niet altijd op je buitenlandse rekening hebben staan? Vanwege de rente bij ING?
Maar waarom zou je ¤100.000 in godsnaam passief op je ing-rekening hebben staan, als je dat zou hebben? Voor de rente?quote:Op vrijdag 31 december 2021 20:48 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Sukkeltje. Ik heb 100K aan vermogen. Op 1 januari 0.00 uur worden alle rekeningnummers automatisch dggv die je hebt voor de inkomstenbelasting. Dus maak ik altijd 50K over in stapjes naar buitenlandse rekeningnummer. Peildatum is 1 januari. Komt pas maandag 3 januari aan. Weer paar ¤100 bespaard.
En ja, je buitenlandse rekening wordt sinds enkele jaren ook dggv aan belastingdienstquote:Op vrijdag 31 december 2021 20:46 schreef knoopie het volgende:
Heffingsvrij vermogen is voor 2021 ¤50.000 en de maximale daglimiet van ing is ¤50.000. Dus dit verhaal slaat sowieso al nergens op. Bovendien, waarom zou je je geld niet altijd op je buitenlandse rekening hebben staan? Vanwege de rente bij ING?
Beleggen 1 keer gedaan aan begin corona en 5K kwijt. Bitcoin geen zin in. Dus wat blijft er over?quote:Op vrijdag 31 december 2021 20:51 schreef knoopie het volgende:
[..]
Maar waarom zou je ¤100.000 in godsnaam passief op je ing-rekening hebben staan, als je dat zou hebben? Voor de rente?
Dat klopt, maar bij mij duurt het doorgaans ongeveer tien minuten voordat het geld op mijn buitenlandse rekening staat. In de praktijk werkt dat dus niet, tenzij het in een land is waarmee NL geen verdrag heeft om informatie uit te wisselen.quote:Op vrijdag 31 december 2021 20:51 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
En ja, je buitenlandse rekening wordt sinds enkele jaren ook dggv aan belastingdienst
Snap je het nu echt niet? 1-1 is peildatum Box 3 vermogen. Wat je op 3-1 januari er op hebt staan boeit niet. Dat geld zweeft dusquote:Op vrijdag 31 december 2021 20:55 schreef knoopie het volgende:
[..]
Dat klopt, maar bij mij duurt het doorgaans ongeveer tien minuten voordat het geld op mijn buitenlandse rekening staat. In de praktijk werkt dat dus niet, tenzij het in een land is waarmee NL geen verdrag heeft om informatie uit te wisselen.
En dan nog steeds de vraag, waarom laat je het niet gewoon het hele jaar daar staan in plaats van alleen op één januari?
Ja. Maar als je het op de 31e overmaakt naar je buitenlandse rekening, dan staat het er een kwartiertje later al op in veel gevallen. Zeker binnen de EU duurt het in mijn ervaring echt geen drie dagen meer. Dus dan wordt het net zo goed meegerekend toch?quote:Op vrijdag 31 december 2021 20:56 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Snap je het nu echt niet? 1-1 is peildatum Box 3 vermogen. Wat je op 3-1 januari er op hebt staan boeit niet. Dat geld zweeft dus
Nee. Duurt altijd bij mijn bank N26 in weekend 3 dagen. Vrijdagmiddag overmaken is maandagmorgen op rekening.quote:Op vrijdag 31 december 2021 21:42 schreef knoopie het volgende:
[..]
Ja. Maar als je het op de 31e overmaakt naar je buitenlandse rekening, dan staat het er een kwartiertje later al op in veel gevallen. Zeker binnen de EU duurt het in mijn ervaring echt geen drie dagen meer. Dus dan wordt het net zo goed meegerekend toch?
Oh nou, dan is dat een fantastische oplossing voor de jaren dat 1 januari in het weekend valt. En wat doe je die andere jaren?quote:Op vrijdag 31 december 2021 21:47 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Nee. Duurt altijd bij mijn bank N26 in weekend 3 dagen. Vrijdagmiddag overmaken is maandagmorgen op rekening.
Op alle jaren doet die bank op 1 januari geen boekingen verwerken. No problemquote:Op vrijdag 31 december 2021 22:33 schreef knoopie het volgende:
[..]
Oh nou, dan is dat een fantastische oplossing voor de jaren dat 1 januari in het weekend valt. En wat doe je die andere jaren?
Als je die belegging had laten staan, stond je nu 35% in de plus.quote:Op vrijdag 31 december 2021 20:51 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Beleggen 1 keer gedaan aan begin corona en 5K kwijt. Bitcoin geen zin in. Dus wat blijft er over?
Dogelon Marsquote:Op vrijdag 31 december 2021 20:51 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Beleggen 1 keer gedaan aan begin corona en 5K kwijt. Bitcoin geen zin in. Dus wat blijft er over?
Vermogen op 1 januari 2020 telt voor de belastingaangifte over 2020 die je in 2021 hebt gedaan.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 10:43 schreef Sureahcamidd het volgende:
Welk jaar 1 januari moet je opgeven
Volgend jaar dus pas belasting betalen. Meevallertje van 71k bohhhh.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 11:25 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Vermogen op 1 januari 2020 telt voor de belastingaangifte over 2020 die je in 2021 hebt gedaan.
Vermogen op 1 januari 2021 telt voor de belastingaangifte over 2021 die je in 2022 gaat doen.
Vermogen op 1 januari 2022 telt voor de belastingaangifte over 2022 die je in 2023 gaat doen.
Met 4,4 miljoen moet je het wel kunnen uitzingen tot je pensioen iig.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 12:17 schreef Sureahcamidd het volgende:
[..]
Volgend jaar dus pas belasting betalen. Meevallertje van 71k bohhhh.
Ik heb rond de 1,3m 'gecashed' om te diversificeren/huis kopen.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 12:45 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Met 4,4 miljoen moet je het wel kunnen uitzingen tot je pensioen iig.
Wat ga je doen? Beleggen in S&P500 / Nasdaq ETF's?
Dit is een trucje dat geen trucje is.quote:
Eén keer geen gejank over Max Verstappen. Niet gelezenquote:
Kan bij iedere aandelenbroker wel zo'n beetje, ik heb ze zelf bij DeGiro.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 13:51 schreef Sureahcamidd het volgende:
[..]
S&P500 weet ik niet waar ik dat kan kopen. Volgens mij kan je dit alleen kopen in dollars toch?
Ja, naja, daarom dus beleggen voor lange periode, bijvoorbeeld in deze verhouding:quote:Daarnaast heb ik geen pensioen. Ik ben 31 en ik kreeg laatst een brief dat ik in het beste geval 268 euro bruto aan pensioen zou krijgen...
Ditquote:
Dus dure auto's en horloges aanschaffen is onverstandig?quote:Op zaterdag 1 januari 2022 16:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je zit voor de rest van je leven goed, als je het verstandig aanpakt.
Blijf "low profile", anderen hoeven niet te weten dat je je schaapjes op het droge hebt.
Ach ja, als dat je ding is. Ik ben voor een 2e hands (recente) Corolla gegaan en horloges gaan bij mij altijd stuk dus dat is sowieso money down the drainquote:Op zaterdag 1 januari 2022 16:56 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Dus dure auto's en horloges aanschaffen is onverstandig?
Ben je niet bang voor de renteverhogingen en de gevolgen hiervan voor de markt?quote:Op zaterdag 1 januari 2022 16:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Kan bij iedere aandelenbroker wel zo'n beetje, ik heb ze zelf bij DeGiro.
[..]
Ja, naja, daarom dus beleggen voor lange periode, bijvoorbeeld in deze verhouding:
- S&P500 ETF (50%) - bijvoorbeeld Vanguard of iShares
- Nasdaq ETF (25%) - bijvoorbeeld iShares
- AEX (25%) - bijvoorbeeld VanEck of iShares
De beste strategie is "aankopen en niet meer naar omkijken".
Je kan ook met individuele aandelen gaan stoeien maar dan moet je veel onderzoek doen, meer risico lopen en is het nog maar de vraag of je de markt verslaat.
En pensioen is natuurlijk ook maar een term, in principe kan je nu met pensioen / minder werken / alleen werk doen dat je leuk vindt / vrijwilligerswerk. Dat moet je zelf indelen.
Besef echter dat dit soort kansen in je leven maar 1x voorbij komen en verbras het niet.
Je zit voor de rest van je leven goed, als je het verstandig aanpakt.
Blijf "low profile", anderen hoeven niet te weten dat je je schaapjes op het droge hebt (afgezien van ouders of andere mensen die dicht bij je staan).
Jonge... Horloge 20k en auto 50k valt toch wel mee.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 16:56 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Dus dure auto's en horloges aanschaffen is onverstandig?
Onvermijdelijke gebeurtenissen zijn vaak al wat in de prijs verwerkt. Het zal op dat moment wel wat mensen "wakker" schudden en er zal vast een dip zijn maar ik zit er in voor de lange termijn (>15 tot 20 jaar) en dan is dat allemaal niet zo relevant. Slecht nieuws zal er altijd blijven.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 17:01 schreef Sureahcamidd het volgende:
[..]
Ben je niet bang voor de renteverhogingen en de gevolgen hiervoor voor de markt?
Als je geen dividendlekkage wil hebben kan je voor accumulerende ETF's kiezen (die hebben "ACC" achter hun naam), die kopen direct aandelen terug voor het dividend. Dus dat is niet echt een een verschilmaker.quote:Volgens mijn onderzoek wordt VWRL bij DeGiro of Northern trust Fonds 88/12 of 80/10/10 bij de grootbanken aangeraden.
NT fondsen zijn goedkoper omdat deze geen dividendlekkage hebben. Bij beide opties pak je in principe de hele wereldeconomie mee.
In principe staan de aandelen daar veilig. Als je twijfelt zijn er andere brokers die hetzelfde aanbiedenquote:Op zaterdag 1 januari 2022 17:01 schreef Sureahcamidd het volgende:
[..]
DeGiro is wel vaak slecht in het nieuws gekomen.
De grootste online broker in Nederland, FlatexDeGiro gaat particuliere beleggingsorders doorverkopen, terwijl dat volgens jarenoude regels van de Autoriteit Financiële Markten niet mag. Dat schrijft het Financieele Dagblad.
Beursbroker DeGiro groeit razendhard, maar krijgt boete van ¤300.000 omdat belang van klanten niet goed was geborgd
[ afbeelding ]
Heb jij alles bij 1 broker staan of ook spreiding hierin?quote:Op zaterdag 1 januari 2022 17:07 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
In principe staan de aandelen daar veilig. Als je twijfelt zijn er andere brokers die hetzelfde aanbieden
Ik weet niet, een heel jaarloon om de tijd af te kunnen lezen vind ik wel wat riant.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 17:02 schreef Sureahcamidd het volgende:
[..]
Jonge... Horloge 20k en auto 50k valt toch wel mee.
Als het puur om beleggingen gaat, dan is het ongeveer:quote:Op zaterdag 1 januari 2022 17:09 schreef Sureahcamidd het volgende:
[..]
Heb jij alles bij 1 broker staan of ook spreiding hierin?
Ach, ik geef amper geld uit. Dit zijn slechts 2 incidentele hoge uitgaven.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 17:09 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik weet niet, een heel jaarloon om de tijd af te kunnen lezen vind ik wel wat riant.
Een auto is nog weer een ander verhaal, al kijk ik dan ook weer naar praktisch nut, verbruik, betrouwbaarheid.
Het is jouw geld en je denkt er vast wel bij na.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 17:14 schreef Sureahcamidd het volgende:
[..]
Ach, ik geef amper geld uit. Dit zijn slechts 2 incidentele hoge uitgaven.
Verder is zo'n horloge ook vrij waardevast.
[ afbeelding ]
Een auto heb ik ook niet nodig maar het is oke om jezelf soms te verwennen toch. Maakt holden ook makkkelijker.
quote:Op zaterdag 1 januari 2022 17:15 schreef TheFreshPrince het volgende:
Je leest vaak genoeg over loterijwinnaars dat ze alles in korte tijd er doorheen jagen.
Het scheelt dat het in stapjes omhoog is gegaan, dat geeft mss meer tijd om aan het idee te wennen en vergt sowieso geduld omdat het niet ineens kwam.
quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 22:41 schreef #ANONIEM het volgende:
[..]
Pardon?!
[ afbeelding ]
https://v2.info.uniswap.o(...)4251dae1780b989d136e
pyr vanaf ico gaat de relevatie van 2021-2022 worden het is DE coin om de 10m+ te halen
Dat bedoel ik, stapjes.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 17:18 schreef Sureahcamidd het volgende:
[..]
Precies 1 jaar geleden had ik maar 30k. Paar maanden geleden nog de 12,5m aangetikt![]()
[..]
En de valutadatum bij je Duitse bank.....?quote:Op maandag 3 januari 2022 10:46 schreef Johannes788 het volgende:
Vandaag alles ontvangen op duitse rekening. Mooi man. Valutadatum ing 31/12.
¤275 in the pocket😍
Onzin. Peildatum is 1 januari.quote:Op maandag 3 januari 2022 17:51 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
En de valutadatum bij je Duitse bank.....?
En zelfs al zou die 3 januari zijn, dan nog moet je het bedrag opgeven bij je aangifte van 2022.
Blablablaatquote:Op zaterdag 8 januari 2022 14:01 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Onzin. Peildatum is 1 januari.
Toch maar weer mooi verdiendquote:Op maandag 3 januari 2022 10:46 schreef Johannes788 het volgende:
Vandaag alles ontvangen op duitse rekening. Mooi man. Valutadatum ing 31/12.
¤275 in the pocket😍
Cojones broquote:Op zaterdag 1 januari 2022 17:18 schreef Sureahcamidd het volgende:
[..]
Precies 1 jaar geleden had ik maar 30k. Paar maanden geleden nog de 12,5m aangetikt![]()
[..]
Wanneer uitgecashed op die PYR?quote:Op zaterdag 1 januari 2022 17:18 schreef Sureahcamidd het volgende:
[..]
[..]
Zeer geloofwaardig weer allemaal tuinkabouterquote:Op zaterdag 1 januari 2022 13:51 schreef Sureahcamidd het volgende:
[..]
Ik heb rond de 1,3m 'gecashed' om te diversificeren/huis kopen.
250k zet ik 3 maandelijks vast tegen 12% rente bij crypto.com, wordt wekelijks uitbetaald.
220k BTC
Resterend 830k euro in digitale dollars (stablecoin) waarvan ik de bestemming nog niet helder voor ogen heb. Ik zou graag een huis willen kopen maar ik weet niet waar ik wil wonen en en daarnaast is het aanbod van huizen erg laag.
Als ik nu iets zou gaan huren dan zou ik 250k in drie Northern Trust fonds stoppen
NT world 80%
NT Emerging markets 10%
NT Small caps 10%
Resterend 580k.
- 100k reserveren belasting/buffer op aparte bankrekening
- 100k betaalrekening
- 50k auto
Resterend 330k voor eventuele dips. De FED komt dit jaar met 3 renteverhogingen en ik wil afwachten hoe de markt reageert bij de eerste renteverhoging in maart.
S&P500 weet ik niet waar ik dat kan kopen. Volgens mij kan je dit alleen kopen in dollars toch?
Rest van mijn vermogen laat ik in crypto staan.
Daarnaast heb ik geen pensioen. Ik ben 31 en ik kreeg laatst een brief dat ik in het beste geval 268 euro bruto aan pensioen zou krijgen...
Hoe werkt dit??quote:Op zaterdag 8 januari 2022 14:05 schreef Scorpie het volgende:
Dus je laat 100K verpieteren op je spaarrekening om 1malig 275 euro "te besparen" ? Had je niet beter gewoon de hele mik in een tracker kunnen duwen zodat je 5% rente pakt in een jaar?
Je klinkt als een passieve spaarder.
jellyquote:Op zondag 9 januari 2022 11:05 schreef pferdfahrer het volgende:
[..]
Zeer geloofwaardig weer allemaal tuinkabouter
Duidelijk een verzonnen verhaal. En door.quote:Op vrijdag 31 december 2021 19:56 schreef Johannes788 het volgende:
Godver.
Doe ieder jaar op oudjaarsavond geld over maken van ING naar buitenlandse bank die dicht is op 1 januari. Zo kan ik 100’en euro’s box 3 inkomen ontwijken.
Door storing ING gaat dit plannetje nu niet door!
¤300 kwijt, voor niks
https://www.rtlnieuws.nl/(...)alen-onlinebankieren
Nee hoor TS doet gewoon niet mee aan inflatie. Dus gewoon een slimme jongenquote:Op zondag 9 januari 2022 19:20 schreef koffiekoekjes het volgende:
Bang zijn voor 300 euro maar niet bang voor jaarlijkse inflatie door geld op je bankrekening te laten slingeren
TS = dom, confirmed?
De FED lacht alvast in z'n vuistjequote:
Haha nocoinerquote:Op zondag 9 januari 2022 20:13 schreef pferdfahrer het volgende:
[..]
De FED lacht alvast in z'n vuistje![]()
Binnenkort eindelijk de bevestiging dat het flopgeld is geweest![]()
Slaat de angst en onzekerheid inmiddels al toe?
De FED en centrale banken gaan jullie incelcoiners keihard in de reet neukenquote:Op zondag 9 januari 2022 21:33 schreef fathank het volgende:
[..]
Haha nocoiner
HFSP
Wat gaat de FED doen dan? Bitcoin verbieden?![]()
![]()
QQQ ETF broerquote:Op vrijdag 31 december 2021 20:51 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Och zo veel. Dat je dat niet weet is best verdacht voor iemand met 100k spaargeldquote:Op vrijdag 31 december 2021 20:51 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Gaat het?quote:Op zondag 9 januari 2022 22:18 schreef pferdfahrer het volgende:
[..]
De FED en centrale banken gaan jullie incelcoiners keihard in de reet neuken
Al je geld verdampt als water straks en mentaal ga je eraan onderdoor. Je beland in een depressie en voelt je schuldig dat je nooit had geluisterd naar echte financieel experts, maar naar een stel basementdwellense 4chan neckbeardrukkertjes die elkaar zaten op te jagen met nepwinsten, te bang om toe te geven dat ze dikke verliezen draaiden. Maar alles op alles zetten om er samen mee te voorkomen dat hun cryptomuntjes dippen
Ik pak alvast de popcorn 🍿
Klinkt alsof je een non-bagholder bent.quote:Op zondag 9 januari 2022 22:18 schreef pferdfahrer het volgende:
[..]
De FED en centrale banken gaan jullie incelcoiners keihard in de reet neuken
Al je geld verdampt als water straks en mentaal ga je eraan onderdoor. Je beland in een depressie en voelt je schuldig dat je nooit had geluisterd naar echte financieel experts, maar naar een stel basementdwellense 4chan neckbeardrukkertjes die elkaar zaten op te jagen met nepwinsten, te bang om toe te geven dat ze dikke verliezen draaiden. Maar alles op alles zetten om er samen mee te voorkomen dat hun cryptomuntjes dippen
Ik pak alvast de popcorn 🍿
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |