abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202948746

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

SPOILER: Helpen?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
~:) ~:) ~:)
SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER: Informatie over dagcijfers

SPOILER: Varianten waaronder Omicron
SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatus
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
zie email 27 oktober
pi_202948749
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2021 01:05 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik kan het niet lezen. Wat is de strekking ?
Tweeledig.
Een dat de schoolsluiting als zo danig niet fatsoenlijk onderbouwd is en bijzonder schadelijk en dus moet stoppen. En twee dat de onderbouwing voor de harde lockdown ook steeds dunner wordt door nieuwe data.
zie email 27 oktober
pi_202948793
Wel benieuwd wat het volgende EU land is die in een lockdown schiet. Neig naar Frankrijk of Spanje.
  vrijdag 31 december 2021 @ 01:10:16 #4
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202948800
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 01:05 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Topargument weer ^O^ _O-
Vertel jij dan maar eens wat het nut is van vaccineren van mensen die nagenoeg geen gevaar lopen. En nee, dan heb ik het niet over corona vaccins.
pi_202948842
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 01:07 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Tweeledig.
Een dat de schoolsluiting als zo danig niet fatsoenlijk onderbouwd is en bijzonder schadelijk en dus moet stoppen. En twee dat de onderbouwing voor de harde lockdown ook steeds dunner wordt door nieuwe data.
Het zal mijn bias zijn. Maar de nieuwe data (UK, NY, met omicron) is dat er meer kinderen dan ooit opgenomen worden.
Ik ben er helemaal niet gerust op. De ventilatie is hier helemaal niet op orde. En niemand is daar mee bezig geweest de 3 weken dat de basisscholen gesloten waren.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202948861
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2021 01:13 schreef capricia het volgende:

[..]
Het zal mijn bias zijn. Maar de nieuwe data (UK, NY, met omicron) is dat er meer kinderen dan ooit opgenomen worden.
Ik ben er helemaal niet gerust op. De ventilatie is hier helemaal niet op orde. En niemand is daar mee bezig geweest de 3 weken dat de basisscholen gesloten waren.
Schiet het omhoog?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202948873
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 01:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
Wel benieuwd wat het volgende EU land is die in een lockdown schiet. Neig naar Frankrijk of Spanje.
In Gran Canaria is in elk geval de geplande avondklok voor Oud & Nieuw, 1, 2 jan en 3 koningen afgeschoten door de rechtbank
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  vrijdag 31 december 2021 @ 01:15:02 #8
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202948885
quote:

[..]
Wordt er uberhaupt vanuit het kabinet gewerkt aan het verbeteren van ventilatie en het verhogen van de IC-capaciteit?
pi_202948892
quote:
11s.gif Op vrijdag 31 december 2021 01:14 schreef ludovico het volgende:

[..]
Schiet het omhoog?
Het is wat het is. Maar de beste maatregelen qua ventilatie zijn hier niet genomen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202948903
Naja iedereen komt aan de beurt maar ik wens niemand een ziekenhuisopname of erger toe.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202948912
quote:

[..]
Ja een verdubbeling, maar alsnog heb je het over tientallen aan opnames in de UK toch?
blablablabla
pi_202948923
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 01:05 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat kan gewoon goed gaan. Of gaat Weerwind ook enkel de rechtsbescherming in Almere dienen?
Maar het kan ook misgaan inderdaad, afwachten.
Ik denk dat die vooral erg afhankelijk is van hoe de pandemie zich gaat ontwikkelen. Veel experts die ik volg op twitter maar ook in de buitenlandse media zeggen wel dat het na deze winter voor het grootste gedeelte over is op het noordelijk halfrond dan. Dat komt vooral omdat iedereen dan wel gevaccineerd is of genezen (of gestorven). Dus als je de komende tijd rustig alle maatregelen kan afbouwen ben je natuurlijk een gevierd man. Maar komt er ineens toch een nieuwe Griekse letter voorbij die wel een complete immuun escape is en je staat volgend jaar een nieuwe lockdown af te kondigen dan is die meteen de meest gehate man van Nederland.
  vrijdag 31 december 2021 @ 01:17:32 #13
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202948926
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 01:16 schreef ludovico het volgende:
Naja iedereen komt aan de beurt maar ik wens niemand een ziekenhuisopname of erger toe.
Ik ook niet, doe mij maar een omikronnetje in januari dan is het vinkje weer veiliggesteld de komende tijd.
pi_202948927
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 01:15 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Wordt er uberhaupt vanuit het kabinet gewerkt aan het verbeteren van ventilatie en het verhogen van de IC-capaciteit?
Ik hoor niets meer over ventilatie. Behalve 2 ramen tegenover elkaar open zetten met het kerstdiner. :')

Niets significants dus.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202948931
quote:
Amerikaanse gezondheidsdiensten: ga niet op cruisevakantie

Mensen kunnen beter niet aan boord van een cruiseschip gaan, ook al zijn ze volledig gevaccineerd. Dat adviseren de Amerikaanse Centers for Disease Control and Prevention na een reeks uitbraken op cruiseschepen.

De gezondheidsdiensten stellen dat het virus zich makkelijk kan verspreiden op schepen. De waarschuwing is een klap voor de sector die net begon op te krabbelen, nadat die maandenlang had stilgelegen door de pandemie. Cruiseschepen mogen sinds juni weer varen, maar wel onder strikte voorwaarden. Zo moet iedereen aan boord gevaccineerd zijn.

Vorig jaar, aan het begin van de pandemie, vonden er regelmatig uitbraken plaats op cruiseschepen. Het leidde ertoe dat schepen lang op zee rondvoeren voordat ze ergens konden aanleggen.

Ook deze week nog werden schepen geweigerd in havens in het Caribisch gebied. De Odyssey of the Seas van Royal Caribbean International, waarop vorige week 55 mensen positief hadden getest, mocht niet afmeren in de havens van Curaēao en Aruba. De Carnival Freedom van Carnival Cruises werd vanwege het aantal coronagevallen geweerd in Bonaire.

pi_202948935
https://www.ad.nl/binnenl(...)r-mutaties~a56bea24/

Goed om te zien dat we leren van onze fouten :) Deze shitshow is nog niet afgelopen of de potentiėle volgende pandemie is door ons infantiele gedrag alweer in de maak.
blablablabla
pi_202948947
quote:

[..]
waardoor worden die kinderen opgenomen?
pi_202948953
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2021 01:04 schreef capricia het volgende:

[..]
De man die nooit code zwart af riep.
Ik vind dat een politieke beslissing.
Deze opmerking snapte ik niet goed, bedoel je Kuipers hiermee of De Jonge? Want Kuipers mag dat helemaal niet, code zwart is officieele status voor de zorg in Nederland en een beslissing voor de minister, niet voor een ziekenhuis.
pi_202948959
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 01:18 schreef THEFXR het volgende:

[..]
waardoor worden die kinderen opgenomen?
Artsen, vermoed ik?
pi_202948977
Wat ik mij dan wel afvraag, die enorme surge aan cases in UK,FR,ES, etc , je zou toch denken dat die mensen allemaal toch wel enige vorm van klachten hebben, anders ga je niet zo massaal naar de teststraat.

Als omicron daadwerkelijk zo mild is....
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202948983
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 01:15 schreef leolinedance het volgende:

[..]
nah, die hebben andere dingen te doen.
pi_202948994
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 01:17 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Ik denk dat die vooral erg afhankelijk is van hoe de pandemie zich gaat ontwikkelen. Veel experts die ik volg op twitter maar ook in de buitenlandse media zeggen wel dat het na deze winter voor het grootste gedeelte over is op het noordelijk halfrond dan. Dat komt vooral omdat iedereen dan wel gevaccineerd is of genezen (of gestorven). Dus als je de komende tijd rustig alle maatregelen kan afbouwen ben je natuurlijk een gevierd man. Maar komt er ineens toch een nieuwe Griekse letter voorbij die wel een complete immuun escape is en je staat volgend jaar een nieuwe lockdown af te kondigen dan is die meteen de meest gehate man van Nederland.
Ik betwijfel dat. De meeste Nederlanders zijn redelijke mensen, de schreeuwers op Twitter zijn absoluut niet representatief.

Waar mensen allergisch voor zijn is het vertellen van halve of hele onwaarheden. Daar prikken ze feilloos door heen. Die fout maakt Hugo ongeveer elke week en dat wordt voor Ernst Windvaan ook een uitdaging.
zie email 27 oktober
  vrijdag 31 december 2021 @ 01:20:58 #23
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202949000
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2021 01:17 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik hoor niets meer over ventilatie. Behalve 2 ramen tegenover elkaar open zetten met het kerstdiner. :')

Niets significants dus.
Ja dat was wel heel gek. Maar wat kunnen we ook verwachten van clowns die geen idee hebben waarom ze bepaalde maatregelen invoeren:

Ventileren past waarschijnlijk niet in het klimaatplan om van het gas af te gaan?
pi_202949004
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 01:17 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Ik ook niet, doe mij maar een omikronnetje in januari dan is het vinkje weer veiliggesteld de komende tijd.
Covid kissing orgy party?
pi_202949017
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')