abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202996181
Heb je werkelijk het beste met je burgers voor als je mensen gaat discrimineren?
Het OMT adviseert dat?

Een groep wetenschappers met verstand gaat dat adviseren?
En decentraal, over de hele wereld, komen mensen met verstand tot dezelfde conclusie? Werkelijk?

En dat verschillende doktoren worden gebanned, niet gehoord, etc etc. Lol.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202996216
quote:
10s.gif Op zondag 2 januari 2022 17:36 schreef ludovico het volgende:
Heb je werkelijk het beste met je burgers voor als je mensen gaat discrimineren?
Plaats hier uw advertentie
pi_202996220
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 17:31 schreef ludovico het volgende:

[..]
Is allemaal uitgerekend... 10 jaar terug al, die mensen overlijden vroegtijdig en betalen dikke accijns.

https://tvvisie.nl/inhoud(...)-maatschappij_42652/

10 jaar terug al "winstgevend"

De enige onderzoeken die zeggen van niet die waarderen het afname in levensgeluk van de roker zelf als maatschappelijke last.
Er zijn ook onderzoeken die hebben uitgerekend dat rokers de samenleving bijna 45 miljard kosten. Tegen zo'n 4 miljard accijnsopbrengst.

quote:
Ik ben dat verregaande verbieden en weet ik veel wat wel zat, externaliteiten beprijzen is allemaal prima maar dit slaat door, de staat moet niet beslissen wat goed voor mij is, die moet de burger verantwoordelijk houden voor de schade die hij doet aan anderen en verder mensen lekker vrij laten.
Oké dat kan ik mij voorstellen. Fair point. Persoonlijk vind ik het te onderbouwen waarom de overheid soms mensen tegen zichzelf moet kunnen beschermen. Daar moet je dan een discussie over kunnen hebben. En dat is precies de discussie die Rutte ziet aankomen in het oneindig aantal IC bedden-scenario. Niet zo onrealistisch om dat te voorzien vind ik. Dus dat Rutte dit opwerpt in dat debat met Haga is voor mij alleminst een bevestiging van onwil bij hem.

En dit zeg ik dan nogmaals als iemand die niet bepaald een Rutte fan is.
pi_202996250
twitter
pi_202996257
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2022 17:38 schreef Catatafishh het volgende:
Er zijn ook onderzoeken die hebben uitgerekend dat rokers de samenleving bijna 45 miljard kosten. Tegen zo'n 4 miljard accijnsopbrengst.
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 17:31 schreef ludovico het volgende:
De enige onderzoeken die zeggen van niet die waarderen het afname in levensgeluk van de roker zelf als maatschappelijke last.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202996277
quote:
3s.gif Op zondag 2 januari 2022 17:11 schreef vosss het volgende:

[..]
Er sterven jaarlijks ongeveer 19.000 tot 20.000 mensen direct aan de gevolgen van roken (cijfers van het RIVM).

Als je het nu eens bent met die achterlijke lockdowns en andere maatregelen dan zou je absoluut voorstander moeten zijn van een totaalverbod op roken.

En daar is toch geenszins sprake van. Mensen mogen zoveel paffen als ze willen, alleen niet in openbare ruimtes en op de werkvloer. Verder worden de accijns evenredig verhoogd met het aantal gestopte rokers, omdat de overheid anders teveel geld mis loopt.

Ik noem dat allemaal niet echt "in grijpen". Iedereen mag zich hier helemaal de kanker in paffen en ieder jaar levert alleen dat al net zo veel doden op als 2 jaar krona.
Het punt is, dat ethische discussies over of mensen zichzelf mogen vernietigen als zij daar zin in hebben, vaker worden gevoerd. Dus het niet zo gek is imo dat Rutte dit ook ziet gebeuren in het Haga scenario
pi_202996290
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2022 17:38 schreef Catatafishh het volgende:
Oké dat kan ik mij voorstellen. Fair point. Persoonlijk vind ik het te onderbouwen waarom de overheid soms mensen tegen zichzelf moet kunnen beschermen. Daar moet je dan een discussie over kunnen hebben. En dat is precies de discussie die Rutte ziet aankomen in het oneindig aantal IC bedden-scenario. Niet zo onrealistisch om dat te voorzien vind ik. Dus dat Rutte dit opwerpt in dat debat met Haga is voor mij alleminst een bevestiging van onwil bij hem.

En dit zeg ik dan nogmaals als iemand die niet bepaald een Rutte fan is.
Pff, paternalisme, voor dit? Covid? Gevaccineerden hebben er al lagere risico's voor dan de normale seizoensgriep. Lets be a lil rational please!
pi_202996471
Anyhow, ik wens dat de demonstranten 1 voor 1 zo een agent "pakken" en in de onderbroek terug naar huis sturen.
Ik ben anti geweld, dus zou prettig zijn als dat behoedzaam gebeurt allemaal. :7
Toch ook prettig als er wel enige vergelding komt op dat zinloze geweld van de politie zelf.

Hoe zit dat met die mafklappers in Den Haag, met het Malieveld protest? Die worden ondertussen wél vervolgd toch?

Het valt me echt alleszins mee dat er - voor zover ik weet - nog geen doden zijn gevallen.

Met die vuurwerk rellen in Rotterdam overigens wel een tiener door de poten geschoten en volgens mij lag er nog iemand op de IC.
pi_202996572
@ludovico nog goede beleggingsideeën?
pi_202996574
Wat zou er nou gebeuren als de politie nou niet kiest om het plein schoon te vegen?

Iedereen gewoon vreedzaam naar huis? Wordt het laat en feestelijk? Men krijgt ook gewoon honger toch? Waar the F gaat dat machtsvertoon over?
pi_202996586
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 18:01 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
@:ludovico nog goede beleggingsideeën?
Pfoe, wapentuig voor agenten, Tasers. Denk dat de taser company het goed gaat doen komende jaren.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_202996605
quote:
81s.gif Op zondag 2 januari 2022 18:02 schreef ludovico het volgende:

[..]
Pfoe, wapentuig voor agenten, Tasers. Denk dat de taser company het goed gaat doen komende jaren.
:!
wat te denken van grondstoffen?
  zondag 2 januari 2022 @ 18:04:21 #263
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_202996625
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 17:19 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Met vertragen koop je tijd om medicijnen te ontwikkelen.
Die medicijnen zijn er al, we kijken alleen naar landen waar het niet voorgeschreven mag worden en waar het uit de hand lijkt te lopen maar niemand kijkt naar een land als japan wat het wonderbaarlijk goed doet . Overal worden werkende medicijnen verboden, tief met dat er medicijnen ontwikkeld moeten worden, en wie produceerd dat medicijn dan.... pfizer! laat me niet lachen.
There is only one religion
pi_202996665
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 18:03 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
:!
wat te denken van grondstoffen?
Ik zie niet zoveel correlatie tussen politiegeweld en grondstoffen.

Ik ben normaliter qua beleggen niet echt fan van grondstoffen maar Ray Dalio zegt over alles eigenlijk "diversification is more important than ever" moet je wel al wat duiten hebben natuurlijk anders doe je het ook praktisch voor Jan Lul, stel er komt inflatie dan zullen grondstoffen koersschommelingen wel wat dempen.

Vanwaar deze vragen?
pi_202996817
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 18:07 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ik zie niet zoveel correlatie tussen politiegeweld en grondstoffen.

Ik ben normaliter qua beleggen niet echt fan van grondstoffen maar Ray Dalio zegt over alles eigenlijk "diversification is more important than ever" moet je wel al wat duiten hebben natuurlijk anders doe je het ook praktisch voor Jan Lul, stel er komt inflatie dan zullen grondstoffen koersschommelingen wel wat dempen.

Vanwaar deze vragen?
omdat jij er onlangs mee bezig was zag ik.
  zondag 2 januari 2022 @ 18:22:25 #266
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_202996865
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 18:01 schreef ludovico het volgende:
Wat zou er nou gebeuren als de politie nou niet kiest om het plein schoon te vegen?

Iedereen gewoon vreedzaam naar huis? Wordt het laat en feestelijk? Men krijgt ook gewoon honger toch? Waar the F gaat dat machtsvertoon over?
Het was om te laten zien dat ze hun werk vol overgave kunnen doen om meer loon en manschappen te krijgen, eigenlijk staakte de ME om genoemde redenen, maar opeens waren ze vol aanwezig, rara waarom.
pi_202996892
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 18:18 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
omdat jij er onlangs mee bezig was zag ik.
Voor de meeste mensen is het vooral zaak om niet te denken dat ze het beter weten dan de gemiddelde marktparticipant / dat dat enorm lastig is. (aapje dartpijltjes laten gooien en bij die uitkomsten blijven presteert vaak beter dan zelf actief beheren).

Dode beleggers zijn de beste beleggers...

Je hebt index fondsen dat je aandelen al wat verdeeld zijn over allerhande bedrijven... Lekker saai... Als je daar nou stapsgewijs over 10 jaar steeds wat geld inlegt is de kans wel voorbij de 95% dat je op winst staat... En het is voldoende saai dat je niet steeds gaat handelen en je winst opgaat aan transactiekosten (betekent niet dat de kans ook reeel is dat ergens in de tijd de waarde -50% doet).

Als je wilt spelen met je geld kan ook, of als je ergens denkt meer verstand van te hebben of gevoelsmatig gewoon graag ergens eigenaar van wilt zijn... (ik heb voornamelijk gazprom en postnl).

Maarja geen advies hè, je kent het verhaaltje... Ik ben ergens bang dat er wel wat gekke dingen kunnen gebeuren op de aandelenmarkt.

Ik voorzie vooral dat particulieren massaal geld inleggen net voor de piek, dat het in elkaar klapt en ze dan nooit meer terugkomen totdat het weer overdreven enthousiasme wordt, effectief je geld weggeven aan de rijken is dat netto geloof ik.
  zondag 2 januari 2022 @ 18:33:38 #268
421867 greysbones
People will do anything, no ma
pi_202996986
quote:
14s.gif Op zondag 2 januari 2022 17:03 schreef ludovico het volgende:
[ twitter ]

Deëscalerend optreden
Ik heb echt walgelijke filmpjes gezien.. en de reacties eronder zijn over het algemeen nog walgelijker
DM’s gonzen zacht,
roddels zwermen als muggen —
waar is de spray, joh?
pi_202997008
pi_202997185
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 18:04 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]
Die medicijnen zijn er al, we kijken alleen naar landen waar het niet voorgeschreven mag worden en waar het uit de hand lijkt te lopen maar niemand kijkt naar een land als japan wat het wonderbaarlijk goed doet . Overal worden werkende medicijnen verboden, tief met dat er medicijnen ontwikkeld moeten worden, en wie produceerd dat medicijn dan.... pfizer! laat me niet lachen.
Jij denkt dat we expres mensen ziek laten worden, dood laten gaan of depressief laten worden in lockdowns?
  zondag 2 januari 2022 @ 18:50:39 #271
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_202997203
Nieuwe wetten per 1 januari 2022

quote:
Verruiming mogelijkheden tot het verbieden van rechtspersonen
Het kabinet zorgt voor een verruiming van de mogelijkheden tot het verbieden van organisaties waarvan doel of werkzaamheden een bedreiging vormen voor de nationale veiligheid, rechtsorde of de democratische rechtsstaat. De regering wil radicale of extremistische organisaties, waarvan het doel of de activiteiten in strijd zijn met de openbare orde (waaronder de nationale veiligheid of de internationale rechtsorde), steviger aanpakken.

Als de werkzaamheden of het doel van de rechtspersoon in strijd zijn met de openbare orde, dan dit kan leiden tot een verbodenverklaring en ontbinding. Rechters kunnen de rechtspersoon in het belang van de openbare orde bevelen om activiteiten stop te zetten, uiterlijk totdat over een verboden verklaring onherroepelijk is beslist. Het opzettelijk niet nakomen van dit rechterlijk bevel wordt strafbaar.
Ordnung muss sein :+
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_202997215
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_202997242
quote:
Knettergek gewoon. Ik hoorde ervan, maar niet dat het zo erg was. Blij dat ik dat heb gemist. Blijkbaar had de gemeente de parkeergarages de opdracht gegeven niemand meer binnen te laten (de laatste gaf het tenminste eerlijk toe). Overal werd je weggestuurd met een kutsmoes, ook al stond er nog "vrij" bij. Altijd leuk, zinloos rondjes rijden door Amsterdam, en dan ook het begin missen. Triest. De ME en gewone politie was later op de dag wel kalmer leek het, sommige stonden zelfs (bijna gezellig leek het) te praten met betogers. Voor de rest was het machtsvertoon wel triest met enorm veel paarden en twee helikopters. Je zou bijna denken dat ze bang zijn.

zondag 2 januari 2022 @ 18:58:17 #274
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_202997332
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 18:49 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Jij denkt dat we expres mensen ziek laten worden, dood laten gaan of depressief laten worden in lockdowns?
Ja, aan zieke mensen is meer geld te verdienen, en zo kun je beter de tyranie in stand houden, vergeet niet dat dit overal gedaan wordt in "westerse landen" Ja zelfs in amerika nu.
pi_202997409
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 18:58 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]
Ja, aan zieke mensen is meer geld te verdienen, en zo kun je beter de tyranie in stand houden, vergeet niet dat dit overal gedaan wordt in "westerse landen" Ja zelfs in amerika nu.
Aan gezonde mensen is ook zat te verdienen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')