quote:Op zondag 2 januari 2022 17:36 schreef ludovico het volgende:
Heb je werkelijk het beste met je burgers voor als je mensen gaat discrimineren?
Er zijn ook onderzoeken die hebben uitgerekend dat rokers de samenleving bijna 45 miljard kosten. Tegen zo'n 4 miljard accijnsopbrengst.quote:Op zondag 2 januari 2022 17:31 schreef ludovico het volgende:
[..]
Is allemaal uitgerekend... 10 jaar terug al, die mensen overlijden vroegtijdig en betalen dikke accijns.
https://tvvisie.nl/inhoud(...)-maatschappij_42652/
10 jaar terug al "winstgevend"
De enige onderzoeken die zeggen van niet die waarderen het afname in levensgeluk van de roker zelf als maatschappelijke last.
Oké dat kan ik mij voorstellen. Fair point. Persoonlijk vind ik het te onderbouwen waarom de overheid soms mensen tegen zichzelf moet kunnen beschermen. Daar moet je dan een discussie over kunnen hebben. En dat is precies de discussie die Rutte ziet aankomen in het oneindig aantal IC bedden-scenario. Niet zo onrealistisch om dat te voorzien vind ik. Dus dat Rutte dit opwerpt in dat debat met Haga is voor mij alleminst een bevestiging van onwil bij hem.quote:Ik ben dat verregaande verbieden en weet ik veel wat wel zat, externaliteiten beprijzen is allemaal prima maar dit slaat door, de staat moet niet beslissen wat goed voor mij is, die moet de burger verantwoordelijk houden voor de schade die hij doet aan anderen en verder mensen lekker vrij laten.
quote:Op zondag 2 januari 2022 17:38 schreef Catatafishh het volgende:
Er zijn ook onderzoeken die hebben uitgerekend dat rokers de samenleving bijna 45 miljard kosten. Tegen zo'n 4 miljard accijnsopbrengst.
quote:Op zondag 2 januari 2022 17:31 schreef ludovico het volgende:
De enige onderzoeken die zeggen van niet die waarderen het afname in levensgeluk van de roker zelf als maatschappelijke last.
Het punt is, dat ethische discussies over of mensen zichzelf mogen vernietigen als zij daar zin in hebben, vaker worden gevoerd. Dus het niet zo gek is imo dat Rutte dit ook ziet gebeuren in het Haga scenarioquote:Op zondag 2 januari 2022 17:11 schreef vosss het volgende:
[..]
Er sterven jaarlijks ongeveer 19.000 tot 20.000 mensen direct aan de gevolgen van roken (cijfers van het RIVM).
Als je het nu eens bent met die achterlijke lockdowns en andere maatregelen dan zou je absoluut voorstander moeten zijn van een totaalverbod op roken.
En daar is toch geenszins sprake van. Mensen mogen zoveel paffen als ze willen, alleen niet in openbare ruimtes en op de werkvloer. Verder worden de accijns evenredig verhoogd met het aantal gestopte rokers, omdat de overheid anders teveel geld mis loopt.
Ik noem dat allemaal niet echt "in grijpen". Iedereen mag zich hier helemaal de kanker in paffen en ieder jaar levert alleen dat al net zo veel doden op als 2 jaar krona.
Pff, paternalisme, voor dit? Covid? Gevaccineerden hebben er al lagere risico's voor dan de normale seizoensgriep. Lets be a lil rational please!quote:Op zondag 2 januari 2022 17:38 schreef Catatafishh het volgende:
Oké dat kan ik mij voorstellen. Fair point. Persoonlijk vind ik het te onderbouwen waarom de overheid soms mensen tegen zichzelf moet kunnen beschermen. Daar moet je dan een discussie over kunnen hebben. En dat is precies de discussie die Rutte ziet aankomen in het oneindig aantal IC bedden-scenario. Niet zo onrealistisch om dat te voorzien vind ik. Dus dat Rutte dit opwerpt in dat debat met Haga is voor mij alleminst een bevestiging van onwil bij hem.
En dit zeg ik dan nogmaals als iemand die niet bepaald een Rutte fan is.
Pfoe, wapentuig voor agenten, Tasers. Denk dat de taser company het goed gaat doen komende jaren.quote:Op zondag 2 januari 2022 18:01 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
@:ludovico nog goede beleggingsideeën?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
quote:Op zondag 2 januari 2022 18:02 schreef ludovico het volgende:
[..]
Pfoe, wapentuig voor agenten, Tasers. Denk dat de taser company het goed gaat doen komende jaren.
Die medicijnen zijn er al, we kijken alleen naar landen waar het niet voorgeschreven mag worden en waar het uit de hand lijkt te lopen maar niemand kijkt naar een land als japan wat het wonderbaarlijk goed doet . Overal worden werkende medicijnen verboden, tief met dat er medicijnen ontwikkeld moeten worden, en wie produceerd dat medicijn dan.... pfizer! laat me niet lachen.quote:Op zondag 2 januari 2022 17:19 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Met vertragen koop je tijd om medicijnen te ontwikkelen.
Ik zie niet zoveel correlatie tussen politiegeweld en grondstoffen.quote:Op zondag 2 januari 2022 18:03 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
wat te denken van grondstoffen?
omdat jij er onlangs mee bezig was zag ik.quote:Op zondag 2 januari 2022 18:07 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik zie niet zoveel correlatie tussen politiegeweld en grondstoffen.
Ik ben normaliter qua beleggen niet echt fan van grondstoffen maar Ray Dalio zegt over alles eigenlijk "diversification is more important than ever" moet je wel al wat duiten hebben natuurlijk anders doe je het ook praktisch voor Jan Lul, stel er komt inflatie dan zullen grondstoffen koersschommelingen wel wat dempen.
Vanwaar deze vragen?
Het was om te laten zien dat ze hun werk vol overgave kunnen doen om meer loon en manschappen te krijgen, eigenlijk staakte de ME om genoemde redenen, maar opeens waren ze vol aanwezig, rara waarom.quote:Op zondag 2 januari 2022 18:01 schreef ludovico het volgende:
Wat zou er nou gebeuren als de politie nou niet kiest om het plein schoon te vegen?
Iedereen gewoon vreedzaam naar huis? Wordt het laat en feestelijk? Men krijgt ook gewoon honger toch? Waar the F gaat dat machtsvertoon over?
Voor de meeste mensen is het vooral zaak om niet te denken dat ze het beter weten dan de gemiddelde marktparticipant / dat dat enorm lastig is. (aapje dartpijltjes laten gooien en bij die uitkomsten blijven presteert vaak beter dan zelf actief beheren).quote:Op zondag 2 januari 2022 18:18 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
omdat jij er onlangs mee bezig was zag ik.
Ik heb echt walgelijke filmpjes gezien.. en de reacties eronder zijn over het algemeen nog walgelijkerquote:
Jij denkt dat we expres mensen ziek laten worden, dood laten gaan of depressief laten worden in lockdowns?quote:Op zondag 2 januari 2022 18:04 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Die medicijnen zijn er al, we kijken alleen naar landen waar het niet voorgeschreven mag worden en waar het uit de hand lijkt te lopen maar niemand kijkt naar een land als japan wat het wonderbaarlijk goed doet . Overal worden werkende medicijnen verboden, tief met dat er medicijnen ontwikkeld moeten worden, en wie produceerd dat medicijn dan.... pfizer! laat me niet lachen.
Ordnung muss seinquote:Verruiming mogelijkheden tot het verbieden van rechtspersonen
Het kabinet zorgt voor een verruiming van de mogelijkheden tot het verbieden van organisaties waarvan doel of werkzaamheden een bedreiging vormen voor de nationale veiligheid, rechtsorde of de democratische rechtsstaat. De regering wil radicale of extremistische organisaties, waarvan het doel of de activiteiten in strijd zijn met de openbare orde (waaronder de nationale veiligheid of de internationale rechtsorde), steviger aanpakken.
Als de werkzaamheden of het doel van de rechtspersoon in strijd zijn met de openbare orde, dan dit kan leiden tot een verbodenverklaring en ontbinding. Rechters kunnen de rechtspersoon in het belang van de openbare orde bevelen om activiteiten stop te zetten, uiterlijk totdat over een verboden verklaring onherroepelijk is beslist. Het opzettelijk niet nakomen van dit rechterlijk bevel wordt strafbaar.
Knettergek gewoon. Ik hoorde ervan, maar niet dat het zo erg was. Blij dat ik dat heb gemist. Blijkbaar had de gemeente de parkeergarages de opdracht gegeven niemand meer binnen te laten (de laatste gaf het tenminste eerlijk toe). Overal werd je weggestuurd met een kutsmoes, ook al stond er nog "vrij" bij. Altijd leuk, zinloos rondjes rijden door Amsterdam, en dan ook het begin missen. Triest. De ME en gewone politie was later op de dag wel kalmer leek het, sommige stonden zelfs (bijna gezellig leek het) te praten met betogers. Voor de rest was het machtsvertoon wel triest met enorm veel paarden en twee helikopters. Je zou bijna denken dat ze bang zijn.quote:
Ja, aan zieke mensen is meer geld te verdienen, en zo kun je beter de tyranie in stand houden, vergeet niet dat dit overal gedaan wordt in "westerse landen" Ja zelfs in amerika nu.quote:Op zondag 2 januari 2022 18:49 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Jij denkt dat we expres mensen ziek laten worden, dood laten gaan of depressief laten worden in lockdowns?
Aan gezonde mensen is ook zat te verdienen.quote:Op zondag 2 januari 2022 18:58 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Ja, aan zieke mensen is meer geld te verdienen, en zo kun je beter de tyranie in stand houden, vergeet niet dat dit overal gedaan wordt in "westerse landen" Ja zelfs in amerika nu.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |