SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ja, dat is ook zo, maar dat gaat heel erg langzaam natuurlijk. Heel ver in de toekomst is alles zo ver uitgerekt, dat het zichtbare heelal alleen nog uit ons sterrenstelsel bestaat.quote:Op maandag 27 december 2021 21:34 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ja zo stelde ik het me ook voor, als die ballon. Maar dan zouden de sterrenbeelden die je 's nachts ziet ook steeds verder opgerekt worden zeg maar, want er onstaat steeds meer ruimte tussen alles.
Het is niet zo dat de ruimte stilstaat en dat er objecten zoals ons zonnestelsel doorheen bewegen. Beweging wordt altijd gemeten ten opzichte van iets anders. Of je ook door de ruimte zou moeten reizen als je gaat tijdreizen, weet ik niet. Dat zal wel afhangen van hoe dat tijdreizen dan werkt.quote:Op maandag 27 december 2021 21:32 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Maar ons zonnestelsel beweegt, zo lees ik nu, met 83.600 kilometer per uur door de ruimte. Als je een uur terug in de tijd zou reizen, zou je dan theoretisch ook 83.600km terug moeten reizen om op dezelfde plek op aarde uit te komen?
De nieuwste theorie is dat het uitzetten nog accelereert, dacht ik!quote:Op maandag 27 december 2021 21:38 schreef datismijnmening het volgende:
Nieuwe theorie is trouwens dat ons heelal langzaam implodeert in plaats van uitzet.
een hijgende computerstem?quote:Op maandag 27 december 2021 21:39 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Hoor ik dan een hijgend antwoord op m'n vraag?
Een uitleg met allemaal huehue-elementen, ben ik bang.quote:Op maandag 27 december 2021 21:39 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Hoor ik dan een hijgend antwoord op m'n vraag?
neem eens een verrekijker mee de bergen in op een onbewolkte avondquote:Op maandag 27 december 2021 21:41 schreef kwiwi het volgende:
Doet me ook ineens weer denken aan de avonden dat we met de telescoop thuis in de weer waren, super tof was dat
een of andere wolk die ook heel snel explodeertquote:Op maandag 27 december 2021 21:42 schreef Recce het volgende:
[..]
Een uitleg met allemaal huehue-elementen, ben ik bang.
Huehue?quote:Op maandag 27 december 2021 21:42 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
een of andere wolk die ook heel snel explodeert
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee hoor want je kunt wrijven wat je wilt maar op nat hout ga je geen vuur maken met een vuurboog.quote:Op maandag 27 december 2021 21:43 schreef liesje1979 het volgende:
Wil een keer kijken of ik vuur kan maken met een vuurboog, dus vanmiddag naar een stukje bos gegaan om hout te zoeken voor het plankje. Eigenlijk voelt het een beetje als valsspelen maar dat ligt nu naast de kachel te drogen. In een afgesloten bak met keukenrol want pissebedden.
ff uurtje op 180 graden in je oven mikkenquote:Op maandag 27 december 2021 21:43 schreef liesje1979 het volgende:
Wil een keer kijken of ik vuur kan maken met een vuurboog, dus vanmiddag naar een stukje bos gegaan om hout te zoeken voor het plankje. Eigenlijk voelt het een beetje als valsspelen maar dat ligt nu naast de kachel te drogen. In een afgesloten bak met keukenrol want pissebedden.
Vreetboei beste boeiquote:
Ja alleen in een echte survivalsituatie heb je natuurlijk geen kachel om het te drogen, Maar dan zou je het ergens neer moeten leggen en ondertussen verhongeren of op je lichaam moeten drogen ofzo?quote:Op maandag 27 december 2021 21:45 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Nee hoor want je kunt wrijven wat je wilt maar op nat hout ga je geen vuur maken met een vuurboog.
Geroosterde pissebedden.quote:Op maandag 27 december 2021 21:46 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
ff uurtje op 180 graden in je oven mikken
quote:Op maandag 27 december 2021 21:46 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
rood
groen
kardinaal
wrak
geel
wat zal het zijn?
Zo'n ding is ook wel handig:quote:Op maandag 27 december 2021 21:43 schreef FranticDJ het volgende:
Ik heb van mn oom ooit een sterrenkijk boekje gekregen. Ding kostte 85 euro
maar daar staan hemelkaarten in voor nagenoeg elke maand. En afbeeldingen van de sterrenbeelden en hoe deze te herkennen en wat verhalen er achter. Super vetnam dat altijd mee aan boord.
Waarom met keukenrol? Kunnen de pissebedden daar een huisje in maken?quote:Op maandag 27 december 2021 21:43 schreef liesje1979 het volgende:
zo'n starfinder heb je op elk schip, niet locatie gebonden uiteraardquote:Op maandag 27 december 2021 21:47 schreef Recce het volgende:
[..]
Zo'n ding is ook wel handig:
[ afbeelding ]
Daar kun je aan draaien zodat je de sterrenkaart van die datum en dat uur krijgt. Nadeel is wel dat het een locatiegebonden ding is, dus als je ergens op de Oceaan zit, klopt-ie niet meer.
Ja dat snapte ik maar ik probeer het eerst wel zo. Vind het toch een beetje vies voor in de oven.quote:
quote:Op maandag 27 december 2021 21:48 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ja dat snapte ik maar ik probeer het eerst wel zo. Vind het toch een beetje vies voor in de oven.
Nou ik dacht, omdat de bak ook afgesloten is, dat dat dan het vocht op kan vangen omdat het anders nergens heen kan?quote:Op maandag 27 december 2021 21:48 schreef Recce het volgende:
[..]
Waarom met keukenrol? Kunnen de pissebedden daar een huisje in maken?
Dan moet je een ander trucje gebruikenquote:Op maandag 27 december 2021 21:46 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ja alleen in een echte survivalsituatie heb je natuurlijk geen kachel om het te drogen, Maar dan zou je het ergens neer moeten leggen en ondertussen verhongeren of op je lichaam moeten drogen ofzo?
daar gaat je hout niet snel droger van wordenquote:Op maandag 27 december 2021 21:49 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Nou ik dacht, omdat de bak ook afgesloten is, dat dat dan het vocht op kan vangen omdat het anders nergens heen kan?
zou het ff inpakken in alu folie en dan in de oven mikkenquote:Op maandag 27 december 2021 21:50 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Heb wel toen met die magneten en zand het zand in de oven eerst gebakken om te drogen.
Mja maar ik heb ook nog geen boog. Wel al een stok om te draaien, die ligt ook te drogen. En nog geen steen met een gat erin. Maar eerst even afwachten wat voor insecten er allemaal uitkomen voor ik hem in de open lucht laat drogen.quote:Op maandag 27 december 2021 21:50 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
daar gaat je hout niet snel droger van worden
Hmm misschien zo even proberen dan.quote:Op maandag 27 december 2021 21:52 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
zou het ff inpakken in alu folie en dan in de oven mikkenna 30 min zijn die pissebeesten dood en dan kan je daarna je folie open vouwen om nog ff te drogen.
Getverquote:Op maandag 27 december 2021 21:52 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
zou het ff inpakken in alu folie en dan in de oven mikkenna 30 min zijn die pissebeesten dood en dan kan je daarna je folie open vouwen om nog ff te drogen.
Oh ja, dat is wel een ellende. Ongelooflijk dat ze vroeger in vliegtuigen ook zo aan het navigeren waren. Ze hadden een glazen koepeltje van waaruit je de sterren kon waarnemen.quote:Op maandag 27 december 2021 21:48 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
zo'n starfinder heb je op elk schip, niet locatie gebonden uiteraard
maar die dingen werken fucking kut want je moet je LHA of GHA nog uitrekenen enzo..
het is helaas een kunst aan het wordenquote:Op maandag 27 december 2021 21:53 schreef Recce het volgende:
[..]
Oh ja, dat is wel een ellende. Ongelooflijk dat ze vroeger in vliegtuigen ook zo aan het navigeren waren. Ze hadden een glazen koepeltje van waaruit je de sterren kon waarnemen.
Ah, dat is wel een goede gedachte.quote:Op maandag 27 december 2021 21:49 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Nou ik dacht, omdat de bak ook afgesloten is, dat dat dan het vocht op kan vangen omdat het anders nergens heen kan?
maar heb je nog steeds kriebelbeestjesquote:Op maandag 27 december 2021 21:53 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Getver![]()
Als je dat blok twee dagen op je kachel zet is het ook droog hoor.
Even met de creme brulee branderquote:Op maandag 27 december 2021 21:55 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
maar heb je nog steeds kriebelbeestjes
Mwah, het was toch ook wel enorm behelpen. Als het een week bewolkt is, weet je niets.quote:Op maandag 27 december 2021 21:54 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
het is helaas een kunst aan het worden
klopt, maar de snelheid van schepen lag ook zoveel lager.. vliegtuigen kunnen boven wolken vliegenquote:Op maandag 27 december 2021 21:55 schreef Recce het volgende:
[..]
Mwah, het was toch ook wel enorm behelpen. Als het een week bewolkt is, weet je niets.
dat werkt ookquote:Op maandag 27 december 2021 21:57 schreef CherryLips het volgende:
Als ik iets van hout of mos in het hamsterhok leg, leg ik het eerst een dagje in de vriezer tegen beestjes.
En, werden er veel kamers geboekt?quote:Op maandag 27 december 2021 22:15 schreef Recce het volgende:
Ik maakte als kind hotelletjes van LEGO voor pissebedden.
We gingen vaak op vakantie naar een huisje waar veel pissebedden rondom woonden, dus daar haalde ik mijn toeristische pissebedden vandaan.quote:Op maandag 27 december 2021 22:21 schreef Crack_ het volgende:
[..]
En, werden er veel kamers geboekt?
Beestjesquote:
Zat onder je kussen denk ikquote:Op maandag 27 december 2021 22:25 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Beestjes![]()
Ik wou eergister eigenlijk niet op mijn kamer slapen omdat er een spinnenweb zonder spin zat. En dat vond ik verdacht.
Die is op wintersport, denk ik!quote:Op maandag 27 december 2021 22:25 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Beestjes![]()
Ik wou eergister eigenlijk niet op mijn kamer slapen omdat er een spinnenweb zonder spin zat. En dat vond ik verdacht.
Meestal zitten ze dan al in je oor of neus.quote:
Dat is al zo oud. Je moet nu nft's kopenquote:Op maandag 27 december 2021 22:29 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Goud is altijd goed.
Wat vind je van Bitcoin?
gevuld eitjessaladequote:Op maandag 27 december 2021 22:30 schreef dud0r het volgende:
Heb zin in gevulde eieren.![]()
Morgen maar eens maken
Nft'squote:Op maandag 27 december 2021 22:30 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Dat is al zo oud. Je moet nu nft's kopen
Je bent zelf een gevuld eiquote:Op maandag 27 december 2021 22:30 schreef dud0r het volgende:
Morgen maar eens maken
vertrouw ik nietquote:Op maandag 27 december 2021 22:29 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Goud is altijd goed.
Wat vind je van Bitcoin?
papzak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op maandag 27 december 2021 22:30 schreef dud0r het volgende:
Morgen maar eens maken
Daar heb ik een bakje van johma van in de koelkast staan.quote:
ja bitcoin wel dan?quote:Op maandag 27 december 2021 22:32 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Ja maar het slaat nergens op.
NFT's maken.quote:Op maandag 27 december 2021 22:30 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Dat is al zo oud. Je moet nu nft's kopen
quote:Op maandag 27 december 2021 22:33 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
NFT's maken.
Tekening van een flamingo die je kunt kopen van me.
Twee van hen zijn de studenten Krijn de Jong en Jaimy den Dulk. Dagelijks struinen ze uren het web af op zoek naar nieuwe investeringen. "Ik zit aan 10.000 tot 15.000 euro winst. Het schommelt de hele dag", zegt Jaimy den Dulk. "Je wordt op een dag wakker en dan is er 5.000 weg. De volgende dag is er 6.000 euro bij. Het is absurd veel geld."quote:Op maandag 27 december 2021 22:33 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Nee ook niet. Is een dikke bubbel.
Er zijn altijd mensen die verdienen aan een bubbel.quote:Op maandag 27 december 2021 22:33 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Twee van hen zijn de studenten Krijn de Jong en Jaimy den Dulk. Dagelijks struinen ze uren het web af op zoek naar nieuwe investeringen. "Ik zit aan 10.000 tot 15.000 euro winst. Het schommelt de hele dag", zegt Jaimy den Dulk. "Je wordt op een dag wakker en dan is er 5.000 weg. De volgende dag is er 6.000 euro bij. Het is absurd veel geld."
"In euro's heb ik nu rond de 30.000 euro winst. Ietsjes minder dan eerst", zegt De Jong. "Ik kan ervan in een appartement wonen zonder ervoor te hoeven werken, dus het gaat me wel goed af."
https://nos.nl/artikel/24(...)-levert-miljoenen-op
Wat is een NFT?quote:Op maandag 27 december 2021 22:34 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Er zijn altijd mensen die verdienen aan een bubbel.
Het is in feite een niet-afdwingbaar eigendomsrecht.quote:Op maandag 27 december 2021 22:35 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Wat is een NFT?
NFT staat voor non-fungible token (niet-vervangbare token) wat neerkomt op een uniek digitaal certificaat waarmee je laat zien dat iets van jou is. Dat kan van alles zijn, van een afbeelding of een gifje tot een video. De verkoop van een NFT wordt op de blockchain, een digitaal logboek van allerlei transacties, vastgelegd. Verreweg de meeste transacties worden gedaan in de digitale munt ethereum.
Bij een NFT verkrijg je niet het intellectueel eigendom of auteursrecht. Stel je koopt een NFT van een afbeelding, dan mogen mensen het blijven delen.
ja heb je weinig aanquote:Op maandag 27 december 2021 22:37 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Het is in feite een niet-afdwingbaar eigendomsrecht.
Er zijn alleen krokante bitterballenquote:Op maandag 27 december 2021 22:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
wel zin in een portie vette zompige bitterballen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |