abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202857589
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 07:16 schreef Questular het volgende:
Waren die "kampen" niet voor ongevaccineerde bezoekers van het land waar ze hun quarantaine periode konden doorbrengen? Maar kampen klinkt natuurlijk lekker als je paniek wilt zaaien.
Ik heb het even uitgezocht en dit is inderdaad het geval. Het idee kwam uit de koker van die geschifte deelstaatpremier die iedereen alles verbood maar wel zelf naar de Olympische Spelen ging :')
pi_202857775
Interessant stuk in NRC over het “nieuwe normaal” en “leven met het virus”.

Eerst een stel experts met papieren oplossingen:

quote:
Omdenken, dat is nodig om beter voorbereid te zijn op een volgende pandemie. Dat gaat van kleine veranderingen tot grote ingrepen. Moeten er geen nieuwe businessmodellen komen voor winkels en moeten die niet anders ingericht worden? Dat kan zorgen voor een betere doorstroming van klanten. Zo zouden bijvoorbeeld producten die strategisch bij de kassa’s zijn geplaatst, de doorgang niet moeten versperren.

Ook gebouwen kunnen anders worden ingericht. Voss: „We moeten een andere manier van bouwen van openbare gelegenheden overwegen, bijvoorbeeld theaters met betere ventilatie en meer ruimte om afstand te houden. Dus zonder dat mensen dicht op elkaar staan. We moeten wegen vinden om de dingen die we vroeger deden, veiliger en beter te doen zonder ze volledig te veranderen.”

Wim Schellekens is oud-hoofdinspecteur van de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd en voormalig lid van het Red Team dat het coronabeleid kritisch volgde. Hij blijft bij de metafoor van de hamer en de dans, eerder door het Red Team gepropageerd: korte periodes met strenge maatregelen (‘de hamer’) zullen ook in de nabije toekomst gevolgd worden door lange periodes met minder maatregelen (‘de dans’). Waakzaamheid is nodig, zegt Schellekens: veel testen, besmettingen volgen met bron- en contactonderzoek en niet langer vrijblijvende isolatie. Schellekens: „Als we erin slagen om het aantal besmettingen omlaag te brengen – de WHO adviseert voor Nederland 850 per dag – moeten we dat aantal ook laag houden. Dat doen we door maximaal in te zetten op vaccineren en boosteren én het volhouden van de basismaatregelen. Dan ziet ons leven er nog steeds redelijk normaal uit. Dat moet toch mogelijk zijn?”
Vervolgens komen er nog een aantal mensen uit het bedrijfs- en verenigingsleven aan het woord en blijkt die viermaandensamenleving totaal onwerkbaar te zijn. Echt de moeite waard dit stuk.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)el-de-datum-a4072400
pi_202857798
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 04:11 schreef THEFXR het volgende:
[ afbeelding ]
Niet dat het gros van die ooit ook maar een 'hoax' was, maar dat mag de pret niet drukken natuurlijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 28 december 2021 @ 08:06:39 #229
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_202857805
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 08:06 schreef Monolith het volgende:

[..]
Niet dat het gros van die ooit ook maar een 'hoax' was, maar dat mag de pret niet drukken natuurlijk.
Nee maar dan kunnen we niet meer onnodig stemming maken.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_202857876
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 08:00 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Vervolgens komen er nog een aantal mensen uit het bedrijfs- en verenigingsleven aan het woord en blijkt die viermaandensamenleving totaal onwerkbaar te zijn. Echt de moeite waard dit stuk.

Ik krijg echt de kriebels bij dat afstand blijven houden van andere mensen. Ben helemaal geen extreme knuffelaar ofzo, maar menselijk contact is normaal. Nabijheid, aanraking, troost.. het idee dat je voortdurend je medemens moet zien als een mogelijke ziekteverspreider vind ik echt heel onnatuurlijk. Eng ook.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_202857933
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 08:15 schreef josja het volgende:

[..]
Ik krijg echt de kriebels bij dat afstand blijven houden van andere mensen. Ben helemaal geen extreme knuffelaar ofzo, maar menselijk contact is normaal. Nabijheid, aanraking, troost.. het idee dat je voortdurend je medemens moet zien als een mogelijke ziekteverspreider vind ik echt heel onnatuurlijk. Eng ook.
Maar zie je mensen dan ook als mogelijke ziekteverspreider?
Ik niet en als ze dat wel zouden zijn, zou ik er nog niks om geven. Ik ben vooral druk met de lockdown en de maatregelen maar niet met het virus.
Go hard or go home
pi_202857963
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 08:22 schreef Noek het volgende:

[..]
Maar zie je mensen dan ook als mogelijke ziekteverspreider?
Ik niet en als ze dat wel zouden zijn, zou ik er nog niks om geven. Ik ben vooral druk met de lockdown en de maatregelen maar niet met het virus.
God nee ik zelf ook helemaal niet, kan me ook niks schelen of mensen wel of niet gevaccineerd zijn. Maar om dat zo te lezen word ik wel wat naar van.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_202857976
Verhuizen in een lockdown is echt een 2/10
Would not recommend
Go hard or go home
  dinsdag 28 december 2021 @ 08:30:04 #234
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_202858006
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2021 05:58 schreef Za het volgende:
[ twitter ]

Net zoals de meeste waterschade voorkomt in periodes waarin massaal zandzakken gebruikt worden. Die werken dus duidelijk niet.
are we infinite or am I alone
pi_202858024
quote:
13s.gif Op dinsdag 28 december 2021 08:28 schreef Noek het volgende:
Verhuizen in een lockdown is echt een 2/10
Would not recommend
Hoezo niet?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_202858042
De vierdaagse van Nijmegen kan dus ook de geschiedenisboeken in. Dat ga je nooit meer rond krijgen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_202858055
Klein beetje offtopic maar ik lees net dat voedsel en alles ook weer in prijs omhoog gaat dit alles beloofd niet veel goeds een soort tsunamie in opbouw
I will do what i must !!
  dinsdag 28 december 2021 @ 08:36:49 #238
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202858089
quote:

[..]

Kappen ermee

Team @Noek en @Za

En trouwens ook team François Balloux

twitter

Open met die samenleving en leef *O*

Tevens de groeten uit behoorlijk open Gent, heerlijk is het hier O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_202858126
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2021 08:36 schreef Molo het volgende:

[..]
Kappen ermee

Team @:noek en @:za

[ twitter ]

^O^ ^O^
I will do what i must !!
pi_202858160
quote:
3s.gif Op dinsdag 28 december 2021 08:34 schreef BoonDockSaint het volgende:
Klein beetje offtopic maar ik lees net dat voedsel en alles ook weer in prijs omhoog gaat dit alles beloofd niet veel goeds een soort tsunamie in opbouw
Duh, de minimumlonen gaan een paar cent omhoog, dan moet de rest natuurlijk wel lekker meestijgen
pi_202858166
quote:

[..]
Kappen ermee

[ twitter ]

Gent is alleen al mooi vanwege Flikken Gent _O_
  dinsdag 28 december 2021 @ 08:44:18 #242
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202858181
quote:
Open met die samenleving en leef
RT
pi_202858307
quote:

[..]
Kappen ermee

[ twitter ]

Ik vind ook dat mensen zelf een beslissing moeten kunnen maken om in een cafe of concert noem het maar op te bezoeken
I will do what i must !!
  dinsdag 28 december 2021 @ 08:59:47 #244
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202858349
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 08:55 schreef BoonDockSaint het volgende:

[..]
Ik vind ook dat mensen zelf een beslissing moeten kunnen maken om in een cafe of concert noem het maar op te bezoeken
dat komt ook wel weer
pi_202858352
quote:

[..]
Kappen ermee

[ twitter ]

Wat ik me afvraag bij de iedereen krijgt uiteindelijk corona, zijn er dan helemaal geen mensen in de wereld met natuurlijke resistentie. Er zijn ook mensen die niet besmet raken met bijv. Ebola. Nooit geen ondrrzoek naar kunnen vinden
pi_202858356
quote:

[..]

Zo'n Wim Schellekens is met zijn radicale denkbeelden een veel groter gevaar voor de samenleving dan covid ooit zal worden.
pi_202858361
quote:

[..]
Kappen ermee

[ twitter ]

Not an easy message.
Voor sommigen zal dat even hard aankomen, denk ik. Lijkt me een vrij realistische boodschap met een "eindelijk.." gevoel.
Go hard or go home
  dinsdag 28 december 2021 @ 09:01:37 #248
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202858365
Mijn take home message voor 2020 én 2021:

Lesje nederigheid, niet alles is maakbaar en al helemaal de natuur niet

Niet iedereen is gelijk, en generieke oplossingen doen meer kwaad dan goed

Leven heeft las waarde als je het ook daadwerkelijk leeft

We gaan naar 2022, het jaar waarin ik mijn principes iig weer duidelijk heb en veel André Hazes jr ga uitoefenen met mijn geliefden *O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 28 december 2021 @ 09:02:57 #249
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202858380
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2021 09:00 schreef Emmerdeur het volgende:

[..]
Wat ik me afvraag bij de iedereen krijgt uiteindelijk corona, zijn er dan helemaal geen mensen in de wereld met natuurlijke resistentie. Er zijn ook mensen die niet besmet raken met bijv. Ebola. Nooit geen ondrrzoek naar kunnen vinden
die zullen er best zijn maar hoe ga je dat uitvinden, mensen er gewoon aan blootstellen en de overlevers tellen?
pi_202858387
En ook dit:

quote:
Voss: „Eigenlijk moet je de hele maatschappij nalopen om te kijken wanneer je wat doet. „Waarom moet carnaval in februari zijn? Een feest dat buiten plaatsvindt, vier dat in de zomer. Je verandert de gebruiken niet, het feest niet, je verandert alleen de datum waaarop het gehouden wordt.”
Hoe durf je dit ook maar 1 seconde te overwegen. Het virus centraal stellen en daar de hele samenleving om laten draaien. Dan ben je echt compleet van het padje af. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')