SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Zou mooi zijn als de zon er ook af en toe bij komt, dan is het wel lekkerquote:Op maandag 27 december 2021 06:49 schreef pullup het volgende:
De vorst is in ieder geval verdwenen en we gaan deze week zelfs een paar dagen 14 graden krijgen.
Kletsnat vrees ik maar wel 20 graden warmer dan met kerst
Hoorde net dat er aardig wat ongevallen waren?quote:Op maandag 27 december 2021 07:14 schreef TommyL0204 het volgende:
Behoorlijke ijzel in Drenthe. Vooral die rode klinkers liggen er spekglad bij
Het vorige jaar kwam die lente ergens in meiquote:Op maandag 27 december 2021 09:40 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Hoorde net dat er aardig wat ongevallen waren?
Gelukkig bijna weer lente
vorig jaar hebben we om en nabij de 2 weken lente gehad. De rest van de tijd was het tyfus koudquote:Op maandag 27 december 2021 09:52 schreef pullup het volgende:
[..]
Het vorige jaar kwam die lente ergens in mei
Als het gepaard gaat met lekker rustig weer en zonnetje dan mag het in januari wel beginnen.quote:Op maandag 27 december 2021 09:52 schreef pullup het volgende:
[..]
Het vorige jaar kwam die lente ergens in mei
Ohja toen dat Groenlandhoog twee maanden min of meer bleef liggen en we continu ijzige noordenwind hadden in april en grotendeels mei.quote:Op maandag 27 december 2021 10:14 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
vorig jaar hebben we om en nabij de 2 weken lente gehad. De rest van de tijd was het tyfus koud
Was dat het jaar dat we de hele lente geen enkele keer boven die ene dag in februari zijn gekomen?quote:Op maandag 27 december 2021 10:14 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
vorig jaar hebben we om en nabij de 2 weken lente gehad. De rest van de tijd was het tyfus koud
Dat was vorig jaar jaquote:Op maandag 27 december 2021 11:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Was dat het jaar dat we de hele lente geen enkele keer boven die ene dag in februari zijn gekomen?
Corona heeft mijn besef van tijd verneukt, dus ik weet niet meer wanneer dat was
Dat was echt kutzooiquote:Op maandag 27 december 2021 12:38 schreef pullup het volgende:
[..]
Dat was vorig jaar jaDe combinatie van die eeuwige vrieskou en de lockdown was wel zwaar ellendig
Maar zo'n zomer als 2018 (30 dagen +30?) met die debiele uitschieters naar 38 graden hoeft nou ook weer niet.quote:Op maandag 27 december 2021 12:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat was echt kutzooi
Zo'n fantastische week in februari, wat warme dagen her en der (maar ook niet meer dan dat) en vervolgens de meest beroerde zomer in vele jaren.
Ik denk dat vakantie in eigen land wel dood is nu iigquote:Op maandag 27 december 2021 13:02 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
[..]
Maar zo'n zomer als 2018 (30 dagen +30?) met die debiele uitschieters naar 38 graden hoeft nou ook weer niet.
Maar nog altijd beter dan afgelopen zomer.
Juni heeft alle statistieken verkloot. Maar ja... juni is alleen in de meteorologie een zomermaand.quote:Op maandag 27 december 2021 13:05 schreef dick_laurent het volgende:
Er waren toen best veel berichten trouwens dat de zomer helemaal zo slecht niet was kwa gemiddelde temperatuur etc.
Maar de beleving was wel anders. Zeer veel extreem natte dagen, vooral in de vakantieperiode, nauwelijks een periode met stabiel zonnig weer... Alleen juni en september hadden een mooie stabiele fase. Juli/Augustus waren gewoon erg matig en dat zijn normaal de maanden waar je het van moet hebben in NL.
Jawel, 30 en 31 maart waren ook mooi.quote:Op maandag 27 december 2021 11:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Was dat het jaar dat we de hele lente geen enkele keer boven die ene dag in februari zijn gekomen?
Corona heeft mijn besef van tijd verneukt, dus ik weet niet meer wanneer dat was
Ik vond het heerlijk. Een heerlijke zomer, in september ging ik op vakantie naar de Franse Alpen en daar was het ook twee weken prachtig weer en toen ik thuis was was het in oktober nog korte broekenweer. Puur genieten.quote:Op maandag 27 december 2021 13:02 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
[..]
Maar zo'n zomer als 2018 (30 dagen +30?) met die debiele uitschieters naar 38 graden hoeft nou ook weer niet.
Maar nog altijd beter dan afgelopen zomer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |