abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 december 2021 @ 22:23:17 #1
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_202778942
Goede avond,

Ik wil het bericht niet te lang maken, maar toch even wat achtergrond informatie geven.
Enkele dagen geleden is een familielid gestorven, op 55 jarige leeftijd aan een hartaanval.

Totaal onverwachts, geen afscheid kunnen nemen, en hierdoor lig ik al nachten wakker.
Ik kan gewoon niet in slaap komen, ik blijf maar piekeren in m'n hoofd.

En ik zit al sinds maart 2020 in een depressie, dus dit kwam er eigenlijk bij..

Nu naar de situatie:

De winkels zijn dicht, en ik wou kerstcadeautjes kopen, dus dan maar via marktplaats.

Uiteindelijk bleek de adverteerder in het centrum van een grotere stad te wonen.
Ik ben er heen gereden, het was in een hofje, waar je niet met de auto kon komen, dus maar in de buurt een parkeerplaats opgezocht, en te voet verder gegaan.

Toen ik aanbelde, kon diegene die het product verkocht, niet tegelijk het product vinden, omdat zijn vrouw het op marktplaats had gezet, en die was niet thuis. Dus het duurde langer dan gedacht.

Ik mocht even binnenkomen. En na enkele minuten had hij het gevonden, we hadden afgerekend. En ik verliet het pand weer richting de auto.

Op dat moment toen ik mijn auto zag staan, zag ik ook 2 parkeerwachters / handhavers naast mijn auto staan.
(ik weet niet precies wat ze precies waren, maar ze waren in het blauw gekleed).

Ik had betaald tot 19:48 (10 minuten precies) en het was precies 19:48 .. Dus zonder wat te vragen, ben ik gelijk de mondelinge aanval in gegaan.

Ik schreeuwde woedend ''het is 19:48, dus wat doen jullie verdomme bij mijn auto, achterlijke idioten''.

En toen vertelde hij dat hij nog geen boete had uitgeschreven, maar ik moest oppassen, want mijn opgefokte gedrag kon echt niet...

Ik trilde nog van emotie, en schreeuwde weer ''het is toch precies 19:48 dus wat doen jullie hier?''

Waarop die jongere man zei '' stap in de auto en flikker op''

Ik werd van die opmerking nog bozer en schreeuwde '' hou je *** dicht '' en reed later met piepende banden weg.

Achteraf
- respectloos
- dom
- impulsief
- labiel
- idioot gedrag

Maar dat is natuurlijk achteraf, ik weet het nu zeker. Ik ben nog zo emotioneel, dat ik voorlopig de auto laat staan.
Want ik merk dat de kleinste prikkels al tot woede kunnen zorgen.

Nu is mijn vraag:

Denken jullie dat ik nu een boete kan krijgen wegens belediging?
(voor de, hou je *** dicht, en achterlijke idioot)

- Ze hebben niet naar mijn ID kaart gevraagd.
- Ze hebben natuurlijk wel het kenteken.

Maar de auto waarin ik reed, staat niet op mijn naam.

Dus mijn vraag is eigenlijk, als ze een boete willen geven voor belediging, hadden ze dat dan al gedaan, of kan je dat ook nog achteraf krijgen?
En kunnen ze zo'n bekeuring op basis van het kenteken sturen?

Alvast bedankt voor de reacties. En ik weet dat ik dom ben geweest, ik ben nu alleen geïnteresseerd of ze een boete kunnen sturen, zonder dat ze dat hebben gemeld, of uberhaupt zonder dat ze je ID hebben gezien.

Dank alvast voor een eventueel antwoord. :)
pi_202779177
Als de auto niet op jouw naam staat krijg je natuurlijk ook geen boete.
pi_202779233
Een boete voor belediging van een ambtenaar lijkt me niet op kenteken gaan.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_202779263
Simpel antwoord ja dat kan.
No bitch to me
pi_202779287
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 22:36 schreef TornadoDK het volgende:
De kentekenhouder horen als getuige, vervolgens TS opsnorren en hem een strafbeschikking opleggen? Ja. Kan. Gaat het gebeuren? Lijkt me sterk.
zie email 27 oktober
pi_202779502
Heeft de man van de vrouw het gekochte artikel uiteindelijk wel gevonden?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_202779649
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 22:38 schreef trein2000 het volgende:

[..]
De kentekenhouder horen als getuige, vervolgens TS opsnorren en hem een strafbeschikking opleggen? Ja. Kan. Gaat het gebeuren? Lijkt me sterk.
Ze sturen het gewoon naar de kentekenhouder die mag dan maar aantonen dat hij het niet was.

Ik verwacht ook niet dat het gebeurt. Die mensen zijn ook wel wat gewend dan blijven ze zulke boetes uitdelen.
No bitch to me
  donderdag 23 december 2021 @ 22:51:25 #8
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_202779659
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 22:37 schreef babylon het volgende:
Zoveel van je post is echt overbodige non-info.

Verder, lever je rijbewijs en auto in. Je bent een gevaar.
10 jaar schadevrij, (13.000 km per jaar) in 10 jaar 2 bekeuringen gehad. Dus dat valt mee.
Het is eerder dat ik een kort lontje heb, maar dat kan overal gebeuren in deze periode van mijn leven.
pi_202779710
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 22:51 schreef TornadoDK het volgende:

[..]
Ze sturen het gewoon naar de kentekenhouder die mag dan maar aantonen dat hij het niet was.

Ik verwacht ook niet dat het gebeurt. Die mensen zijn ook wel wat gewend dan blijven ze zulke boetes uitdelen.
Op grond van de WAHV ja. Maar daar valt belediging niet onder ;)
zie email 27 oktober
  donderdag 23 december 2021 @ 22:52:58 #10
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_202779715
quote:

[..]
Ah oke, spannend. Nog even afwachten dus.
Als ik boete krijg, dan zal ik het nog wel even melden in dit topic.
  donderdag 23 december 2021 @ 22:53:13 #11
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_202779724
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 22:45 schreef baskick het volgende:
Heeft de man van de vrouw het gekochte artikel uiteindelijk wel gevonden?
Gelukkig wel! :)
pi_202779791
quote:

[..]
Ligt er aan hoe de akte van de boa is en hoe graag hij wil optreden. Bij een aangifte (onwaarschijnlijker) zal er zeker onderzoek voor gedaan worden.

Genoeg voorbeelden bekend waarbij men het doet.

In dit geval denk ik: goede les voor ts. Grow fatsoen en zelfbeheersing.
pi_202779878
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 22:51 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
10 jaar schadevrij, (13.000 km per jaar) in 10 jaar 2 bekeuringen gehad. Dus dat valt mee.
Het is eerder dat ik een kort lontje heb, maar dat kan overal gebeuren in deze periode van mijn leven.
Wel 13000 kilometer. Nou poeh 😝
pi_202779977
quote:
Nee dat kan niet. Er is geen sprake van een verkeersovertreding dus heeft de kenteken en kentekenhouder hier geen flikker mee te maken.
pi_202780358
Nee, dat kan niet! Een parkeerwachter mag geen boete geven voor belediging.
Hij kan hoogstens om het hoekje verder je gegevens invullen in zijn PDA en de boete bevestigen. Daarom zou ik voor de zekerheid je bewaarbonnetje bij houden zodat jij kan aantonen dat je betaalt hebt.

Verder zou ik me eigenlijk geen zorgen maken. Zij moeten bekeuren op basis van het parkeerticket. Die was op dat moment in orde en het lijkt me ook niet dat je meteen gaat schrijven bij 1 min. laattijdigheid. Er zal vast wel een marge (lees grijze zone) zijn waarbij er de eerste 5 min. niet geschreven wordt!
Cindy De Vuyst
pi_202780425
Los van wel of geen boete; zoek psychische hulp.
pi_202780476
En voor de toekomst: Gebruik gewoon een app om te betalen voor parkeren, zoals iedereen tegenwoordig doet. Dan stop je de transactie op het moment dat je terug bij de auto bent, dus kun je nooit te weinig (of te veel) betalen.
pi_202780559
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 23:21 schreef einzeinz het volgende:
Nee, dat kan niet! Een parkeerwachter mag geen boete geven voor belediging.
Hij kan hoogstens om het hoekje verder je gegevens invullen in zijn PDA en de boete bevestigen. Daarom zou ik voor de zekerheid je bewaarbonnetje bij houden zodat jij kan aantonen dat je betaalt hebt.

Verder zou ik me eigenlijk geen zorgen maken. Zij moeten bekeuren op basis van het parkeerticket. Die was op dat moment in orde en het lijkt me ook niet dat je meteen gaat schrijven bij 1 min. laattijdigheid. Er zal vast wel een marge (lees grijze zone) zijn waarbij er de eerste 5 min. niet geschreven wordt!
En gemeentelijk belastingambtenaar niet. Een handhaver/boa mogelijk wel.
pi_202780576
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 23:33 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
En gemeentelijk belastingambtenaar niet. Een handhaver/boa mogelijk wel.
Dan nog... Ik zou me er weinig zorgen in maken hoor!
En denkt TS echt dat hij de enige is die zo'n preek geeft aan een parkeerwachter? Die mensen hebben een olifantenhuid omdat ze het 2 of 3x per dag moeten aanhoren.
Cindy De Vuyst
pi_202780691
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 23:34 schreef einzeinz het volgende:

[..]
Dan nog... Ik zou me er weinig zorgen in maken hoor!
En denkt TS echt dat hij de enige is die zo'n preek geeft aan een parkeerwachter? Die mensen hebben een olifantenhuid omdat ze het 2 of 3x per dag moeten aanhoren.
Zorgen, nee. Kan het? Ja hoor.

Overigens zou het mij niet weerhouden je wat fatsoen bij te brengen
  donderdag 23 december 2021 @ 23:47:33 #21
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_202780775
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 23:24 schreef Frozen-assassin het volgende:
Los van wel of geen boete; zoek psychische hulp.
Heb al 2 jaar bij een psycholoog gelopen.
Die is toevallig dit jaar beëindigd.

Ik heb heel veel moeite met woede beheersing. Dat is ook de reden waarom ik al jaren niet werk.
Het werken kan maanden goed gaan, maar er komt altijd een moment dat ik door het lint ga, en dat is meestal de reden dat ik na die dag, nooit meer welkom ben om te komen.

Woede beheersen is het alle moeilijkste wat er bestaat, ik heb daarna meestal spijt. Maar op het moment kan ik mezelf helemaal verliezen, ik schaam mezelf ervoor.
pi_202780791
quote:
Nee, dat kan niet. Niet op kenteken. Dan had TS staande gehouden moeten worden.
pi_202780813
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 23:47 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Heb al 2 jaar bij een psycholoog gelopen.
Die is toevallig dit jaar beëindigd.

Ik heb heel veel moeite met woede beheersing. Dat is ook de reden waarom ik al jaren niet werk.
Het werken kan maanden goed gaan, maar er komt altijd een moment dat ik door het lint ga, en dat is meestal de reden dat ik na die dag, nooit meer welkom ben om te komen.

Woede beheersen is het alle moeilijkste wat er bestaat, ik heb daarna meestal spijt. Maar op het moment kan ik mezelf helemaal verliezen, ik schaam mezelf ervoor.
Daar heb je cursussen voor.
Als je eens tot 3 telt als je voelt dat je onrecht aangedaan wordt. Helpt dat?
Cindy De Vuyst
  donderdag 23 december 2021 @ 23:54:36 #24
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_202780864
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 23:50 schreef einzeinz het volgende:

[..]
Daar heb je cursussen voor.
Als je eens tot 3 telt als je voelt dat je onrecht aangedaan wordt. Helpt dat?
Misschien is dat een idee.

Ik leerde bij de psycholoog om te herkennen wanneer de boosheid eraan kwam.
Een soort stoplicht systeem, bij rood ben je te laat, het is belangrijk te herkennen wanneer het licht op oranje staat.
En als je dat kan herkennen, kan je misschien zorgen dat je niet naar rood gaat..

De theorie begrijp ik goed, alleen de praktijk is vaak lastiger.

Ik sluit mij bewust vaak op in huis, zodat ik tegen weinig 'incidenten' aanloop. Maar leuk is anders.
pi_202780898
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 23:54 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Misschien is dat een idee.

Ik leerde bij de psycholoog om te herkennen wanneer de boosheid eraan kwam.
Een soort stoplicht systeem, bij rood ben je te laat, het is belangrijk te herkennen wanneer het licht op oranje staat.
En als je dat kan herkennen, kan je misschien zorgen dat je niet naar rood gaat..

De theorie begrijp ik goed, alleen de praktijk is vaak lastiger.

Ik sluit mij bewust vaak op in huis, zodat ik tegen weinig 'incidenten' aanloop. Maar leuk is anders.
Je herkent het. Dat is al veel.
Nu probeer je in de toekomst gewoon dat oranje licht te negeren, denk aan een lekker wijf ofzo terwijl je anders rood zou worden van woede.
Of denk aan FOK! Het is een kwestie van een paar seconden voor je kunt kalmeren.
Cindy De Vuyst
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')