De kentekenhouder horen als getuige, vervolgens TS opsnorren en hem een strafbeschikking opleggen? Ja. Kan. Gaat het gebeuren? Lijkt me sterk.quote:
Ze sturen het gewoon naar de kentekenhouder die mag dan maar aantonen dat hij het niet was.quote:Op donderdag 23 december 2021 22:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De kentekenhouder horen als getuige, vervolgens TS opsnorren en hem een strafbeschikking opleggen? Ja. Kan. Gaat het gebeuren? Lijkt me sterk.
10 jaar schadevrij, (13.000 km per jaar) in 10 jaar 2 bekeuringen gehad. Dus dat valt mee.quote:Op donderdag 23 december 2021 22:37 schreef babylon het volgende:
Zoveel van je post is echt overbodige non-info.
Verder, lever je rijbewijs en auto in. Je bent een gevaar.
Op grond van de WAHV ja. Maar daar valt belediging niet onderquote:Op donderdag 23 december 2021 22:51 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Ze sturen het gewoon naar de kentekenhouder die mag dan maar aantonen dat hij het niet was.
Ik verwacht ook niet dat het gebeurt. Die mensen zijn ook wel wat gewend dan blijven ze zulke boetes uitdelen.
Ah oke, spannend. Nog even afwachten dus.quote:Op donderdag 23 december 2021 22:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De kentekenhouder horen als getuige, vervolgens TS opsnorren en hem een strafbeschikking opleggen? Ja. Kan. Gaat het gebeuren? Lijkt me sterk.
Gelukkig wel!quote:Op donderdag 23 december 2021 22:45 schreef baskick het volgende:
Heeft de man van de vrouw het gekochte artikel uiteindelijk wel gevonden?
Ligt er aan hoe de akte van de boa is en hoe graag hij wil optreden. Bij een aangifte (onwaarschijnlijker) zal er zeker onderzoek voor gedaan worden.quote:Op donderdag 23 december 2021 22:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wel 13000 kilometer. Nou poeh 😝quote:Op donderdag 23 december 2021 22:51 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
10 jaar schadevrij, (13.000 km per jaar) in 10 jaar 2 bekeuringen gehad. Dus dat valt mee.
Het is eerder dat ik een kort lontje heb, maar dat kan overal gebeuren in deze periode van mijn leven.
Nee dat kan niet. Er is geen sprake van een verkeersovertreding dus heeft de kenteken en kentekenhouder hier geen flikker mee te maken.quote:
En gemeentelijk belastingambtenaar niet. Een handhaver/boa mogelijk wel.quote:Op donderdag 23 december 2021 23:21 schreef einzeinz het volgende:
Nee, dat kan niet! Een parkeerwachter mag geen boete geven voor belediging.
Hij kan hoogstens om het hoekje verder je gegevens invullen in zijn PDA en de boete bevestigen. Daarom zou ik voor de zekerheid je bewaarbonnetje bij houden zodat jij kan aantonen dat je betaalt hebt.
Verder zou ik me eigenlijk geen zorgen maken. Zij moeten bekeuren op basis van het parkeerticket. Die was op dat moment in orde en het lijkt me ook niet dat je meteen gaat schrijven bij 1 min. laattijdigheid. Er zal vast wel een marge (lees grijze zone) zijn waarbij er de eerste 5 min. niet geschreven wordt!
Dan nog... Ik zou me er weinig zorgen in maken hoor!quote:Op donderdag 23 december 2021 23:33 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
En gemeentelijk belastingambtenaar niet. Een handhaver/boa mogelijk wel.
Zorgen, nee. Kan het? Ja hoor.quote:Op donderdag 23 december 2021 23:34 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Dan nog... Ik zou me er weinig zorgen in maken hoor!
En denkt TS echt dat hij de enige is die zo'n preek geeft aan een parkeerwachter? Die mensen hebben een olifantenhuid omdat ze het 2 of 3x per dag moeten aanhoren.
Heb al 2 jaar bij een psycholoog gelopen.quote:Op donderdag 23 december 2021 23:24 schreef Frozen-assassin het volgende:
Los van wel of geen boete; zoek psychische hulp.
Daar heb je cursussen voor.quote:Op donderdag 23 december 2021 23:47 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Heb al 2 jaar bij een psycholoog gelopen.
Die is toevallig dit jaar beëindigd.
Ik heb heel veel moeite met woede beheersing. Dat is ook de reden waarom ik al jaren niet werk.
Het werken kan maanden goed gaan, maar er komt altijd een moment dat ik door het lint ga, en dat is meestal de reden dat ik na die dag, nooit meer welkom ben om te komen.
Woede beheersen is het alle moeilijkste wat er bestaat, ik heb daarna meestal spijt. Maar op het moment kan ik mezelf helemaal verliezen, ik schaam mezelf ervoor.
Misschien is dat een idee.quote:Op donderdag 23 december 2021 23:50 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Daar heb je cursussen voor.
Als je eens tot 3 telt als je voelt dat je onrecht aangedaan wordt. Helpt dat?
Je herkent het. Dat is al veel.quote:Op donderdag 23 december 2021 23:54 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Misschien is dat een idee.
Ik leerde bij de psycholoog om te herkennen wanneer de boosheid eraan kwam.
Een soort stoplicht systeem, bij rood ben je te laat, het is belangrijk te herkennen wanneer het licht op oranje staat.
En als je dat kan herkennen, kan je misschien zorgen dat je niet naar rood gaat..
De theorie begrijp ik goed, alleen de praktijk is vaak lastiger.
Ik sluit mij bewust vaak op in huis, zodat ik tegen weinig 'incidenten' aanloop. Maar leuk is anders.
Bedankt voor je positieve bericht! Dat is een goed idee iig!quote:Op donderdag 23 december 2021 23:57 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Je herkent het. Dat is al veel.
Nu probeer je in de toekomst gewoon dat oranje licht te negeren, denk aan een lekker wijf ofzo terwijl je anders rood zou worden van woede.
Of denk aan FOK! Het is een kwestie van een paar seconden voor je kunt kalmeren.
Misschien nogmaals begeleiding zoeken, maar nu (via de huisarts) bij een psychiater? Jouw gedrag is niet normaal. Of je een boete krijgt vanwege het beledigen van een ambtenaar in functie? Ik acht de kans klein, maar je verdient hem absoluut. Dat weet je zelf ook. Waarom stuur je de afdeling parkeerbeheer van de stad waar dit gebeurde niet een kaartje waarin je kort jouw excuses aanbiedt voor wat er gebeurd is? Gewoon, in lijn met de kerstgedachte. Niet om een boete te voorkomen, maar wel om te laten zien dat jij je achteraf realiseert dat jij je als een schoft gedragen hebt.quote:Op donderdag 23 december 2021 23:47 schreef BMW1993 het volgende:
Woede beheersen is het alle moeilijkste wat er bestaat, ik heb daarna meestal spijt. Maar op het moment kan ik mezelf helemaal verliezen, ik schaam mezelf ervoor.
Laat iets weten wanneer je het nog eens voor hebt en hoe je gehandeld hebtquote:Op vrijdag 24 december 2021 00:04 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Bedankt voor je positieve bericht! Dat is een goed idee iig!![]()
Elk moment wanneer dat het lukt is toch weer een overwinning en een stimulans om er mee door te gaan!
Dat betekend niet dat het normaal is, ik heb een ander beroep maar mensen zijn ook dagelijks boos op mij, sommige om het systeem maar sommige mensen maken dat persoonlijk. Ook al weet ik dat het niet mijn schuld is dat betekend niet dat het mij niks doet en soms neem ik zulke dingen ook mee naar huis. Dat zal bij deze mannen in functie niet anders zijn.quote:Op donderdag 23 december 2021 23:34 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Dan nog... Ik zou me er weinig zorgen in maken hoor!
En denkt TS echt dat hij de enige is die zo'n preek geeft aan een parkeerwachter? Die mensen hebben een olifantenhuid omdat ze het 2 of 3x per dag moeten aanhoren.
Dat is niet het probleem, hij is blijkbaar nogal onstabielquote:Op donderdag 23 december 2021 22:37 schreef babylon het volgende:
Zoveel van je post is echt overbodige non-info.
Verder, lever je rijbewijs en auto in. Je bent een gevaar.
Een transactievoorstel voor belediging geeft de OvJ. Het is geen feitgecodeerd vergrijp meer. Dus direct geven gaat niet, dan zou ik gewoon rustig de verdachte uitnodigen voor een gesprek.quote:Op vrijdag 24 december 2021 11:10 schreef Vansschoen het volgende:
Als ze een boeten hadden willen geven voor belediging hadden ze dat gelijk moeten doen.
Maar serieus, ga aan jezelf werken het is echt niet normaal om zo te reageren.
Ja, volledig akkoord. In mijn baan werk ik ook met mensen. Vaak krijg ik ook negatieve commentaar maar goed, dat staat los van het werk.quote:Op vrijdag 24 december 2021 11:33 schreef Vansschoen het volgende:
[..]
Dat betekend niet dat het normaal is, ik heb een ander beroep maar mensen zijn ook dagelijks boos op mij, sommige om het systeem maar sommige mensen maken dat persoonlijk. Ook al weet ik dat het niet mijn schuld is dat betekend niet dat het mij niks doet en soms neem ik zulke dingen ook mee naar huis. Dat zal bij deze mannen in functie niet anders zijn.
Ik kan je uit persoonlijke ervaring vertellen dat niet iedereen scheldt op parkeerwachters dus praat lekker voor jezelfquote:Op vrijdag 24 december 2021 11:52 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dat is niet het probleem, hij is blijkbaar nogal onstabielga liever hulp zoeken. Dat schelden vind ik allemaal nog niet zo boeiend maar dit zijn de mensen die bij een echte ruzie (niet beetje schelden op parkeerwachters, dat doet iedereen) compleet flippen en dan kunnen er gewonden vallen... meestal om niks bijzonders.
Welke BMW rij je?
Normale mensen schelden op niemand, het is niet de schuld van de parkeerwachter dat je een kernaso bent die nog te belabberd is om zijn of haar auto fatsoenlijk weg te zetten.quote:Op vrijdag 24 december 2021 11:52 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dat is niet het probleem, hij is blijkbaar nogal onstabielga liever hulp zoeken. Dat schelden vind ik allemaal nog niet zo boeiend maar dit zijn de mensen die bij een echte ruzie (niet beetje schelden op parkeerwachters, dat doet iedereen) compleet flippen en dan kunnen er gewonden vallen... meestal om niks bijzonders.
Welke BMW rij je?
Transactie of strafbeschikking?quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:12 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Een transactievoorstel voor belediging geeft de OvJ. Het is geen feitgecodeerd vergrijp meer. Dus direct geven gaat niet, dan zou ik gewoon rustig de verdachte uitnodigen voor een gesprek.
Ik niet.quote:Op vrijdag 24 december 2021 11:52 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Een hele goeie binnenkomer is dat natuurlijk niet. Ge zult de autoriteiten met een beetje respect behandelen. Nu gedroeg je je als een Tokkie. Wat je misschien ook bent hoor. Dan heb ik niks gezegd.quote:Op donderdag 23 december 2021 22:23 schreef BMW1993 het volgende:
Ik schreeuwde woedend ''het is 19:48, dus wat doen jullie verdomme bij mijn auto, achterlijke idioten''.
Dat inzicht is dan weer onbetaalbaar.quote:Op donderdag 23 december 2021 22:23 schreef BMW1993 het volgende:
Achteraf
- respectloos
- dom
- impulsief
- labiel
- idioot gedrag
Ik gok de transactie, want strafverzwaring enz omwille van ambtenaar in functie.quote:Op vrijdag 24 december 2021 18:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Transactie of strafbeschikking?
Normale mensen schelden op niemand.... wat een bullshitquote:Op vrijdag 24 december 2021 14:34 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Normale mensen schelden op niemand, het is niet de schuld van de parkeerwachter dat je een kernaso bent die nog te belabberd is om zijn of haar auto fatsoenlijk weg te zetten.
Ts verdiend een dikke vette boete, , maar zo'n opmerking verdiend echt niemand.quote:Op vrijdag 24 december 2021 22:19 schreef Leandra het volgende:
Op wiens naam staat die auto eigenlijk? Op naam van dat 55-jarige familielid dat plots overleed?
Helemaal van slag en dan toch op marktplaats kerstcadeautjes gaan zoeken... dat je daar nog tijd voor had tussen het regelen van de uitvaart door.
Lijkt me sterk. Volgens mij moeten ze een foto nemen. Anders kun je -als parkeerwachter- iedereen gaan opschrijven die een opmerking maakt. Kenteken en type auto onthouden en half uurtje later doodleuk gaan opschrijven .quote:Op maandag 27 december 2021 07:49 schreef Drekkoning het volgende:
Die heeft gewoon paar minuten gewacht en alsnog die bon voor parkeren opgelegd
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |