abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202739426
Nicholas Latifi komt met statement na doodsbedreigingen na cruciale crash in Abu Dhabi

quote:
Nicholas Latifi heeft voor het eerst gereageerd op zijn crash in de slotfase van de GP van Abu Dhabi, waardoor er een safety car kwam en Max Verstappen nog naast Lewis Hamilton kon komen. In de slotronde van de titelstrijd haalde Verstappen de zevenvoudig wereldkampioen nog in, waarna Latifi veel boze berichten en zelfs doodsbedreigingen ontving van Hamilton-fans. ,,Sport moet mensen verbinden, niet uit elkaar drijven.”

,,Ik ben sindsdien bewust weggebleven van social media om alles even te laten bezinken. Er is veel gezegd over mijn crash in Abu Dhabi. Ik heb duizenden berichten van steun gehad, maar ook veel berichten met haat en woede. Ik hoef maar één partij mijn excuses te maken en dat is mijn eigen team.”

In een open brief die hij op sociale media plaatste, noemde de 26-jarige Canadees van Williams Racing de berichten die hij in de nasleep van de race ontving vervelend, maar hij zei ook dat ze niet echt een verrassing voor hem waren. Latifi zei ook dat hij Instagram en Twitter van zijn telefoon had verwijderd in de nasleep van de race in afwachting van online misbruik.

,,Ik heb geprobeerd erachter te komen wat de beste manier is om hiermee om te gaan. Negeer ik het en ga ik door? Of pak ik het aan en pak ik het grotere probleem aan dat helaas een realiteit is als je sociale media gebruikt? Dit is geen gescripte verklaring, maar ik spreek mijn mening uit in de hoop dat dit misschien een nieuw gesprek op gang brengt over online pesten en de drastische gevolgen die het kan hebben voor mensen en topsporters. Sociale media gebruiken als kanaal om iemand aan te vallen met haatberichten of te bedreigen is schokkend om te ervaren.”

Latifi accepteerde dat als hij als ‘sporter die op het wereldtoneel concurreert’ wel kritiek verwachtte, maar zei dat wat hem schokte ‘de extreme toon van de haat en de doodsbedreigingen’ waren. Hij zei dat zijn naasten ook online werden aangevallen en dat de mensen die dergelijke berichten sturen “geen echte fans van de sport” zijn.

Hij voegde eraan toe: ,,Mensen zullen altijd hun mening hebben, en dat is prima. Een dikke huid is een groot deel van het atleet zijn, vooral als je constant in de positie bent om kritisch te worden bekeken. Maar veel van de opmerkingen die ik vorige week ontving, gingen veel te ver.”

Latifi sprak ook zijn dank uit naar de mensen die hem steunden. ,,Alle fans en mensen die me tijdens deze hele situatie hebben gesteund, wil ik enorm bedanken. Ik heb veel van jullie berichten gezien en gelezen en ze worden zeer gewaardeerd. Het is fijn om te weten dat ik zoveel mensen heb die me steunen. Sport is van nature competitief, maar het moet mensen samenbrengen, niet uit elkaar drijven. Als het delen van mijn gedachten en het benadrukken van de noodzaak van actie slechts één persoon helpt, dan was het het waard.”

https://www.bd.nl/formule(...)-abu-dhabi~adf18425/
twitter
pi_202739484
Al die lieve Mercedes fans toch weer eh.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  dinsdag 21 december 2021 @ 17:53:51 #3
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_202739567
Te bizar voor woorden dat soort bedreigingen. :r
De voetbalhooligans van de F1. :r :r
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_202740281
ik heb Lafifi, vriendin, kinderen (2 en 4 jr oud), oma, neefjes, nichtjes en zelfs de ex-kapper (website) meermaals persoonlijk op de diverse sociale bedankt voor deze crash. Eigenlijk heb ik iedereen die de naam Latifi of bijna de naam Latifi (zoals de beide Latif Nasser) draagt uitvoerig bedankt.

Ik ben teleurgesteld dat Latifi nu alleen naar de negatieve berichten kijkt en niet naar de dank-, lofbetuigingen en liefdesverklaringen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-12-2021 18:43:01 ]
  dinsdag 21 december 2021 @ 18:50:39 #5
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_202740407
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2021 18:42 schreef OnwetendeNerd het volgende:

Ik ben teleurgesteld dat Latifi nu alleen naar de negatieve berichten kijkt en niet naar de dank-, lofbetuigingen en liefdesverklaringen.
"Latifi sprak ook zijn dank uit naar de mensen die hem steunden. ,,Alle fans en mensen die me tijdens deze hele situatie hebben gesteund, wil ik enorm bedanken. Ik heb veel van jullie berichten gezien en gelezen en ze worden zeer gewaardeerd. Het is fijn om te weten dat ik zoveel mensen heb die me steunen."
pi_202740687
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 18:50 schreef Bargehassus het volgende:

[..]
"Latifi sprak ook zijn dank uit naar de mensen die hem steunden. ,,Alle fans en mensen die me tijdens deze hele situatie hebben gesteund, wil ik enorm bedanken. Ik heb veel van jullie berichten gezien en gelezen en ze worden zeer gewaardeerd. Het is fijn om te weten dat ik zoveel mensen heb die me steunen."
Niet liegen
  dinsdag 21 december 2021 @ 19:12:04 #7
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_202740713
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2021 19:10 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Niet liegen
?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 21 december 2021 @ 19:46:05 #8
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_202741228
Dit gedrag is oa door mercedes en toto aangejaagd. De FIA moet hier echt op gaan reageren.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_202741445
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 17:47 schreef schommelstoel het volgende:
"we race as one"
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  dinsdag 21 december 2021 @ 19:55:41 #10
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_202741475
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 18:50 schreef Bargehassus het volgende:

[..]
Dat staat letterlijk in het bericht van Latifi...
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  dinsdag 21 december 2021 @ 19:56:16 #11
47047 Herkauwer
pi_202741488
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 17:47 schreef schommelstoel het volgende:
Wat een onzin... Dit geldt voor alles in deze wereld. Heeft niets met Mercedes te maken, alleen maar met de mensheid.
  dinsdag 21 december 2021 @ 19:59:20 #12
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_202741571
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 19:55 schreef Herkauwer het volgende:

[..]
Dat staat letterlijk in het bericht van Latifi...
Dat zeg ik. :Y
pi_202741574
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 19:56 schreef Herkauwer het volgende:

[..]
Wat een onzin... Dit geldt voor alles in deze wereld. Heeft niets met Mercedes te maken, alleen maar met de mensheid.
maar engelsen zijn wel een kutvolk wat dat betreft.......
zag je ook bij het EK
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_202741831
Mercedes fans proberen het Horner in de schoenen te schuiven omdat die een grapje maakte over een aantal pallets red bull voor Latifi.

:')
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
  dinsdag 21 december 2021 @ 21:31:36 #15
47047 Herkauwer
pi_202744321
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 19:59 schreef Bargehassus het volgende:

[..]
Dat zeg ik. :Y
Zucht ik wilde het bericht onder die van jou quoten ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')