abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202738290

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

SPOILER: Helpen?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER: Informatie over dagcijfers
SPOILER: Varianten waaronder Omicron
SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatus
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
  dinsdag 21 december 2021 @ 16:36:31 #2
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_202738297
Als ze nou de hele bevolking zo'n spironose hadden gedaan, had ik met liefde voor elke stap die ik naar buiten zet in zo'n ding geblazen.

Maar ja, die was niet accuraat genoeg ofzo. Ik ga niet voor elk bezoekje wat ik breng met een stokje in mijn neus zitten, 15 minuten wachten, om 99% van de keer 1 rood streepje te zien, wat ook nog eens geld kost.
pi_202738309
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 16:33 schreef Iblardi het volgende:
Laten we ervoor gáán met ze alle.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_202738311
Ik scan de QR code bij binnenkomst. We zitten immers niet voor niks in een lockdown
Go hard or go home
pi_202738324
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 16:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het interesseert mij werkelijk geen drol of mensen een thuistest willen doen voordat ze hier over de vloer komen. Be my guest zou ik zeggen maar ik ga er echt niet om vragen laat staan eisen.
het werd ge-eist, heb geweigerd, de uitnodiging is ingetrokken, heb voorgesteld om bij hun die test te doen, heb ze zelf niet in huis.
  dinsdag 21 december 2021 @ 16:39:10 #6
498282 Scrummie
pi_202738327
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 16:38 schreef THEFXR het volgende:

[..]
het werd ge-eist, heb geweigerd, de uitnodiging is ingetrokken, heb voorgesteld om bij hun die test te doen, heb ze zelf niet in huis.
Was je de enige die weigerde?
pi_202738342
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 16:38 schreef THEFXR het volgende:

[..]
Dan zou ik mooi thuis blijven of elders op bezoek gaan. Ken wel een paar van die extremisten die zich ook houden aan dat advies van x-bezoek per dag. Daar ga ik dan niet spontaan langs, want wie weet zitten ze al aan hun Besuch quota.
pi_202738345
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 16:36 schreef Scrummie het volgende:
Als ze nou de hele bevolking zo'n spironose hadden gedaan, had ik met liefde voor elke stap die ik naar buiten zet in zo'n ding geblazen.

Maar ja, die was niet accuraat genoeg ofzo. Ik ga niet voor elk bezoekje wat ik breng met een stokje in mijn neus zitten, 15 minuten wachten, om 99% van de keer 1 rood streepje te zien, wat ook nog eens geld kost.
Kost inderdaad klauwen met geld als je voor elke scheet zo'n zelftestje doet. Leef gewoon je leven. Heb je klachten? Doe een zelftest. Negatief? Ga weer verder met je leven.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  dinsdag 21 december 2021 @ 16:41:00 #9
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202738352
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 16:37 schreef Noek het volgende:
Ik scan de QR code bij binnenkomst. We zitten immers niet voor niks in een lockdown
Ik ga de oliebollen nummeren, zodat we niet per ongeluk uit dezelfde bal happen met Oud en Nieuw.
pi_202738356
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 16:39 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Was je de enige die weigerde?
is mij niet gemeld, het ging erom dat ze de dag erna (1 jan) naar hun bejaarde ouders gingen. ik zei: ik kom daar niet, zie ze nooit.
heb ook geen zin om elke keer maar weer te bewijzen dat je dus niet ziek bent.
pi_202738366
Nog mensen die een wintersport in Oostenrijk op de planning hebben?

Mogelijk streep door wintersport voor Nederlanders in Oostenrijk

quote:
Het Oostenrijkse ministerie van Volksgezondheid wil vier landen, waaronder Nederland, aanwijzen als 'virusvariantgebieden', meldt de krant Tiroler Tageszeitung. Dat betekent dat toeristen uit die landen bij aankomst in Oostenrijk tien dagen in quarantaine moeten. Daarmee komt de wintersport voor veel Nederlanders mogelijk op losse schroeven te staan.

Het ministerie heeft nog geen beslissing genomen, maar volgens de krant gebeurt dat waarschijnlijk morgen en dan gaat de regel vrijdag in. Naast Nederland gaat het om Groot-Brittannië, Noorwegen en Denemarken.

De maatregel zou voor iedereen moeten gelden, dus ook voor volledig gevaccineerden en mensen die hun boosterprik al hebben gehad. De quarantaineregel geldt in principe voor tien dagen, maar wordt opgeheven bij een negatieve PCR-test na vijf dagen. Volgens de krant komt het neer op een inreisverbod.
pi_202738369
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 16:41 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Ik ga de oliebollen nummeren, zodat we niet per ongeluk uit dezelfde bal happen met Oud en Nieuw.
Zie maar dat iedereen z'n handen wast na het toiletbezoek voor 'ie graait in die bak met oliebollen.
pi_202738388
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 16:41 schreef Tourniquet het volgende:
Nog mensen die een wintersport in Oostenrijk in de planning hebben?

[..]

Collega van me. Super lollig, die is een paar weken terug naar Oostenrijk gereden omdat hij dan op tijd zijn boosterprik had voor de winterstop. _O-
pi_202738391
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202738392
quote:
Nog mensen die een wintersport in Oostenrijk in de planning hebben?

[..]

Pure paniek. Wat denk je hiermee als land te winnen? Omikron komt toch wel binnen en met de snelheid waarmee het zich verspreidt praat je over een paar dagen uitstel terwijl je wel vele miljoenen euro’s schade hebt.
pi_202738393
quote:
Nog mensen die een wintersport in Oostenrijk op de planning hebben?

[..]

Ja, wat moet je daar nu van zeggen... weer een "daadkrachtige" maatregel.
pi_202738404
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 16:43 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Collega van me. Super lollig, die is een paar weken terug naar Oostenrijk gereden omdat hij dan op tijd zijn boosterprik had voor de winterstop. _O-
Dat is wel lichtelijk ironisch. :D
  dinsdag 21 december 2021 @ 16:45:01 #18
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_202738418
quote:
Cruciale weken voor de boeg.

Was je kerstmuts stuk.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_202738423
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 16:37 schreef Noek het volgende:
Zonder verplichte quarantaine na de scan? Matig.
  dinsdag 21 december 2021 @ 16:45:27 #20
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202738427
quote:
Een heropleving nog wel. Is de eerste opleving al geweest dan?
  dinsdag 21 december 2021 @ 16:45:28 #21
498282 Scrummie
pi_202738428
quote:
Ik heb het idee dat ik alleen maar recalcitranter word van dit soort berichten :'). Is dat dan het Nederlandertje in mij?
pi_202738429
Fucking hel wat zijn mensen echt verkankerd de laatste twee jaar. Ik hoop echt gauw dat we dit achter ons kunnen laten en weer gewoon zoals eerst kunnen leven.

Ben ik blij dat ik vrienden heb die het geen reet boeit en waar als ik er ben we gewoon leven alsof corona er niet is. Dat geeft zo veel zin en voldoening.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_202738434
Net als die mensen die nu lopen te janken over Schiphol. Die waren waarschijnlijk altijd al zuur over de luchtvaart.

Want zolang er dagelijks tienduizenden auto’s en vrachtwagens de grens over rijden, is Schiphol sluiten een druppel op een gloeiende plaat en pure symboolpolitiek.
  dinsdag 21 december 2021 @ 16:46:43 #24
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_202738451
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 16:45 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Een heropleving nog wel. Is de eerste opleving al geweest dan?
:D
pi_202738454
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 16:45 schreef Spablauw214 het volgende:
Net als die mensen die nu lopen te janken over Schiphol. Die waren waarschijnlijk altijd al zuur over de luchtvaart.

Want zolang er dagelijks tienduizenden auto’s en vrachtwagens de grens over rijden, is Schiphol sluiten een druppel op een gloeiende plaat en pure symboolpolitiek.
Die mensen die daar werken die bang zijn om besmet te raken..
Euhhh.. :+
Go hard or go home
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')