abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 juli 2023 @ 10:59:28 #151
7446 Pippi
Crazy cat woman
pi_209926711
Goedemorgen!
Hoe gaat het met de katten?
  maandag 17 juli 2023 @ 16:41:40 #152
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_209931063
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 10:59 schreef Pippi het volgende:
Goedemorgen!
Hoe gaat het met de katten?
Er gebeurt eigenlijk vrij weinig, een paar puntjes :

Ik heb gemerkt dat Hummeltje kattenluiken niet snapt. Van het luik aan de voorkant heb ik het deurtje omhoog gefixeerd, maar het viel me onlangs op dat Hummeltje vol verwondering staat te kijken hoe andere katten plotseling uit de achtertuin verschijnen, maar hij snapt het trucje niet. Doe ik de deur open, dan gaat loopt hij geinteresseerd de achtertuin in. Ik moet daar rekening mee houden als ik het deurtje aan de voorkant ooit weer wil laten zakken. Hummeltje is niet de meest snuggere, Onyx keek het trucje wel vrij snel af van de andere katten.

Hummeltje is behoorlijk lactose-intolerant. Ik had een paar maanden geleden plotseling het kopje van Onyx in mijn beker melk, en aangezien ik blij ben met alles was hij tot zich neemt dat niet Hill's Adult Chicken en water is, zette ik tijdens de lunch een bakje melk neer. Dat vond Onyx lekker, hij nam wat slokjes, maar Hummeltje bleek uiteindelijk de meeste dagen het meeste op te drinken. Het begon merkbaar te worden dat Hummeltje de paar onsjes die hij gewonnen had weer kwijtraakte, dus ik zette kattenmelk neer, maar dat vindt Onyx dat weer ondrinkbaar. Ik heb nu een plekje gevonden waar ik "echte" melk kan neerzetten voor Onyx, terwijl Hummeltje blij is met de kattenmelk, en Hummeltje lijkt weer wat aan te komen. En tot groot enthousiasme van wat voorbijgangers kwam Hummeltje gisteravond rond 9 uur met een grote muis aanzetten (Pepe heeft de afgelopen weken weer wat jonge ratten aangesleept).

En ik zag gisterenavond een van mijn katten iets uit een bakje op straat lebberen. Dat was heel interessant, omdat dat Onyx was. Het bleek mayonaise te zijn, en ook thuis bleek Onyx een paar likjes mayonaise wel te kunnen waarderen. Mijn eerdere vermoeden dat hij een werkplaats-kat was lijkt aangevuld te kunnen worden met het vermoeden dat hij geen fatsoenlijk kattenvoer kreeg, maar mocht meelunchen met de mensen in de werkplaats.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_210134921
Onyx mist dis al dat mensen eten!? ;)

Arme Hummeltje, mysterieuze kattenluik
  woensdag 2 augustus 2023 @ 19:00:28 #154
8252 mvdejong
pi_210135876
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 17:49 schreef Yinny het volgende:
Onyx mist dis al dat mensen eten!? ;)

Arme Hummeltje, mysterieuze kattenluik
Het gekke is dat Onyx ook niet echt interesse lijkt te hebben in mijn eten, dus dat spreekt het weer een beetje tegen.

Hummeltje zit soms door het kattenluik naar de achtertuin te kijken, en snapt er dan niets van dat een van zijn groepsgenoten plotseling voor zijn neus staat. Ik probeer hem te trainen door het luikje open te houden voor hem, maar hij is niet een van de slimste uit de groep (Onyx is veel leergieriger).
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
  maandag 18 september 2023 @ 15:25:54 #155
8252 mvdejong
pi_210673671
De laatste weken even wat medisch malheur :
• Diesel liep plotseling te niezen, duidelijk met een compleet verstopte neus, terwijl hij verder wel vrolijk was en goed at. Toen dat aanhield toch maar even naar de dierenarts, en inderdaad had hij toch niesziekte. Niet duidelijk waar hij dat van heeft (hij heeft al geen maanden contact met een kat buiten de groep gehad), maar de dierenarts vertelde ook dat dat maandenlang latent kan zijn en plotseling kan opkomen. Even wat orale antibiotica en meneer is weer fit.
• Hummeltje had op een zaterdagochtend anderhalve week geleden plotseling een grote smerige kale plek met krassen op zijn linkerschouder. Het zag eruit als een schaafwond, en dan denk je aan een aanrijding, maar hij leek verder geen kneuzingen of zo te hebben, en zelfs de wond leek hem niet te deren. Aangezien de wond netjes droog was, en hij er ook niet constant aan zat te likken, heb ik hem ook maar niet mee naar de dierenarts genomen, maar wel heel goed in de gaten gehouden. Hij heeft vorige week een tijdje een grote korst gehad (ook van het soort dat ik van mijn eigen schaafwonden ken), en ondertussen is de wond al weer de halve grootte, en nog steeds netjes droog. Ondanks zijn skeletachtige voorkomen geneest hij dus fantastisch, hij is duidelijk zeer gezond.

Wat plaatjes van de beschadiging (even als spoiler om niemands eetlust te bederven) :
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu het af en toe slechter weer wordt komen ook de katten die 's zomers eigenlijk alleen voor eten binnenkomen, zoals Diesel, toch ook maar weer binnen, en tot mijn tevredenheid heeft Hummeltje niet meer de neiging om bij weer en wind buiten te blijven, die komt bij (zware) regen toch ook maar binnen slapen.

En de relatie met het zwervertje Octo lijkt ook te verbeteren, ik heb nu al tweemaal Octo en Pepe vreedzaam vlak bij elkaar zien zitten :
• De eerste keer ging ik einde van de avond even iets in een kliko gooien, en ik zag Octo een metertje of 5 verderop zitten, terwijl Pepe op anderhalve meter van hem op de grond lag. Octo liep toen rustig weg, en Pepe sukkelde nog even achter hem aan, zonder enig spoor van agressie.
• De tweede keer kwam ik rond 10 uur van een bedrijfs-BBQ thuis, en toen ik de hoek van de straat inreed, zag ik Octo en Pepe vlak naast elkaar zitten, ze lijken elkaar wel te mogen. Pepe liep daarna wel achter mijn auto aan, baasje begroeten was toch belangrijker.
Wie weet gaat het toch nog lukken om Octo bij de groep te krijgen.

[ Bericht 1% gewijzigd door mvdejong op 19-09-2023 11:30:56 ]
pi_210862135
Fijn dat het gezelschap weer gezond is!
  zondag 15 oktober 2023 @ 12:08:02 #157
8252 mvdejong
pi_210959838
De wond van Hummeltje was al na twee weken helemaal dicht en weer behaard, je ziet nu alleen aan wat witte haartjes nog waar het was; dat beestje geneest echt lekker snel. En hij lijkt zowaar wat vet op zijn buikje te krijgen, hij is nog wel mager, maar niet dat graatmagere "morgen valt hij om"; ik vraag me af of dat ook komt doordat hij zich kan ontspannen omdat hij nu deel uitmaakt van een rustige groep. Hij heeft zich ook weer verzoend met de noodzaak om af en toe binnen te slapen nu het weer verslechtert, dat ging makkelijker dan de voorgaande jaren.

Onyx wordt nu steeds aanhaliger, en hij maakt geluidjes om de aandacht te trekken. Als ik op zolder werk hoor ik plotseling een vragende prrr-geluidje, en voel hem langs mijn benen strijken, en als ik op de bank zit springt hij met datzelfde geluidje op het tafeltje en komt op me aflopen. Als dat zo doorgaat wordt hij nog een schootkat (over een jaar of vijf ,,,). Blijft een raadsel hoe zijn jeugd eruit zag, wel gewend aan een beperkte groep mensen, maar niet aan fysiek contact. En ik ben benieuwd of ik hem ooit ga horen spinnen (het zou kunnen zijn dat hij dat nu al doet maar een stille spinner is).

Ik zie ook Octo vaker rondhangen, zaterdag zat hij in mijn tuin toen ik van boodschappen terugkwam, en hij liet zich even rustig besnuffelen door Onyx, en ook Nene en Hummeltje kwamen in de buurt zonder problemen. Eerder had ik al Pepe en Cayok zonder conflicten bij hem in de buurt zien zitten, dus nu is nog de vraag of Diesel hem ook weer tolereert. In ieder geval heb ik weer wat meer hoop dat hij ooit bij me komt wonen.

[ Bericht 4% gewijzigd door mvdejong op 15-10-2023 14:23:03 ]
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 14:00:02 #158
8252 mvdejong
pi_210983902
Was even een testje.
pi_210985564
Mooie vooruitgang van Hummeltje en Onyx!
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 19:22:07 #160
8252 mvdejong
pi_210986845
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 16:40 schreef Yinny het volgende:
Mooie vooruitgang van Hummeltje en Onyx!
En het ging vandaag nog een stapje verder met Onyx. Nadat ik hem in mijn lunchpauze buiten al even had gekrabbeld, kwam hij mee naar binnen, sprong op het tafeltje bij de bank en wilde meer. En hij stond me toe om mijn arm een beetje om hem heen te slaan en mijn oor tegen zijn borstkas te leggen. Tot voor kort was dat veel te overdonderend.

Maar de conclusie was wel dat hij (nog) niet spint. Hij is nog jong, er is een hoop om naar uit te kijken. Het heeft wijlen Chester 8 jaar gekost om voldoende (zelf)vertrouwen op te bouwen om naar me toe te komen om aangehaald te worden, i.p.v. dat hij alleen aangehaald werd als ik naar hem toeging.
pi_210988516
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 19:22 schreef mvdejong het volgende:

[..]
En het ging vandaag nog een stapje verder met Onyx. Nadat ik hem in mijn lunchpauze buiten al even had gekrabbeld, kwam hij mee naar binnen, sprong op het tafeltje bij de bank en wilde meer. En hij stond me toe om mijn arm een beetje om hem heen te slaan en mijn oor tegen zijn borstkas te leggen. Tot voor kort was dat veel te overdonderend.

Maar de conclusie was wel dat hij (nog) niet spint. Hij is nog jong, er is een hoop om naar uit te kijken. Het heeft wijlen Chester 8 jaar gekost om voldoende (zelf)vertrouwen op te bouwen om naar me toe te komen om aangehaald te worden, i.p.v. dat hij alleen aangehaald werd als ik naar hem toeging.
Hier een kat 8 jaar geleden uit het asiel gehaald. Van alleen kijken naar hem is al blazen naar iedere ochtend bovenop je proberen te liggen en spinnen...gekke kat
  donderdag 19 oktober 2023 @ 13:20:00 #162
8252 mvdejong
pi_211005817
Ik kreeg zojuist een demonstratie van de relatie tussen Octo en mijn groep. Ik liep even de deur uit, en toen ik het hoekje om ging zag ik daar Octo in het zonnetje liggen, midden op de stoep, met zijn voorpootjes onder zich getrokken (de klassieke "loaf" positie). Nou kan ik de deur niet uitlopen zonder dat ik wat gezelschap kreeg, en die zagen Octo ook. Eerst Pepe, en later Onyx, gingen hem even begroeten, waarbij ze neusje-neusje snuffelden, en Octo had zoveel vertrouwen in mijn jongens dat hij niet eens de moeite nam om op te staan of zelfs maar zijn voorpoten uit te strekken. En mijn aanwezigheid op een metertje of 6 was ook niet eng genoeg voor hem om een positie aan te nemen waarin hij makkelijker kon vluchten of vechten, dus we hebben nog een tijdje "slow-blink" naar elkaar gedaan, om ook wat wederzijds vertrouwen uit te stralen.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 09:42:59 #163
8252 mvdejong
pi_211061717
Nu het weer slechter weer wordt, zijn de plaatsjes binnen waarvanuit je naar buiten kunt kijken weer populair. Pepe en Onyx liggen gezellig tegen elkaar op het plankje voor de tuindeur.

De boze gezichten zijn omdat ik ze verstoorde met mijn camera, niet omdat ze elkaars gezelschap niet kunnen waarderen.
  donderdag 26 oktober 2023 @ 10:53:23 #164
8252 mvdejong
pi_211086466
Testje :

Plaatje bij oude provider, oude stijl (over HTTP, met "www.") :

Plaatje bij oude provider, nieuwe stijl (over HTTPs, zonder "www.") :

Plaatje bij nieuwe provider :

[ Bericht 0% gewijzigd door mvdejong op 26-10-2023 11:23:09 ]
  zondag 7 januari 2024 @ 12:09:13 #165
8252 mvdejong
pi_211947817
We hebben het jaarwisselings-drama weer overleefd. Naarmate we dichter bij de jaarwisseling kwamen ging de oude garde (Diesel, Pepe en Cayok) 's avonds steeds vaker onder de bank liggen, maar Onyx had bij harde knallen juist de neiging om naar het kattenluik te lopen en even zijn kop naar buiten te steken. Hij lijkt wat dat betreft toch een mate van waakzaamheid te hebben.

Onyx lag al maanden onder een restaurant-fauteuil die als krabpaal wordt gebruikt, maar waarvan hij de voering aan de onderkant had losgerukt. Toen ik een fleece-trui van mij op die stoel had gelegd was Nene daar plotseling gaan liggen, dus die stoel werd druk gebruikt.

Op oudjaarsdag was hij net als vorig jaar weer heel geirriteerd dat ik de kattenluiken had afgesloten, en hij is een uur bezig vergeefs geweest om toch naar buiten te komen, daarna berustte hij ering. Toen mijn broer en ik aten is hij plotseling op de rugleuning van die stoel gaan liggen, en daarna op de fleece-trui; dat is daarna zijn vaste plekje geworden. Dat is de eerste keer dat hij spontaan van slaapplaats is veranderd, de vorige keren was het altijd omdat er een andere kat op "zijn" plekje was gaan liggen.

Zijn nieuwste slaapplekje had nog een ander gevolg, iets wat ik helemaal niet verwacht had, maar waar ik heel erg blij mee ben :

Onyx is een rustig-sociale kat, alleen met Nene gaat hij wel eens ravotten, maar hij heeft me nooit het idee gegeven zoveel contact met een andere kat te kunnen waarderen. Ik heb ook geen idee wie van de twee er als eerste lag, de positie suggereert dat Onyx bij Diesel is gaan liggen, in plaats van naar een andere plek uit te wijken (zoals de onderkant van de stoel). Hij had natuurlijk in oktober al een keer met Pepe samen op het plankje bij de tuindeur gelegen, maar dat was meer dat ze samen op een uitkijk-post lagen, terwijl dit echt samen slapen was. Leuk om het jaar mee te beginnen.

Verder is Onyx steeds meer aan het wennen aan "lieve" aanrakingen, ik kan hem nu ook bij zijn staartwortel krabbelen zonder dat hij direct op zijn rug rolt om mijn hand als prooi te behandelen. Het bevestigt mijn idee dat hij in zijn eerdere leven een werkplaats-kat was waar alleen maar ruw mee werd gespeeld, zonder ooit rustig aangehaald te worden.

Octo heeft ook de jaarwisseling zonder veel problemen doorstaan, op nieuwjaarsdag kwam hij 's middags al even langs, en werd door Onyx netjes begroet.
  zondag 7 januari 2024 @ 21:30:08 #166
8252 mvdejong
pi_211955151
En het was niet toevallig, zondagavond lag Onyx achteraan in de stoel, en Diesel ervoor, tegen hem aan. Heerlijk dat oud en nieuw zo vertrouwd met elkaar raken.
  maandag 29 januari 2024 @ 13:28:42 #167
8252 mvdejong
pi_212212591
Onyx leek het uiteindelijk toch niet zo leuk te vinden, hij is weer naar een nieuw plekje op zoek gegaan. Ik heb ooit een "zitblok" gemaakt, een bak van 28 mm gelamineer grenen, met een verwijderbare deksel en een kussentje :

Toen jaren geleden Cayok naar een iets beschermdere ligplek op zoek leek, heb ik in de voorkant een gat gemaakt, en een doekje neergelegd, maar dat heeft in al die jaren geen liefhebbers gevonden, drie hebben er ooit ingelegen, maar nooit voor meer dan 10 minuten. En nu is het voor Onyx zijn plekje om te gaan slapen, en de kans is klein dat nu een andere kat zijn plekje ook zal gebruiken; hij lijkt graag een plekje te hebben dat alleen naar hem ruikt. Een nadeel is dat een zwarte kat in het zwarte gat in een zwart ligblok niet te zien is, dus als ik zeker wil weten waar iedereen is moet ik een zaklamp tevoorschijn halen om te weten of Onyx binnen is.

En ik vroeg me altijd af hoe Hummeltje zou reageren op het slapen met een andere kat, en dat weet ik nu ook. Diesel slaapt de laatste tijd vaak op een fleece-dekentje aan het andere eind van de bank, maar Hummeltje ligt daar ook wel eens. Deze week kwam Diesel kijken, zag Hummeltje liggen en vertrok weer, Een kwartiertje later was hij terug, en kwam tegen mij aan liggen om te kroelen. Toen hij daar klaar mee was wilde hij toch wel erg graag op zijn plekje liggen, en wrong zich tussen de leuning van de bank en Hummeltje in, waarbij hij het achterwerk van het zwarte beestje een beetje opzij moest duwen. Uiteindelijk pastte het, maar na een minuutje had Hummeltje er toch genoeg van en vertrok. Hij lijkt bij de andere katten, net als bij mij, wel in de buurt te willen slapen, maar niet echt fysiek contact te willen. Ik vond het wel mooi dat de grote leider ook wel tegen Hummeltje aan wilde slapen, toch de ultieme acceptatie.
pi_212228792
Ik zit op mobiele telefoon en ik dacht wat een rare kat...maar dat is dus een knuffelbeest naast de echte kat _O-
  woensdag 31 januari 2024 @ 09:19:05 #169
8252 mvdejong
pi_212233230
Zo, foto gemaakt van Onyx in zijn nieuwe slaapplekje. De zwarte blob is hem, helemaal achterin, je ziet nog rechtsboven een oortje :

dinsdag 26 maart 2024 @ 17:01:05 #170
8252 mvdejong
pi_212967318
Er is een tijdje niets vermeldenswaardig gebeurd in mijn groep. Op zich geeft dat natuurlijk aan dat het lekker stabiel is.

Deze week wel weer een verrassing, want toen ik maandag-avond van de bank opstond en dan zoals gebruikelijk even een inventarisatie probeer te doen van het mauw-vee, zag ik tot mijn grote verrassing Diesel en Nene netjes tegen elkaar aan in een mandje liggen. Dat Diesel en Onyx samen konden liggen was al een verrassing, maar Onyx is een hele rustige en vriendelijke kater. Nene mag dan niet zo'n kater-haatster zijn als haar voorgangster Blackie, maar reageert meestal op de nabijheid van een van de katers met blazen, grommen en soms meppen. Toch waren er wel wat tekenen van toenadering de afgelopen weken :
• Ze lagen een keertje beide op de tuinbank, maar wel ieder bij een leuning, dus daar zat toch een half metertje tussen.
• Toen ik onlangs even bij een buurman wat ging navragen liepen deze twee mee. Op de terugweg liep Nene een stukje van de muur af, en toen Diesel ons achterhaalde schoot hij tussen Nene en de muur door. Zoals verwacht kwamen er wat protesteer-geluidjes vanuit de dame, en ze mepte. Maar toen rende ze met hem op en bleef ze tikjes uitdelen, en dat is toch meer een vorm van uitdagen.
• En recent zat Diesel op de tafel, en Nene sprong langs hem heen op een stoel om naar de vloer te gaan, en toen ze op de stoel zat tikte Diesel haar even aan. Nou is Diesel al helemaal geen boze mepper, en het was ook meer een tikje dan een mep.

Toch weer leuk dat ze steeds meer naar elkaar toe groeien binnen de groep.

Helaas stond Nene heel snel op, want het was tijd voor kattensnoepjes.

Andere updates :

Cayok, ondertussen 19,5 jaar oud, houdt het nog steeds vol. Hij is wat krakkemikkiger, en dus ook wat argwanender, maar wil nog steeds graag aangehaald worden. En hij zwerft nog steeds verder van huis dan de rest, want hij heeft de eerste teken van het seizoen al weer gehad, de rest is daarvan nog verschoond gebleven.

Octo, het zwervertje dat ik graag zou toevoegen, komt nog steeds eten in het portiek van de berging, en blijft vaak ook nog een tijdje rondhangen, hij lijkt het wel leuk te vinden om in de buurt van mijn groep te verblijven. Wie weet, ooit nog ...
  donderdag 18 april 2024 @ 09:37:56 #171
8252 mvdejong
pi_213245904
Een foto kunnen maken van Diesel en Nene die gezellig samen op de tuinbank zitten :

Hoewel duidelijk was dat Pepe en Onyx weer goede vriendjes zijn zwervertje Octo, vroeg ik me af of Diesel hem ook weer zijn vechtpartij met Hummeltje had vergeven. Zaterdag-avond kreeg ik het antwoord toen ik de tuin inliep, en Diesel, Pepe en Cayok rustig samen op de bank zag liggen, terwijl Octo anderhalve meter verder rustig zat uit te buiken van zijn maaltje van droogvoer.

Helemaal rustig is het toch niet, want woensdag-ochtend werd ik bij het ontbijt opgeschrikt door het geluid van 2 katers die elkaar aan het uitdagen waren (met als gevolg dat Pepe en Onyx ook direct de achtertuin in renden). Het bleek dat Octo via het dak van mijn berging naar de binnentuinen wilde, en op de schutting naar de tuin van de buren daar Cayok tegenkwam, en dat leidde tot wat "discussie". Ik deed maar even de deur open en vroeg Octo om verder te gaan, wat hij netjes deed (ik ben nog steeds wel enigzins eng).
  donderdag 25 april 2024 @ 09:52:23 #172
8252 mvdejong
pi_213320219
De oude garde vermengt steeds beter met de nieuwe garde.

Het gaat niet altijd goed, gisteren kwam Diesel op de bank bij me liggen, en toen hij klaar was met kroelen wilde hij bij Hummeltje liggen, die aan het andere einde van de bank lag, maar Hummeltje vertrok. Merkwaardig, omdat hij toch zo opdringerig bij de rest wilde horen.

Onyx is weer verkast, zijn standaard slaap-plekje is nu het kussen op de tafel in de huiskamer, wat op zich al positief is omdat veel van de rest ook op dat kussen gelegen heeft en nog ligt, dus ook Onyx lijkt nu geen probleem meer te hebben om in de geur van de hele groep te slapen.

Toen ik vanochtend voor ontbijt in de huiskamer kwam lag Onyx op zijn kussen, en Diesel lag er lekker tegenaan. Later wilde Cayok ook op tafel liggen, vond de grote mand links maar niets, en wilde eigenlijk op de mand+fleece-deken combinatie rechts gaan liggen, maar bij Hummeltje liggen ging hem toch te ver, dus is hij maar bij Onyx gaan liggen; nog wel op het randje zodat er geen direct contact is :

Update : toen ik een uurtje later weer even naar beneden ging had Cayok zich omgedraaid en had duidelijk tegen Onyx aan gelegen. Ik heb het niet gezien, want Onyx was direct van tafel gesprongen toen hij mij de trap af hoorde komen, maar Cayok lag met zijn schouder iets over de helft van het kussen. Ik ben blij dat nu niet alleen Diesel bij de nieuwelingen wil gaan liggen.

En verder : het is me wel een teken-jaartje, ik blijft die beestjes uit mijn beestjes plukken.

[ Bericht 13% gewijzigd door mvdejong op 25-04-2024 10:54:50 ]
  dinsdag 30 april 2024 @ 18:08:51 #173
8252 mvdejong
pi_213373833
Het lief bij elkaar liggen wordt steeds populairder, vanmiddag kwam ik dit tegen :

Tussen de beide zwart-witte beestjes was het nooit zo vriendelijk, in het begin liep Cayok Nene wat te intimideren, en nu Cayok wat gammeler wordt begon Nene hem op te jagen. Maar blijkbaar kunnen ze elkaars aanwezigheid toch wel waarderen, of tenminste tolereren. En Nene blijkt nu echt vlak bij Diesel te kunnen liggen.

Nene is, net zoals vorig jaar, weer kaal geworden. Vorig jaar loste dat op met een extra vlooien-behandeling, maar nu heb ik al twee verschillende merken gebruikt (ik heb vaker gemerkt dat soms vlooien resistent worden tegen een bepaald merk), en ook nog een worm-pil toegediend, maar het helpt nog niet echt. Voor de rest is ze vrolijk en zit ook niet merkbaar meer te krabbelen.

Dat Cayok bovenop het kussen van de rugleuning zit komt omdat ze gemerkt hebben dat na een regenbui dat een stuk sneller droog genoeg is om op te liggen, en voor Cayok is het nu zijn vaste plekje op die bank geworden.
pi_213374354
Kat hier is ook al 2x met teek binnengekomen...ondanks anti vlooien/tekenmiddel...

[ Bericht 1% gewijzigd door Yinny op 30-04-2024 22:03:35 ]
  dinsdag 30 april 2024 @ 19:05:29 #175
210679 muay-toy
Mandingo warrior, amour faya
pi_213374365
bohh wat een lieve mooie katjes allemaal _O_
je moet een gegeven paard niet in de bek staren
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')